Asiaa bassoista...

Basso90

- Liian vanha aloittamaan basson soiton (12 1/2 vuotta)?
- Käytetty basso olisi kiikarissa
- Paljon soittotunnit maksaa?
- Vaikea soittaa?
- Kuinka pitkään pitää harjoitella että oppii?

11

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • basisti

      koskaan ei ole liian vanha oppimaan basson soittoa ja käytetty basso on aloittajalle hyvä valinta aluksi soittotunnit on äkkiä joku
      150-200€ kuukaudessa bassoa ei ole vaikea soittaa koska minä opin jo parissa päivässä jo varmaan viisi kappaletta riipuu tietysti mitenkä vaikea kappale on kyseessä niin jos haluaa olla oikein ammattilainen niin ainakin puolesta vuodesta vuoteen jos paljon tekee töitä ja on valmis laittamaan rahaakin tuohon harrastukseen

      • Kontrabasisti

        Vai vuodessa oikein "ammattilaiseksi"?


    • basisti

      jos osaa englantia jotenkuten niin täältä saa jonkun verran apua basson soittoon www.olga.net

      • toinen basisti

        www.activebass.com tuola on myös kaikenlaista kätevää!


    • lkm

      minun mielestäni sun olis parasta etsiä jonkin sortin bändi ittelles; tärkeetä on että ne olis suunnilleen saman tasosia kuin ite oot elikkä vasta-alkajia hekin. Ite opin soittamaan kitaraa sillee että kasasin eka bändin (kukaa ei osannu soittaa) ja siitä se sitten lähti. Basson ei välttämättä tartte heittää mitään vaikeeta kuviota joten parin tunnin harjoittelulla osaat jo jokusen biisin. Kannattaa kysyä vaikka musiikin opettajalta pikkasen jelppiä noin alkuvaiheessa. Ja älä heitä hanskoja heti tiskiin jos ei onnistu, treenaa vaan sormenpäät verillä hamaan hautaan asti. Tsemiä sulle.

    • passomies

      Olen samaa mieltä jepajeen kanssa siitä, että basson treenaaminen on huomattavasti mielekkäämpää bändissä. Toinen asia on, että hanki itsellesi niin hyvä soitin kuin mahdollista. Monen alkuinnostus loppuu siihen kun säästäväisyyssyistä hankitaan aloittelijalle joku paska. Ota asiantuntija mukaan kun menet ostamaan soitinta. Soitinkauppiaat kusettavat aloittelijoita mennen tullen ja myyvät sinulle soittimen, joka ei ole muille kelvannut.

      • Basso90

        Joo, meillä oli tarkoitus perustaa semmoinen bändi. Kukaan ei nykyään soita mitään, mutta ovat joskus vähän soittaneet.
        Saan varmaan basson jouluksi.

        Voiko bassoa soittaa ilman vahvistinta, vahvistimen olen kyllä aikonut hankkia. Paljonko plektrat maksaa?
        Oisko jollain myytävänä alle 300 € bassoa vahvistimen kera?


      • passomies
        Basso90 kirjoitti:

        Joo, meillä oli tarkoitus perustaa semmoinen bändi. Kukaan ei nykyään soita mitään, mutta ovat joskus vähän soittaneet.
        Saan varmaan basson jouluksi.

        Voiko bassoa soittaa ilman vahvistinta, vahvistimen olen kyllä aikonut hankkia. Paljonko plektrat maksaa?
        Oisko jollain myytävänä alle 300 € bassoa vahvistimen kera?

        Lankkubasso tarvitsee kyllä vahvistimen. Plektrat maksavat 30-50c kappale. En kyllä ole koskaan itse soittanut bassoa plektralla.Yritä laittaa ostoilmoitus kamoista vaikka keltaiseen pörssiin.


    • Pnzer

      Olin saman ikäinen kun aloitin, ja nyt muutaman vuoden jälkeen olen kyllä lehittynyt aika hyväksi, aloita ihmeessä. Kannattaa ostaa käytettynäkin hyvä merkki, kuten Ibanez tai Warwick, ei maksa paljon sellanen perus ibanez. Soittotunteja en ole koskaan ottanut, mutta ei kai ne niin kalliita ole. Soita nyt muutama vuos ja kato mitä siitä tulee.

    • Anonyymi

      Ei oo myöhäistä. Itse aloitin vasta 18 vuotiaana. Leproja voi tehdä itsekin, ei tarvitse ostaa. Voi esim. leikata vanhasta (muovisesta) jäätelöpaketista saksilla.

      t. Oolofi-38

      • Anonyymi

        Oolofi on oikeassa!!.


        -Oolofi fani


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe