Yksityisyyden rajat

white_peony

Onpas teillä ollut rankka päivä täällä :)

Aiheeseen taas liittyen, kantaa ottamatta (tavoilleni uskollisena):

Kuka/mikä määrittää paljonko paljastat yksityiselämästäsi palstalla? Onko imagon säilyttäminen sinulle tärkeää? Jos oletetaan, että olet "suojassa" nimimerkin takana (kuten siis ilmiselvästi minäkin olen), mikä rajaa/sensuroi paljastuksiasi, kannanottojasi yms. kommentointiasi?

30

1055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dayum

      ,.,

      • white_peony

        suojissa pakko käyttää itsekritiikkiä? Kenelle sillä on merkitystä, sinulle vai muille palstalaisille?


      • dayum
        white_peony kirjoitti:

        suojissa pakko käyttää itsekritiikkiä? Kenelle sillä on merkitystä, sinulle vai muille palstalaisille?

        minulle. Mahdollisista lukijoista ja heidän mielipiteistään en tiijä. Vaikka osan mielipiteen tiedänkin, mikä on hyvin samansuuntainen omani kanssa.


      • white_peony
        dayum kirjoitti:

        minulle. Mahdollisista lukijoista ja heidän mielipiteistään en tiijä. Vaikka osan mielipiteen tiedänkin, mikä on hyvin samansuuntainen omani kanssa.

        omaan kontrolliisi vai palstaimagon ylläpitämiseen.


      • dayum
        white_peony kirjoitti:

        omaan kontrolliisi vai palstaimagon ylläpitämiseen.

        jos joku kuvittelee tämän(?) olevan palstaimago, niin onnea hänelle. Eli kaipa se sitten liittyy vaan ja ainostaan itseeni ja siihen itsekritiikkiin.


    • a_little_mermaid

      ettei henkilöllisyyteni paljastu. Muuten sanon juuri niin kuin ajattelen, siitäkin huolimatta, että mielipiteeni herättää varmaankin melkoisesti inhoa minua kohtaan. Yksityiselämästä en paljastaisi mitään sellaista, jonka perusteella kukaan minua tunnistaisi.

      • white_peony

        ts. miksi sinulle on tärkeää olla paljastumatta?


      • zisel

        myös mun kohdalla.


      • a_little_mermaid
        white_peony kirjoitti:

        ts. miksi sinulle on tärkeää olla paljastumatta?

        että oikeassa elämässä mulla on todella tiukat rajat siitä mitä kerron itsestäni. En puhu itsestäni mitään henkilökohtaista, jos voin sen välttää, enkä koskaan kerro esimerkiksi huolistani tai surullisista asioista kenellekään. Täällä voin mainita jonkun tuollaisenkin asian, mutta ainoastaan siksi, ettei kukaan tiedä kuka olen.


      • zisel
        white_peony kirjoitti:

        ts. miksi sinulle on tärkeää olla paljastumatta?

        tähän koska olen samoilla linjoilla mermaidin kanssa.

        Siksi koska tiedän että tuttujani pyörii suomi24:ssa ja en pidä omia juttujani niin viisaina että haluisin että tutut tietää ja näkee ne.


      • white_peony
        zisel kirjoitti:

        tähän koska olen samoilla linjoilla mermaidin kanssa.

        Siksi koska tiedän että tuttujani pyörii suomi24:ssa ja en pidä omia juttujani niin viisaina että haluisin että tutut tietää ja näkee ne.

        et halua että sinua tunnistetaan.


    • että en halua esmes nimeäni, tarkkaa työnkuvaani, joidenkin yhdistysten ja kerhojen jäsenyyksiäni ja asuinpaikkakuntaani kaikkien tietoisuuteen.

      Muuten olen tääl aika paljon paljastanut, mut sanoisinko, että olen varovainen, mut en yltiövarovainen.

      • white_peony

        on sinulle tärkeää?


      • white_peony kirjoitti:

        on sinulle tärkeää?

        haluan olla rauhassa ja eikä minun tarvitse täällä sitten ihan niin valita sanojani, ja ajatella sitä, että suuttuuko joku mahdollisesti.


      • white_peony
        relaxed_eyes kirjoitti:

        haluan olla rauhassa ja eikä minun tarvitse täällä sitten ihan niin valita sanojani, ja ajatella sitä, että suuttuuko joku mahdollisesti.

        niin fiksu että osaat ottaa kantaa tuohon palstaimagoonkin... :) Onko sen säilyttäminen tärkeää?


      • white_peony kirjoitti:

        niin fiksu että osaat ottaa kantaa tuohon palstaimagoonkin... :) Onko sen säilyttäminen tärkeää?

        oli erittäin tärkeetä se miltä mä näytän palstalla ja sitä veti herneet nokkaansa jokaisesta itseä koskevasta provosta, nykyään sil palstaimagolla ei oo mitään väliä. Mulle on kuitenkin ihmisyys paljo tärkeempää, ja varmaan osaksi siks olenkin tähän palstaan addiktoitunut, kun riemastun aina nähdessäni täällä jotain ihmisyyttä ja inhimillisyyttä. Vähä niinku jossain koneessa näkis inhimillisyyttä(oon tekniikkafriikki).


      • white_peony
        relaxed_eyes kirjoitti:

        oli erittäin tärkeetä se miltä mä näytän palstalla ja sitä veti herneet nokkaansa jokaisesta itseä koskevasta provosta, nykyään sil palstaimagolla ei oo mitään väliä. Mulle on kuitenkin ihmisyys paljo tärkeempää, ja varmaan osaksi siks olenkin tähän palstaan addiktoitunut, kun riemastun aina nähdessäni täällä jotain ihmisyyttä ja inhimillisyyttä. Vähä niinku jossain koneessa näkis inhimillisyyttä(oon tekniikkafriikki).

        vähän sitä mitä hain... eli siis rajaava tekijähän pitäis olla juuri se, että vaikka virtuaalissa elää ja liikkuu, niin näppiksen takana on aina inhimillisyyttä. Tunteva, tietävä ja tahtova ihminen.


      • white_peony kirjoitti:

        vähän sitä mitä hain... eli siis rajaava tekijähän pitäis olla juuri se, että vaikka virtuaalissa elää ja liikkuu, niin näppiksen takana on aina inhimillisyyttä. Tunteva, tietävä ja tahtova ihminen.

        nk. hengiltä ja verbaalisesti, ni sekin on osoitus inhimillisyydestä. Ja siitä miten julmia ihmiset ovat toisilleen.

        Kovin harva täällä on asioiden yläpuolella, niistäkin jotka joskus tänne tullessaan ovat olleet, niin niistäkin on moni asettanut itsensä asioiden alapuolelle.


      • MMies
        relaxed_eyes kirjoitti:

        oli erittäin tärkeetä se miltä mä näytän palstalla ja sitä veti herneet nokkaansa jokaisesta itseä koskevasta provosta, nykyään sil palstaimagolla ei oo mitään väliä. Mulle on kuitenkin ihmisyys paljo tärkeempää, ja varmaan osaksi siks olenkin tähän palstaan addiktoitunut, kun riemastun aina nähdessäni täällä jotain ihmisyyttä ja inhimillisyyttä. Vähä niinku jossain koneessa näkis inhimillisyyttä(oon tekniikkafriikki).

        " Vähä niinku jossain koneessa näkis inhimillisyyttä(oon tekniikkafriikki)"


        Ja mites sen Linuxin kanssa sujuu?
        ;D


      • MMies kirjoitti:

        " Vähä niinku jossain koneessa näkis inhimillisyyttä(oon tekniikkafriikki)"


        Ja mites sen Linuxin kanssa sujuu?
        ;D

        parin viikon päästä oon ajatellu motivoituvani ja alottaa värkkäämisen...tietty tää palsta sit vie voiton kuitenkin...


      • MMIes
        relaxed_eyes kirjoitti:

        parin viikon päästä oon ajatellu motivoituvani ja alottaa värkkäämisen...tietty tää palsta sit vie voiton kuitenkin...

        Onhan noita kuultu. Jos nyt eka saat ittes rootiksi siinä paskamasiinassa, niin katso sitten asiaa uudelleen. Ihmeellisiä juttuja tulee tapahtumaan, uskotko? :o


    • Kukkomies

      Ydin on julkisuudelta piilossa. Kaikki muu on neuvoteltavissa.

    • muuta kuin :

      sukupuoleni. Muut asiat paljastan harkintani mukaan.

    • MMies

      "Kuka/mikä määrittää paljonko paljastat yksityiselämästäsi palstalla?"


      Ihan fiilispohjalta. Ketään ei kiinnosta kuitenkaan, niin ihan sama.


      "Jos oletetaan, että olet "suojassa" nimimerkin takana (kuten siis ilmiselvästi minäkin olen), mikä rajaa/sensuroi paljastuksiasi, kannanottojasi yms. kommentointiasi?"


      Olen kollektiivinen Miehinen Tajunta, jos et ole huomannut:

      http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=&poster=mmies&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2008&ed=23&em=11&ey=2008&hpp=25


      Ugh.

      • white_peony

        sanomaan... ugh vaan :)


    • Noo mä paljastelen vain sellaisia asioita, jotka eivät vaaranna mun anonymiteettiä. Sit tietty joutuu aina jotain jättää paljastelematta sen takii, että en haluu vaimoni lukevan niistä asioista täältä.

      • white_peony

        laatuaikaa... maustettuna muutamalla uteliaalla tädillä :)


    • uk-ko

      siinä, että tahdon pysyä anonyyminä. Ihan siksi, että vaikka Miesten Logiikassa on fiksua väkeä, niin muilla, tavallisilla palstoilla liikkuu kaikenlaista sekopäätä. En yahdo, että mun todellista henkilöä lähestytään hallitsemattomasti. Tarkoitan sähköpostia, tavallista postia, työpostia tai jopa ihan mua henk. koht. Siitä seuraa sellaista hässäkkää mitä en tahdo.

      Sitten tahdon suojella tuttujani ihan samoilta asioilta. Että mun kautta ei sekopäät ala hillua rakkaiden elämässä.

      Imagon säilyttäminen ei tavallaan ole tärkeää - mutta näyttää sillä joku merkitys olevan. Musya tuli uk-ko jostain syistä. Vaika ne syyt on osin poistuneet, mun on kuin onkin vaikea olla muuta kuin uk-ko, koska siitä tuli mun palstapersoona. Sitä on vaikea rikkoa.

      Sitten mua rajaa ihan samat säännöt kuin oikeassakin elämässä: normaali hyvä käytös ja muiden huomioiminen. Vaikka palstalla on helppo olla vähän kärjekkäämpi kuin oikeessa elämässä.

    • kirjoitussääntöjen sisältöön soviteltuen.

    • Jihuuu

      Koska kirjottelen omalla naamallani ja näin ollen jokunen tutta/kaveri juttujani joskus saattaa lukea, menee raja siinä, että ne asiat mitä heillekin voisin puhua, voin myös julkisesti kirjoittaa. Syvimmät jutut joita käsittelen puolison tai ystävien kanssa, jäävät palstojen ulkopuolelle. Sen vuoksi joillakin onkin vääristynyt kuva henkilöstä nikin Jihuuu takana. Ei palstakirjoitusten perusteella voi ihmisestä syväanalyysia vetää..

      Kannanotoissa pitää pyrkiä myös miettimään, että ne ihmiset jotka minut tuntevat, ymmärtävät yskän lyhyestäkin kommentista eli mitä tarkoitan ja miten, mutta sitten pitäisi yrittää kirjoittaa ja kommentoida siten, että ne jotka eivät minua tunne, ymmärtäisivät myös pointin. Noh, olen kyllä huomannut että siinä ei ikinä tule täysin onnistumaan. Myös se, mitä on aiemmin kirjoittanut vaikuttaa siihen mitä kirjoittaa jatkossa. Joku voi muistaa aiemman kommenttini jostain asiasta, toinen taas ei ja sitten syntyy väärinymmärryksiä.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe