Onko Jeesus todellakin Jumala?

AskoT.

Raamatussa sanotaan, että Jeesus on Jumalan poika ja niin myös minä uskon. Tällä palstalla moni kirjoittaa että Jeesus on Jumala?

Minä olen saanut Raamatusta sellaisen käsityksen, että on vain yksi Jumala, sitten Jumalan poika Jeesus Kristus ja Pyhä Henki. Eli kolme eri persoonaa. Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä, mutta mielestäni Hän ei ole Jumala, vaan Jumalan poika Hän on. Pyhä Henki taasen on välittäjä, jonka kautta meidän keskustelut välittyvät Jumalalle ja Jeesukselle. Eli kaikki kolme on mielestäni eri juttuja, vaikka täällä kerrotaan että kaikki ovat yhtä. Mutta jos uskoo pelkästään Jumalaan, niin ei saa syntejään anteeksi, koska ne saa anteeksi vain Jeesuksen kautta. Samoin jos uskoo Pyhään Henkeen niin sama juttu, vain Jeesuksessa meillä on anteeksi antamus.

Tämä ei ole minun opetustani, tämä on minun pohdintaani ja sitä, miten itse olen Raamatusta asian ymmärtänyt. En väitä että tämä olisi oikein tulkittu, mutta kuten sanoin noin olen ymmärtänyt.

Olisi hyvä, jos joku kommentoisi asiaa olenko ymmärtänyt oikein.

81

1324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Älä koskaan epäile sitä, se ajatus tulee paratiisista asti. "Onko Jumala todella sanout?"
      * Se on se epäilyksen siemen, jonka saatana haluaa kylvää sydämeen, ja sitä kautta muokata asennettasi, ja se yleensä voittaa, jos et hylkää sitä heti, ja turvaudu Jeesuksen vereen.

* Tässä muutama todistus Raamatusta, että Jeesus on JUMALA! Lue ne rukoillen ja ajatuksella.

* * Joh 1:1-5. "< Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
      5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.>"

* 1Joh 1:1, "< Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
      2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
      3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
      4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.>"
      * "< 5:10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
      11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
      12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
      13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.>"

* Ilmk. 19:12. "< Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
      13. ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.>"

• AskoT.

että Jeesus on Jumalan poika eikä Jumala itse. "ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa. ".

Noissa jakeissa jotka Raamatusta olet lainannut, niissä lähes jokaisessa mainitaan Jumalan poika. Siis uskonhan minä Jumalan poikaan Jeesukseen, mutta onko Jeesus Jumala siitä en ole niinkään vakuuttunut? Tottakai sana oli Jumalan tykönä ja niin edelleen, mutta nyt onkin kyse siitä onko Jeesus itse Jumala. Minä pidän Häntä Jumalan poikana.

• Pittsburgh
        AskoT. kirjoitti:

että Jeesus on Jumalan poika eikä Jumala itse. "ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa. ".

Noissa jakeissa jotka Raamatusta olet lainannut, niissä lähes jokaisessa mainitaan Jumalan poika. Siis uskonhan minä Jumalan poikaan Jeesukseen, mutta onko Jeesus Jumala siitä en ole niinkään vakuuttunut? Tottakai sana oli Jumalan tykönä ja niin edelleen, mutta nyt onkin kyse siitä onko Jeesus itse Jumala. Minä pidän Häntä Jumalan poikana.

Jeesus sanoi myös näin: "minä ja Isä olemme yhtä"

• Pittsburgh kirjoitti:

Jeesus sanoi myös näin: "minä ja Isä olemme yhtä"

TÄYDELLISESTI yhtä Isän ja pojan kanssa;

Joh. 10:30
        "Minä ja Isä olemme yhtä."

Joh. 17:11
        "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että HE OLISIVAT YHTÄ NIINKUIN MEKIN."

Joh. 17:21
        "että HE KAIKKI OLISIVAT YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."

Joh. 17:22
        "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - "

Joh. 17:23
        "minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat TÄYDELLISESTI yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."

• AskoT. kirjoitti:

että et ole uudestisyntynyt, et tunne Jeesusta sisäisesti, että Pyhä Henki saisi kirksataa sinulle Kristuksen, että Jeesus on Jumala.
        * Pietrikaan ei olisi tuntenut Jeesusta, (kyllä Pietari tiesi, että Jeesusta "luultiin" Joosefin pojaksi) ellei Jumalan Henki olisi sitä hänelle ilmoittanut, että Jeesus ON Kristus=Jumala!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

että et ole uudestisyntynyt, et tunne Jeesusta sisäisesti, että Pyhä Henki saisi kirksataa sinulle Kristuksen, että Jeesus on Jumala.
        * Pietrikaan ei olisi tuntenut Jeesusta, (kyllä Pietari tiesi, että Jeesusta "luultiin" Joosefin pojaksi) ellei Jumalan Henki olisi sitä hänelle ilmoittanut, että Jeesus ON Kristus=Jumala!

huoli vain siitä, mitä sinä itse olet, äläkä ala henkilökohtaisesti toisen uudestisyntymistä arvioimaan, väheksymään ja halveksimaan. Jätä arvioinnit Herran huoleksi!

2. Kor. 10:12
        "Sillä me emme rohkene lukeutua emmekä verrata itseämme eräisiin, jotka itseänsä suosittelevat; mutta he ovat ymmärtämättömiä, kun mittaavat itsensä omalla itsellään ja vertailevat itseään omaan itseensä."

• on olemassa

vain yksi Jumala, Taivaallinen Isämme, niin Jeesus ei ole missään tapauksessa jumala.

• sinä uskot valheen. Lue edellinen kommenttini, ehkä se voi muuttaa epäuskoista asennettasi, ja voisit päästä tuntemaan Herran Jeesuksen sisäisesti, ja sitä kautta uudestisyntymään!

• tapauksessa
        Mohikaani_27 kirjoitti:

sinä uskot valheen. Lue edellinen kommenttini, ehkä se voi muuttaa epäuskoista asennettasi, ja voisit päästä tuntemaan Herran Jeesuksen sisäisesti, ja sitä kautta uudestisyntymään!

Kaikkivaltiaan ei tarvitse tehdä itsestään kopioita. Kaikkivaltias pystyy olemaan armollinen luomilleen kun Hän tahtoo, ei hänen tarvitse sen takia tappaa itseään.

• AskoT.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

sinä uskot valheen. Lue edellinen kommenttini, ehkä se voi muuttaa epäuskoista asennettasi, ja voisit päästä tuntemaan Herran Jeesuksen sisäisesti, ja sitä kautta uudestisyntymään!

Minä olen uudesti syntynyt ja uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan poikaan. Joka uskoo Jeesukseen, uskoo myös siihen joka on Hänet lähettänyt!

Jeesus istuu Isän, Jumalan oikealla puolella. Jos Jeesus olisi itse Jumala, miten hän voisi istua itsensä oikealla puolella? Voitko sinä, Mohikaani istua itsesi oikealla puolella? Jos voit kerro miten se tapahtuu?

• Pittsburgh
        AskoT. kirjoitti:

Minä olen uudesti syntynyt ja uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan poikaan. Joka uskoo Jeesukseen, uskoo myös siihen joka on Hänet lähettänyt!

Jeesus istuu Isän, Jumalan oikealla puolella. Jos Jeesus olisi itse Jumala, miten hän voisi istua itsensä oikealla puolella? Voitko sinä, Mohikaani istua itsesi oikealla puolella? Jos voit kerro miten se tapahtuu?

