Ravintoterapeutin kanssa mietittiin ruokavaliota, kun sairauden vuoksi kertyneitä liikakiloja ei meinaa saada pois. Liikkumaan ei pysty ja ruokavalio on varsin niukka jo valmiiksi. Rasvoissa ei ollut mistä tinkiä eikä mitään roskaruokaa tule syötyä muutenkaan. Ilosena kerroin syöväni paljon hedelmiä välipalaksi ja satunnaiseen napostelutarpeeseen.
Ratkaisu ällistytti, mutta selitys kävi järkeen. Siis vähemmän hedelmiä, koska niissä on sokeria enemmän kuin vihanneksissa.
Korvaan siis omenan porkkanalla, kurkulla, kesäkurpitsalla, lanttupaloilla tms ja laihdun!
Hedelmiä korkeintaan neljä annosta päivässä entisen kuuden sijaan. 1 annos on pari pientä mandariinia tai omena tai kaksi ananasrengasta tai persikka jne. Pitäs kuulema lähteä vajaa 0,5 kg/viikko. Olen ällistynyt...
Syön liikaa
3
2012
Vastaukset
- lisäksi,,
kromitabletteja apteekista tai luontaistuotekaupasta. Yllätyin itse, miten ne ovat vieneet syömishaluja. Ja varsinkaan mikään makea ei maistu tai maistuu liian makealle, niin ettei voi syödä...
- laihduttajan ruokaa
niissä on valtavasti sokeria (fruktoosia).
Porkkanakaan ei ole parhaimpia kasviksista, jos haluaa laihtua, eikä tomaatti.
Kaalit ja kurkku on hyviä, vähän hiilareita.
En söisi yhtään hedelmää, jos haluaisin laihtua.
Marjoissa ei ole niin paljon sokeria, kerran viikossa voi pienen satsin syödä.- bioinsinööri
Tiesitkös, että fruktoosi eli hedelmäsokeri on terveellisempää kuin glukoosi eli rypälesokeri? Tai en nyt täysin terveellisyydestä ole varmempi, mutta fruktoosin makeusarvo on suurempi kuin glukoosin, mikä siis tarkoittaa sitä, että sitä tarvitaan paljon vähemmän tuottamaan elintarvikkeeseen sama makeus kuin glukoosia ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402967- 652384
- 1742314
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331998- 171385
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221353Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411346- 131228
- 101224
- 221211