Tahtoisin jonkin hyvän marinadi ohjeen sillille jossa käytetää (ruokajogurttia?) vai mitä se on se vaalea mönjä joidenkin sillien marinadina? sellainen paksumpi marinadi...
Sillille
9
1965
Vastaukset
- sillai tai tällai
Smetana on paksu kastike sillille, pippureineen, mutta ei mikään marinadi.
Marinoitu silli ? Hmh...kertokaa, te jotka tiedätte !
Esimerkiksi matjes-silli, on jo valmiiksi marinoitunut maustekastikkeessa, on hyvää smetanan kanssa, smetanaa voi notkistaa kermaviilillä.
Pippurit oman maun mukaan, musta-, valko tai vaikkapa viherpippuria smetanaan, ja tippa sitruunaa tai pieniksi paloiteltua suolakurkkuaja omenaa, valkosipulinkin häivähdys tekee "eetvarttia", myös tilli.
Mahdollsiuuksia on paljon.
Vain mielikuvitus ja oma makumieltymys rajana !- marinadille
Niin... kun haluaisin joulupöytään tehdä sillit itse tänävuonna :) kaupasta ostan ihan vaan "perus" sillin ja sen haluaisin sitten maustaa itse...
onko se valkea kastikkainen silli kaupoissa sitten smetana silli??? vai onko se sinappisilli?
ja tottakai vain vinkkejä kaipaan ja osaan reseptejä muunnella... mutta haluaisin vain tietää perusidean sillien maustamiseen? ja etenkin juuri sillä smetanalla (?) ja jos en väärin muista nii muistelen jonkun sillin joka on tehty ruokajogurttiin(?)
osaan kyllä tehdä marinadin etikasta punaviinistä jne. eli sellaisen kirkkaan... mutta nuo maitotuotteet tuo hankaluuksia. entä niiden säilyvyys? - joulusilli
marinadille kirjoitti:
Niin... kun haluaisin joulupöytään tehdä sillit itse tänävuonna :) kaupasta ostan ihan vaan "perus" sillin ja sen haluaisin sitten maustaa itse...
onko se valkea kastikkainen silli kaupoissa sitten smetana silli??? vai onko se sinappisilli?
ja tottakai vain vinkkejä kaipaan ja osaan reseptejä muunnella... mutta haluaisin vain tietää perusidean sillien maustamiseen? ja etenkin juuri sillä smetanalla (?) ja jos en väärin muista nii muistelen jonkun sillin joka on tehty ruokajogurttiin(?)
osaan kyllä tehdä marinadin etikasta punaviinistä jne. eli sellaisen kirkkaan... mutta nuo maitotuotteet tuo hankaluuksia. entä niiden säilyvyys?yms.
kymmeniä hakutuloksia. - tai smetanaa
joulusilli kirjoitti:
yms.
kymmeniä hakutuloksia.Yksinkertaisin ohjeeni on:
Leikkaa sokerisuolattu rasvasilli (tai kaksi) tasaisenkokoisiksi paloiksi ja asettele ne kauniisti tarjoiluastiaan, laita kauniisti päälle smetanaa (siis älä peitä kaikkia sillejä, vaan koristele) ja sen päälle koristeeksi ohuita punasipulin viipaleita ja pilkottua ruohosipulia. Tarjolla voi olla lisäksi smetanaa erikseen pikku astiassa, jos joku haluaa sitä enemmän.
Kermaviili yksinään on liian vetistä, mutta sillä voi notkistaa smetanaa, jos tekee sellaista joulukalaa, että sekoittaa kalat ja kastikkeen. - marinadille
marinadille kirjoitti:
osaan kyllä tehdä marinadin etikasta punaviinistä jne. eli sellaisen kirkkaan... mutta nuo maitotuotteet tuo hankaluuksia. entä niiden säilyvyys?...se on nimeltään Sinappisilli mitä nimeä hain :) ei siihen sitte näköjää tulekaa smetanaa eikä vastaaavaa...
- ke03.12
Viime ke Tina teki keittiössään useampaa sorttia silliä. Reseptit löytyy YleTxtTV s.812! Ovat siellä ens keskiviikkoon asti. Ruotsalaiset ovat tunnetusti hyviä sillin väsääjiä, kannattaa käydä lukemassa reseptit. Ensin marinoitiin vuorokausi, ja sitten kolme erilaista maustekastiketta. Kai ne reseptit sit myöhemmin löytyy Ylen nettisivuilta.
- ke03.12
Tina teki ennen etikkamarinointia kalasta nahatonta. Näytti, että kalan koko viittaisi sen olevan silakkaa. Ja etikkamarinaadiin tulee suolaa 6rkl= 90ml = 125grammaa. Mistä muuten saa suolaamatonta silliä? Ja muuttuuko silli etikkamarinoinnissa valkoiseksi, silakka ainakin muuttuu.
ke03.12 kirjoitti:
Tina teki ennen etikkamarinointia kalasta nahatonta. Näytti, että kalan koko viittaisi sen olevan silakkaa. Ja etikkamarinaadiin tulee suolaa 6rkl= 90ml = 125grammaa. Mistä muuten saa suolaamatonta silliä? Ja muuttuuko silli etikkamarinoinnissa valkoiseksi, silakka ainakin muuttuu.
Tina teki etikkasillinsä tuoreesta sillistä, jota meillä ei saa. Tästä reseptistä tulee ikäänkuin perussilli, josta sitten voi tehdä eri variantteja: sinappisilli, curry - ja omenasilli, valkosipulisilli...
Ohje on seuraava:
1,3 kg tuoretta silliä
1,5 l vettä
5 dl etikkaa, 12-prosenttista
6 rkl suolaa
10-15 kpl valkoppureita
tillinvarsia
Kaikki purkkiin ja välillä käännellen ainakin vuorokausi liemessä.
Tuore silli muuttuu vaaleaksi - kuten silakkakin. Samasta kalastahan on itse asiassa kyse - vain rasvapitoisuus ja yleensä koko erottavat toisistaan.- todella
crudo kirjoitti:
Tina teki etikkasillinsä tuoreesta sillistä, jota meillä ei saa. Tästä reseptistä tulee ikäänkuin perussilli, josta sitten voi tehdä eri variantteja: sinappisilli, curry - ja omenasilli, valkosipulisilli...
Ohje on seuraava:
1,3 kg tuoretta silliä
1,5 l vettä
5 dl etikkaa, 12-prosenttista
6 rkl suolaa
10-15 kpl valkoppureita
tillinvarsia
Kaikki purkkiin ja välillä käännellen ainakin vuorokausi liemessä.
Tuore silli muuttuu vaaleaksi - kuten silakkakin. Samasta kalastahan on itse asiassa kyse - vain rasvapitoisuus ja yleensä koko erottavat toisistaan.entisaikain jouluna sitä sai
http://www.hel2.fi/kaumuseo/vuodenkierto/joulu/joulujuhla.html
Tämänkin tutkin
http://www.arvokokkonen.fi/fileet/kalat.htm#tkk
http://www.fishfood.fi/index.php?pageid=410&aid=458&lang=fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322973- 71376
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201316Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701181- 441140
- 371011
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381001Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877