mitä hiili on?

nyt en tajua

Myönnän olevani aivan tavallinen tallaaja enkä tiedä mitään geologiasta. Siksi voittekin kertoa minulle mitä hiili on.

Jos hiili (c) on grafiittia, timanttia tai fullereenia, niin mitä tämä grafiitti on? Mistä sitä saadaan? Onko se eri asia kuin kivihiili?

Entä mitä ovat hiilet grillihiilipussissa?
Entä kun 1800 luvulla poltettiin hiiltä oliko se kivihiiltä? Mihin grafiittia käytetään? Voiko sitäkin polttaa?

SIIS VOI HIILI.

Ja olen kirjoittanut tämän tosissani, joten toivon asiallisia ja selkeitä vastauksia, niin että lapsikin ymmärtäisi :)

10

1122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä hiilestä
    • fet1

      -Hiili palaa KAIKISSA muodoissaan, jopa timanttina!

      -Hiilen erilainen monimuotoinen esiintyminen riippuu mm. sen vaihtelevasta sisäisestä atomijärjestyksensä kiderakenteista. Grafiitti on kerroshiiltä esim. siksi se lomittaisliukuvana voitelee.

      -Luonnosta saatavassa kivihiilessä on sisällään myrkyllisiä fenolin kaltaisia johdannaisia. Siksi raakahiilestä stabiloidaan kuumennuskaasuttamalla pois pahimpia aineitaan. Muodostuva aine tuottaa kaupunkikaasua ja jätteenä stabiilimmin palavaa koksia, antresiittia. Grillihiili on taas hapettomasti kuumennettua ja näin stabiloitua lähinnä puuta. Hiili esiintyy myös kaasuina , kuten hiilidioksidin hapen yhdisteenä, hiilivetymetaaneina jne.

      -Maailmassa KAIKKI hiili on luonnon tuotetta! Siis turvettta, metsää, merideriussedimentaatiota. Vaikka aiheesta ydinala valehtelee, tosiaan myös maanalaiset kivihiilet ovat ihan arkista toki hitaammin kiertävää luonnon omaa aurinkovoiman tuotoskierrätystä ja "uudisenergiaa"! Vain ja AINOASTAN ydinvoima on totaaliuudiskyvytöntä ja ylivertaisen vihattavinta.

      Varsinkin kun kivihiili voidaan JO polttaa päästöttä piiputtomissa ja päästöttömissä laitoksissaan. Kuten mm. kalkkiakaan ei luonosta läydetä enää lainkaan epäorgaanista alkumuotoaan.

      • ttttttt

        Ja jos ei jo muista viesteistä ole selvinnyt, niin fet1:n höpinät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Kyseessä on skitsofreeninen ydinvoimanvastustaja joka on katkera entiselle työnantajalleen.

        Miehen perässä on puheidensa mukaan mm. SUPO, NSA, CIA, TVO, IAEA ja vaikka mitä... Onneksi amatöörit agentit eivät saa fet1:n kaltaista välttelyn mestaria ja "sbesialistia" kiinni vaikka kuinka yrittävät.


      • hieman tuolta

        "Maailmassa KAIKKI hiili on luonnon tuotetta!"

        millaista luonnontuotetta hiili on:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmialfareaktio

        Hiili on siis syntynyt ydinreaktiossa tähtien sisuksissa, maapallon luonto vain kierrättää sitä (ja suuri osa hiilikierrosta tapahtuu mannerlaattojen liikkuessa ja tulivuorten purkauksissa).


      • fet1
        hieman tuolta kirjoitti:

        "Maailmassa KAIKKI hiili on luonnon tuotetta!"

        millaista luonnontuotetta hiili on:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmialfareaktio

        Hiili on siis syntynyt ydinreaktiossa tähtien sisuksissa, maapallon luonto vain kierrättää sitä (ja suuri osa hiilikierrosta tapahtuu mannerlaattojen liikkuessa ja tulivuorten purkauksissa).

        Paljonko jalkojesi alla on esimerkiksi silkkaa timanttia?

        Vahänrunsas 2 metriä paksulti paikassaan!

        Että älä kuule MULLE tule sönkkäämään yhtään mitään alasta jonka tunnen!
        ______________________________________


      • vähän äkkiä
        fet1 kirjoitti:

        Paljonko jalkojesi alla on esimerkiksi silkkaa timanttia?

        Vahänrunsas 2 metriä paksulti paikassaan!

        Että älä kuule MULLE tule sönkkäämään yhtään mitään alasta jonka tunnen!
        ______________________________________

        ne todisteet, joilla voit todistaa, ettei hiili ole syntynyt tähtien ydinreaktioissa!

        "Että älä kuule MULLE tule sönkkäämään yhtään mitään alasta jonka tunnen!"

        Ala, jonka tunnet? Salaliittoteorioiden rakentaminen - sitä en tosiaankaan harrasta ja tunne. Siksi en sen hienouksiin aiokaan puuttua.


      • hemmo-
        fet1 kirjoitti:

        Paljonko jalkojesi alla on esimerkiksi silkkaa timanttia?

        Vahänrunsas 2 metriä paksulti paikassaan!

        Että älä kuule MULLE tule sönkkäämään yhtään mitään alasta jonka tunnen!
        ______________________________________

        >Paljonko jalkojesi alla on esimerkiksi silkkaa timanttia? Vahänrunsas 2 metriä paksulti paikassaan!

        Taitaa fet1 kirjoitella tänne jossain pöhnässä tai muissa aineissa.


      • fet1
        hemmo- kirjoitti:

        >Paljonko jalkojesi alla on esimerkiksi silkkaa timanttia? Vahänrunsas 2 metriä paksulti paikassaan!

        Taitaa fet1 kirjoitella tänne jossain pöhnässä tai muissa aineissa.

        Aika mielenkiintoinen reaktio.

        Jo siksi koska on suora laina GTK:n julkaisusta jossa se kertoo miten timantit nousee satojen kilsojen syvyyksistä ylinopean laavan siivittämänä puhkoessaan tuon 2m timanttikuoren.

        Vai luuliko tyhmä ydinklingonimme, että timantit taiotaan taivaan mannana tyhjästä, kuten luulottelette uraaninne jatkossa löytyvän?)) ))


      • brstain
        fet1 kirjoitti:

        Aika mielenkiintoinen reaktio.

        Jo siksi koska on suora laina GTK:n julkaisusta jossa se kertoo miten timantit nousee satojen kilsojen syvyyksistä ylinopean laavan siivittämänä puhkoessaan tuon 2m timanttikuoren.

        Vai luuliko tyhmä ydinklingonimme, että timantit taiotaan taivaan mannana tyhjästä, kuten luulottelette uraaninne jatkossa löytyvän?)) ))

        oli kuule puhe hiilestä eikä uraanista, ydinklingonista, hauska mies, sulla ne mielenkiintoiset reaktiot onnistuu kyllä. mutta sehän on sbesialistien tapana.


    • rautaa masuuneista.

      Saksassa rautaa tehtiin kuusihaloilla, jotka miilussa puuhiileksi ja uitettiin kevätpuroissa Alpeilta. Tuolloin laskettiin, että ilmasto vähän lämpenisi 3000 vuodessa (ruotsalainen Nobel voittaja laski). Sitten sodat aiheutti fossiilisten polttoaineiden käyton rakettimaisen nousun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe