Moi, Ostin keväällä Suunto T3, PC-POD & GPS podin. Nyt on alkanut ilmeneen ongelmia:
1. pc-pod ei meinaa käynnistyä. Training mananger vaan ilmoittaa, että käynnistetään pc-podia. Satunnaisesti käynnistyy, yleensä ei. Käyttiksenä Vista. Onko vastaavia kokemuksia? Olisko joku Vista päivitys voinut aiheuttaa tän? Kokeilin asentaa managerin & usb ajurit uudestaan mut ei auta. Ongelma alkoi aivan yllättäen. Aiemmin toiminut ok.
2. T3 ei saa sykettä vyöltä. Löytää kyllä vyön mutta syke ei vaan löydy. Näytöllä näkyy pelkkää HR:ää. Kokeilin vaihtaa paristot molempiin mutta ei auta.
GPS podi on toistaiseksi toiminut ok mutta paristoja vie kyllä tosi paljon. Manuaali lupaa 10h käyttöaikaa täysillä paristoilla mutta käytännössä itselläni kestää n. 3h ja sekin vain silloin et otan pariston heti käytön jälkeen laitteesta irti.
Pikkasen ahistaa nyt kun ilmeisesti on huoltoedessä. Aiemmin omistin Polarin mittarin se se toimi moitteetta 8 vuotta. Paristo tietenkin piti vaihtaa kerran vuodessa.
Eli jos vastaavia ongelmia muillakin niin kertokaa kokemuksia miten takuu & huoltoasiat
suunnon kanssa on toiminut!!! Kiitos!
Suunto t3 ongelma, pc-pod ongelma
17
3321
Vastaukset
- plkmn
Mulla on T3 mennyt jo kaksi kertaa takuuaikana vaihtoon, ei mittaa sykettä oikein.
Takuu huolto on kyllä toiminut hienosti, mutta jotenkin mennyt usko koko Suuntoon jos mittari toimii noin puoli vuotta ja menee sitten vaihtoon.
Gps podi on kyllä toiminut moitteettomasti ja paristot kestää kyllä hyvinkin yli kymmenen tuntia.- RunningMan
Ootko hoitanut takuuhuollot suoraan suunnon kanssa vai jälleenmyyjän kautta?
- pklmn
RunningMan kirjoitti:
Ootko hoitanut takuuhuollot suoraan suunnon kanssa vai jälleenmyyjän kautta?
Jälleenmyyjän kautta, soitin toki ensin Suunnolle ja sovin siellä että näin toimitaan.
Takuuhuolto kyllä toimi hienosti, sitä ei voi kyllä moittia.
- RunningMan
Muisti pätkii! Eli kyseessä siis T4 ei T3.
- Keneniza
Aluksi toimi täysin moitteettomasti, mutta noin kuukauden käytön jälkeen tuli eteen ongelma sykkeen löytämisen kanssa. Joskus löytyy, joskus ei. Joskus ei löydy ollenkaan ja joskus kestää tunnin ennen, kuin löytää. Joskus voi hukata sykkeen jopa lenkillä ja muutenkin tuntuu, että sykkeen löytämisestä kestää keskimäärin tunti, kun ruudulle tulee psysyvästi "HR".
GPS-pod on epätarkka. Kokeilin GPSaa joitain kertoja, mutta tuntuu heittävän juostun matkan joko liian pitkäksi, tai liian lyhyeksi. Heitot eivät ole kuitenkaan kovin suuria, korkeintaan 10% luokkaa.
Suurin heikkous on ehkäpä surkein ohjekirja, mitä olen koskaan nähnyt; siinä oletetaan, että käyttäjällä on aiempaa kokemusta vastaavista laitteista. GPS-pod pitäisi ohjekirjan mukaan kalibroida, jos se ei näytä oikein, mutta mitään ohejita asian suhteen ei ole näkyvillä. - maija_poppaska
Haluaisin aloittaa kuntoilun (juoksu) ja tekniikasta kiinnostuneena haluaisin myös seurata tietokoneelta edistymistäni, sykkeitä yms. Suunnon mittareita katselin, mutta en lopultakaan ymmärtänyt jos ostan t3c:n tai t4c:n tarviiko mun tosiaan ostaa melkein satasen PCPOD, jolla saan tiedot tietokoneeseen. Tietääkö joku jotain halvempaa settiä (muukin kuin Suunto käy), jolla saisi dataa tietokoneelle ? Kiitos jos joku ehtii auttamaan, sillä joulupukille pitäisi tehdä tilaus mahdollisimman pian.
