voinko tehdä näin

pizzaa tekevä....

Mulle on tulossa vieraita perjantaina eli huomenna, ajattelin kun tänään leivon muutenkin niin voisinko mä tehdä pitsatkin sillai valmiiksi et ne lykättäisiin vain uuniin huomenna kun en välttämättä edes ehdi väsäämään niitä perjantaina.Meneekö ne pahaksi jääkaapissa jos vain ihan kelmuun laitan ne, vai miten pitäisi toimia? olkaa kivoja ja vastatkaa :)

8

3357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pizzamestari

      Vaikka vielä kaikki muu voisi juuri ja juuri onnistua, niin pizzakastike eli tomaattikastike vetistyttäisi pizzapohjan läpikotaisin vuorokaudessa, ja lopputulos olisi tosi surkea.

      • Olen tullut lopputulokseen

        Kyllä homma onnistuu, edellyttäen että sinulla on tehokas pakastin. Teet pizzan aivan paistovalmiiksi ja sitten nopeasti pakastimeen, niin kastikekin jäätyy eikä pilaa pohjaa.
        Olisiko mestari-pizza samaa mieltä?


      • Pizzamestari
        Olen tullut lopputulokseen kirjoitti:

        Kyllä homma onnistuu, edellyttäen että sinulla on tehokas pakastin. Teet pizzan aivan paistovalmiiksi ja sitten nopeasti pakastimeen, niin kastikekin jäätyy eikä pilaa pohjaa.
        Olisiko mestari-pizza samaa mieltä?

        Nom sillä tavalla voisi tulla edes välttävä lopputulos. Sulatus tosin on ihan oma erillinen lukunsa... Siinäkin ehtii vettyä.


    • kkkkkkkkkkkkkkk

      paistat pizzat valmiiksi, jätä vähän "vajaapaistoiseksi". Vieraiden tultua lisää juustoraastetta ja laita kuumaan uuniin, lämpenemään ja jotta juusto saa kauniin värin.

    • h.moilanen

      Niin, tosiaan ei kannata laittaa jääkaappiin vetistymään. Tosin myöskään pakastetusta pizzasta ei koskaan tule oikein hyvää. Olen kokeillut moneen otteeseen. Esipaistaminenkaan ei toimi.

      Ei siinä pitsan täyttämisessä niin paljon aikaa mene, ettet sitä ehtisi tehdä. Jos nyt aivan pakko saada nopeasti homma valmiiksi niin kauli pizzataikinasta valmiiiksi sopivia pohjia jotka sitten laitat kelmuun jääkaappiin. Muut ainekset myös valmiiksi että huomenna voit vain vetää valmiin pohjan pellille ja siihen tomaattikastike, juusto täytteet. Tee tomaattisoosi siis valmiiksi. Siitä tulee vielä erittäin hyvää kun maustuu jääkaapissa vuorokauden. Samalla voit sitten tiedustella vierailta mitä täytteitä kukin haluaa pitsaansa.
      Uudelleenlämmitetty pitsa on aina pahaa.

      • ole pahaa

        Uudelleenlämmitetty pizza toimii erittäin hyvin, kun kaverina on kankkunen:)


      • mut Tommi Mäkistä en
        ole pahaa kirjoitti:

        Uudelleenlämmitetty pizza toimii erittäin hyvin, kun kaverina on kankkunen:)

        Pizzapohjan voi tehä valmiiksi jääkappiin,
        täytteet vailmusasemiin myös.
        Ei vie kovin montaa minuuttia heitellä täytteitä
        pohjan päälle, saat sata varmana sitten tarkoituksemukaisen tarjottavan.

        Pizza on siitä "herkkä" ruokalaji että sitä
        ei kyllä parane paljon säilytellä,pakastella
        tai lämitellä, vaan aina parasta uunista vedettynä ja höyryävän kuumana, njam

        Toivottavasti onnistuu :o)


      • h.moilanen
        ole pahaa kirjoitti:

        Uudelleenlämmitetty pizza toimii erittäin hyvin, kun kaverina on kankkunen:)

        ...mutta uunituore pitsa on silloinkin huomattavasti parempaa. Useasti vaan saattaa näinä kanuuna-aamuna löytyä jääkaapista niitä edellisen illan yö-pitsan jämiä ja mukisemattahan ne myös maistuvat siinä aamutuimaan. : )


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe