Ranualla palvelut ja asuminen?

Tietämätön!?

Olisin halukas tietämään millaisia palveluita Ranualla on eli kaupat, tarhat, koulut ja niin kuin yleisesti kaikki.

Entä missä on lähin uimahalli, sairaala, elokuvateatteri yms?

Olemme miettineet muuttoa sinne mutta vähän askarruttaa että millaista siellä olisi lapsiperheen asua..

16

2995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorma 61

joo muuta vaan jos sulla kiinnostaa olla vitun sivistyneisen lestaadiolaisten kans ,,, vai oletko itsekkin,kun niin elokuvateatterin perään kyselit? ei siellä mitään uimahallia oo.. lapset ui kesäisin multilahden sinilevä paratiisissa.. sairaanhoitajana toimii jorma 61... hoitaa kuulema hyvin myös miesten perän... niin joo haluat muuttaa hyvälle aluellee mene ihmeessä ranualle ja koivutielle.. sieltä saa kuulema millon vaan tasku lammintä lömppiä

• julle-85

Itse muutin Ranualle takasin käytyäni ensin mutkan etelässä.

Ei täällä mitään lestadiolaisia ole sen enempää kuin muuallakaan. Kaiken lisäksi tuo äskeinen kirjoittaja antaa muutenkin aivan liian huonon kuvan kauniista kunnasta.

Tarhat toimivat hyvin. Kauppoja kaksi, linja-autoasema, kioskit, pizzeria, apteekit ym. välttämätön kuntakeskuksessa. Hyvät peruskoulut ja lukiot.

Luonto kaunis ja puhdas, lapsille omiaan. Itse olen Ranualla kasvanut ja olen kiitollinen että olen kasvanut tässä kunnassa.

Kaipuu kotiseudulle toi mut takaisin etelän saasteista ja ahdistavasta ilmapiiristä.
      TERVETULOA RANUALLE :)

• narualainen

Ranualla on palvelut ihan hyvällä mallilla. Elämä riippuu paljolti siitä, millaiseksi sen itselleen tekee.

• vaan

pulikoimaan kesällä :D

• ratnik sputnik

puliukkojakin on

• Ranualainen <3

Ranualla ei ole muutakuin raittiita, reippaita ja rehellisiä ihmisiä.!

• pelkaan ranualaisia

Ranualta en tunne miitako hamppeja ja juoppoja! Ja perhana vielä tänne ylälappiin tunkeutuvat! Täälä sitten haisevat lessulta. porotkin pelkäävät....

• Anonyymi

OLEN ASUNUA 50 VUOTTA RANUAN KESKUSTASSA TÄÄLLÄ KAIKKI HYVIN TYLE VAIN MYYN SULLE VIELÄ ASUNNON MUUTTAISIN PIENEMPÄÄN RAUNI 0503662547

• Anonyymi

Joo

• Anonyymi

Ylekin uutisoi Ranualla olleen koululaisten joukkotappelu eilen perjantaina.
      Poliisi tutkii tapahtunutta.

Perästä kuuluu, vaikka tämäkin kommentti poistetaan edellisen tavoin.

• Anonyymi

Niinpä, parkkialueen kameravalvonta tallentanut tapahtumat.

• Anonyymi

Koulutappelu on Ylen mukaan tapahtunut maanantaina.
      Mikä lie totuus?

• Anonyymi

Ei mikään uusi ongelma.
        Välituntivalvontaa on jouduttu lisäämään jo syksystä alkaen.
        Pientä vielä verrattuna esim. pääkaupunkiseutuun.

• Anonyymi

Maanantaina, 15. tammikuuta.

• Anonyymi

Ranuan naapurikunta on POSIO, joka ei ole PÖSIÖ!

• Anonyymi

Ranua on päättäjien tossun alla. Siellä hallitus, valtuusto ja kunnanjohtaja mukaan lukien pitävät piiri pieni pyörii karusellia. Päätökset riippuvat siitä, missä vaikuttajat asuvat. Paska lentää tuulettimeen tietyille sivukylien ihmisille. Toiset nielee, toiset muuttaa pois.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3333
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3175
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      435
      2391
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      246
      1473
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      78
      1221
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1178
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      126
      1086
    Aihe