Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

hopea toffee on

vuoden salmiakkimakeinen

"Miedon klassikkotuotteen nostivat ykköseksi muusikko Remu Aaltonen ja urheilija-satukirjailija Wilson Kirwa, jotka toimivat Salmiakki-Finlandia 2008 -tuomarein."

http://www.aamulehti.fi/uutiset/viihde/Mieto klassikko sai SalmiakkiFinlandian/115318

mikä on sinun suosikkisi?
mun jokavuotinen, ehdoton suosikki on kyllä turkinpippuri. se vaaleampi. joka oli joskus keltaisessa pussissa.

113

19523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ouluntyär

      Halvan samiakit, pussissa, pelikortti ässän muotoisia ja rypylä pintaisia

      • ja Superit

        sekä vielä Turkkarit. Siinä parhaat


      • enny

        halvan salmiakki...vanhat merkkarit ja vanhat salmiakki aakkoset(nykyiset ihan p:stä...)=D


      • kullervo60

        Halvan salmiakki on n:ro uno.


    • ssfd

      Vanha kunnon merirosvoraha, joita ei nykyisin saa mistään.

      • Nimetön

        Niinkö? Kummaa, minä kun olen törmännyt merkkareihin melkein joka kaupassa...:O


      • totta...
        Nimetön kirjoitti:

        Niinkö? Kummaa, minä kun olen törmännyt merkkareihin melkein joka kaupassa...:O

        silä ne oli todella hyviä, nykyisin niissä on nähtävästi jokin keinotekoinen makeutusaine ja ei niin hyviä...ja tykkään halvan laatikkomakeisista, nam...muutenkin on kivaa erilaisia salmiakkeja kivaa maistella esim. irtomakeisista harmaat salmiakkikuutiot jotka on pehmeitä niin ostan aina kun menen elokuviin...;)


      • ainakaan
        Nimetön kirjoitti:

        Niinkö? Kummaa, minä kun olen törmännyt merkkareihin melkein joka kaupassa...:O

        Tampereen suunnalla merkkareita enää ole näkynyt!?! Missä kaupoissa näihin olet törmännyt?


      • vanha kunnnon

        jota todella ei enää saa mistään vaan halpoja kopioita ja ne ei oo nii hyviä!


      • ei ne ole
        Nimetön kirjoitti:

        Niinkö? Kummaa, minä kun olen törmännyt merkkareihin melkein joka kaupassa...:O

        niitä alkuperäisen makuisia. nää nykyiset on kovia, pieniä ja salmiakki on sinne päin jotakin.toista oli entiset, isoja, pehmeitä ja niistä salmiakki oikein tirisi .P


      • karkakakakak
        ainakaan kirjoitti:

        Tampereen suunnalla merkkareita enää ole näkynyt!?! Missä kaupoissa näihin olet törmännyt?

        videovuokraamo Makuunissa esim. on Haribon, Fazerin ja Bubs vai mikä se oli...


      • Vinkki-man
        ei ne ole kirjoitti:

        niitä alkuperäisen makuisia. nää nykyiset on kovia, pieniä ja salmiakki on sinne päin jotakin.toista oli entiset, isoja, pehmeitä ja niistä salmiakki oikein tirisi .P

        Turun kauppahallista saa yhdestä namikojusta niitä ALKUPERÄISIÄ 70-luvun merkkareita. Ja on muuten maukkaita!


      • Ennen oli toisin ja nyt on ...
        ei ne ole kirjoitti:

        niitä alkuperäisen makuisia. nää nykyiset on kovia, pieniä ja salmiakki on sinne päin jotakin.toista oli entiset, isoja, pehmeitä ja niistä salmiakki oikein tirisi .P

        Nykyiset merkkarit ovat vain varjo entisestään. Kovia ja ennen kaikkea mauttomia! Vanhanajan merkkarit tosiaan oikein tiskahtelivat , kun niitä suussaan velloi;) Silti olivat sopivan sitkeitä ja ai niin taivaallisen salmiakkisia!
        Vanhanajan merkkareita imeskelemällä flunssakin ja etenkin kurkkukipu helpottuivat, eikä tarvinnut ostaa nk. "apteekin salmiakkia".

        Vanhanajan merkkareista pitäisikin saada nettiin adressi, jolla nämä aidot merkkarit vaadittaisiin takaisin tuotantoon!:)


      • niitä
        Ennen oli toisin ja nyt on ... kirjoitti:

        Nykyiset merkkarit ovat vain varjo entisestään. Kovia ja ennen kaikkea mauttomia! Vanhanajan merkkarit tosiaan oikein tiskahtelivat , kun niitä suussaan velloi;) Silti olivat sopivan sitkeitä ja ai niin taivaallisen salmiakkisia!
        Vanhanajan merkkareita imeskelemällä flunssakin ja etenkin kurkkukipu helpottuivat, eikä tarvinnut ostaa nk. "apteekin salmiakkia".

        Vanhanajan merkkareista pitäisikin saada nettiin adressi, jolla nämä aidot merkkarit vaadittaisiin takaisin tuotantoon!:)

        ainakin sieltä Turun kauppahallista. Tokihan niitä olisi kiva saada myös lähi-siwasta, kun tulis vähän liikaa matkaa Turkuun pelkän merkkarin tähden :D


      • KYLLÄ!

        Merkkari on paras! Kyllä sitä saa vielä joistakin erinomaisista karkkikaupoista!


      • ammatti myyjä
        KYLLÄ! kirjoitti:

        Merkkari on paras! Kyllä sitä saa vielä joistakin erinomaisista karkkikaupoista!

        Ei enää vanhan kunnon merkkareita saa mistään. Fazer on ollut kyseisen tuotteen valmistajana. Suomessa sitä valmistettiin lappeenrannassa mutta kaikessa järjettömyyden huipussaan Fazer on lopettanut hyvän menekkituotteen valmistuksen ja siirtänyt sen valmistuksen Norjaan ja yrittävät sitten sitä tuotetta markkinoida merkkarina. Tuote ei todellakaan ole läheskään samanlainen kuin alkuperäinen ja sen huomaa myöskin myynnissä...tuotteen myynti on laskenut kuin lehmän häntä ja se on Fazerille oikein.


      • Nimetönnn
        ei ne ole kirjoitti:

        niitä alkuperäisen makuisia. nää nykyiset on kovia, pieniä ja salmiakki on sinne päin jotakin.toista oli entiset, isoja, pehmeitä ja niistä salmiakki oikein tirisi .P

        Minusta maistuvat aika samoilta, mutta myönnettäköön, että ovat kyllä koviksi menneet vuosien aikana.:| Jos vaan olisi sitä pehmeyttä enemmän... :D


    • turkkari 77

      ei niit vaaleit turkinpippureit enää saa mistää!!=( enne niit juu oli semmoses keltases pussis..miks ne mahto lopettaa sen! ne oli tosi tosi hyvii..

    • bingo!!

      mut valitettvasti ei saa enää mistään.

      • aijalan anna

        Bingo tosiaankin parasta salmiakkia mitä ikinä oon maistanut,teko lopetettu varmaan jo 70-luvun lopussa.Tehdas jota sitä teki oli kai Series.
        Toivottavasti resepti Bingosta on säilynyt ja joku alkais sitä uudelleen valmistaa.Ois varma menekki nykynuorisollekkin.


      • ollut kauan
        aijalan anna kirjoitti:

        Bingo tosiaankin parasta salmiakkia mitä ikinä oon maistanut,teko lopetettu varmaan jo 70-luvun lopussa.Tehdas jota sitä teki oli kai Series.
        Toivottavasti resepti Bingosta on säilynyt ja joku alkais sitä uudelleen valmistaa.Ois varma menekki nykynuorisollekkin.

        tiämmä markkinoillakaan mut oli ihmeen hyvää-!!