- nämä on
Polar rs300 n.140€ flowlink n.47€ (ja jos haluaa nopeuden ja matkan niin G1 gps n.100€.) Ei ehkä halvin, mutta toimiva ja riittävä paketti.
- Tyttö71
nämä on kirjoitti:
Polar rs300 n.140€ flowlink n.47€ (ja jos haluaa nopeuden ja matkan niin G1 gps n.100€.) Ei ehkä halvin, mutta toimiva ja riittävä paketti.
T4 korjattu vuo ja vuoden aikana kaksi kertaa takuuseen. Kesällä ostin Polarin 800 paketin (500€) joka on toiminut hienosti. Ukko saa käyttää T4:sta kellona... ei jaksanut enää korjauttaa Suuntoa.
Välillä ei löydä sykettä, välillä jää jumiin, välillä ei löydä satelliittia, välillä sammui omia aikojaan ja käyttöoopas on syvältä....ehkäpä Suunto ottaa opikseen tai Polar vie markkinat - maija_poppaska
nämä on kirjoitti:
Niin siis nyt olen tutustunut netissä Polarin RS300:aan ja toiseen eli FT60. Mulle ei vaan oikein ole auennut, mikä ero on mittareilla jotka on tarkoitettu juoksuun (rs300) tai Fitnessiin (FT60) ? Osaako joku kertoa mikä ero periaatteessa on juoksu/fitness sykemittareilla ?
Haluaisin että mittari ehdottelee mulle kuntoiluohjelmaa eli paljonko mikäkin viikko pitäisi harjoitella milläkin sykealueella, sillä itse en tiedä noista asioista mitään. Tekeeköhän nuo sylkemittarit yleensä tuollaisia kunto-ohjelmia käyttäjälleen ? - rs300
maija_poppaska kirjoitti:
Niin siis nyt olen tutustunut netissä Polarin RS300:aan ja toiseen eli FT60. Mulle ei vaan oikein ole auennut, mikä ero on mittareilla jotka on tarkoitettu juoksuun (rs300) tai Fitnessiin (FT60) ? Osaako joku kertoa mikä ero periaatteessa on juoksu/fitness sykemittareilla ?
Haluaisin että mittari ehdottelee mulle kuntoiluohjelmaa eli paljonko mikäkin viikko pitäisi harjoitella milläkin sykealueella, sillä itse en tiedä noista asioista mitään. Tekeeköhän nuo sylkemittarit yleensä tuollaisia kunto-ohjelmia käyttäjälleen ?PolarProTrainer5-ohjelman avulla voi ilmeisesti siirtää harjoitusohjelmia RS-800X rannekkeeseen. Vaatii siirtoon lisäpalikan. Näissä halvemmissa malleissa ei kunto-ohjelmia taida olla saatavana. Mutta toisin päin onnistuu eli harjoitustiedot siirtyvät FlowLinkin avulla helposti tietokoneohjelmaan, josta niitä voi tutkiskella. Polarin ohjelma on kuitenkin lähinnä "harjoituspäiväkirja" tyyppinen.
- annel
Tyttö71 kirjoitti:
T4 korjattu vuo ja vuoden aikana kaksi kertaa takuuseen. Kesällä ostin Polarin 800 paketin (500€) joka on toiminut hienosti. Ukko saa käyttää T4:sta kellona... ei jaksanut enää korjauttaa Suuntoa.
