Hankala

katsastus mies

Kun tulee aiheeton hylkäys, niin mihin tästä voi valittaa? Kysyin asianomaiselta katsastusmieheltä, ei kuulema tiennyt. Tätä vähän epäilen!!

22

3013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esko

      valvoo katsastusasemien toimintaa joten sinne vaan valitukset.

      • merkintä

        Harvoin vikamerkintä on aiheeton. Ihmiset vaan pitää omia autojaan viattomina.


    • repostellaan

      No kerro miksi tuli pummi, niin päästään porukalla repostelemaan. En usko tällä syönnillä että hylky oli aiheeton, kunhan vaahtoat.

    • suikkapää

      Kerro mikä on aiheeton hylkäys.
      katsastusmies tekee päätöksen eikä siihen sinun narinasi suuremmin vaikuta.

      • Aloittaja

        Ei se ollut oikeasti aiheeton. Keksin koko jutun.


    • Tiiselitahvo

      Heh, heh - kysyttiin että JOS tulee aiheeton hylkäys, niin mihin voi valittaa.

      Vastauksena (katsastusmiehetkö?) kirjoittavat tänne että aiheettomia hylkäyksiä ei voi tulla_Ihmiset vaan pitää omia autojaan viattomina:
      - "Ihmiset vaan pitää omia autojaan viattomina"
      - "En usko tällä syönnillä että hylky oli aiheeton, kunhan vaahtoat"
      - "katsastusmies tekee päätöksen eikä siihen sinun narinasi suuremmin vaikuta"

      Ilmeisesti katsastusmies on ainoa ammatti johon hommaan ei ole eksynyt yhtään mätämunaa eikä kukaan katsastusmies tee koskaan virheellistä hylkäystä? Sen vuoksi katsastusmiehen ei tarvitse näköjään tietää mihin asiakas voi valittaa jos asiakas epäilee hänen toimineen väärin - mutta sen sijaan nuo yllä olevat siteeraukset kertovat katsurin moton "asiakas on aina väärässä"

      • t77it8t86i

        katsastusmiestä Jumalaan. Jumala armahtaa!


      • halunnut lukea tai ymmärtän...

        -"ake valvoo katsastusasemien toimintaa joten sinne vaan valitukset."


      • Näin on
        halunnut lukea tai ymmärtän... kirjoitti:

        -"ake valvoo katsastusasemien toimintaa joten sinne vaan valitukset."

        AKE on kuule kuin hampaaton mummo. Häirikköasemat kusettaa sitä mennen tullen. Kuulemma kyttää asiansa hoitavia asemia kuola valuen.


      • suikkapää

    • että on

      vieläkin hankalampia asiakkaita, nimimerkillä joskus vierestä seurannut......

    • katsastusmies.,

      Näin se meni. Oli kyseessä se, että jarrulevy oli muka liian ohut. Ostin uudet ja huomasin, että on lähes yhä paksut kuin entiset. Selvitin toleranssirajat, ja olivat mitat täyttävät. Heitin vanhat sorviin ja sorvasin levyjä säästäen. Ei muuta kuin vanhat kiinni ja näyttämään. Sanoin, että on uudet vähän käytetyt levyt.Läpi meni, vaikka oli hiukan ohuemmat kuin ensikerralla. Oli eri katsastusmies. Syy hylkäämiseen oli se, että työntömittaan oli värkätty paksusta rautalangasta jatko leuat joilla pääsi mittaamaan levyn paksuutta. Nyt nuo ratalangan päät ei ollut nollassa silloin kun työntömitta oli. Hyväksynyt katsastusmies huomasi ettei mitta ole kunnossa ja huomioi virheen.
      Ei tällaisessa tilanteessa ole paljon mahdollisuutta valittaa, koska se kaatuisi näytön puutteeseen. Ensi kerralla pitää ottaa kaksi jääviä henkilöä seuraamaan katsastusta??

      • on mahdollista

        luin tekstisi ja tuli mieleen että jos epäilee että päätös on virheellinen niin olisi parasta vaikka soittaa konttorille ja varmistaa asia jos siltä tuntuu.

        Tietysti kannattaa mittata ne levyt ja katsoa ettei ole pinnat ruostuneet likaa sisä ta ulkopinnasta.

        sitten näyttämään ja kertoa asiallisesti mitä mieltä on. parempi kun ei tee mitään korjauksia jarruihin koska katsastaja kyllä muistaa ne levyt.

        jos asian oikein hoitaa niin tuskin jölkitarkastus maksua peritään vaikka olisi muitakin vikoja.

        mutta jos uusinta tarkastus turha niin kannattaa olla valmis myös maksamaan myös siitä turhasta tarkastuksesta minkä haluaa teettää.


      • ....Jotain jarrulevyn paksuuksia mittaillaan? Oudon kuuloista. En ole koskaan täälläpäin moista nähnyt. Ehkä sitten, jos olisi silminnähden liian ohueksi sorvattu levy, ei muuten. Jos jarrut eivät puolla, niin kuulostaa kyllä oudolta, että jotain jarrulevyn paksuuksia aletaan mittailla.

        Onko määritelty selvää ohuusrajaa, jossa levyn ei todeta enää kestävän? Mutta jokainen levykään ei ole samanlainen keston suhteen.


      • valmistajat ovat
        M1978 kirjoitti:

        ....Jotain jarrulevyn paksuuksia mittaillaan? Oudon kuuloista. En ole koskaan täälläpäin moista nähnyt. Ehkä sitten, jos olisi silminnähden liian ohueksi sorvattu levy, ei muuten. Jos jarrut eivät puolla, niin kuulostaa kyllä oudolta, että jotain jarrulevyn paksuuksia aletaan mittailla.

        Onko määritelty selvää ohuusrajaa, jossa levyn ei todeta enää kestävän? Mutta jokainen levykään ei ole samanlainen keston suhteen.

        määritelleet levyille minimipaksuudet. Katsastajat ovat velvollisia mittaamaan ja hylkäämään liian ohuet levyt. Syystä, että liian ohueksi kulunut levy on vaarassa vaurioitua, eikä se kykene ottamaan tarpeeksi lämpöä sisuksiinsa vaan alkaa vääntyilemään.


      • loppuunkulunut
        valmistajat ovat kirjoitti:

        määritelleet levyille minimipaksuudet. Katsastajat ovat velvollisia mittaamaan ja hylkäämään liian ohuet levyt. Syystä, että liian ohueksi kulunut levy on vaarassa vaurioitua, eikä se kykene ottamaan tarpeeksi lämpöä sisuksiinsa vaan alkaa vääntyilemään.

        jarrupala.Mitä niistä aiheutuu; noh jarrusatulan mäntä pullahtaa liian pitkälle ja Sitroen kertoo lisää! Vai kertooko jos kysytään???


      • jusu
        loppuunkulunut kirjoitti:

        jarrupala.Mitä niistä aiheutuu; noh jarrusatulan mäntä pullahtaa liian pitkälle ja Sitroen kertoo lisää! Vai kertooko jos kysytään???

        käsittääkseni kuuluu perusasioihin katsastustarkastuksessa ja mielellään annan mitata omasta autosta. Valmistaja määrittää varmaan mimimipaksuuden kiekolle. Ennen vaidan kuluneen levyn kuin olen itselle ja toisille vaaraksi liikenteessä punaisena hehkuvan sirkkelinterän kanssa tosipaikan tullen.


      • jusu kirjoitti:

        käsittääkseni kuuluu perusasioihin katsastustarkastuksessa ja mielellään annan mitata omasta autosta. Valmistaja määrittää varmaan mimimipaksuuden kiekolle. Ennen vaidan kuluneen levyn kuin olen itselle ja toisille vaaraksi liikenteessä punaisena hehkuvan sirkkelinterän kanssa tosipaikan tullen.

        Ei ole minun autostani ikinä mitattu jarrulevyn paksuutta.


      • ei.,
        M1978 kirjoitti:

        Ei ole minun autostani ikinä mitattu jarrulevyn paksuutta.

        Mutta, mulla on mitattu 2 eri kertaa 10 vuoden aikana. Molemmissa riitti paksuus. On kai eroja asemien ja paikkakuntien välillä.


      • kertoo!
        ei., kirjoitti:

        Mutta, mulla on mitattu 2 eri kertaa 10 vuoden aikana. Molemmissa riitti paksuus. On kai eroja asemien ja paikkakuntien välillä.

        Katsastusmies katsoo JOKAISESTA autosta silmämitalla levyjen paksuuden. Jos levyt vaikuttavat "rajatapauksilta" hän saattaa ne mitata. Jokaisella asemalla on pakko olla jarrulevyjen paksuustaulukko ja mittalaite.


      • näin on
        ei., kirjoitti:

        Mutta, mulla on mitattu 2 eri kertaa 10 vuoden aikana. Molemmissa riitti paksuus. On kai eroja asemien ja paikkakuntien välillä.

        Jos siin sun pösös on selvästi kuluneetlevyt, niin katstusmies varmasti mittaa ne levyt ja vertaa valmistajien toimittamiin tauluoihin ja kattoo onko ne tarpeeks paksut vai ei... Olisko susta hauskaa sit jos ne nevyt pamahtas paskaks ja sen jälkeen jarrut löis jumiin... Minnes sit se sun voortis lähtis???? KYSYN VAA???


      • levyille
        jusu kirjoitti:

        käsittääkseni kuuluu perusasioihin katsastustarkastuksessa ja mielellään annan mitata omasta autosta. Valmistaja määrittää varmaan mimimipaksuuden kiekolle. Ennen vaidan kuluneen levyn kuin olen itselle ja toisille vaaraksi liikenteessä punaisena hehkuvan sirkkelinterän kanssa tosipaikan tullen.

        ovat tosiaan määrättyjä.
        Esim -03 C3 etu levyt
        Asennuspuoli Etuakseli
        Jarrulevytyyppi Vakiomalli
        Ø 266 mm
        J-levyn paks. 13 mm
        Väh. paksuus 11 mm
        Reikien määrä 4
        Reikäpiiri-Ø 108 mm
        Siis kulutus 1mm per sivu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe