Saako mistään luomukanaa?

djhskalsl

Hei,

onko missään saatavilla luomukanaa? Lähinnä pääkaupunkiseudulla, kauppaa tai luomukanatilaa?

24

6155

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa suomalaista

      luomukanaa liian pienen kysynnän takia. Ulkomaisesta en osaa sanoa.

    • tyytyväinen asiakas

      Reinin lihasta Hakaniemen hallista saa. Sitä ei ole kuulema ennen joulua enää tarjolla, mutta joulun jälkeen taas saa.

      Kyseessä on Ranskalainen pakastettu luomukana. Kilohinta oli noin 19 eroa ja kanan painot 1,3 kg -1,5 kg.

      • minkeille

        Suomalaiset munivat luomukanat viedään minkeille rehuksi.


      • syöttökanaa
        minkeille kirjoitti:

        Suomalaiset munivat luomukanat viedään minkeille rehuksi.

        on vain maissi- ja viljabroileria


    • Luomukananpoikaa
    • todella hyvää

      Kyllä varmasti riittäisi kysyntää! Olen ulkomailla syönyt luomukanaa, ja se maistuu todellakin aivan kuin eri eläimeltä, kun vertaa suomalaisiin tehotuotettuihin broilereihin.

      • Tambereen flikka

        Tampereella Stockmann Herkku on ottanut myyntiin luomukanan. Sellaista löytyy pakasteena ja on tuotu Ranskasta (valitettavasti), mutta kuitenkin. Olin niin iloinen kuultuani uutisen, että taisin vahingossa kiljahtaa lihamestarin korvaan, hänen soittaessa tiedotukseni minulle.
        Suomi minua surettaa silti, miksi täällä ei enää luomutiloja ole. Selityksiä kuulee monia. Kiitos kuitenkin Stockmannille Tampereella.


      • j323
        Tambereen flikka kirjoitti:

        Tampereella Stockmann Herkku on ottanut myyntiin luomukanan. Sellaista löytyy pakasteena ja on tuotu Ranskasta (valitettavasti), mutta kuitenkin. Olin niin iloinen kuultuani uutisen, että taisin vahingossa kiljahtaa lihamestarin korvaan, hänen soittaessa tiedotukseni minulle.
        Suomi minua surettaa silti, miksi täällä ei enää luomutiloja ole. Selityksiä kuulee monia. Kiitos kuitenkin Stockmannille Tampereella.

        Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.Usko Jeesukseen niin saat elää IKUISESTI !!! Lue Raamattua !


    • jomtom

      kysyin lihatiskin mieheltä että onkos teillä luomukanaa ja vastaus oli että kariniemellä on ollu jokunen aikaa sitten luomukanaa myynnissä mutta se lopetettiin liian suuren kysynnän takia...!?! :)

    • Ihmettelevä leidi

      Ihmettelen suuresti tätä "ei ole kysyntää" -väitettä. Kysyntää ihan varmasti olisi, onhan luomuruoka nostanut kysyntäänsä hurjissa määrin viimeaikoina. Ihan varmasti kysyntää on, mutta tarjontaa ei tahdota antaa. Onneksi sentäs luomumunia saa.

    • Tiesittekö että...

      Luomubroilerin kasvatus on vaikeaa, koska ei ole olemassa luomutuotantoon sopivaa rotua. Luomussa kasvatusaika on kuitenkin paljon pidempi kuin tavanomaisessa tuotannossa, joten nopeakasvuisiksi jalostetut linnut ehtivät kasvaa aivan liian isoiksi, eikä niiden elimistö kestä liiallista massaa. Eli en ostaisi ranskalaista luomubroileria ainakaan eläinten hyvinvoinnin vuoksi.

      • markkinat häkissä

        Kysyntää on vaikka kuinka, mutta pari markkinoita hallitsevaa jalostajaa ei halua luomua häiritsemään systeemiä, jossa voivat rauhassa sopia katteet. Pelkäävät todellista kilpailua jossa ei voikaan enää ylhäältä määrätä mitä suomalaiset syövät.Samaa, kysynnän puutetta on hoettu kaiken luomun osalta, onneksi sitkeät kuluttajat ovat pakottaneet jalostajat lopulta tarjoamaan luomua . Tosin aika vaisua se on vieläkin, maitoa, pari juustoa ja jugurttia. Missä raejuustot, rahkat jne? Isot lihatalot istuivat luomun päällä pitkään ja tuhannet luomuna kasvatetut naudat jauhettiin tavallisen lihan sekaan kun ei kuulemma ole kysyntää! Kauppiaat ovat vuosia valittaneet että kaikki luomuliha menee eikä se riitä kuin murto-osaan kysynnästä. Elintarvikkeiden valmistaminen on ollut käytännössä monopoli, jossa valtio , muutama poliitikkojen johtama jalostaja ja kaksi kauppaketjua määrää mitä meille tarjotaan. Eivät he halua synnyttää kilpailua itsensä kanssa, kun systeemi nytkin toimii. Kauppa rakentaa valtavia marketteja. Kaikki muut hyötyvät monopolista paitsi kuluttaja. Siksi ei luomukanaakaan ole saanut. Kasvatusvaikeudet ovat pelkkää selittelyä. Maailmalla broileri on yleisin luomuliha. Miten se siellä onnistuu? Kanojen lisäksi pitäisi vapauttaa myös markkinat.


    • kanani on pakaste
    • MoCuLi

      Vihdoinkin kotimaista LUOMUKANAA kauppoihin!

      Pajuniemi tuo ensimmäistä kertaa suomen markkinoille viikolla 40 kotimaisen luomukanan pakasteena. Lue lisää uutuudesta osoitteesta: http://www.pajuniemi.fi/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=20&cntnt01origid=15&cntnt01returnid=73

      • Miksu1212

    • MoCuLi
    • luomukana

      IHANAA!TÄTÄ ON ODOTETTU!

    • fuhdfuhdufhd

      Luomu kanaa on metsäkanalinnut
      Mulla on nyt paksatimessa toistakymmentä teertä ja pari metsoa, ne on juuri luomua, ja 1000X paremman makuista kuin jotkut broilerit.

    • mötkynpötkylä

      Luomukanaa (tosin ulkomaista) saa Hgin keskustan Stockalta. Muita paikkoja en ole nähnyt. Mahtavaa, että Pajuniemi on lähtenyt tarjoamaan. Tuote vain loppui päivässä niistä kaupoista, joissa tiedän sitä myydyn.

      Ja tuo Stockan kana siis todellakin on KANAA, ei broileria. Broileri on se ylijalostettu lintu, jota ei edes pysty kasvattamaan tiettyä ikää vanhemmaksi.

    • LUOMUKANAA TREELLA

      Pirkanmaan alue, Länsi-Tampere, K-Supermarket Länsitori. Täällä on Pajuniemen suomalaista luomukanaa pakastealtaassa, tosin eilen ei ollut enää kuin yksi. Omani otin jo matkaani ja aion asioida vastaisuudessa tässä kaupassa tämän herkun perässä.

    • Luomu4

      Hei,
      luomukanan suikaleita ja rintafilettä saat mm. seuraavista kaupoista pääkaupunkiseudulta. K-Supermarket MustaPekka ja Citymarket Iso-Omena.

    • Sulkasato

      Munintaansa lopettelevat luomukanat ovat tuottajille ongelmajäte. Minkkitarhurit hakevat jos niille maksetaan 0,40€ kappale. Eikö esimerkiksi lemmikkieläimien rehuksi voisi käyttää ulkomaisen tonnikalan ja häränlihan asemasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      54
      850
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe