riisipuuro haudekattilassa?

kuinka?

olen saanut maailman parasta riisipuuroa joka on valmistettu haudekattilassa (anopin tekemää),siis tällainen kaksiosainen kattila.
Nyt olen saanut oman kattilan vaan en minä nyt oikein tiedä kuinka se puuro siinä kattilassa valmistetaan!? Auttakaa avutonta!

3

7296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CrystalCinnamon

Heip!

Itse en tuollaista omista, enkä ole käyttänytkään.

Mut ymmärtääkseni siihen alempaan kattilaan laitetaan vettä sen verran, että se ylettyy siihen ylemmän kattilan pohjaan asti. Ja sit vesi kiehumaan. Mut liian kovaa sitä ei saa kiehuttaa, ja välillä tarttee tarkistella veden määrää.

Sitten vaan normaalisti imeytetään riisit kiehuvaan veteen; siinä ylemmässä kattilassa siis! Ja kun on tarpeeks imeytyny, niin lisätään maito ja annetaan porista hiljalleen. Ajasta ei oo tällä tekniikalla tietoa, mut kun normaalisti ainakin kun mä teen riisipuuroo, ni menee sellane 45 min - reilu 1 h, niin mitähän se olis sit vesihauteessa tehtynä? En tiedä valitettavasti. Mut sit kun puuro alkaa näyttämään hyvältä, niin sit saa lisätä suolan. Suolaa ei saa lisätä aikasemmin, ettei puuro juoksetu.

Ja sit se aik' lailla ois siinä. Mutta huomaa, etten tosiaan itse omista kyseistä kattilaa enkä oo käyttänyt :D Koulusta vaan muistelin... Kertokaa viisaammat enemmän ja korjatkaa mun vastaustani!

Nam, pitääpä itsekkin kyl ehdottomasti taas jouluaamuna riisipuuroa keitellä. Ihan normaalissa kattilassa tosin.

• *margo*

haudekattilassa tähän tapaan: vettä reiästä kattilan pohjaosaan n. 6dl ( 2,5l vetoinen kattila). Kattila levylle, aluksi isomalle, kun vesi kiehuu eli "kohisee", laita levy pienelle.
      10-11dl maitoa
      2dl riisiä
      Sekoita maito ja riisi, kypsennä n. tunti, sekoita muutama kerta kypsennyksen aikana. Mausta suolalla.

• CrystalCinnamon

Hyvä että joku viisaampikin otti kantaa asiaan :D

Hieman erilainen ohje kuin mulla, kun ei imeytetä riisejä ensteks veteen, vaan suoraan laitetaan maito. Kummallakin varmasti onnistuu hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3115
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2885
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2125
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1348
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    8. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1284
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe