Lohikeitto ilman

perunoita aluksi,

sitten broilerinkoipia 2 kpl/nokka.
Lohikeitto: punainen sipuli hakataan pieneksi ja laitetaan kattilaan, jossa sulatettu voi.
Keitellään pari minuuttia, lisätään kourallinen pakastepinaattia ja puoli pakettia,12 gr,Iglon ital.yrttejä (pun.sipulia,persiljaa,basilikaa, vihreätä valkosipulia, timjamia, oreganoa).Lohi pienitään 2 cm:n kuutioiksi, ja lisätään pataan ja annetaan kiehua alh.lämmöllä 10 min. Lisätään puoli kup.vettä ja 1 desi kuohukermaa. Annetaan hautua.- Broilerin koivet pyöritan mauste-korppujauho-sekoitteessa, ja laitan öljyttyyn vuokaan uuniin 130 asteeseen 2 tuntia.Voihan ne tietysti paistaa pannussakin, keskilämmöllä, kypsäksi, niin että liha irtoaa hyvin. Mausteet: paprikaa, curkumaa, persiljaa, suolaa, pippuria.
Tarjolle laitan ne pieneksi hakatun salaatin päälle, jossa balsamico-öljy-suola-kastike.Onko VHH:ta? Muuten olen tajunnut, että hitaita vihanneksia voi syödä, nopeita hiilihydraatteja ei. Hitaat hiilihydraatit=vihannekset, joita syömällä sokeriarvot veressä nousevat hitaasti.Korjatkaa, jos väärin.

14

5524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reseptillä

      kalasi on kyllä hitusoppaa. Kalaa ei koskaan kypsennetä yli 5 min. eikä sitä koskaan leikata kuutioiksi. 2cm kuutioita! Johan tuollaista syödessä itku tulee.

      Vai käytitkö valmista kuutioeineslohta? Sitten voit laittaa keittosi nimeksi kumisoppa. Kalasoppaa tuo resepti ei ole nähnytkään.

      • vanhoista ennakko-

        luuloistasi irti. Maailmassa on muutakin kalasoppaa, kuin se, missä on isoja perunoita, maitoa ja lohta tai muuta kalaa. Minun soppani oli ihan hyvää, mutta olisin VHH-laisilta neuvoja halunnut, kun se ei ole niin helppoa alkuun. Sinun ei tarvitse vaivautua, pärjään muutenkin hyvin.


      • Ei kiitos mössösoppia
        vanhoista ennakko- kirjoitti:

        luuloistasi irti. Maailmassa on muutakin kalasoppaa, kuin se, missä on isoja perunoita, maitoa ja lohta tai muuta kalaa. Minun soppani oli ihan hyvää, mutta olisin VHH-laisilta neuvoja halunnut, kun se ei ole niin helppoa alkuun. Sinun ei tarvitse vaivautua, pärjään muutenkin hyvin.

        Ei noin yksinkertaisia asioita tarvitse "neuvoa" täällä, kyllä jokainen osaa jättää kalasopasta perunat pois, jos niin sattuisi haluamaan.
        Sinun soppasi on sinulle hyvää, kun et paremmasta tiedä, nauti siis siitä. Mitään yksinkertaisempaa tuskin on kuin kehitellä vihannes-kala-(tai vihannes-liha)-keittoja tai pelkkiä vihanneskeittoja.


      • teen myös bouillabaissea,
        Ei kiitos mössösoppia kirjoitti:

        Ei noin yksinkertaisia asioita tarvitse "neuvoa" täällä, kyllä jokainen osaa jättää kalasopasta perunat pois, jos niin sattuisi haluamaan.
        Sinun soppasi on sinulle hyvää, kun et paremmasta tiedä, nauti siis siitä. Mitään yksinkertaisempaa tuskin on kuin kehitellä vihannes-kala-(tai vihannes-liha)-keittoja tai pelkkiä vihanneskeittoja.

        jos haluan. Mutta taitaa olla niin, että VHH:n periaatteisiin tutustuminen toimii parhaiten yksinkertaisesti. Mutta sinä taidat kyllä olla sellainen ammattihaukkuja, joita täällä keskusteluissa on muutamia. Minä olen kyllä immuuni kaikenlaiselle pistelylle, kultaseni.


      • johon kalikka
        teen myös bouillabaissea, kirjoitti:

        jos haluan. Mutta taitaa olla niin, että VHH:n periaatteisiin tutustuminen toimii parhaiten yksinkertaisesti. Mutta sinä taidat kyllä olla sellainen ammattihaukkuja, joita täällä keskusteluissa on muutamia. Minä olen kyllä immuuni kaikenlaiselle pistelylle, kultaseni.

        kalahtaa :)))


      • kalikka,
        johon kalikka kirjoitti:

        kalahtaa :)))

        minä en ole koira. Äläkä vain unohda haukkua kaikkia mahdollisia kirjoittajia. On sinulla töitä!-Olisikon magnesiumin puutetta sinulla. Se nimittäin aiheuttaa ärtyneisyyttä, väsymystä, sisäistä levottomuutta, kylmiä jalkoja, päänsärkyä, sekoilua, käsien ja jalkojen puutumista, liiallista unentarvetta, heikkoutta, sydämen pompotusta, selkävaivoja, verenkiertohäiriöitä.- Purkaudu rauhassa minulle.


    • Perinteisestä..

      Keitä lohen pää ym. perkeet siivilässä samassa kattilassa , mutta erillään lantun, sipulin,porkkanan ja sellerin sekä mausteiden kanssa kalaliemeksi, siilaa liemi kirkkaaksi. Lisää lopuksi kala ja keitä hetki kunnes kypsää, myös maitoa voi lisätä mutta ei välttämätöntä. Makua paljon hiilareita vähän, siis oikeaoppista ja terveellistä;D

      • vanhoista hyvistä

        kikoista. Minäkin olen tehnyt sillä tavalla kalalientä, lisännyt sitten vähän valkoviiniä ja kermaa, keittänyt kastikkeen kokoon noin puoleen ja käyttänyt sitä uunikalavuokiin tai paistetun kalafileen kastikkeena.
        Seuraavaksi aion tehdä kalapuikkoja tai kalafärssi-pihvejä, jotka teen kalasta lihapullataikinan tapaan.


      • Kalalientä perkeistä
        vanhoista hyvistä kirjoitti:

        kikoista. Minäkin olen tehnyt sillä tavalla kalalientä, lisännyt sitten vähän valkoviiniä ja kermaa, keittänyt kastikkeen kokoon noin puoleen ja käyttänyt sitä uunikalavuokiin tai paistetun kalafileen kastikkeena.
        Seuraavaksi aion tehdä kalapuikkoja tai kalafärssi-pihvejä, jotka teen kalasta lihapullataikinan tapaan.

        Keitettäessä, että lohesta ei tule hyvää kalalientä ja jos kalan pää laitetaan joukkoon, olipa kyseessä mikä kala hyvänsä, muista aina poistaa kidukset ennen pataan panoa.


    • QLEN SYÖNYT MONENLAISTA

      Kalakeittoa mutta en vielä sellaiasta johon olisi yhdistetty KESÄKEITTO.

      • purnukasta reunojen

        yli, niin näkee monenlaista kalakeittoa. Sinä et nimittäin ole syönyt kuin juuri sitä tavallista peruna-kala-maito-keittoa, jota ei syö muut kuin
        suomalaiset. Etsipä eri maalaisia kalakeittoja, olisi varmaan jännä elämys.


      • kalakeitosta

        ilman perunoita ja muita "nopeita hiilihydraatteja"?


      • VARMASTI TIEDÄT
        purnukasta reunojen kirjoitti:

        yli, niin näkee monenlaista kalakeittoa. Sinä et nimittäin ole syönyt kuin juuri sitä tavallista peruna-kala-maito-keittoa, jota ei syö muut kuin
        suomalaiset. Etsipä eri maalaisia kalakeittoja, olisi varmaan jännä elämys.

        kun "olet istunut samassa ruokapöydässä syömässä kalakeittoa"


    • pyörittelet

      ne broiskut korppujauhoissa, eikö pelkät mausteet riitä. Turhia hiilareita korppujauhoista helposti 50/100 gr.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe