Ranualla palvelut ja asuminen?

Tietämätön!?

Olisin halukas tietämään millaisia palveluita Ranualla on eli kaupat, tarhat, koulut ja niin kuin yleisesti kaikki.

Entä missä on lähin uimahalli, sairaala, elokuvateatteri yms?

Olemme miettineet muuttoa sinne mutta vähän askarruttaa että millaista siellä olisi lapsiperheen asua..

15

2637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorma 61

      joo muuta vaan jos sulla kiinnostaa olla vitun sivistyneisen lestaadiolaisten kans ,,, vai oletko itsekkin,kun niin elokuvateatterin perään kyselit? ei siellä mitään uimahallia oo.. lapset ui kesäisin multilahden sinilevä paratiisissa.. sairaanhoitajana toimii jorma 61... hoitaa kuulema hyvin myös miesten perän... niin joo haluat muuttaa hyvälle aluellee mene ihmeessä ranualle ja koivutielle.. sieltä saa kuulema millon vaan tasku lammintä lömppiä

    • julle-85

      Itse muutin Ranualle takasin käytyäni ensin mutkan etelässä.

      Ei täällä mitään lestadiolaisia ole sen enempää kuin muuallakaan. Kaiken lisäksi tuo äskeinen kirjoittaja antaa muutenkin aivan liian huonon kuvan kauniista kunnasta.

      Tarhat toimivat hyvin. Kauppoja kaksi, linja-autoasema, kioskit, pizzeria, apteekit ym. välttämätön kuntakeskuksessa. Hyvät peruskoulut ja lukiot.

      Luonto kaunis ja puhdas, lapsille omiaan. Itse olen Ranualla kasvanut ja olen kiitollinen että olen kasvanut tässä kunnassa.

      Kaipuu kotiseudulle toi mut takaisin etelän saasteista ja ahdistavasta ilmapiiristä.
      TERVETULOA RANUALLE :)

      • narualainen

        Ranualla on palvelut ihan hyvällä mallilla. Elämä riippuu paljolti siitä, millaiseksi sen itselleen tekee.


    • vaan

      pulikoimaan kesällä :D

    • ratnik sputnik

      puliukkojakin on

    • Ranualainen <3

      Ranualla ei ole muutakuin raittiita, reippaita ja rehellisiä ihmisiä.!

    • pelkaan ranualaisia

      Ranualta en tunne miitako hamppeja ja juoppoja! Ja perhana vielä tänne ylälappiin tunkeutuvat! Täälä sitten haisevat lessulta. porotkin pelkäävät....

    • Anonyymi

      OLEN ASUNUA 50 VUOTTA RANUAN KESKUSTASSA TÄÄLLÄ KAIKKI HYVIN TYLE VAIN MYYN SULLE VIELÄ ASUNNON MUUTTAISIN PIENEMPÄÄN RAUNI 0503662547

    • Anonyymi

      Joo

    • Anonyymi

      Ylekin uutisoi Ranualla olleen koululaisten joukkotappelu eilen perjantaina.
      Poliisi tutkii tapahtunutta.

      Perästä kuuluu, vaikka tämäkin kommentti poistetaan edellisen tavoin.

      • Anonyymi

        Niinpä, parkkialueen kameravalvonta tallentanut tapahtumat.


    • Anonyymi

      Koulutappelu on Ylen mukaan tapahtunut maanantaina.
      Mikä lie totuus?

      • Anonyymi

        Ei mikään uusi ongelma.
        Välituntivalvontaa on jouduttu lisäämään jo syksystä alkaen.
        Pientä vielä verrattuna esim. pääkaupunkiseutuun.


      • Anonyymi

        Maanantaina, 15. tammikuuta.


    • Anonyymi

      Ranuan naapurikunta on POSIO, joka ei ole PÖSIÖ!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe