Luin apostolien teot(6sivua vielä lukematta...).
Se alkoi ensin Pietarin touhuilla ja sitten siinä kerrottiin Stefanoksen kivittäminen, johon Saul osallistui. Saulista tuli sitten Paulus eli suomeksi Paavali kun kääntyi fariseuksesta Jeesuksen opetuslapseksi.
Luin wikipediasta että sen on kirjoittanut Luukas ja välillä hän kirjoittaa me-muodossa. Eli tunsi Paavalin ja seikkaili hänen mukanaan.
Paljon on tekstiä siitä miten Pyhä Henki puhui ja johdatti, kun seurakuntaa luotiin(apt.9:17,31,10:45-47,15:8,28,16:7,19:2-7,21,20:22,21:4,11jne.)
Pyhä Henki käski myös etsiä seurakunnalle kaitsijat ja vanhimmat.
Paavali on kirjottanut muuten myös 14 Uuden Testamentin kirjaa eri seurakunnille. Mulla taitaa olla iso urakka edessä kun luen koko UT:n.
Eroelle
2
144
Vastaukset
- Eroe
Ei se oli iso urakka kun rauhassa ja omaa tahtia lukee. Vanha Herran palvelija Artturi Kukkula oli jo 80-luvulla lukenut 1000 kertaa Raamatun läpi ja yksistään junissa 400 kertaa.
Hyvin sinä edistyt!
Raamattua tulee märehtiä, eli miettiä kuten teetkin.ettei tarvitse yksin lukea! Ootan sitä päivää kun pääsen kirjoittamaan sulle johanneksen ilmesyksestä...
Jos mä pääsisin näistä mun synneistäkin tämän avulla.
En pystynyt puhumaan sillon aamulla kielillä. Tuntu niin tyhmältä. Uskon että Jumala ymmärsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1432946- 502432
- 1072391
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382101- 981627
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2341614Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141478Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4101472Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81449R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi191251