Otsikko taitaa olla vähän väärin.. No juu, asiaan.
Tein masikkahyydykekakun. Pohjassa marg. ja mansikkaisia dominokeksejä. Täytteessä kermaa, rahkaa, mansikkaa,liivatetta...
Nyt pitäis keksiä päälle jotain. Ajattelin jotain kiillettä. Mutta mistä ja miten? Mansikoita ja kiille päälle. Juu, voisikohan joku kertoa tarkemmin? :) Vinkkejä? :)
Mansikka- Hyydykekakun Kiille
2
2772
Vastaukset 2
- kkkkkkkkkkkkkkkkk
.. käyttä liivatetta, joten voisit kokeilla
hyvää marjamehua, liivatetta ( noin 1 1/2liivatetta per mehudesi)
siiten vaan kaadat varvovsti sen tehdyn mehuhyydykkeen (kylmän) siihen kaakun pinnalle (kaakun olis parasta olla tässä vaiheessa vuokassaan - irtopohja)
mehu ei uppoa kakkuun jos kaadat sen varovasti, niin että sulla on iso lusikka ihan melkein kakun pinnassa kiinni ja kaadat mehun lusikan kautta. - Kaktus
Hei,
Täytekakkuihin laitan nykyään lähes aina kiilteen marjojen päälle. Ennen laitoin vaan kermaa, mutta nyt vaan reunoille kerma ja kiille päälle.
Liivatetta en käytä kiilteen tekemiseen.
En muista minkä nimistä se tuote oli, mutta sokerihyllyssä sitä pitäisi löytyä.
Olisikohan se ollut kiillesokeri nimistä tuotetta.
Pieni tilkka vettä kiehautetaan ja tätä kiillesokeria lisätään siihen vesitilkkaan ja sekoitetaan. Paketissa on ohjeet, mutta vesimäärää voi vähentää.
Sakeampana se hyytyy nopeampaa esim. huoneenlämpöisille hedelmille/marjoille kaadettuna.
Olen laittanut pakastemarjoja kakun päälle ja tätä kiillesokerivesiseosta siihen päälle.
Hyytyy tosi nopeasti kylmien marjojen päällä.
En ole kaatanut suoraan kulhosta, vaan nostellut lusikalla kiillesokerivettä marjojen päälle.
Kiille hyytyy nopeasti, mutta kannattaa antaa hyytyä kunnolla vaikka yön yli viileässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761520
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.88708Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203578- 48536
- 126536
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50518- 37516
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25483