    • TALLUKKA1965

      SUPERSALMIAKKI ON MIELESTÄNI PARAS JA SITÄ EI VOITA MIKÄÄN.

      • OB66

        Olen samaa mieltä! Nuoruudessani kyseinen salmiakki tunnettiin nimellä silmänpyörityskarkki.


      • fulgaarityttö
        OB66 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä! Nuoruudessani kyseinen salmiakki tunnettiin nimellä silmänpyörityskarkki.

        PARAS SIIS PARAS


    • sen olla pitää

      Minusta Sisu Xylitol Salmiakki on parasta. Se tekee hyvää myös hampaille.

    • salaminakki

      Haganol - Apteekkarin salmiakki on kaikkein parasta ja apteekista sitä tietenkin ostaa saa, myös taxfreestä ja ärrältä sitä on löytynyt. Salmiakin lisäksi Apteekkarin salmiakki mixeri on parasta.

      Maistakaa, ketkä ette vielä ole maistaneet!

      • salmarixxxxx

        on perus turkinpippuri. Joskus aikanaan kaaaaauan kauan sitten oli semmoinen dragulatikkari ja se oli tajuttoman namia. Kauppojen irtokarkkilaareista muuten löytyy joskus noita merkkareita. Enpä tiedä ovatko ihan alkuperäisen reseptin mukaan tehtyjä, mutta ihan ovat maukkaita jos sattuu saamaan tuoreita.


      • Shabbath

        Parasta!


      • pieniä mutta hyviä

        videovirma makuuni myy kilohinta n 8 €
        eikun lapioimaan pussiin kiloon mahtuu vähän nniku paljon


      • pera
        pieniä mutta hyviä kirjoitti:

        videovirma makuuni myy kilohinta n 8 €
        eikun lapioimaan pussiin kiloon mahtuu vähän nniku paljon

        Ei pidä paikkaansa AITOA Haganolin Apteekin Salmiakkia ei todellakaan myydä makuunissa eikä missään muuallakaan irtotavarana


    • parasta!

      Sokeripäällysteinen salmix(mm tv-sekoituksessa), ja rainbown pienessä rasiassa oleva salmiakkipastilli ovat parhaita.

    • JYMYJY

      JYMY JYMY

      • oli pahaa

        Jymyhän oli piipputupakkaa


      • 1.jymy
        2.hopeetoffee
        3.draculapilleri
        4.lakritsal


    • ouh ja auts

      tarpeeksi vahvoja.

      Tai sitten apteekista raakaa ammoniumkloridia -kyllä lähtee!

    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      KOVAT SALMIAKKI PÄÄKALLOT ON PARHAITA!!!

    • Vanha fartti

      Aikoinaan äitee toi aina apteekista siel asioidessaan apteekin salmaria, oli sellassessa paperisessa taitellussa pussissa, ei että me kakrut sitte aina ootettiin sitä :)
      Oli se HYVÄÄ :)

      • 70-luvulla

        Muistan 70-luvun alussa, kun haettiin apteekista salmiakkijauhetta, se oli paperipussissa, ja sitä imettiin sieltä pillillä. Se oli oikeeta hyvää salmiakkia.


      • Salmiakki addikti
        70-luvulla kirjoitti:

        Muistan 70-luvun alussa, kun haettiin apteekista salmiakkijauhetta, se oli paperipussissa, ja sitä imettiin sieltä pillillä. Se oli oikeeta hyvää salmiakkia.

        Ei mitään keskustelua aiheesta edes tarvita,ehdoton kurko on apteekin salmiakki.Itse diggaan tosin niitä pikku ruutuja enemmän kuin jauhomallia.


    • Hopea Toffee

      No Hopea Toffee tietenkin! On toki muitakin ja niitä on paljon. Mutta kohtuus kaikessa. On se hyvä välillä pitää makoisia päiviä. Yksin tai kavereiden kanssa. Se vielä, että muistaa pestä hampaansa ja tehdä vaikka pieni lenkki.

      • Tämä nykyinen hopeatoffee ei maistu ollenkaan samalle kuin se joskus aiemmin oli. Vetelää lötköä joka maistuu lähinnä puulta.


      • onhan hopeatoffee hyvää,mut ei se salmiakkia ole.


      • vanhaa kaivaten
        Musta10 kirjoitti:

        Tämä nykyinen hopeatoffee ei maistu ollenkaan samalle kuin se joskus aiemmin oli. Vetelää lötköä joka maistuu lähinnä puulta.

        Kun Leaf sulki Turun tehtaansa, muuttui myös hopeatoffee surukseni. Entinen hopeatoffee oli rakenteeltaan toffeemaista, tämä uusi toffee ei ole suussa ollenkaan toffeemaista.

        Missäköhän tämä uutukainen tätänykyä oikein valmistetaan?


    • on niin hyvää

      ja paras

      • Hopea Toffee

        Makunsa kullakin. On hyvä, että voi valita mitä haluaa.


    • Parhain salmiakki oli BINGO. Nykyään ei oikein parasta, vaan tasaista keskimarginaalia kaikki.

    • 1970 syntynyt salmiakki-fani

      Lapsuudessani myytiin sellaista kuin Black Pete. Sitä hain lähikioskilta aina, kun oli rahaa sen verran, että sain edes yhden "patukan"..... Se oli tosi hyvää, kunpa sitä tehtäisiin jälleen.....ostaisin sitä laatikoittain ja mussuttaisin....kohonneesta verenpaineesta huolimatta..

    • joku?:?

      toiseks vois mainita lakrisal.ja horna sija 3...

    • pussi

      päivässä pitää saada.

      • Hobo

        Nykyään elintarvikelainsäädäntö määrittelee tuotteen sisältämän ammoniumkloridin ylärajan. Ennenmuinoin se ei ollut niin turhantarkkaa jolloin salmiakki toki maistui paremmalta.


    • hyvää oli!

      Salmiakkijauho oli pakattu läpinäkyvään muoviin ja taisi olla jotain punaista tekstiä pienellä präntättynä. kapealla pillillä sitten imettiin jauhoa pussista ja loput nuoltiin, ettei mitään mennyt hukkaan.

      Uimahallireissuilla sitä oli aina pakko saada:)

      • salkkari narkkari

        salmiajjijauhoa sai 70 luvulla apteekista sitä myytiin paperipusissa tumman ruskeaa ja väkevää sekä vaalean ruskeaa miedonpaa se oli aitoa ei mitään sokeri sotkua


    • imyd

      Viimeksi olen löytänyt Islantilaisen salmiakin ja suklaan yhdistelmä, esimerkiksi salmiakkinauhat ovat todella hyvän makuisia, samoin jotkut pallokarkit.

      Hopea toffeesta ja toffeesta en pidä laisinkaan, se tarttuu hampaisiin.

    • laittaa,

      vtsahapot kohdilleen

    • parasta on

      Sisu Horna

    • autot,

      !!!

    • parasta ikinä
    • superi jyrää

      Super Salmiakki FTW! siinä on paras salmari eikä vastustajaa löydy mistään ;p

    • Syneus(m)

      vieläkö merenneitoja muuten saa mistään?

    • asiantuntija

      salmiakki on raakana liian ärtsyä mutta kossuun sekotettuna sen menettelee

    • Toffeta sen olla pitää

      Joskus 70-80 luvulla oli sellasia 2cm leveitä ja 10cm pitkiä tosi ohuita hopeetoffeita ja ne oli maaliman paraita..
      Ihan suussa maistuu vieläkin kun muistelee nam nam nam..

      • Vanha kunnon 70-80-luku!

        Juu, kyllä se nykyajan hopeatoffee on vain varjo siitä entisestä "littanasta" hopeatoffeepötköstä, joka oli tosi makunautinto! (Samalla periaatteella oli silloin 70-luvulla myös tsinuskipötköä). Muistan myös Black Peten! Nam! Muita erittäin hyviä salmiakkeja olivat rasioissa BINGO-salmiakki, Panda-salmiakki ja se Halvan salmiakki, jossa oli silinterihattuinen "musta" poika! Voi,kun näitä samiakkeja saisi vielä! Sitten oli vielä ( Chymoksen?) salmiakkipussi, jossa oli pyöreitä sokeripäällysteisiä salmiakkeja ja ne, jos mitkä olivat kunnon salmiakkia! Niitä sai pitkään imeskellä, ja kun otti kerralla useamman suuhun, voi sitä makunautintoa! Ja olivathan sitten ne kunnon vanhan ajan merkkarit ja salmiakkipullonavaajat, joita myytiin papreipusseihin vain kioskilta!!! Miksei kukaan ala tekemään näitä makunautintoja! Markkinarako olisi taattu!


    • H6i7l

      parasta salmiakkia on salmiakkimix pussissa olevat pehmeät, väkevät vinoneliösalmiakit

      • Dogey

        Supersalmiakki se vasta parasta on!


    • Nuolliainen

      salmiakkikossupisarat alkaen polvista päätyen pehkon tuntumaan, ja...lisää pisaroita rakkaalla naisellani.

      • Namu-täti

        Niiden entisaikaisten merkkarien teko lopetettiin, kun oli liian iso ja piili tukehtumisvaara. Sen jälkeen kokoa pienennettiin, mut ainakin tuntuu että maku ei ole sama. Mut parasta oli se Black beat jota sai ärrältä. Nykyisistä namellin salmiakkinappi.


      • marianneK
        Namu-täti kirjoitti:

        Niiden entisaikaisten merkkarien teko lopetettiin, kun oli liian iso ja piili tukehtumisvaara. Sen jälkeen kokoa pienennettiin, mut ainakin tuntuu että maku ei ole sama. Mut parasta oli se Black beat jota sai ärrältä. Nykyisistä namellin salmiakkinappi.

        Se meni jotenkin niin, että joku lapsi meinasi tukehtua merkkariin. En muista tukehtuiko ihan todella vai oliko hengen lähtö lähellä. Tuo tapaus kuitenkin aiheutti sen, että merkkaria piti pienentää. Tuo oli joskus 80 luvun alussa. Joku voi muistaa minua paremmin. Olen synt. -72 joten en muista niin hyvin. Olisihan niihin merkkareihin voinut laittaa ikärajan tms. Ne olivat kyllä todella sitkeitä ja isoja, en usein niitä edes syönyt, mutta myöhemmin olen arvostanut niiden makua. Samaa makua ei todella ole enää missään muussa tuotteessa.


    • pitkät autot

      ne hedelmäkarkin makuiset, aika hyviä!

    • Ufokarkkimies

      Ufo karkit on jäänyt mieleen nielun polttavina herkkuina joita tuli pienenä syötyä niin että tunto lähti suusta. ruskeat ja punapinkit oli ne styrkeimmät :D

    • Susasusu

      Ehdottomasti 70-luvuilla myydyt isot salmiakkimerkkarit jotka poistettiin siit myynnistä ja alettiin tekemään pienempiä mut makukin muuttui. Siinä oli sentää makua"

    • Turkinpippuri ja Pandan (ns.normaali) laku. Lakua tulee harvoin syötyä, mutta Turkinpippuria syön nyt paljon kun nuhassa olen. :/

    • !-!

      Salmiakit ovat nykyisin ihan kuraa. Miksi salmiakkiaakkosetkin pilattiin, ennen ne oli pieniä, kovia ja vahvasti salmiakin makuisia. Nykyisin isoja pehmeitä ja mauttomia. Samoin ennen oli pikkuaskeissa todella voimakkaita salmiakkeja mutta nyt nekin ovat mautonta höttöä. Jokin EU määräyskö?

    • Täti maalta

      Pirkka-salmiakki punasävyisessä pussissa on hyviä.

      Ja Fazerin salmiakkisuklaa, sitä pitää saada joka päivä ainakin yksi levyllinen. Siinä yhdistyy molemmat herkut, sekä mainio Fazerin suklaa että makoisa salmiakkimöhnä

      • arska täällä

        myös minun suosikki ehdottomasti PIRKKA salmiakki, pussissa, pehmeitä, täyteläisiä ja maukkaita. KOKEILKAAPA jos ette ole maistanut.

        2. Fazer pussi
        3. Super salmiakki
        4. Panda pussi
        5. haganol ,kaikki tuotteet

        merkkarit ei nykyään mistään kotosin.
        eikä dracula pillerit, turkin pippurit.


      • arska täällä
        arska täällä kirjoitti:

        myös minun suosikki ehdottomasti PIRKKA salmiakki, pussissa, pehmeitä, täyteläisiä ja maukkaita. KOKEILKAAPA jos ette ole maistanut.

        2. Fazer pussi
        3. Super salmiakki
        4. Panda pussi
        5. haganol ,kaikki tuotteet

        merkkarit ei nykyään mistään kotosin.
        eikä dracula pillerit, turkin pippurit.

        voi unohtu PANTTERI ! toiseksi paras.

        mikä on huonoin? fazerin sekoitus : SUKLAA JA SALMIAKKI,,,,,, YÄÄÄK hirveetä mönjää.ei sovi yhteen .


      • .....

        No en ihmettele Suomalaisten lihavuutta, jos joka päivä makeaa mussutetaan. Makeiset on herkkua, jota pitäisi syödä vain harvakseltaan. Joka päivä syötynä niistä tulee melkein leipää!


      • Täti maalta
        ..... kirjoitti:

        No en ihmettele Suomalaisten lihavuutta, jos joka päivä makeaa mussutetaan. Makeiset on herkkua, jota pitäisi syödä vain harvakseltaan. Joka päivä syötynä niistä tulee melkein leipää!

        levyhän on melko pieni kuitenkin. Enkä ole lihava, en edes pyöreä, joten tämä ylitsepääsemätön salmiakkisuklaan himo saa vapaasti pitää minua vallassaan kunnes kenties päätän suhteemme


      • himotin
        ..... kirjoitti:

        No en ihmettele Suomalaisten lihavuutta, jos joka päivä makeaa mussutetaan. Makeiset on herkkua, jota pitäisi syödä vain harvakseltaan. Joka päivä syötynä niistä tulee melkein leipää!

        Eihän salmiakki olekaan makeinen.
        Sehän on suolainen.
        Joten suklaa-salmiakki lienee neutraali.

        (Itse kyllä suosin tujua salmiakkia ilman suklaata tänkkiu verimats)


      • oli hyvää
        arska täällä kirjoitti:

        myös minun suosikki ehdottomasti PIRKKA salmiakki, pussissa, pehmeitä, täyteläisiä ja maukkaita. KOKEILKAAPA jos ette ole maistanut.

        2. Fazer pussi
        3. Super salmiakki
        4. Panda pussi
        5. haganol ,kaikki tuotteet

        merkkarit ei nykyään mistään kotosin.
        eikä dracula pillerit, turkin pippurit.

        onko sitä pirkka salmiakkia enää myynnissä? Unohdin sen vuosiksi ja nyt en enää löytänyt.

        Muuten, sellaset isot pehmeet litteet salmiakkipyörylät (ehkä ne esittää jonkin sortin lantteja) joita saa joistain irtokarkkipaikoista, on mun mielestä tosi maukkaita. sellasen kun laittaa suuhun niin tuskin mahtuu pureskelemaan!


    • salmiakki mies

      irtari tiskeistä saa nauloja ne on huippuja salmiakki toffee ei kuulu mulla ees salmiakki kategoriaan

    • Salmiakkifani

      Joskus 80-luvun lopussa oli joissain kaupoissa pieniä keltaisia karkkiaskeja,
      muistaakseni Roope-nimisiä.
      Karkit olivat pieniä palleroita,
      herkullisen salmiakkisia.
      Harmi, ettei niitäkään enää ole...
      kuten ei ole myöskään sitä aitoa ja oikeaa salmiakkijauhetta.

      Turkinpippurit ovat nykyään ainoita salmiakkikarkkeja,
      joita voi kutsua salmiakkikarkeiksi!

    • Ovat mustia

      ja lakumaisia. Valmistetaan Mogadissussa. Siellä missä laivoja kaappaavat.

    • vp.

      jymy!

    • salmiakin ystävä

      Super salmiakki!!!

    • merjuliini

      Avaruusrahassa on aito salmiakin maku ja pehmeä ihanasti hampaisiin tarttuva jäystö.

      • A.S.

        Kerro ihmeessä, mistä avaruusrahoja saa vielä ostettua. Tunnen vieläkin suussani sen ihanan maun, kun sitä imeskeli.


      • Avaruusraha
        A.S. kirjoitti:

        Kerro ihmeessä, mistä avaruusrahoja saa vielä ostettua. Tunnen vieläkin suussani sen ihanan maun, kun sitä imeskeli.

        Avaruusrahoja
        löysin juurikin Makuunista, en kyllä muista millä nimellä ja kenen valmistamia olivat. Vanha tuttu ihana maku tallella, näitä minäkin olen 80-luvulta lähtien etsiskellyt, nyt tärppäsi. Kyseessä Tampereen Linnainmaan Makuuni.


    • Salty liquorice

      Vanhan muistin mukaan hopeatoffee on kyllä hyvää, mutta ei se kyllä mielestäni mitään salmiakkia ole.

      Salmiakkihan on pohjoismaiden erikoisuus, joskin hollantilaiset pitävät siitä myös. Hollanti on kuin kuudes pohjoismaa.

      • Salty liquorice

        Tarkoitin siis, että onko mustalaisen ja kenialaisen raati riittävän asiantunteva ja Suomen kansan arvostamaa tuotetta arvostava tällaiseen kunniatehtävään?


    • Parasta salmaria

      Pingvin Salt Pastiller.Niitä joita voi laivalta ja lentokoneesta ostaa taxfree-myymälöistä.Sellanen pyöritettävä korkki siinä pöntössä:)

    • minä<3salmiakki

      TURKINPIPPURI!!!
      se on ihan parasta!!!

    • Malacon pehmeät salmiakkikalat l. suolasillit.
      Salmiakkijauhoa ei voi unohtaa, etenkään sitä tukkeutuvaa pilliä. ^.^

    • on parasta

      salmiakkia.

    • Halvan tuotteet parhaita

      Meillä ostetaan säännöllisesti "mustia karkkeja". Parhaina pidämme Kouvolan lakritsipätkiä isossa pussissa, niitä ei valitettavasti saa lähikaupastamme s-marketista, mutta Prismassa joskus pelastus. Halvan makeisia löytyy onneksi. Panda on ihan pelkkää vehnäjauhoa.

      Mielestäni hopeatoffee ei ole salmiakkia, vaan lakritsitoffeeta, mutta yhtä kaikki, jos puhutaan lakritsimakeisista, ainakaan ei ole suklaata....

    • Salmiakinsyöjä-43

      Vanhat autonrenkaat olivat loistavaa salmiakkia.

      • Naikkone08

        on parasta, pussipantteri ei maistu miltään. Olen myös kaivannut ärrällä ennen myytyä dracula- tikkaria, ihan mahtava maku, mistä löytäis?


      • Vanha kunnon 70-80-luku!

        Unohdin taannoisesta viestistäni nämä ihanat salmiakki auntonrenkaat!


    • Kuola valuu, kun lukee näitä vastauksia...eikä mistään saa kunnon salmiakkia himoonsa :(
      Pandan lakritsiin on tyytyminen, sillä sitä löytyy täälläkin kaupoista.

      Suomeen tullessa ostan aina Fazerin ruutusalmiakkia, jonka sekoitan Halvan hedelmäkarkkien, ja Geisha-suklaan kanssa. Toinen yhtä hyvä sekoitus on Haribon pikkuaakkoset ja Haribon sokeroidut hedelmä-karkit Fazerin sinisen kanssa. Mekein taju lähtee, kun on niin hyvää.

      Suomessa on maailman parhaat karkit!

    • juha82

      makea noitapilli
      pantteri(klassikko)

      Hopea toffee on myös erinomaista.
      Pitää kokeilla tota apteekkisalmiakki(:

    • minkä??

      onko joku maistanut kyseistä(tsaukki taukki)jauhetta? ja mistä sitä saa ostettua

      • salmraii

        En tykkää halvan siitä pehmeestä salmiakista.. se tuntuu hampaissa jotenkin pahalta..

        Salmiakkijauhe


    • ononono

      salmiakki on pahaa.
      En ole koskaan syönyt, enkä syö.

      • Kaffekisu

        Ihan hassu.
        Salmiakki meidät tiellä pitää.
        Mitä väkevämpi, sitä parempi.
        "enkä syö", höh.


    • Creepo

      Näitä lueskellessa todeallalko tekeen mieli.
      Joitain suosikkeja, eihän omista lapsistakaan pysty valitsemaan yhtä suosikkia.
      Turkinpippurit (hedelma/salmiakki sekoitus (vaaleansininen pussi) ja se tulisin (tumma violetti pussi))
      Dracula Piller, ihanan tujua se jauho päällä.
      Apteekkarin salmiakki, siitä tuskin mitään tarvitsee sanoa. :P
      Tsaukki Taukki-jauhe, oi mihin olet kadonnut, tule pian takaisin. :(
      Kovat, isot salmiakkipääkallot, jos haluaa jotain mikä vääntää naaman kieroon :D

    • hopeetoffee<33

      Mun mielestä ihanin karkki on HopeaToffee! Se on niin ihanan makusta!

    • oli hyvää

      onko sitä pirkka salmiakkia enää myynnissä? Unohdin sen vuosiksi ja nyt en enää löytänyt.

      Muuten, sellaset isot pehmeet litteet salmiakkipyörylät (ehkä ne esittää jonkin sortin lantteja) joita saa joistain irtokarkkipaikoista, on mun mielestä tosi maukkaita. sellasen kun laittaa suuhun niin tuskin mahtuu pureskelemaan!

      • ...

    • Kismetisti

      Uusi "VadelmaKismet" ob SHEISSE. Yök.

      • true taste

        Ehdoton rakastajani oli Fazerin salmiakki.

        Se musta/valko/punainen aski. Oli kunnes sekin muutettiin.

        Lösin naamakirjasta jopa ryhmän jossa asiaa ihmeteltiin. En ymmärrä miksi sitäkin muutettiin.

        Nykyisin tyydyn turkinpippurin


      • hyi supersalmiakki
        true taste kirjoitti:

        Ehdoton rakastajani oli Fazerin salmiakki.

        Se musta/valko/punainen aski. Oli kunnes sekin muutettiin.

        Lösin naamakirjasta jopa ryhmän jossa asiaa ihmeteltiin. En ymmärrä miksi sitäkin muutettiin.

        Nykyisin tyydyn turkinpippurin

        oletteko huomannu että super salmiakkia on ruettu valmistamaan suomessa taas.
        mutta maku on muuttunut huonommaksi.


      • ei enään ikinä sitä
        hyi supersalmiakki kirjoitti:

        oletteko huomannu että super salmiakkia on ruettu valmistamaan suomessa taas.
        mutta maku on muuttunut huonommaksi.

        minäkin olen huomannut että supersalmiakin maku on muuttunut huonommaksi.loppu sen ostaminen.
        se oli ennen parasta salmiakkia ei ole enään.


    • JUbemal

      Halvalle pyyntöjä, että alkavat tekeen taas Avaruusrahoja!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe