Lohikeitto ilman

perunoita aluksi,

sitten broilerinkoipia 2 kpl/nokka.
Lohikeitto: punainen sipuli hakataan pieneksi ja laitetaan kattilaan, jossa sulatettu voi.
Keitellään pari minuuttia, lisätään kourallinen pakastepinaattia ja puoli pakettia,12 gr,Iglon ital.yrttejä (pun.sipulia,persiljaa,basilikaa, vihreätä valkosipulia, timjamia, oreganoa).Lohi pienitään 2 cm:n kuutioiksi, ja lisätään pataan ja annetaan kiehua alh.lämmöllä 10 min. Lisätään puoli kup.vettä ja 1 desi kuohukermaa. Annetaan hautua.- Broilerin koivet pyöritan mauste-korppujauho-sekoitteessa, ja laitan öljyttyyn vuokaan uuniin 130 asteeseen 2 tuntia.Voihan ne tietysti paistaa pannussakin, keskilämmöllä, kypsäksi, niin että liha irtoaa hyvin. Mausteet: paprikaa, curkumaa, persiljaa, suolaa, pippuria.
Tarjolle laitan ne pieneksi hakatun salaatin päälle, jossa balsamico-öljy-suola-kastike.Onko VHH:ta? Muuten olen tajunnut, että hitaita vihanneksia voi syödä, nopeita hiilihydraatteja ei. Hitaat hiilihydraatit=vihannekset, joita syömällä sokeriarvot veressä nousevat hitaasti.Korjatkaa, jos väärin.

14

5790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reseptillä

      kalasi on kyllä hitusoppaa. Kalaa ei koskaan kypsennetä yli 5 min. eikä sitä koskaan leikata kuutioiksi. 2cm kuutioita! Johan tuollaista syödessä itku tulee.

      Vai käytitkö valmista kuutioeineslohta? Sitten voit laittaa keittosi nimeksi kumisoppa. Kalasoppaa tuo resepti ei ole nähnytkään.

      • vanhoista ennakko-

        luuloistasi irti. Maailmassa on muutakin kalasoppaa, kuin se, missä on isoja perunoita, maitoa ja lohta tai muuta kalaa. Minun soppani oli ihan hyvää, mutta olisin VHH-laisilta neuvoja halunnut, kun se ei ole niin helppoa alkuun. Sinun ei tarvitse vaivautua, pärjään muutenkin hyvin.


      • Ei kiitos mössösoppia
        vanhoista ennakko- kirjoitti:

        luuloistasi irti. Maailmassa on muutakin kalasoppaa, kuin se, missä on isoja perunoita, maitoa ja lohta tai muuta kalaa. Minun soppani oli ihan hyvää, mutta olisin VHH-laisilta neuvoja halunnut, kun se ei ole niin helppoa alkuun. Sinun ei tarvitse vaivautua, pärjään muutenkin hyvin.

        Ei noin yksinkertaisia asioita tarvitse "neuvoa" täällä, kyllä jokainen osaa jättää kalasopasta perunat pois, jos niin sattuisi haluamaan.
        Sinun soppasi on sinulle hyvää, kun et paremmasta tiedä, nauti siis siitä. Mitään yksinkertaisempaa tuskin on kuin kehitellä vihannes-kala-(tai vihannes-liha)-keittoja tai pelkkiä vihanneskeittoja.


      • teen myös bouillabaissea,
        Ei kiitos mössösoppia kirjoitti:

        Ei noin yksinkertaisia asioita tarvitse "neuvoa" täällä, kyllä jokainen osaa jättää kalasopasta perunat pois, jos niin sattuisi haluamaan.
        Sinun soppasi on sinulle hyvää, kun et paremmasta tiedä, nauti siis siitä. Mitään yksinkertaisempaa tuskin on kuin kehitellä vihannes-kala-(tai vihannes-liha)-keittoja tai pelkkiä vihanneskeittoja.

        jos haluan. Mutta taitaa olla niin, että VHH:n periaatteisiin tutustuminen toimii parhaiten yksinkertaisesti. Mutta sinä taidat kyllä olla sellainen ammattihaukkuja, joita täällä keskusteluissa on muutamia. Minä olen kyllä immuuni kaikenlaiselle pistelylle, kultaseni.


      • johon kalikka
        teen myös bouillabaissea, kirjoitti:

        jos haluan. Mutta taitaa olla niin, että VHH:n periaatteisiin tutustuminen toimii parhaiten yksinkertaisesti. Mutta sinä taidat kyllä olla sellainen ammattihaukkuja, joita täällä keskusteluissa on muutamia. Minä olen kyllä immuuni kaikenlaiselle pistelylle, kultaseni.

        kalahtaa :)))


      • kalikka,
        johon kalikka kirjoitti:

        kalahtaa :)))

        minä en ole koira. Äläkä vain unohda haukkua kaikkia mahdollisia kirjoittajia. On sinulla töitä!-Olisikon magnesiumin puutetta sinulla. Se nimittäin aiheuttaa ärtyneisyyttä, väsymystä, sisäistä levottomuutta, kylmiä jalkoja, päänsärkyä, sekoilua, käsien ja jalkojen puutumista, liiallista unentarvetta, heikkoutta, sydämen pompotusta, selkävaivoja, verenkiertohäiriöitä.- Purkaudu rauhassa minulle.


    • Perinteisestä..

      Keitä lohen pää ym. perkeet siivilässä samassa kattilassa , mutta erillään lantun, sipulin,porkkanan ja sellerin sekä mausteiden kanssa kalaliemeksi, siilaa liemi kirkkaaksi. Lisää lopuksi kala ja keitä hetki kunnes kypsää, myös maitoa voi lisätä mutta ei välttämätöntä. Makua paljon hiilareita vähän, siis oikeaoppista ja terveellistä;D

      • vanhoista hyvistä

        kikoista. Minäkin olen tehnyt sillä tavalla kalalientä, lisännyt sitten vähän valkoviiniä ja kermaa, keittänyt kastikkeen kokoon noin puoleen ja käyttänyt sitä uunikalavuokiin tai paistetun kalafileen kastikkeena.
        Seuraavaksi aion tehdä kalapuikkoja tai kalafärssi-pihvejä, jotka teen kalasta lihapullataikinan tapaan.


      • Kalalientä perkeistä
        vanhoista hyvistä kirjoitti:

        kikoista. Minäkin olen tehnyt sillä tavalla kalalientä, lisännyt sitten vähän valkoviiniä ja kermaa, keittänyt kastikkeen kokoon noin puoleen ja käyttänyt sitä uunikalavuokiin tai paistetun kalafileen kastikkeena.
        Seuraavaksi aion tehdä kalapuikkoja tai kalafärssi-pihvejä, jotka teen kalasta lihapullataikinan tapaan.

        Keitettäessä, että lohesta ei tule hyvää kalalientä ja jos kalan pää laitetaan joukkoon, olipa kyseessä mikä kala hyvänsä, muista aina poistaa kidukset ennen pataan panoa.


    • QLEN SYÖNYT MONENLAISTA

      Kalakeittoa mutta en vielä sellaiasta johon olisi yhdistetty KESÄKEITTO.

      • purnukasta reunojen

        yli, niin näkee monenlaista kalakeittoa. Sinä et nimittäin ole syönyt kuin juuri sitä tavallista peruna-kala-maito-keittoa, jota ei syö muut kuin
        suomalaiset. Etsipä eri maalaisia kalakeittoja, olisi varmaan jännä elämys.


      • kalakeitosta

        ilman perunoita ja muita "nopeita hiilihydraatteja"?


      • VARMASTI TIEDÄT
        purnukasta reunojen kirjoitti:

        yli, niin näkee monenlaista kalakeittoa. Sinä et nimittäin ole syönyt kuin juuri sitä tavallista peruna-kala-maito-keittoa, jota ei syö muut kuin
        suomalaiset. Etsipä eri maalaisia kalakeittoja, olisi varmaan jännä elämys.

        kun "olet istunut samassa ruokapöydässä syömässä kalakeittoa"


    • pyörittelet

      ne broiskut korppujauhoissa, eikö pelkät mausteet riitä. Turhia hiilareita korppujauhoista helposti 50/100 gr.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe