Venäjän rikkaimman miehen nimi on meille suomalaisille vatsaavääntävän makoisa väänneltävä.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1521028
Ennenkaikkea alumiinilla vaurastunut oligarkki omistaa tietääkseni kaiken muun ohella GAZ-autotehtaat – ne, jotka kuorma-autojen ohella tunnetaan Pobeda- ja Volga-autoistaan.
Ensimmäinen h-auto kotonani oli isävainaan 1956 ostama Pobeda eli GAZ M-20. Olin 5-vuotias auton ilmestyessä pihaamme. Noina tuontisäännöstelyn aikoina oli perin vaikea saada ostaa muita kuin ns. itäautoja. Nyt on pojallani yhtenä harrasteajoneuvona parikymmentä vuotta tuoreempi maastohenkilöauto GAZ-69. Ihka sama sivuventtiilimoottori – mitäpä sitä joka kahdenkymmenen vuoden välein uudistamaan...
Kun Ajoneuvostoliittoa ei nyt enää ole ja uusi taho omistaa integroidut GAZ-tehtaat, niin onkohan laatu nyt derivoitua p---aa?
Derivoi oli aikanaan sitä rasvaa, jossa matikkaa paistettiin, mutta saa siitä näköjään digestion avulla eli restriktioensyymejä taiten käyttelemällä sulateltua muutakin.
Oleg sä Deripaska?
7
284
Vastaukset
- perär.
on joku muinainen suurmies. Olin n. 10 vuotta sitten Amsterdamissa ja Multatulin patsas on aika lähellä rautatieasemaa, toisella puolen katua. Raitiovaunut ajavat ihan lähelle rautatieasemaa, vai mikä se nyt olikaan?
- Anonyymi
Hollannin kansallisrunoilija. Tai joku sen tapainen. Mutta joo olen itsekin nauraa tirskunut multatulin patsaan juuressa Damissa.
- Anonyymi
Ooohhhh!
Oleg Deripaska!
On siinä varsinainen Deri paska! - Anonyymi
Tosi Deri-paska.
- Anonyymi
Oleg sää raumalainen?
- Anonyymi
Oli garkki, nyt oleg pasga.
- Anonyymi
Tää kuuluu samaan sen kanssa että Valko-Venäjän diktaattorin nimi lausutaan oikeaoppisesti: "LikaShanko".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346