Välillä ei löydä sykettä, välillä jää jumiin, välillä ei löydä satelliittia, välillä sammui omia aikojaan ja käyttöoopas on syvältä....ehkäpä Suunto ottaa opikseen tai Polar vie markkinatsuoraan sanottuna hatuttaa: samankaltaista ongelmaa, ei löydä satelliittia tai hakeminen kestää todella kauan, jää jumiin, sammuu omia aikojaaan jne. Ja paristoja kuluu - aion hankkia Polarin
- mie vaan
annel kirjoitti:
suoraan sanottuna hatuttaa: samankaltaista ongelmaa, ei löydä satelliittia tai hakeminen kestää todella kauan, jää jumiin, sammuu omia aikojaaan jne. Ja paristoja kuluu - aion hankkia Polarin
Jotku kehuu kovasti garminia. Suunnon ongelmista puhutaan paljon. Polar on kyllä hyvä mutta gps-versiosta ei oo mullakaa kokemuksia ja mieli tekis sellaista. Oon ite harkinnu garminia. Uusi malli muistaakseni joku 310 tai jotain sinnepäin.
- kasa p###kaa
rs300 kirjoitti:
PolarProTrainer5-ohjelman avulla voi ilmeisesti siirtää harjoitusohjelmia RS-800X rannekkeeseen. Vaatii siirtoon lisäpalikan. Näissä halvemmissa malleissa ei kunto-ohjelmia taida olla saatavana. Mutta toisin päin onnistuu eli harjoitustiedot siirtyvät FlowLinkin avulla helposti tietokoneohjelmaan, josta niitä voi tutkiskella. Polarin ohjelma on kuitenkin lähinnä "harjoituspäiväkirja" tyyppinen.
itsellä menossa kolmas suunnon mittari takuuaikana. Eka oli t3 sitten tuli tilalle t3c. Nappulat jumissa yms häikkää ja tuo jatkuva HR näytöllä alkaa vituttelemaan vaikka tätä ihan kuntoilumielessä tehdäänkin. Seuraava mittari on POLAR!
- s
kasa p###kaa kirjoitti:
itsellä menossa kolmas suunnon mittari takuuaikana. Eka oli t3 sitten tuli tilalle t3c. Nappulat jumissa yms häikkää ja tuo jatkuva HR näytöllä alkaa vituttelemaan vaikka tätä ihan kuntoilumielessä tehdäänkin. Seuraava mittari on POLAR!
Itsellä Suunnon T3, joka on nyt alkanut temppuileen 3 vuoden käytön jälkeen.
Sykettä etsiessä laite löytää kyllä vyön, mutta sykettä ei. Mittari näyttää sykkeeksi vain kahta viivaa (--).Patterit on kyllä molempiin (kello/vyö) vaihdettu.
Aika turhauttavaa investoida Suunnon laitteisiin rahaa, kun niillä tuntuu olevan melko lyhyt (3 vuotta) elinkaari.
- Pete666
Näyttäisi siltä, että suunnon vehkeet toimii ankkurin painoina parhaiten. Itselle yllä lueteltuja ongelmia yllin kyllin, eli vihonviimeinen suunto mulle...
- IroILL
Suunnon t3c ollut käytössä nyt 2 vuotta. GPS-podia en ole oikein koskaan saanut toimimaan ja nyt vyö rupesi tekemään samaa, mitä muutkin edellä kuvanneet, eli kello löytää sen kyllä, mutta sykkeenä näkyy vain HR.
- MozFox
Suunto T4 vuodesta 2008.
Pari vuotta sitten vaihdoin koneiston uusiin kuoriin.
Mutta ne sykevyöt!
Huolimattoman valmistuksen takia kuminauhat lähtevät omille teilleen. Tuttua varmaan teille kaikille.
Menossa on luultavasti kahdeksas vyö. On saatu takuuseen ja ostettu itse. Vyö kestää 150-180 tuntia. Yleismittarilla näkee, että uuden vyön kontaktipinta johtaa sähköä. Viimeksi toiminnan lopettaneen vyön kontaktin leikkasin kirurgin veitsellä auki. Kumiläpän alla on jotain geeliä, joka kuluu loppuun ja vyö entinen.
Jonkun kerran on merkin vaihto käynyt mielessä...
ps. Vanhaa PC-pod`ia ei sitten saakaan asennettua 64-bittiseen Windows`iin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33911836IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597986Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933173Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982268Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562229Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81666- 1101271
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551113Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60803