Tiesitkö että myös Pyhä henki on Jumala, täysin tasavertainen voimassa ja kunniassa ja kirkkaudessa Isän kanssa.

• AskoT.
        Pittsburgh kirjoitti:

Tiesitkö että myös Pyhä henki on Jumala, täysin tasavertainen voimassa ja kunniassa ja kirkkaudessa Isän kanssa.

keskustelumme välittäjä Jumalan ja Jeeauksen vällillä? Ellei ole Pyhää Henkeä, ei voi keskustella Jumalan kanssa. Näin minä olen sen ymmärtänyt. Eli kun täyttyy Pyhällä Hengellä, niin Pyhä Henki avaa Jumalan tuntemisen. Eli Raamattu avautuu Pyhän Hengen kautta. Näin ainakin minulle on käynyt. Kun täytyin Pyhällä Hengellä, aloin ymmärtämään Raamattua.

• Pittsburgh
        AskoT. kirjoitti:

keskustelumme välittäjä Jumalan ja Jeeauksen vällillä? Ellei ole Pyhää Henkeä, ei voi keskustella Jumalan kanssa. Näin minä olen sen ymmärtänyt. Eli kun täyttyy Pyhällä Hengellä, niin Pyhä Henki avaa Jumalan tuntemisen. Eli Raamattu avautuu Pyhän Hengen kautta. Näin ainakin minulle on käynyt. Kun täytyin Pyhällä Hengellä, aloin ymmärtämään Raamattua.

Mistä tiedät että olet täyttynyt Pyhällä hengellä?

• AskoT. kirjoitti:

ymmärtänyt oikein, että on "ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on"!

Joh. 8:14
        "Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.»"

Joh. 8:42
        Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä MINÄ OLEN JUMALASTA LÄHTENYT ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt."

Joh. 12:49
        "Sillä EN MINÄ ITSESTÄNI OLE PUHUNUT, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."

Joh. 14:10
        "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, MINÄ EN PUHU ITSESTÄNI; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."

Joh. 16:13
        "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."

Jeesus itse todisti että Isä yksin on totinen Jumala, mutta kaikki muut, hän itse ja PH ovat jumalallisia vain Isän kanssa, joka voi päättää asioita yksinkin:

Johannes 17
        3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

• Pittsburgh

Yksi parhaita kohtia mistä selviää että Jeesus on Jumala, on Jesaja 9.luku 5. jae.

On tärkeää ymmärtää että Jeesus on Jumala, se on tärkeä asia. Tietysi Isä, Poika ja Pyhä henki ovat kolme eri asiaa, mutta he ovat myös yhtä. Jumala on yhtäaikaa yksi ja kolme, sitä ei voi ihminen käsittää eikä tarvitsekaan. Ei se olisi enää Jumala jos ihminen Jumalan täysin käsittäisi. Kolminaisuus tekeekin ihmisen nöyräksi kun ihminen huomaa ettei voi kaikkea käsittää.

Siunausta!

• ajadoors

Kristus kallio on Jumala.

1.Sam.2:2. Ei kukaan ole pyhä niinkuin Herra; paitsi sinua ei ole yhtäkään, eikä ole kalliota meidän Jumalamme vertaista.

1.Kor.10:3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

• 18:31-33
        ajadoors kirjoitti:

Kristus kallio on Jumala.

1.Sam.2:2. Ei kukaan ole pyhä niinkuin Herra; paitsi sinua ei ole yhtäkään, eikä ole kalliota meidän Jumalamme vertaista.

1.Kor.10:3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

31. Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.
        32. Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka pelastuksen KALLIO, paitsi meidän Jumalamme -
        33. se Jumala, joka minut voimalla vyöttää ja tekee minun tieni nuhteettomaksi,

• ei sano että lapsi on Isä Jumala, vaan se sanoo että HÄNEN NIMENSÄ ON ...

Jes. 9:6
        (9:5) "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."

Jeesus itse korosti sitä että hän puhuu siinä nimessä, jonka Isä on minulle antanut. Se nimi on niin kuin valtakirjaa ja sinetti.

• AskoT.
        ekivaari kirjoitti:

ei sano että lapsi on Isä Jumala, vaan se sanoo että HÄNEN NIMENSÄ ON ...

Jes. 9:6
        (9:5) "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."

Jeesus itse korosti sitä että hän puhuu siinä nimessä, jonka Isä on minulle antanut. Se nimi on niin kuin valtakirjaa ja sinetti.

ekivaari kanssani samaa mieltä, että Jeesus ei ole Jumala kuten Mohikaani väittää?

Sillä Jeesus on Jumalan poika, ja Hänen kauttaan vaan ja ainoastaan voimme pelastua, kun uskomme Häneen (Jeesukseen).

• Pittsburgh
        AskoT. kirjoitti:

ekivaari kanssani samaa mieltä, että Jeesus ei ole Jumala kuten Mohikaani väittää?

Sillä Jeesus on Jumalan poika, ja Hänen kauttaan vaan ja ainoastaan voimme pelastua, kun uskomme Häneen (Jeesukseen).

Tiesitkö Asko T. myös sen että Kolminaisuudessa on ehdoton tasa-arvo?

• AskoT. kirjoitti:

kanssasi, koska se on Jeesuksen Kristuksen opetusta, joka sanoo, että "Isä on minua suurempi" ja: "Isä on suurempi kaikkia", ja ...

2. Joh. 1:9
        "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika."

• Pittsburgh kirjoitti:

Tiesitkö Asko T. myös sen että Kolminaisuudessa on ehdoton tasa-arvo?

yli kaiken, pojankin yli,mutta poika ei ole Isän yli!

Pojalla on Jumala ja isä, mutta Isällä ei ole muuta Jumalaa kuin hän itse;

2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

Ef. 1:17
        "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

• kortit esille
        ekivaari kirjoitti:

kanssasi, koska se on Jeesuksen Kristuksen opetusta, joka sanoo, että "Isä on minua suurempi" ja: "Isä on suurempi kaikkia", ja ...

2. Joh. 1:9
        "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika."

Jeesus hiljensi fariseukset vastaavanlaisella sanonnalla.
        Matteuksen evankeliumi:
        22:44 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle.'

Markuksen evankeliumi:
        12:36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle.'

• tutkistelin hiukan

Henki ja vesi ja veri ja ne kolme pitävät yhtä..

Jos ymmärrät Raamatun kokonaisuutta, huomaat, että VT:n aika Jumala itse tuli alas ilmestyen
      valitsemilleen palvelijoille.
      Mukana niin luomisessa, kuin muutenkin olivat myös Jumalan Poika ja Pyhä Henki.

VT:n aikana ihmisen ja Jumalan suhteessa
      Jumala oli ikäänkuin "pääroolissa" kokonaisuutta ajatellen.(poikkeuksia silti oli)

Pojan, Jeesuksen aikana, Jeesus oli Jumalan edustajana maan päällä ja teki kaikessa Isän tahdon, koska heidän yhtenäisyytensä on rikkumaton. He ovat yhtä kaikessa.

Jumala oli Jeesuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. (2.Kor.5:19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan)
      (Joh.1:1- )
      Jeesus on Jumalan Sana, joka oli Jumala ja joka tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme

Joh.1:14
      14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Jeesus oli siis Jumalan kirkkauden säteily, ja se joka näki Jeesuksen, näki Isän, koska he ovat yhtä.
      (Jeesuksen tehtävä maan päällä oli suoritettu)

Jeesuksen ylösnoustua kuolleista ja mentyä taivaaseen, Hän lähetti Pyhän Hengen, toisaalta sanotaan että Isä lähettää Pyhän Hengen.

Nyt Pyhä Henki on Isän ja Pojan edustajana
      siihen saakka, kunnes Jeesus hakee tuulissa ja pilvissä morsiamensa Karitsan häihin.

Pyhä Henki kirkastaa synnin, vanhurskauden ja tuomion, lohduttaa, opettaa, johdattaa ja muistuttaa kaikesta mitä Jeesus sanoi ja opetti ja kun Jeesus puhui, opetti ja teki Hän teot, jotka he olivat suunnitelleet Isän kanssa tekevänsä.

Jeesushan sanoi ihmisille, että uskokaa minun olevan Isästä TEKOJEN TÄHDEN, sillä ISÄ TEKEE TEOT, JOTKA OVAT HÄNEN.

Kaiken luomakunnan, maailmankaikkeuden ja ihmisen pelastumisen suunnittelivat ja toteuttavat Isä, Poika ja Pyhä Henki

Jeesuksen sikiäminen Pyhästä Hengestä osoittaa Hänen alkuperänsä, joka oli Isän olemuksessa jo ennenkuin mitään oli luotu.

Jotkut kieltävät Jeesuksen Jumalaluuden ja hyväksyvät Hänet vain Joosefin tai Daavidin pojaksi.
      Mutta Daavid puhutteli Jeesusta Herrakseen....
      se on varmaan sinulle tuttua...

Tämä Pyhä ja muuttumaton kolmikko on suvereeni
      rakkaudessa, voimassa, vanhurskaudessa, pyhyydessä ja oikeudenmukaisuudessa.

Koska Jumalassa on nämä kolme, on Jumalan vastustajassakin kolme.
      Mutta sen sinä varmasti tiedätkin...
      ja ihmisessäkin on HENKI, SIELU JA RUUMIS.

Siinä se lyhyesti kerrottuna, mutta sopusoinnussa Raamatun ilmoituksen kanssa.

• Ville-hart

Muutama linkki, joista selviää jotain tämän opin saloista.

Kolme vanhan kirkon uskontunnustusta tuovat perusjutut:
      ftp://ftp.funet.fi/pub/doc/religion/christian/texts/html/finnish/tunnustuskirjat/ekumeeni.html

Tiiviisti luterilaisen kirkon sivuilta:
      http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/689B90FA93CB4A1DC225707E0029973B?OpenDocument&lang=FI

Lyhyesti myös selitettynä:
      http://www.gotquestions.org/Suomi/Raamattu-kolminaisuus.html

Muslimeille selkeästi ja lyhyesti avattuna voi tuoda kristityille yllättäviä Ahaa-elämyksiä:
      http://www.answering-islam.org/suomi/html/kolminaisuus.html

Annetaanpa rovasti Matti Väisäsen selittää asiaa laajemmin:
      http://matti.vaisanen.sekl.fi/kirjat/nimensa4.html

Laajempaa selitystä myös rovasti Olavi Peltolan sivuilla:
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1b.html

Ortodoksit tuovat opin historiallisia vaiheita mukana:
      http://www.tsasouna.net/kolminaisuusoppi.htm

Jumalan kolminaisuus ja ykseys on mysteeri, jonka minä olen itse joutunut myöntämään todeksi, sillä mitään muutakaan vaihtoehtoa ei ole... Sinä olet oikealla tiellä, ehkä se pian avautuu. Anna asian kypsyä rauhassa.

• persoonat, eikä vain kolme:

Ef. 3:6
      "että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja YHTÄ RUUMISTA ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta",

1. Kor. 12:6
      "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."

1. Kor. 15:28
      "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

Ef. 1:23
      "joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää."

• armoa............

Jumala.

• pohtimaan? En osaa tuohon varsinaiseen kysymykseesi ottaa kantaa, mutta sen voin sanoa, että tärkeintä on uskoa Herraan Jeesukseen. Se on kaikkein tärkein asia, sitä ei minun mielestäni kannata pohtia, onko Jeesus Jumala vai ei. Raamatussa kerrotaan että Jeesus on Jumalan poika, kerrotaan myös että Jeesus on Jumala. Joten pelastuksen kannalta sillä ei ole merkitystä meille henkilökohtaisesti, miten asia on onko Jumala vai ei. Se on tärkeintä meille, että Uskomme Jeesukseen, sillä Hän on syntiemme edestä kuollut ja ylös noussut Vapahtaja.

Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut!

• Raamatussa Jeesus itse pitää itseään ihmisen poikana.

Jotkut muut eri uskontontoon kuuluvat myöhemmät kirjoittajat pitää Jeesusta Jumalana.

• Pittsburgh

Kyllä se on tärkeä seikka onko Jeesus Jumala vai ei. Esim. jehovalaiset ovat luultavasti juuri siksi eksyksissä koska eivät ymmärrä Jeesuksen jumaluutta.

Kerran tapahtui minulle ihmeellinen asia. Mietin ja epäilin juuri tuota että onko Jeesus Jumala ja missä se on Raamatussa ilmoitettu. Kuinka ollakaan juuri silloin eräs uskonystäväni vanha "patriarkka" joka tuntee Raamatun hyvin soitti minulle! Eikä hän joka päivä soita. Mainitsin asiasta ja tuo patriarkka ilmoitti Raamatusta paikan Jesaja 9.luku jae 5. Koin hengessä että tuo Jeesuksen jumaluus on tärkeä seikka.

Pyhä henki voi murehtua jos epäilemme Jeesuksen jumaluutta. Minulle tuli tuon puhelinsoiton jälkeen välittömästi parempi olo ja ymmärsin että Jumala todella on kolmiyhteinen ja että Jeesus on Jumala ja yhtä Isän kanssa. Jesajassa puhutaankin Herraudesta.

• Pittsburgh kirjoitti:

Kyllä se on tärkeä seikka onko Jeesus Jumala vai ei. Esim. jehovalaiset ovat luultavasti juuri siksi eksyksissä koska eivät ymmärrä Jeesuksen jumaluutta.

Kerran tapahtui minulle ihmeellinen asia. Mietin ja epäilin juuri tuota että onko Jeesus Jumala ja missä se on Raamatussa ilmoitettu. Kuinka ollakaan juuri silloin eräs uskonystäväni vanha "patriarkka" joka tuntee Raamatun hyvin soitti minulle! Eikä hän joka päivä soita. Mainitsin asiasta ja tuo patriarkka ilmoitti Raamatusta paikan Jesaja 9.luku jae 5. Koin hengessä että tuo Jeesuksen jumaluus on tärkeä seikka.

Pyhä henki voi murehtua jos epäilemme Jeesuksen jumaluutta. Minulle tuli tuon puhelinsoiton jälkeen välittömästi parempi olo ja ymmärsin että Jumala todella on kolmiyhteinen ja että Jeesus on Jumala ja yhtä Isän kanssa. Jesajassa puhutaankin Herraudesta.

ei sano, että poika on Jumala, vaan siinä sanotaan että "hänen NIMENSÄ ON Iankaikkinen Isä, Rauhan ruhtinas" jne.

Jesaja 42 Isä Jumala kutsuu häntä palvelijakseen:

1 "Katso, MINUN PALVELIJANI, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
        3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
        4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa."

Ilman Isän tukea ei poika voi mitään tehdä:

Joh. 5:19
        "Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: POIKA EI VOI ITSESSTÄNSÄ MITÄÄN TEHDÄ, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.»"

Joh. 5:30
        "EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

• Pittsburgh
        ekivaari kirjoitti:

ei sano, että poika on Jumala, vaan siinä sanotaan että "hänen NIMENSÄ ON Iankaikkinen Isä, Rauhan ruhtinas" jne.

1 "Katso, MINUN PALVELIJANI, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
        4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa."

"Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: POIKA EI VOI ITSESSTÄNSÄ MITÄÄN TEHDÄ, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.»"

"EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Mitä mieltä olet Kolminaisuus-opista, uskotko Kolminaisuuteen?

• enala
        ekivaari kirjoitti:

Enkä, kiistelemään.Tässä Raamatun paikat Lukekaa ne:
        1. Moos. 1:1

Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        Sitten miksi hän sanoi näin:
        1. Moos. 1:26

Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

tämä:Sananl. 8:30

silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;

tämä:Sananl. 8:31

leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

tämä:1. Moos. 3:22

Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

tämä:Joh. 1:1

Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Eli miksi Hän Teitittelee itseään. Ja verratkaa sitä ihmiseen, joka on Hänen kuvansa.
        Hänekään sanansa ei tyhjänä palaja.

Tähän juuri Juutalaiset loukkaantuivat, koska Jeesus sanoi itseään Jumalaksi, eli loukkaantuivat siihen kulma/loukkauskiveen. Ja samoin myös useimmat pakanat.

• Pittsburgh kirjoitti:

Mitä mieltä olet Kolminaisuus-opista, uskotko Kolminaisuuteen?

rajoita täydellistä jumalayhteyttä vain kolmeen, vaan KAIKKI OVAT YHTÄ JUMALASSA:

1. Kor. 12:6
        "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka KAIKKI KAIKISSA vaikuttaa, on sama."

1. Kor. 15:28
        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi KAIKKI KAIKISSA."

Ef. 1:23
        "joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka KAIKKI KAIKISSA täyttää."

Ihmisten keksimä kolminaisuusoppi on tehty nimenomaan kumoamaan Raamatun ilmoittama "Jumala on tekevä Kristuksessa kaikki yhdeksi" opetus,
        [Efesolaiskirje 1:10].

• enala kirjoitti:

Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;

Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

Eli miksi Hän Teitittelee itseään. Ja verratkaa sitä ihmiseen, joka on Hänen kuvansa.

Tähän juuri Juutalaiset loukkaantuivat, koska Jeesus sanoi itseään Jumalaksi, eli loukkaantuivat siihen kulma/loukkauskiveen. Ja samoin myös useimmat pakanat.

itseänsä Jumalaksi, mutta sanoi kaikkien Jumalan sanan vastaanottaneen olevan jumala:

Johannes 10
        34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-»"

Luomiskertomuksessa mainittu monikoksi itsensä puhuttelu ei määritä "meitä" kolmeksi, oliko "meitä" hänessä miten monta miljardia!

Kolossalaiskirje 1
        19 "Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi ITSENSÄ KANSSA KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI SEKÄ MAAN PÄÄLLÄ ETTÄ TAIVAISSA."

• to....
        enala kirjoitti:

on monikko, ei kolminaisuus jos se pitää paikkaansa luojajumalia on monia ja tämä valhetta"Minä YHWH olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta."
        Snl puhuu viisaudesta joka on feminiini, leikkivä jumala on siis tyttö.

• joka kohdentaa
        to.... kirjoitti:

on monikko, ei kolminaisuus jos se pitää paikkaansa luojajumalia on monia ja tämä valhetta"Minä YHWH olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta."

kaiken kirjoittelunsa kieltämään niin neitseellisen syntymän kuin ristintyön merkityksen.
        Kenenkään ei pitäisi heittää lisää vettä ja osallistua näiden valhemyllyihin, jotka yrittävät kieltää etteikö Jeesus olisi Jumala. Jeesus on Isässä yhtä, mutta sen ymmärtävät vain ne, joita Jumalan Henki kuljettaa. Jos haluaa etsiä kaiken mahdollisen, millä voisi alentaa Jeesuksen, se kyllä onnistuu ja sitä myöten ollaan menossa Raamatun ulkopuolella.

Voi kysyä, mitä mieltä ja merkitystä on tonkia ja väännellä Jeesuksen asemaa? Pääasiahan on tietää, että Hän on tie, totuus ja elämä. Vain Hänen nimessään ja veressään me pelastumme, mikäli asenteemme on oikea

2 Joh 11:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika. 10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

Poimintoja ekivaarin valheista:

- Isä ja Jeesus ovat yhtä samalla tavalla kuin aurinko ja auringon lähettämä säteily on yhtä. Tahi ovat samalla tavalla yhtä kuin sinä ja sinun valokuvasi ovat yhtä:

- Ei täydellistä jumalayhteyttä voi kolmeen osaan rajoittaa, vaan täydellinen jumalayhteys koskettaa kaikkia Jumalan sanaan uppoutuneita:

- Mutta vain Isä Jumala on täydellinen, joka ei tarvitse keneltäkään mitään kysyä, sillä vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin Poika ja PH yksinään ovat vajavaisia.

- Jumala on kaikki kaikissa eikä vain kolmessa persoonassa;

- Ei Poika ole Jumala vaan jumalan kuva samalla tavalla kuin mekin:

------------------------------

- OLI niin kuin luultiin, Joosefin poika!

- että Jeesuksen maallinen isä oli Joosef, niin kuin luultiin, ja Kristuksen hengellinen Isä on kaikkien Hengestä syntyneiden Isä, Luoja Jumala!
        Ja Jeesuksen hengellinen äiti on jokainen, joka tekee taivaallisen isän tahdon, ja Jeesuksen maallinen äiti oli Maria!

---------------------------------

Kysmyssarja Jeesuksen ristin sovitustyöstä:

* Missä tapahtui Golgatalla mielestäsi
        Kirjoittanut: sovitus? 16.11.2008 klo 13.37
        Tapahtuiko se ristillä, kun Jeesus antoi henkensä vai haudasta ylös noustessaan?

- Pitäisihän sinun
        Kirjoittanut: ekivaari 16.11.2008 klo 13.48
        tietää että Kristus on "tie, totuus ja elämä", joka pitäisi tulla sinussa eläväksi joka aika ja kaikessa!

* Uudelleen kysyttäessä sovituskuoleman vaiheista ja merkityksistä:

- Lihamme kuuluu
        Kirjoittanut: ekivaari 16.11.2008 klo 14.16
        olla ristillä joka päivä elämämme loppuun asti, eikä vain elämämme viimeisillä hetkillä!

* Kysyttäessä mikä ero on sovituksella ja lunastuksella

- Sovituksella ja lunastuksella
        Kirjoittanut: ekivaari 17.11.2008 klo 17.48
        on samanlainen ero kuin puvun sovituksella ja valmiin puvun tekijältä sen lunastuksella:
        Sovitus tehdään sitä varten, että puvusta tulee pitäjälle kaikin puolin sopiva.
        Lunastus tehdään puvun valmistuttua ja tekijältä vastaan otettua;

* Kysyttäessä oliko Jeesuksen kuolema ristillä hengellinen syntiuhri vai riittikö ruumiillisen kuoleman veri sovittamaan ihmiskunnan synnit.

- Jumalan sana sen
        Kirjoittanut: ekivaari 17.11.2008 klo 07.50
        määrittelee, eikä ekivaari.
        Poistetun veriuhrin tilalle pystytettiin JUMALAN TAHTO, jota noudattamalla Jumalan seurakunta eli Kristuksen ruumis on pyhitetty. Veriuhreissa oli muistutus "jokavuotisista synneistä", JUMALAN TAHTO muistuttaa meitä JOKA AIKA pyhityksestä, armosta ja anteeksiantamisesta sekä -saamisesta!

* Edellistä kysymystä esitettiin uudelleen, pystyisikö vaari antamaan siihen vähän järjellisempää vastaustan:

- Mitä kysyit?
        Kirjoittanut: ekivaari 17.11.2008 klo 07.24
        Siinä aluksi Paavali opetti, että Jumala on todellinen VAPAHTAJA. Jumala on meidät pelastanut ja vapahtanut sanansa kautta!

* Kysymykseen mitä tarkoittivat Jeesuksen sanat: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

- Nuo "Jumalani, Jumalani"
        Kirjoittanut: ekivaari 18.11.2008 klo 21.17
        sanat ovat lainaus Psalmin 22 toisesta jakeesta. Jeesus luki aikansa kuluksi ulkomuistista ko. Psalmia, odotellessaan Isän päästävän hänet pois kuoleman kivuista!

---------------------------

Ekivaarin ymmärrys ja suhtautuminen on tarkoituksellisen herjaavaa, saatanallisen mielen korskeata puhetta. Samoin on laita niiden kohdalla, jotka yhtyvät hänen ajatuksiinsa.

Ps 74:10 Kuinka kauan, Jumala, vihollinen saa herjata, vihamies pilkata sinun nimeäsi lakkaamatta?

Juud 1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

• niin juuri
        to.... kirjoitti:

Mutta silti yksi kuten:
        1. Moos. 1:27

Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

ja
        1. Moos. 2:24

Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
        ja:Gal. 4:26

Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

pohdiskele

• Juutalaisilta
        ekivaari kirjoitti:

itseänsä Jumalaksi, mutta sanoi kaikkien Jumalan sanan vastaanottaneen olevan jumala:

Johannes 10
        34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-»"

Luomiskertomuksessa mainittu monikoksi itsensä puhuttelu ei määritä "meitä" kolmeksi, oliko "meitä" hänessä miten monta miljardia!

Kolossalaiskirje 1
        19 "Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi ITSENSÄ KANSSA KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI SEKÄ MAAN PÄÄLLÄ ETTÄ TAIVAISSA."

Sanoiko vai ei?

• kortit esille

Et ole ihan yksin mietteinesi!
      Israelin Vanhaa liittoa ei voinut olla sille, joka ei pitänyt Mooseksen opetusten kuuluvan tuohon liittoon.
      Vastaavasti, ja vielä enemmän on tilanne Jeesuksen kohdalla.
      Jeesus on pysyvästi ihmisille välimiehenä tiellä Jumalan lapseuteen.
      Jos kiistää Jeesuksen, kiistää samalla oman lapseutensakin.

• Jumalan ja ihmisten välillä. Hän on ihminen eikä Jumala:

1. Tim. 2:5
        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",

"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

Huomatkaa, että myös kaikki apostolit korostivat, uudestisyntystämme hengessä, joka ei tapahtunut Jeesuksen lihan Mariasta syntymisen tähden, vaan hänen hengessä kuolleistanousemisensa tähden!

1. Piet. 3:18
        "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä", [ Room.1:4].

• Pakanain...Huuto

yhtä ei ole ilman kahta, ne kaikki ovat yhdessä.
      Irroitettuina toisistaan, kaikki 3 halvaanutuvat ja lakkaavat olemasta.

• halvaannu, sillä Isä voi olla myös hiljaa eikä puhella. Isän täydellisestä vaikenemiseta löytyy Raamatssa useita esimekkejä. JEESUS ON JUMALAN SANA.

Joh. 17:3
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen"

Mutta Poika ja PH ei kumpikaan ilman Isää voi mitään tehdä;

Joh. 8:28
        "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja ETTEN MINÄ ITSESTÄNI TEE MITÄÄN, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut."

"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, MINÄ EN PUHU ITSESTÄNI; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, MITÄ HÄN PUHUU, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

Huh-huh, kun täällä on hirvittävän paljon täysin tietämätöntä opetusta jumaluudesta. Näitä on ilo oikaista, kun vain ehtisi kumoamaan kaikki väärät väitteet!

• Pakanain...Huuto
        ekivaari kirjoitti:

halvaannu, sillä Isä voi olla myös hiljaa eikä puhella. Isän täydellisestä vaikenemiseta löytyy Raamatssa useita esimekkejä. JEESUS ON JUMALAN SANA.

Joh. 17:3
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen"

Mutta Poika ja PH ei kumpikaan ilman Isää voi mitään tehdä;

Joh. 8:28
        "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja ETTEN MINÄ ITSESTÄNI TEE MITÄÄN, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut."

"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, MINÄ EN PUHU ITSESTÄNI; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, MITÄ HÄN PUHUU, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

Huh-huh, kun täällä on hirvittävän paljon täysin tietämätöntä opetusta jumaluudesta. Näitä on ilo oikaista, kun vain ehtisi kumoamaan kaikki väärät väitteet!

Isää vai Poikaa?
        Koska sanot:
        "Mutta Poika ja PH ei kumpikaan ilman Isää voi mitään tehdä; jne nuo raamatun kohdat?

• Pakanain...Huuto kirjoitti:

Isää vai Poikaa?
        Koska sanot:
        "Mutta Poika ja PH ei kumpikaan ilman Isää voi mitään tehdä; jne nuo raamatun kohdat?

välimiehen kautta, ja Jeesus on Jumalan ja ihmisten välillä välimiehenä niin kuin adjutanttina.

"Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

"anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

• Pakanain...Huuto
        ekivaari kirjoitti:

välimiehen kautta, ja Jeesus on Jumalan ja ihmisten välillä välimiehenä niin kuin adjutanttina.

että ensin yhteys adjutanttiin, joka välittää viestin ylemmälle taholle.

Mihis kulmaan laitetaan Pyhä Henki?
        Vai jätetäänkö pois kolmiyhteydestä?

Eikö kolmio olisi hyvä kuvio, täydentävät toisiaan?

• Jeesus itse sanoo että:" Joka on nähnyt minut on nähnyt Isän" ja "Isä ja minä olemme yhtä".
      Parempi on tässäkin asiassa uskoa Jeesusta ja Raamattua kuin ihmisoppeja.

• Jeesus ei siinä sano itseään Jumalaksi.

Kaiken lisäksi tuon tekstin on kirjoittanut joku joka on elänyt noin sata vuotta oletetun Jeesuksen jälkeen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan

Johannes on kyllä kirjoittanut asiasta ihan toisin kuin sinä sanot.

Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

• sanansa kautta mitä hyvänsä ja kenellä hyvänsä, niin sen todellinen tekijä ja auktoriteetti on se, joka käskee tekemään ja määrää miten tehdään. YKSIN ISÄLLÄ ON TÄMÄ OIKEUS!

Poika ei voi eikä saa käskeä Isää vaan ainoastaan pyytää ja rukoilla häneltä mitä tahansa:

Room. 8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE meidän edestämme."

Hepr. 7:25
        jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa."

• ilmestyskirjassa
        ekivaari kirjoitti:

sanansa kautta mitä hyvänsä ja kenellä hyvänsä, niin sen todellinen tekijä ja auktoriteetti on se, joka käskee tekemään ja määrää miten tehdään. YKSIN ISÄLLÄ ON TÄMÄ OIKEUS!

Poika ei voi eikä saa käskeä Isää vaan ainoastaan pyytää ja rukoilla häneltä mitä tahansa:

Room. 8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE meidän edestämme."

Hepr. 7:25
        jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa."

olevaa kirjakääröä voinut kukaan muu avata kuin Jeesus.

• ilmestyskirjassa kirjoitti:

olevaa kirjakääröä voinut kukaan muu avata kuin Jeesus.

sen vallan atoi? Totinen Jumala on se, josta kaikki saa nimensä:

Ef. 3:15
        "josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä",

Vain Isällä yksin on valta jakaa taivaallisia etusijoja sekä hallituspaikkoja:

1. Kor. 4:7
        "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"

Matt. 20:23
        "Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen EI OLE MINUN ANNETTAVISSANI, vaan se annetaan niille, joille minun ISÄNI on sen valmistanut".

• ekivaari kirjoitti:

sen vallan atoi? Totinen Jumala on se, josta kaikki saa nimensä:

Ef. 3:15
        "josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä",

Vain Isällä yksin on valta jakaa taivaallisia etusijoja sekä hallituspaikkoja:

1. Kor. 4:7
        "Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"

Matt. 20:23
        "Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen EI OLE MINUN ANNETTAVISSANI, vaan se annetaan niille, joille minun ISÄNI on sen valmistanut".

Miksi ihmeessä Jeesusta kumarrettiin ja palvottiin TAIVAASSA
        JUMALAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ? (Ilm 4. ja 5. luku).
        Huomaa että Karitsa on valtaistumen keskellä (Ilm 7:17).

Eikö Jeesus ITSE sanonut että vain Jumala saa kumartaa JA PALVELLA.

luuk 4:8 "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on:
        'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."

Jeesus sanoi myös:

Joh 12:26 "Jos joku minua palvelee, seuratkoon hän minua; ja missä minä olen,
        siellä on myös minun palvelijani oleva. Ja jos joku minua palvelee, niin Isä
        on kunnioittava häntä."

Kuinka Isä voi kunnioittaa sitä joka palvelee Jeesusta? Vain Jumalaa sai palvella
        "häntä ainoata palveleman".

• jaikal kirjoitti:

Jeesus sanoi myös:

on kunnioittava häntä."

Kuinka Isä voi kunnioittaa sitä joka palvelee Jeesusta? Vain Jumalaa sai palvella

ei ole kysymyksessä Isän Jumalan valtaistuimesta, vaan on kyse DAAVIDIN VALTAISTUIMESTA, tästä:

Luukas 1
        32 "Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle HÄNEN ISÄNSÄ, DAAVIDIN VALTAISTUIMEN." [Jes. 9:6; Mark. 5:7 | Matt. 1:1 ]

Älkää ihmeessä sentään syrjäyttäkö Isää Jumalaa pois omalta valtaistuimeltaan, sillä hän itse on sanonut:

Jes. 48:11
        "Itseni, itseni tähden minä sen teen; sillä kuinka onkaan minun nimeäni häväisty! KUNNIAANI EN MINÄ TOISELLE ANNA."

Ja vielä apostoli Paavali vakuutti:

1.Korinttolaiskirje:
        15:27   "Sillä: »kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle.» Mutta kun hän sanoo: »kaikki on alistettu», niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa."

Ilmestyskirjahan kertoo, että siellä on jokaisella oma valtaistuimensa. kahdellakymmenellä neljällä vanhimmalla mm. jokaisella omansa etc.

Kaikki nämä muutkin valtaistuimet ovat tietenkin Jumalan valtaistuimia, koska hän on antanut oman tahtonsa mukaan kenelle tahtoo!

• jaikal kirjoitti:

Jeesus sanoi myös:

on kunnioittava häntä."

vähän sinä tiedät:

Gal. 5:13
        "Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan PALVELKAA TOISIANNE rakkaudessa."

1. Piet. 4:10
        "PALVELKAA TOISIANNE, kukin sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina."

Saamme toisiamme palvella palvelijoina, ei Jumalana! Kuningasta saa palvella kuninkaana, ei Jumalana, samoin keisaria saa palvella keisarina, ei Jumalana etc.!

• Pe.ku kirjoitti:

Jeesus ei siinä sano itseään Jumalaksi.

Kaiken lisäksi tuon tekstin on kirjoittanut joku joka on elänyt noin sata vuotta oletetun Jeesuksen jälkeen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Johanneksen_mukaan

Johannes on kyllä kirjoittanut asiasta ihan toisin kuin sinä sanot.

Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

Kyllä tuo minulle on selvää tekstiä.
        Joh.10:30-31 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet "
        Mikään ei raivostuttanut Juutalaisia enemmän kuin että joku pilkkaisi Jumalaa ja rohkenisi jopa väittää olevansa sellainen.

"Kaiken lisäksi tuon tekstin on kirjoittanut joku joka on elänyt noin sata vuotta oletetun Jeesuksen jälkeen."

Tällä ei ole merkitystä tuohon aikaan toimi suusanallinen tieto joka oli yhtä luotettavaa kuin kirjallinenkin. Koska puhujat olivat tunnettuja ja tunnustettuja seurakunnan keskellä.

"Johannes on kyllä kirjoittanut asiasta ihan toisin kuin sinä sanot.

Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut. "

Johannes tarkoittaa että asia oli näin vanhassa liitossa. Uudessa liitossa Jumala ilmestyi ihmisille Jumalihmisenä.

• On vain yksi Jumala. Hän on tietenkin Kaikkivaltias Luojamme.
      Koska Hän on Yksi, Hän on ainut lajissaan.
      Ei siis ole toista Jumalaa Hänen rinnallaan.

Jeesus sikisi pyhästä Hengestä (Matt 1:20). Ei miehen siemenestä.
      Pyhä Henki tuli Marian päälle ja Korkeimman voima varjosi hänet (Luuk 1:35).
      Näin Pyhä Henki on Herran Jeesuksen biologinen Isä.
      Raamattu ei kuitenkaan sano Jeesuksen olevan Pyhän Hengen Poika.
      Tämähän olisi enempi luonnollista Matt 1:20 ja Luuk 1:35 mukaan.
      Mutta Pyhä Henki on Jumala. Jeesus sanoi että Jumala on Henki (Joh 4:24).
      Näin ollen Pyhä Henki on Jumala. Siksi Jeesus on Jumalan Poika.

Nyt kun Jeesus syntyi, Raamattu sanoo Häntä
      ainokaiseksi Pojaksi. Tämä tarkoittaa ainutsyntyinen, ainoa lajissaan.

Joh 1:18 "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika,
      joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."

Koska Jumala on yksi, siis ainut lajissaan, merkitsee se sitä että Hänestä
      syntynyt Jumalan Poika, Jeesus Kristus on myöskin Jumala.
      Samalla tavalla kuin ihmisestä syntyy ihminen niin Jumalasta syntyy Jumala.
      Myös lampaasta syntyy lammas ja hevosesta syntyy hevonen. Kukin lajinsa mukaan.
      Ainut lajissaan synnyttää samaa lajia olevan.

Jeesus Kristus on ainut lajissaan siinä mielessä että, kukaan toinen ihminen ei
      ole siinnyt Pyhästä Hengestä, Jumalasta. Hän on ainut yliluonnollisesti Pyhästä Hengestä
      siinnyt ihminen. Toista samankaltaista ihmistä ei tule koskaan syntymäänkään.

Jeesus on sekä Jumalan Poika että Ihmisen Poika. Jeesuksen Isä on Jumala ja
      äiti on ihminen. Mutta Jeesus oli samanaikaisesti 100% Jumala ja 100%
      ihminen. Ihmistä neitsyt Mariaa tarvittiin Jumalan lihaan tulemisessa.
      Jumala tuli ihmiseksi ja ilmoitti itsensä ihmisen lihassa Pojassaan.

Jehovan todistajat väittävät Jeesuksen olevan enkeli. Jos Jeesus olisi enkeli,
      hänen isänsä olisi myös enkeli. Jos Jeesus olisi enkeli, Raamattu sanoisi Jeesuksen
      olevan enkelin poika. Kun näemme tämän ymmärrämme että Jeesuksen täytyy olla
      Jumala koska Hän on syntynyt yhdestä ainoasta Jumalasta, ei enkelistä.

• tällä Jeesuksen opettamalla perusteella:

Johanne 10
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - »"

Poika itsekin on JUMALAN TUKEA TARVITSEVA jumala:

Jesaja 42
        1 "Katso, minun PALVELIJANI, JOTA MINÄ TUEN, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.

• jumaluus
        ekivaari kirjoitti:

tällä Jeesuksen opettamalla perusteella:

Johanne 10
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - »"

Poika itsekin on JUMALAN TUKEA TARVITSEVA jumala:

Jesaja 42
        1 "Katso, minun PALVELIJANI, JOTA MINÄ TUEN, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.

ei kuitenkaan vielä riitä lain täyttämiseen. Esim. missä kohtaa raamatussa ihminen sanoo toista ihmistä Jumalakseen? Laissa lukee älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Ekivaari on savolaisella nokkeluudella väistänyt tämän asian.

• Jumalan pilkan
        jumaluus kirjoitti:

ei kuitenkaan vielä riitä lain täyttämiseen. Esim. missä kohtaa raamatussa ihminen sanoo toista ihmistä Jumalakseen? Laissa lukee älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Ekivaari on savolaisella nokkeluudella väistänyt tämän asian.

takia ristiinnaulittiin kun Hän teki itsensä lain tuntevien mielestä Jumalan vertaiseksi. Juuta laisetkin tiesivät ettei siihen Psalmin tuomarien jumaluus riitä.

• to....
        jumaluus kirjoitti:

pitää lait, jumalat eivät niitä noudata tai pidä ihmisten puolesta.Jeesuskaan ei muuten kehoittanut ketään olemaan noudattamatta lakeja päin vastoin, vasta Paavali teki niin koska uuden uskonnon saisi helpoiten levitettyä ei-juutalaisten pariin jos siihen ei sisällyttäisi liian monia määräyksiä. Lopulta vain verensyöntikielto jäi, veritabu oli liian voimakas unohdettavaksi, nythän sitäkään ei enää kukaan noudata. Jotta laista pääsisi eroon se piti julistaa täytetyksi, sillä Vt sanoo että laki on ikuinen, joten vähempi ei olisi auttanut paitsi pesäeron tekeminen juutalaisuuteen ja sen kirjoituksiin yleensäkin, mutta se olisi johtanut uusiin ongelmiin tuossa vaiheessa.

• Jeesus ole
        to.... kirjoitti:

pitää lait, jumalat eivät niitä noudata tai pidä ihmisten puolesta.Jeesuskaan ei muuten kehoittanut ketään olemaan noudattamatta lakeja päin vastoin, vasta Paavali teki niin koska uuden uskonnon saisi helpoiten levitettyä ei-juutalaisten pariin jos siihen ei sisällyttäisi liian monia määräyksiä. Lopulta vain verensyöntikielto jäi, veritabu oli liian voimakas unohdettavaksi, nythän sitäkään ei enää kukaan noudata. Jotta laista pääsisi eroon se piti julistaa täytetyksi, sillä Vt sanoo että laki on ikuinen, joten vähempi ei olisi auttanut paitsi pesäeron tekeminen juutalaisuuteen ja sen kirjoituksiin yleensäkin, mutta se olisi johtanut uusiin ongelmiin tuossa vaiheessa.

lain loppu vanhurkaudeksi jokaiselle joka uskoo

• to....
        Jeesus ole kirjoitti:

lain loppu vanhurkaudeksi jokaiselle joka uskoo

sellainen on ja pitää olla joka yhteisössä. Kristityissä maissa myös, ei täälläkään selvitä kääntämällä toinen poski.

• jumaluus kirjoitti:

mitä sattuu. Ei sitä Tuomaan lausahdusta tarvitse Jumalan sanan vertaisena pitää!

• hirvas
        to.... kirjoitti:

sellainen on ja pitää olla joka yhteisössä. Kristityissä maissa myös, ei täälläkään selvitä kääntämällä toinen poski.

myös maan laki israelilaisille, jonka Jumalan heille antoi, ja joka päättyi Jeesukseen, oikeastaan jo Johannes Kastajaan.
        Suomessa on laki, maallinen säädetty laki suomalaisia varten.

• to....
        hirvas kirjoitti:

myös maan laki israelilaisille, jonka Jumalan heille antoi, ja joka päättyi Jeesukseen, oikeastaan jo Johannes Kastajaan.
        Suomessa on laki, maallinen säädetty laki suomalaisia varten.

laki oli Israelin yhteiskunnan siviili -ja rikoslaki, kulttiosuus oli siitä vain pieni osa eikä sekään päättynyt. Koko laki oli säädetty ikuiseksi, niin uhrit, juhlat, kuin rituaalisen puhtauden säännöt: "Pitäkää tämä ikuisena säädöksenä..."

• raamattu ei
        ekivaari kirjoitti:

mitä sattuu. Ei sitä Tuomaan lausahdusta tarvitse Jumalan sanan vertaisena pitää!

ole sinulle Jumalan Sanaa??

>>Ihmiset puhuvat mitä sattuu. Ei sitä Tuomaan lausahdusta tarvitse Jumalan sanan vertaisena pitää!

• näyttää ymmärtävän
        raamattu ei kirjoitti:

ole sinulle Jumalan Sanaa??

>>Ihmiset puhuvat mitä sattuu. Ei sitä Tuomaan lausahdusta tarvitse Jumalan sanan vertaisena pitää!

sen ongelman joka tekee Jeesuksesta lain rikkojan.

• kortit esille
        to.... kirjoitti:

6. Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7. vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
        9. vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

Lait ovat yhteiskuntarauhan säilyttämiseen tarkoitettuja.
        Jumalalla on laille muutakin käyttöä!
        Kun Jeesus tuomittiin lainrikkomisesta, Jeesus sanoi näin etukäteen.
        Luukkaan evankeliumi:
        23:31 Sillä jos tämä tehdään tuoreelle puulle, mitä sitten kuivalle tapahtuu?"

Ja myös samasta asiasta....27. Ja häntä seurasi suuri joukko kansaa, myös naisia, jotka valittivat ja itkivät häntä.
        28. Niin Jeesus kääntyi heihin ja sanoi: "Jerusalemin tyttäret, älkää minua itkekö, vaan itkekää itseänne ja lapsianne.
        29. Sillä katso, päivät tulevat, jolloin sanotaan: 'Autuaita ovat hedelmättömät ja ne kohdut, jotka eivät ole synnyttäneet, ja rinnat, jotka eivät ole imettäneet'.
        30. Silloin ruvetaan sanomaan vuorille: 'Langetkaa meidän päällemme', ja kukkuloille: 'Peittäkää meidät'.
        31. Sillä jos tämä tehdään tuoreelle puulle, mitä sitten kuivalle tapahtuu?"

• hirvas

tekstiä, joka perustuu Raamattuun. Noin minäkin sen ymmärrän, enkä tarvitse mitään "ihmisopin lisukkeita", koska ne vievät harhaan ihmisen.

• harvinaisen

selvää tekstiä Jeesukselta Luuk. 22:70. "Tepä sen sanoitte että MINÄ OLEN." Alkutekstin sanat EGO EIMI "MINÄ OLEN". Samat sanat löytyy 2.Moos.3:14 jossa Jumala kutsui itseään MINÄ OLEN "EGO EIMI".

• tunteneet
        harvinaisen kirjoitti:

selvää tekstiä Jeesukselta Luuk. 22:70. "Tepä sen sanoitte että MINÄ OLEN." Alkutekstin sanat EGO EIMI "MINÄ OLEN". Samat sanat löytyy 2.Moos.3:14 jossa Jumala kutsui itseään MINÄ OLEN "EGO EIMI".

juutalaiset vastasivat seuravassa jakeessa Luuk. 22:71. "Mehän olemme kuulleet sen Hänen omasta suustaan." joka tarkoittaa sitä että Hän tunnusti olevansa Jumala.

• to....
        harvinaisen kirjoitti:

nimi ei ole "minä olen". Yksikön 1.persoonan olla verbin päättymätön muoto on sellainen jota jokainen heprean- tai aramean puhuja joutui jatkuvasti käyttämään, ei sillä identifioitunut eikä identifioidu Jumalaksi.

• tekivät sitten
        to.... kirjoitti:

nimi ei ole "minä olen". Yksikön 1.persoonan olla verbin päättymätön muoto on sellainen jota jokainen heprean- tai aramean puhuja joutui jatkuvasti käyttämään, ei sillä identifioitunut eikä identifioidu Jumalaksi.

väärän johtopäätöksen jos olet oikeassa?

• kuulollakin
        tunteneet kirjoitti:

juutalaiset vastasivat seuravassa jakeessa Luuk. 22:71. "Mehän olemme kuulleet sen Hänen omasta suustaan." joka tarkoittaa sitä että Hän tunnusti olevansa Jumala.

Luuk. 22:70-71.

70 Silloin he kaikki sanoivat: "Sinä siis olet Jumalan Poika?" Hän vastasi heille: "Tepä sen sanotte, että minä olen".
        71 Niin he sanoivat: "Mitä me enää todistusta tarvitsemme? Sillä me itse olemme kuulleet sen hänen omasta suustansa."

Jeesus tunnustautui Jumalan Pojaksi.
        Miksi jätit jakeen 70 pois tekstistä?
        Näin se käy, kun ei pysytä koko kontekstissa.

• hirvas
        harvinaisen kirjoitti:

tuolla perusteella löytyy paljon jumalia Raamatusta.

1. Kor. 15:10
        Mutta Jumalan armosta MINÄ OLEN se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki MINÄ OLEN työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.

1. Kor. 1:12
        Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "MINÄ OLEN Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        1. Kor. 3:4
        Kun toinen sanoo: "MINÄ OLEN Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?

1. Kor. 11:1
        Olkaa minun seuraajiani, niinkuin MINÄ OLEN Kristuksen seuraaja.

1. Tim. 1:20
        Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka MINÄ OLEN antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

ja MINÄ OLEN Hirvas, mutten jumala...

• hirvas
        to.... kirjoitti:

ainoa...

http://www.metzudah.com/pdf/sielu_ja_henki_raamatussa.pdf

• harvinaisen kirjoitti:

sinulta "harvinaisen" tietämätön? Olet todella noin ymmärtämätön vai heittäydytkö tahallasi tietämättömäksi? että "Isä, joka minussa asuu, tekee ja puhuu ne ihmeteot"

Kun Isä puhuu minussa, niin minunkin kauttani ja suullani Isä saa vapaasti sanoa: MINÄ OLEN "EGO EIMI".

Matt.10:20
        20 "Sillä ETTE TE ITSE PUHU, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä".

"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

"Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."

Ap. t. 17:30
        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Ef. 4:18
        "nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden",

• to....
        tekivät sitten kirjoitti:

väärän johtopäätöksen jos olet oikeassa?

ovat kristillisen sanoman eteenpäin viemiseksi kirjoitettuja, juutalaisuudesta ja sen kirjoituksita niissä on virheellsiä tietoja ja ne ovat tosinaan myös keskenään ristitiitaisia,

• hirvas kirjoitti:

tuolla perusteella löytyy paljon jumalia Raamatusta.

1. Kor. 15:10
        Mutta Jumalan armosta MINÄ OLEN se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki MINÄ OLEN työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.

1. Kor. 1:12
        Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "MINÄ OLEN Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        1. Kor. 3:4
        Kun toinen sanoo: "MINÄ OLEN Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?

1. Kor. 11:1
        Olkaa minun seuraajiani, niinkuin MINÄ OLEN Kristuksen seuraaja.

1. Tim. 1:20
        Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka MINÄ OLEN antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

ja MINÄ OLEN Hirvas, mutten jumala...

Tuo oli hyvin ja nasevasti sanottu sydämeltään ymmärtämättömille!

• hirvas
        ekivaari kirjoitti:

sinulta "harvinaisen" tietämätön? Olet todella noin ymmärtämätön vai heittäydytkö tahallasi tietämättömäksi? että "Isä, joka minussa asuu, tekee ja puhuu ne ihmeteot"

Kun Isä puhuu minussa, niin minunkin kauttani ja suullani Isä saa vapaasti sanoa: MINÄ OLEN "EGO EIMI".

Matt.10:20
        20 "Sillä ETTE TE ITSE PUHU, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä".

"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

"Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman."

Ap. t. 17:30
        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Ef. 4:18
        "nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden",

Henki puhuu meissä,

1. Kor. 14:2
        Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

Matt. 10:20
        Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

Kuten Isä puhui Jeesuksessakin kuten meissäkin, eli täysin selvä ja pyhässä sanassa todistettu asia.

• tunteneet kirjoitti:

Jeesuksen sanoneen sellaista, mitä hän ei ollut sanonut ja keksivät vääriä todistajia häntä vastaan:

Markus 14
        57 "Niin muutamat nousivat ja TODISTIVAT VÄÄRIN häntä vastaan, sanoen:
        58 "Me olemme kuulleet hänen sanovan: 'Minä hajotan maahan tämän käsillä tehdyn temppelin ja rakennan kolmessa päivässä toisen, joka ei ole käsillä tehty'."

Ja Te olette juuri noiden väärien todistajien perillisiä, kun väitätte minunkin sanoneen sellaista, jota minä en ole sanonut!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      57
      3681
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      68
      3041
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      52
      2243
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      12
      1409
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      63
      1178
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      80
      1068
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      931
    8. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      915
    9. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      22
      908
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      892
    Aihe