voinko tehdä näin

pizzaa tekevä....

Mulle on tulossa vieraita perjantaina eli huomenna, ajattelin kun tänään leivon muutenkin niin voisinko mä tehdä pitsatkin sillai valmiiksi et ne lykättäisiin vain uuniin huomenna kun en välttämättä edes ehdi väsäämään niitä perjantaina.Meneekö ne pahaksi jääkaapissa jos vain ihan kelmuun laitan ne, vai miten pitäisi toimia? olkaa kivoja ja vastatkaa :)

8

3500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pizzamestari

Vaikka vielä kaikki muu voisi juuri ja juuri onnistua, niin pizzakastike eli tomaattikastike vetistyttäisi pizzapohjan läpikotaisin vuorokaudessa, ja lopputulos olisi tosi surkea.

• Olen tullut lopputulokseen

Kyllä homma onnistuu, edellyttäen että sinulla on tehokas pakastin. Teet pizzan aivan paistovalmiiksi ja sitten nopeasti pakastimeen, niin kastikekin jäätyy eikä pilaa pohjaa.
        Olisiko mestari-pizza samaa mieltä?

• Pizzamestari
        Olen tullut lopputulokseen kirjoitti:

Kyllä homma onnistuu, edellyttäen että sinulla on tehokas pakastin. Teet pizzan aivan paistovalmiiksi ja sitten nopeasti pakastimeen, niin kastikekin jäätyy eikä pilaa pohjaa.
        Olisiko mestari-pizza samaa mieltä?

Nom sillä tavalla voisi tulla edes välttävä lopputulos. Sulatus tosin on ihan oma erillinen lukunsa... Siinäkin ehtii vettyä.

• kkkkkkkkkkkkkkk

paistat pizzat valmiiksi, jätä vähän "vajaapaistoiseksi". Vieraiden tultua lisää juustoraastetta ja laita kuumaan uuniin, lämpenemään ja jotta juusto saa kauniin värin.

• h.moilanen

Niin, tosiaan ei kannata laittaa jääkaappiin vetistymään. Tosin myöskään pakastetusta pizzasta ei koskaan tule oikein hyvää. Olen kokeillut moneen otteeseen. Esipaistaminenkaan ei toimi.

Ei siinä pitsan täyttämisessä niin paljon aikaa mene, ettet sitä ehtisi tehdä. Jos nyt aivan pakko saada nopeasti homma valmiiksi niin kauli pizzataikinasta valmiiiksi sopivia pohjia jotka sitten laitat kelmuun jääkaappiin. Muut ainekset myös valmiiksi että huomenna voit vain vetää valmiin pohjan pellille ja siihen tomaattikastike, juusto täytteet. Tee tomaattisoosi siis valmiiksi. Siitä tulee vielä erittäin hyvää kun maustuu jääkaapissa vuorokauden. Samalla voit sitten tiedustella vierailta mitä täytteitä kukin haluaa pitsaansa.
      Uudelleenlämmitetty pitsa on aina pahaa.

• ole pahaa

Uudelleenlämmitetty pizza toimii erittäin hyvin, kun kaverina on kankkunen:)

• mut Tommi Mäkistä en
        ole pahaa kirjoitti:

Pizzapohjan voi tehä valmiiksi jääkappiin,
        täytteet vailmusasemiin myös.
        Ei vie kovin montaa minuuttia heitellä täytteitä
        pohjan päälle, saat sata varmana sitten tarkoituksemukaisen tarjottavan.

Pizza on siitä "herkkä" ruokalaji että sitä
        ei kyllä parane paljon säilytellä,pakastella
        tai lämitellä, vaan aina parasta uunista vedettynä ja höyryävän kuumana, njam

Toivottavasti onnistuu :o)

• h.moilanen
        ole pahaa kirjoitti:

...mutta uunituore pitsa on silloinkin huomattavasti parempaa. Useasti vaan saattaa näinä kanuuna-aamuna löytyä jääkaapista niitä edellisen illan yö-pitsan jämiä ja mukisemattahan ne myös maistuvat siinä aamutuimaan. : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe