Laulunhalu ja Narsistinen persoonallisuus?

vedätetty

Seurustelin taannoin klassista laulua ammatikseen opiskelevan naishenkilön kanssa, ja erikoisuudessaan tämä periodi oli hämmentävä. Onko se vaan niin, että julkisuuteen ja esiintymään haluava ihminen on joskus niin omistautunut itselleen, että hänen lähiympäristössä olevat ihmiset ovat tällaiselle henkilölle lähinnä tuki/huoltoryhmä? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Itse olen hyvin tyytyväinen, että ymmärsin(kavereiden lievällä painostuksella tosin) hypätä pois tästä suhteesta.Asia tietysti kiinnostaa, ja olen lukenut, että taustalla voi olla ties mitä lapsuudessa koettua hämärää tms.

12

1135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ei.

      Ei laulunhalu ja narsistisuus liity toisiinsa. Tosin vahva esillä olon ja huomion tarve kertoo jonkinlaisesta epätavallisesta itsetunnon pönkittämisestä, tai sitten ei. Itse en halua muuta kuin laulaa, ihan sama tukeeko kukaan vai ei tai tulenko huomatuksi. Kyseessä on vain asia joka tulee luonnollisesti ja josta pitää ja haluaa tehdä, ellei elannoksi niin harrastukseksi.

      • Yksilöitä tietysti.

        Laulajahan on itse oma instrumenttinsa ja joskus kaiken maailman tarpeeksi nukkumiset ja lämpimästi pukeutumiset, harjoittelun paljous ja laulamisen hyvin ahkera ajatteleminen voivat olla laulumaailmaan perehtymättömälle tai tutustumattomalle "hysteeristä hössötystä" tai "egoismia" tai jotain sen tyyppistä.

        Esiintyjä vain "on yleisölleen", hänen täytyy olla kunnossa koska laulaa ja jotta voi laulaa.

        Jos joku on harrastanut vain urheiluautoja ja pleikkarin peluuta tms, en oikein usko että laulajan kanssa voi lähteä yrittämään. Muusikkous lähtee jo lapsuudesta.


      • vedätetty
        Yksilöitä tietysti. kirjoitti:

        Laulajahan on itse oma instrumenttinsa ja joskus kaiken maailman tarpeeksi nukkumiset ja lämpimästi pukeutumiset, harjoittelun paljous ja laulamisen hyvin ahkera ajatteleminen voivat olla laulumaailmaan perehtymättömälle tai tutustumattomalle "hysteeristä hössötystä" tai "egoismia" tai jotain sen tyyppistä.

        Esiintyjä vain "on yleisölleen", hänen täytyy olla kunnossa koska laulaa ja jotta voi laulaa.

        Jos joku on harrastanut vain urheiluautoja ja pleikkarin peluuta tms, en oikein usko että laulajan kanssa voi lähteä yrittämään. Muusikkous lähtee jo lapsuudesta.

        Laulaja on myös muusikko:) Siis taustalla kattavat opinnot jonkin instrumentin parissa jo lapsesta. Ei tietenkään välttämätöntä, mutta auttaa varmasti pitämään tassut maassa ja suhteellisuudentajun paremmin balanssissa. Olen siis perehtynyt laulu/musiikkimuailmaan jo 20 vuotta jatkuneiden alan opintojeni ajan, joten sitä persepektiiviä uskoisin omaavani. Kyselinkin tuossa aiemmin kohtalontovereiden mielipiteitä, enkä niinkään kaipaile basic alustuksia laulajattarien ja yleisön saumattoman harmonisesta vuorovaikutuksesta, johonka coitukseen laulatar elämää tyystin ymmärtämätön miesi tekee cardinalhaitan ehdottamalla näille harjoitetuille limakalvoille ruokakauppareissua


      • maininnut itse
        vedätetty kirjoitti:

        Laulaja on myös muusikko:) Siis taustalla kattavat opinnot jonkin instrumentin parissa jo lapsesta. Ei tietenkään välttämätöntä, mutta auttaa varmasti pitämään tassut maassa ja suhteellisuudentajun paremmin balanssissa. Olen siis perehtynyt laulu/musiikkimuailmaan jo 20 vuotta jatkuneiden alan opintojeni ajan, joten sitä persepektiiviä uskoisin omaavani. Kyselinkin tuossa aiemmin kohtalontovereiden mielipiteitä, enkä niinkään kaipaile basic alustuksia laulajattarien ja yleisön saumattoman harmonisesta vuorovaikutuksesta, johonka coitukseen laulatar elämää tyystin ymmärtämätön miesi tekee cardinalhaitan ehdottamalla näille harjoitetuille limakalvoille ruokakauppareissua

        olevasi muusikko.

        Ja lienee itsestään selvää, että laulaja on myös muusikko - eihän klassista laulua voi aloittaa 5-vuotiaana ja sen pohjan on siellä oltava.

        Mistäköhän vetäisin sitten tuon pleikkari/urheiluautoyhtälön...


    • Omasta mielestäni

      klassiseksi laulajaksi opiskeleva tai muu muusikko on aika selvillä siitä, kuka on - muuten ei voi välittää mitään yleisölle - joten kun viestiketjun aloittaja sanoo tulleensa lopettaneensa suhteen kavereiden lievällä painostuksella, sekin kertoo jotakin yhteensopimattomuudesta. Esiintyjät ovat yksilöitä, koska heidän on osattava antaa itsestään.

      Nimimerkkiin "vedätetty" en puutu, otan sen vain tässä esiin.

    • laula siksi,

      että haluaisi julkisuuteen. Hän laulaa, koska haluaa laulaa.

      Kaikkea tässä pitääkin joutua selittämään.

      Kyl mä joo sanoisin, että ihan oikein teit kun lähdit suhteesta. Entä oma julkisuushakuisuutesi muuten, kun suhteestasi netissä kerrot? Ugh.

      • tuttua

        Lienetköhän seurustellut yhden tuttuni kanssa? Tälle laulua opiskelevalle naiselle kaikki ympärillä olevat ihmiset olivat vain ja ainoastaan astinlautoja ja alamaisia, joita hän katsoi oikeudekseen käyttää hyväkseen miten tahtoi.

        Selvää on, ettei tuollainen mitään normaalia käytöstä ole. Mutta totta on myös se, että musiikkimaailma on raadollinen ja varsinkin laulupuolella kilpailu on todella raakaa. On aivan tavallista puukottaa ystävää selkään, jos se sinulle itsellesi tuo etua.


      • ryhtiliikkeessä
        tuttua kirjoitti:

        Lienetköhän seurustellut yhden tuttuni kanssa? Tälle laulua opiskelevalle naiselle kaikki ympärillä olevat ihmiset olivat vain ja ainoastaan astinlautoja ja alamaisia, joita hän katsoi oikeudekseen käyttää hyväkseen miten tahtoi.

        Selvää on, ettei tuollainen mitään normaalia käytöstä ole. Mutta totta on myös se, että musiikkimaailma on raadollinen ja varsinkin laulupuolella kilpailu on todella raakaa. On aivan tavallista puukottaa ystävää selkään, jos se sinulle itsellesi tuo etua.

        Olen vasta sukeltamassa laulaja-muusikkomaailmaan.Henkilökohtaisesti minua kiinnostaa tämä oikeasti kummallinen ystävää puukolla selkään juttu.Olin aikaisemmin tiedemaailmassa ja siellä kyseinen asia jokapäiväistä.Tarpeeksi on saanut hän...koko asiasta.Nyt toivoisi vaan,että asiat vihdoinkin muuttuisi.elämän kuuluisi olla sinua itseäsi varten.Koko ajanko röyhkeä asenne...ei kestä


      • tiedemaailmassa?
        ryhtiliikkeessä kirjoitti:

        Olen vasta sukeltamassa laulaja-muusikkomaailmaan.Henkilökohtaisesti minua kiinnostaa tämä oikeasti kummallinen ystävää puukolla selkään juttu.Olin aikaisemmin tiedemaailmassa ja siellä kyseinen asia jokapäiväistä.Tarpeeksi on saanut hän...koko asiasta.Nyt toivoisi vaan,että asiat vihdoinkin muuttuisi.elämän kuuluisi olla sinua itseäsi varten.Koko ajanko röyhkeä asenne...ei kestä

        Kerropa sitten vähän selvemmin, mitä tarkoitat. Osaat varmasti.

        T. Ambos


      • ryhtiliikkeessä
        tiedemaailmassa? kirjoitti:

        Kerropa sitten vähän selvemmin, mitä tarkoitat. Osaat varmasti.

        T. Ambos

        En kerro tarkemmin,koskapa asia on kiusallinen ja kaikkien tiedossa (selkäänpuukotus),mutta sille ei ole koskaan tehty mitään asianlaidan parantamiseksi(tiedemaailma).Hommahan alkaa jo opiskeluvaiheessa,mutta kuten sanoin,olen saanut siitä tarpeekseni (selkäänpuukotus ja paskanjauhanta)ja toivoisin,että asia paranisi alaa vaihtamalla.Onko epäkiitollinen pyyntö?


      • lukeminen aiheuttaa
        ryhtiliikkeessä kirjoitti:

        En kerro tarkemmin,koskapa asia on kiusallinen ja kaikkien tiedossa (selkäänpuukotus),mutta sille ei ole koskaan tehty mitään asianlaidan parantamiseksi(tiedemaailma).Hommahan alkaa jo opiskeluvaiheessa,mutta kuten sanoin,olen saanut siitä tarpeekseni (selkäänpuukotus ja paskanjauhanta)ja toivoisin,että asia paranisi alaa vaihtamalla.Onko epäkiitollinen pyyntö?

        aika omituisen olon, onkohan kaikki ihan hyvin...


      • been there, done that
        lukeminen aiheuttaa kirjoitti:

        aika omituisen olon, onkohan kaikki ihan hyvin...

        ...ryhtiliike. Jos kaipaat sellaista ammattialaa, jossa ei selkäänpuukotusta ole, niin älä ainakaan laulajan uraa valitse! Sehän on yksi pahimmista käärmeenpesistä mitä olla voi.

        Itse olin ammattilaulajan uralla yli kymmenen vuotta, menestystäkin tuli ja leipäni sain. Mutta motivaatio vain lopahti kerta kaikkiaan. Ja miksikö? Siksi, kun sain huomata moneen kertaan, että ei edes parhaaseen ystävään voi tällä alalla luottaa. Taidoilla tai lahjakkuudella ei ole menestyksen kanssa mitään tekemistä.

        Ei ikinä enää! Joku varmaan jo sanoo, että olen katkera, tai kateellinen. Siitä ei kuitenkaan ole kyse. Minullekin tarjoutui mahdollisuus nousta huipulle, jos vain olisin muuttunut toisten kaltaiseksi ja käyttänyt kyynärpäitäni vähän enemmän. Mieluummin kuitenkin katson itseäni aamulla peilistä ja pidän siitä, mitä näen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1250
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      50
      894
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      824
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      96
      779
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      82
      727
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      625
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      623
    10. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      621
    Aihe