Mikä sen loppullisen tuhon aiheuttaa jos joku siihen uskoo? Tai, ihminenhän se oletettu syy on, jos siihen uskoo, mut miten ihminen sen aiheuttaa? Sotimalla, ylikansoittumalla, kuluttamalla luonnonvaroja ja aiheuttamalla katastrofaalisen ilmastonmuutoksen kerrasta?
Loppuuko elämä tai ihmiskunta maailmasta ilman mitään todellisia varoitusmerkkejä ja ihan silmänräpäyksessä?
Syntyykö kenties joku yli-inhimillinen olento joka ottaa ja päättää lopettaa koko maapallon epäonnistuneena kokeiluna? Kuinka asian vois todistaa?
Vai onko se joku asteroidi tai supertulivuorenpurkaus joka hoitaa homman kotiin? Ihmiskunnan, eikä maapallon historiassa ole todistetusti vielä koskaan niin tapahtunut.
Itse henk.koht. en usko yhteenkään asiaan ylläolevista. Vaan uskon, että ihminen keksii lääkkeen maapallon sairastamiseen ja maapallo alkaa tervehtymään.
Kuka uskoo maailmanloppuun?
23
629
Vastaukset
- scale
Mutta en mihinkään sellaiseen mitä yleensä tarkoitetaan maailmanlopulla.
Se tulee jokaiselle henkilökohtaisena maailmanloppuna kuoleman muodossa.
Kuoleman jälkeen on sama mitä muille tapahtuu. Se on lopullinen loppu, kun tietoisuus sammuu.>Kuoleman jälkeen on sama mitä muille tapahtuu. Se on lopullinen loppu, kun tietoisuus sammuu.
Eikö ole paskankaan väliä mitä omalle jälkikasvullesi mahdollisesti tapahtuu kuolemasi jälkeen? Eihän siihen tietty kuoleman jälkeen voi vaikuttaa, mut eläessä kyllä.- scale
relaxed_eyes kirjoitti:
>Kuoleman jälkeen on sama mitä muille tapahtuu. Se on lopullinen loppu, kun tietoisuus sammuu.
Eikö ole paskankaan väliä mitä omalle jälkikasvullesi mahdollisesti tapahtuu kuolemasi jälkeen? Eihän siihen tietty kuoleman jälkeen voi vaikuttaa, mut eläessä kyllä.toivon heille tietenkin kaikkea hyvää ja jos jotakin on tehtävissä niin haluan jättää heille myös tietenkin hyvän elämän.
Kuolleena mä en osaa surra mitään, enkä sen paremmin iloitakaan. Kuollutta ei enää kiinnosta elävien murheet.
- uk-ko
uskon, vaan en maailmanloppuun. Sama se, tuleeko ydintalvi vai voimakas lämpeneminen, niin nykymeno loppuu, vaikkei ehkä niin nopeasti kuin ajatellaan.
Mutta ihmisiä on niin paljon, että ei me kaikki kuolla pois. Aina jää jonnekin populaatioita sinnittelemään. Jos maailmanlopulla tarkoitat ihmisen häviämistä.
Sen isompia maailmanloppuja en itse ajatellut.mä uskon, että nykymeno alkaa kehittymään, ja puheiden tueksi aletaan tekemään tekoja. Eli, mä uskon nykykulttuuriin kehittymiseen maapalloon neutraalisti suhtautuvasta maapallon selviytymiseen ja parantamiseen pyrkiväksi. Mun mielestä ne ajat ja kulttuurit on jo jääneet taakse jolloin maapallon luonnonvaroja ja maapalloa muutenkin surutta tuhottiin.
Eli, kulttuuri alkaa naisistua entisestään, ja ajatellaan muutakin kuin omaa napaa ja pelkästään omaa selviytymistä.
Mä en nyt tiedä, että sainko aivan niin asian sanottua kuin sitä tarkoitin, mut toivoa sopii, että se ymmärretään oikein.- uk-ko
relaxed_eyes kirjoitti:
mä uskon, että nykymeno alkaa kehittymään, ja puheiden tueksi aletaan tekemään tekoja. Eli, mä uskon nykykulttuuriin kehittymiseen maapalloon neutraalisti suhtautuvasta maapallon selviytymiseen ja parantamiseen pyrkiväksi. Mun mielestä ne ajat ja kulttuurit on jo jääneet taakse jolloin maapallon luonnonvaroja ja maapalloa muutenkin surutta tuhottiin.
Eli, kulttuuri alkaa naisistua entisestään, ja ajatellaan muutakin kuin omaa napaa ja pelkästään omaa selviytymistä.
Mä en nyt tiedä, että sainko aivan niin asian sanottua kuin sitä tarkoitin, mut toivoa sopii, että se ymmärretään oikein.on hyvä ajatella.
Mulla on tähän asiaan kuitenkin pessimistinen näkemys. Ihmisiä on moninkertaisesti liikaa, eikä sille kukaan voi mitään.
Teknologiasta viis. Tämän ihmismäärän ruokkiminen edellyttää sellaista tehomaataloutta, jota maa ei taida kestää. Koko ajan kuulee uutisia siitä, kuinka viljelykelpoinen maa kuolee, saastumalla tai se vain viljellään loppuun. Uutta viljelymaata hakataan sademetsistä, eli vähennetään ilmakehän uusiutumiskykyä. Valtamerten ruokakalakannat alkavat olla loppuun kalastettuja.
Se kulttuurin tuhohan ei välttämättä ole nopea romahdus, mutta liikakansoituksen aiheuttama katastrofihan on jo päällä. Se ilmenee yhä suurempina paikallisina kriiseinä.
Mulla on sellainen pessimistinen näkemys, että globaalisti massat lähtevät liikkeelle ja alkaa uusi resurssisotien aikakausi. Sehän on oikeastaan jo alkanut, öljyn osalta.
Se ei tietenkään tarkoita, etteikö täällä jälkiteollisessa Pohjolassa voida kehittää uuden kulttuurin siemeniä. Tarttis vaan saada pidettyä ne nälkäiset massat siellä etelässä sillä aikaa. uk-ko kirjoitti:
on hyvä ajatella.
Mulla on tähän asiaan kuitenkin pessimistinen näkemys. Ihmisiä on moninkertaisesti liikaa, eikä sille kukaan voi mitään.
Teknologiasta viis. Tämän ihmismäärän ruokkiminen edellyttää sellaista tehomaataloutta, jota maa ei taida kestää. Koko ajan kuulee uutisia siitä, kuinka viljelykelpoinen maa kuolee, saastumalla tai se vain viljellään loppuun. Uutta viljelymaata hakataan sademetsistä, eli vähennetään ilmakehän uusiutumiskykyä. Valtamerten ruokakalakannat alkavat olla loppuun kalastettuja.
Se kulttuurin tuhohan ei välttämättä ole nopea romahdus, mutta liikakansoituksen aiheuttama katastrofihan on jo päällä. Se ilmenee yhä suurempina paikallisina kriiseinä.
Mulla on sellainen pessimistinen näkemys, että globaalisti massat lähtevät liikkeelle ja alkaa uusi resurssisotien aikakausi. Sehän on oikeastaan jo alkanut, öljyn osalta.
Se ei tietenkään tarkoita, etteikö täällä jälkiteollisessa Pohjolassa voida kehittää uuden kulttuurin siemeniä. Tarttis vaan saada pidettyä ne nälkäiset massat siellä etelässä sillä aikaa.Nykyäänkin on jo olemassa järjestelmiä jolla esimerkiksi hiilodioksidi kyetään ottaamaa talteen ja hyötykäyttöön esmes kivihiiltä poltettaessa. Eli, ei tarvita niin paljon puita syömään hiilidioksidia.
Ja, entäs jos aatellaan, että viljelysmaata aletaan kierrättämään? Nykyisen viljelysmaan tilalle istutetaan puita ja metsästä raivataan peltoa, ni maa kerkee luonnillisesti kertä itseensä ravinteita.uk-ko kirjoitti:
on hyvä ajatella.
Se ei tietenkään tarkoita, etteikö täällä jälkiteollisessa Pohjolassa voida kehittää uuden kulttuurin siemeniä. Tarttis vaan saada pidettyä ne nälkäiset massat siellä etelässä sillä aikaa.ja saa tekemään hallitsemattomia liikkeitä koneella.
Piti vielä sanomani, että yksi ongelma on myös tämä:
>Pohjolassa voida kehittää uuden kulttuurin siemeniä. Tarttis vaan saada pidettyä ne nälkäiset massat siellä etelässä sillä aikaa.
Asenteissa oleva yhteistyökyvyttömyys. Täältä pohjolastahan päin vois perustaa maatilan johonkin kehitysmaahan ja tuottaa ruuan siellä, sekä sinne, että tänne. Noin kärjistettynä esimerkkinä.
Tässä yks hyvä linkki:
http://fi.wikinews.org/wiki/Qatar_vuokraa_Keniasta_40_000_ha_maata
Ja muistaakseni joko Huandyi, tai LG vuokras täs hiljattain jostain afrikasta aivan saamaristi maata, ja ne alkaa tuottamaan ruokaa siellä. Eli, korkean teknologian suuryritys alkaa maanviljelijäksi.- uk-ko
relaxed_eyes kirjoitti:
Nykyäänkin on jo olemassa järjestelmiä jolla esimerkiksi hiilodioksidi kyetään ottaamaa talteen ja hyötykäyttöön esmes kivihiiltä poltettaessa. Eli, ei tarvita niin paljon puita syömään hiilidioksidia.
Ja, entäs jos aatellaan, että viljelysmaata aletaan kierrättämään? Nykyisen viljelysmaan tilalle istutetaan puita ja metsästä raivataan peltoa, ni maa kerkee luonnillisesti kertä itseensä ravinteita.Metsitetään Eurooppa, Kaukoidän riisialueet ja Jenkkien keskilänsi. Muutetaan Amazonin alue pelloksi.
Mutta se ei vastaa siihen kysymykseen, mitä me tehdään kaikille näille ylimääräisille köyhille ihmisille, joiden määrä lisääntyy koko ajan. Niiden on viljeltävä konnuillaan, tai lähdettävä liikkeelle.
Mun pointti oli se, että uudet teknologiat on kilpajuoksua katastrofin kanssa: niin kauan kuin me selvitään aina kulloisenkin väestömäärän kanssa, maailman väkiluku kasvaa, koska sitä todellista ylikansoitusta ei oteta todesta.
Mun lapsuudessa ihmisiä oli 4 miljardia, nyt meitä on kohta seitsemän miljardia, eikä missään ole näkyvissä mitään merkkejä siitä, että kasvu loppuisi.
Kuinka monta ihmistä maailmassa voi olla, ennen kuin ihan tavan piereskely aiheuttaa ilmaston muutoksen? uk-ko kirjoitti:
Metsitetään Eurooppa, Kaukoidän riisialueet ja Jenkkien keskilänsi. Muutetaan Amazonin alue pelloksi.
Mutta se ei vastaa siihen kysymykseen, mitä me tehdään kaikille näille ylimääräisille köyhille ihmisille, joiden määrä lisääntyy koko ajan. Niiden on viljeltävä konnuillaan, tai lähdettävä liikkeelle.
Mun pointti oli se, että uudet teknologiat on kilpajuoksua katastrofin kanssa: niin kauan kuin me selvitään aina kulloisenkin väestömäärän kanssa, maailman väkiluku kasvaa, koska sitä todellista ylikansoitusta ei oteta todesta.
Mun lapsuudessa ihmisiä oli 4 miljardia, nyt meitä on kohta seitsemän miljardia, eikä missään ole näkyvissä mitään merkkejä siitä, että kasvu loppuisi.
Kuinka monta ihmistä maailmassa voi olla, ennen kuin ihan tavan piereskely aiheuttaa ilmaston muutoksen?hyppää yhtäaikaa ilmaan ja kun ne tipahtaa maahan, ni syntyykö maanjäristys? Tai tulivuorenpurkaus?
Jos oletettu kiinalaisen paino olis vaikka 70 kg, ni minkälainen tärähdys siit syntyis?- uk-ko
relaxed_eyes kirjoitti:
hyppää yhtäaikaa ilmaan ja kun ne tipahtaa maahan, ni syntyykö maanjäristys? Tai tulivuorenpurkaus?
Jos oletettu kiinalaisen paino olis vaikka 70 kg, ni minkälainen tärähdys siit syntyis?mun tyylilliseen detaljiin.
Kyse on siitä, että on kaksi näkemystä:
toisen mukaan me selvitään kaikista uhista kehittämällä tekniikkaa yhä eteenpäin, mitä ongelmia sitten kohtaammekaan.
Toisen näkemyksen mukaan maapallon kestokyky on joka tapauksessa ylitetty ja teknologinen kehitys on tekohengitystä käytännössä romahtaneelle systeemille. Ja kriittinen tekijä tässä on väestön määrä.
Me edustetaan käsittääkseni noita kahta eri näkemystä? Niitä tuskin voi kumpaakaan osoittaa todeksi.
Kaikenlainen uuden tekniikan ja uuden kulttuurin rakentaminen on silti hyvä asia, koska ei se mun ennustama "tuho" ole mikään holokausti joka pyyhkii maauilman tyhjäksi. Kyllä tänne munkin visiossa jää paljon porukkaa eäpiköimään. uk-ko kirjoitti:
mun tyylilliseen detaljiin.
Kyse on siitä, että on kaksi näkemystä:
toisen mukaan me selvitään kaikista uhista kehittämällä tekniikkaa yhä eteenpäin, mitä ongelmia sitten kohtaammekaan.
Toisen näkemyksen mukaan maapallon kestokyky on joka tapauksessa ylitetty ja teknologinen kehitys on tekohengitystä käytännössä romahtaneelle systeemille. Ja kriittinen tekijä tässä on väestön määrä.
Me edustetaan käsittääkseni noita kahta eri näkemystä? Niitä tuskin voi kumpaakaan osoittaa todeksi.
Kaikenlainen uuden tekniikan ja uuden kulttuurin rakentaminen on silti hyvä asia, koska ei se mun ennustama "tuho" ole mikään holokausti joka pyyhkii maauilman tyhjäksi. Kyllä tänne munkin visiossa jää paljon porukkaa eäpiköimään.että me puhuttiin samasta asiasta ja lopputulema on sama, mutta vain vähän eri asioita korostaen.
mahdollisesti...
Sopisiko su ilta sille shakkimatsille, noin kello 18.00 pintaan?viikonlopuksi lupas niin hyvää säätä, että pitää mennä risusavottaan. Tiedä kuinka katki oon su-iltana. Aijoo ja perhana, mun pitää mennä sunnuntaina iltapäiväl johonkin koiranäyttelyyn..eikä kyl keretä sielt kuudeks takas.
Entäs myöhemmin su-iltana? Vaikka yheksän-kymmenen välillä jos alottais?relaxed_eyes kirjoitti:
viikonlopuksi lupas niin hyvää säätä, että pitää mennä risusavottaan. Tiedä kuinka katki oon su-iltana. Aijoo ja perhana, mun pitää mennä sunnuntaina iltapäiväl johonkin koiranäyttelyyn..eikä kyl keretä sielt kuudeks takas.
Entäs myöhemmin su-iltana? Vaikka yheksän-kymmenen välillä jos alottais?myöhemmin, ellei tule sähkökatkosta.
Vilkuilen yhdeksän aikaan su iltana ja jos ei sinua näy, teen aloitussiirron.
Mikäli sopii.runontaja kirjoitti:
myöhemmin, ellei tule sähkökatkosta.
Vilkuilen yhdeksän aikaan su iltana ja jos ei sinua näy, teen aloitussiirron.
Mikäli sopii.tehdään niin.
- ......................
mukaanhan miehiltä katoaa pikku hiljaa lisääntymiskyky. Jo nyt on havaittavissa se, että siittiöt ei toimi niin täysillä kuin pitäisi. Pian naiset on pakastettujen siittiösolujen armoilla, eikä niitä voi riittää loputtomiin. Jäljelle jää naiset ja pian touhu loppuu.
aiheuttaman ympäristöongelman ratkaisu. Tulevaisuudessa vain harvat ja valitut naiset saavat lisääntyä.
- lukea......
Linnunradan käsikirja liftareille.
Maapallo tuhotaan koska se osuu reitille. - sirpamaikkarilta
hävittää maapallon aurinkokunnan halki rakennettavanhyperavaruspikareitin tieltä.
- sirpamaikkarilta
relaxed_eyes kirjoitti:
Tuo oli niin varman kuulosta, että sen on pakko olla totta.
ollaan ihan samaa mieltä. Meitä on kaks jotka uskoo Vogoneihin.
nääh... ihmiskunnan tuhoon paremminki, luontoäiti hoitaa rasitteet poies tavalla tai toisella. Jokaisella eliölajilla on oma kehityskaari joka kääntyy loppuaan kohden, vain vahvimmat ja sopeutumiskykyisimmät selviää. Ihan niinku tähänki asti.
mut mikä sen aiheuttaa, mie veikkaisin laajamittaista kolmatta maailmansotaa joka karsii väestöä, sit sitä seuraa erinäiset tautiepidemiat ja pari katovuotta huolehtii lopusta, sillon ku ei kellään oo resursseja enää tukea niitä jotka ei omillaan pärjää.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381309
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä38859Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad29597- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26548Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30536- 24521
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17483Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482