ketä ne on? Mulle tuli tää mieleen tuosta rikun alotuksesta 'kun te kerran kaiken tiedätte'.
Mikä viisjäseninen raati antais tai antaa parhaat ratkaisut pulmiin?
Ja tasa-arvon nimissä. Raadissa pitää olla edes yks nainen.
Palstan viis viisasta,
37
1247
Vastaukset
pitää kuitenkin olla miehiä.
- SELLASET!,
palstalaset jotka eivät ole koko ajan suunapäänä!
Niin? SELLASET!, kirjoitti:
palstalaset jotka eivät ole koko ajan suunapäänä!
Niin?olisit sitte edes joskus hiljaa.
- SANAT!;
relaxed_eyes kirjoitti:
olisit sitte edes joskus hiljaa.
sullekin, miksi muuten teet niin monia aloituksia päivän mittaan.
Niin? :b SANAT!; kirjoitti:
sullekin, miksi muuten teet niin monia aloituksia päivän mittaan.
Niin? :bNiin?
- KOMPANNUT!,
relaxed_eyes kirjoitti:
Niin?
mutta totta on että molemmat tekevät aika useita aloituksia päivän mittaan.
Niin? : KOMPANNUT!, kirjoitti:
mutta totta on että molemmat tekevät aika useita aloituksia päivän mittaan.
Niin? :sellasista asioista jotkei ittee just sillo kiinnosta. Komppaatko vähä taas?
Niin?- KOMPPAA!
relaxed_eyes kirjoitti:
sellasista asioista jotkei ittee just sillo kiinnosta. Komppaatko vähä taas?
Niin?mielellään yhtään ketään.
Niin? ; - TEKISKÖ!,
relaxed_eyes kirjoitti:
vähä kumminki mua komppaat, eikö ni?
se sut sit onnellisex!
Niinpä niin :) - NOPEA!,
relaxed_eyes kirjoitti:
moon vähään tyytyväinen.
vastaamaan
Niin? :D NOPEA!, kirjoitti:
vastaamaan
Niin? :Dkun ihan näillä näppäimillä sä oot mua komppaamassa.
- ET!;
relaxed_eyes kirjoitti:
kun ihan näillä näppäimillä sä oot mua komppaamassa.
sitten halua sitä, vai.
Niin niin :) - VAAN!,
relaxed_eyes kirjoitti:
et vaan saa ittelles mitään.
se menee niin et sen verran kun annat, niin sen verran saat takas.
Niinpä :)
- rusalkaa
Laittaa minäkin ratkaisun vastaukseksi :D
- rusalkaa
Gekkoa ja Kirpelaa ne osaa puolustaa naisnäkökantaa ja tietää tarpeeksi paljon miestenkin asiat.
rusalkaa kirjoitti:
Gekkoa ja Kirpelaa ne osaa puolustaa naisnäkökantaa ja tietää tarpeeksi paljon miestenkin asiat.
ei oo ollenkaan huonoja valintoja, niille siis sun äänet, ketäs miehiä?
uk-ko, suminagashi, white_peony ja tosivaitaru.
Ittehän mä olisin tietty raadin puheenjohtaja.- rusalkaa
on hyvä valinta, kannatan.
- vänkyrä-nainen
väliaika, dayum (suhteet ja tunteet)
serpico (maailman menoa)
frederico (harrastuket ja vapaa-aika)
koppavahoro (kaukosuhteet) - mutta,
Sori mulla ihan purskahti nää vedet suusta, kun luin sun vastaukses kysymyksees relaxed_eyes tosta alempaa ketjustas...Siis sä itse olisit sen viisihenkisen "viisaiden raatisi" puheenjohtaja(?!) ja sinun lisäksesi siihen kuuluisivat nimimerkit suminagashi, White_Peony, tosivaitaru ja mikä se viides nyt oli...?
Kun muistelee sun käytöstäs silloin, kun uhkailit entisellä Metsapalowaara- nikilläs poistatella esimerkiksi ihan ilman kunnon syytä kaikki mun ihan asialliset vastaukset keskusteluista ja kun sun monet kamus kanssa ivas mua minkä ehti (asiasta riippumatta), niin en voi muuta kuin nauraa tolle(!), että nimeäisit itsesi tuonlaisen "viisaiden raadin" puheenjohtajaksi...
Toi Suminagashi nyt noista valinnoistasi olis ehkä siedettävin, mutta nää muutkin (mikä Peony se yks oli?) ja sitten toi tosivaitaru näkyy olevan sulle joitakin sellaisia, joita sä koko ajan muutenkin hehkutat... Huomaaks sä itse sitä, että usein ikäänkuin "mainostat" kyseisiä henkilöitä? Ainakin toi tosivaitaru ja sen kehuminen on toistunu sulla tyyliin viestistä toiseen iät ja ajat kyllästymiseenkin asti, joten ihan ettei menis liian noloksi, voisit välillä vaihtaa vaikka levyäkin...
Herää vähän epäluuloa sun objektiivisuuttas kohtaan, ei pahalla.:D Kuitenkin joitakin henk. koht. kavereitasi, joita siinä kehut.;) Itse en tiedä, että kehtaisinko kirjoittaa siten... Ja btw: Charlotte b:ltakaan et aikoinaan pyytänyt edes anteeksi sitä, että loukkasit häntä ikävillä puheillasi, millä asiat olisi varmaan nopeasti unohdettu ja molemminpuolinen kunnioitus teidänkin välillänne ehkä voinut säilyä jatkossakin. Viisauttako, se anteeksipyytämättä jättäminen?
Mun oma viishenkinen raati olis puska 1, puska 2, charlotte b. (alkuperäinen mustanikki), puska 3. ja puheenjohtajana olisi joku sellainen, joka käy tällä palstalla max. kerran viikossa, eikä tunne ketään keskustelijoista entuudestaan ( sillä taataan objektiivisuus).
Ei mut. Viisaus on usein syvemmällä.- mutta,
Siitä en loppujen lopuksi sitten mitään tiedä, että olisiko tämä "charlotte b:nakin" profiloitunut kirjoittaja mahdollisesti ollut sinun kavereitasi(?), mutta minä aidosti ketään keskustelijoita palstalta hlö.koht. tuntematta voin sanoa, että uskon hänen puolustamisensa minua kohtaan pilkkaajiltani olleen aitoa ja vilpitöntä.:)
Oletan, että olis ollut ulkopuolinen henkilö siten, ettei kuuluisi sun palstakaverikööriisi, niin sanotusti. Niin fiksusti ja humaanisti hän ainakin monessa yhteydessä kirjoitti, ettei sitä monikaan välttämättä ymmärrä.;) - mutta,
relaxed_eyes kirjoitti:
Mut sinä et taida siitä mitään edes haluta tietää.
Voi olla noinkin, kuten sanot, mutta joitakin juttuja on joskus vähän paha unohtaa, vaikka tahtoiskin. En todellakaan mieti näitä asioita tän palstan ulkopuolella, mutta kyllä tietyt jutut vaan usein mieleen palaa, kun palstalle tulee. Etenkin jos puhutaan "viisaudesta" jne. sellaisista aiheista... Ja luulenpa muuten, että niin palais sullekin mun asemassani.
Sitäpaitsi: esimerkiksi charlotte b:n ( sen alkuperäisen mustanikin) saapuminen palstalle aikoinaan osoitti mielestäni oikein hyvin tämän palstan kirjoittajien ymmärryksen tason...Näistä vakkareista suurin osa oli ihan periaatteesta kaikessa charlotte b:ta(kin) vastaan, mikä olis typeryydessään koomista(!), jollei olis ollut niin törkeää. Ja kyllä charlotte(kin) kommenteillaan näytti, mistä se kana asiaväittelyissä pissii. Nää muut siinä paljoa muuta osannu, kuin änkyttää asenteellisia kehäpäätelmiään...
Mutta valitettavasti suurin osa niistä keskusteluista on poistatettu ( vaikkeivat kaikki olleet edes asiattomia ns. yleissisällöltään), joten kaikki lukijat eivät valitettavasti pääse viisauksianne lukemaan.:)
Ratikka Sumi Yrmiö Buddy ja sit rusalka.
- mutta,
Jos saanen kysyä, niin mikä tossa buddyssa on erityisen viisasta? Itse en näe erityisen viisaana ainakaan sitä, että täytetään keskustelupalstaa "mä olen te kaikki"- tyylin jutulla, mutta toki jos joku nyt välttämättä niin haluaa tehdä, tehkööt.:)
Rusalkassa ei ole muuta vikaa, muutoin kuin että hän ei havaintojeni mukaan näy pitävän erityisesti puskakirjoittajista. mutta, kirjoitti:
Jos saanen kysyä, niin mikä tossa buddyssa on erityisen viisasta? Itse en näe erityisen viisaana ainakaan sitä, että täytetään keskustelupalstaa "mä olen te kaikki"- tyylin jutulla, mutta toki jos joku nyt välttämättä niin haluaa tehdä, tehkööt.:)
Rusalkassa ei ole muuta vikaa, muutoin kuin että hän ei havaintojeni mukaan näy pitävän erityisesti puskakirjoittajista.buddyltä, tunteista ja sellasesta se on pihalla ku pingiviini pääsiäissaarilla. Mut buddy hoitaa sit kaiken muun tiedon, tekniikka fysiikka tms... kaikki siltä luonnistuu...
Viisaus ja hallittu tieto sekä älykkyys ei kulje käsikädessä.- mutta,
Frederico kirjoitti:
buddyltä, tunteista ja sellasesta se on pihalla ku pingiviini pääsiäissaarilla. Mut buddy hoitaa sit kaiken muun tiedon, tekniikka fysiikka tms... kaikki siltä luonnistuu...
Viisaus ja hallittu tieto sekä älykkyys ei kulje käsikädessä.Toisaalta tuon mäkin saattaisin allekirjoittaa, että buddy kenties ymmärtäisi fysiikasta, tekniikasta, jne.:) Ei se silti musta kaikkien alojen asiantuntija ole.;D ( Hänhän on nimenomaan itse sanonut olevansa sellainen).
En toisaalta epäilisi, etteikö buddylla olisi tietoa. mutta, kirjoitti:
Toisaalta tuon mäkin saattaisin allekirjoittaa, että buddy kenties ymmärtäisi fysiikasta, tekniikasta, jne.:) Ei se silti musta kaikkien alojen asiantuntija ole.;D ( Hänhän on nimenomaan itse sanonut olevansa sellainen).
En toisaalta epäilisi, etteikö buddylla olisi tietoa.sikspä siinä on neljä muutaki, jokaisella varmaan omat vikansa mut kuitenki niin että varmaan, jos joku pitäs sen paketin kasassa niin ois melko kova tiimi.
- rusalkaa
Mä en kyllä tiä oikee mitään.
rusalkaa kirjoitti:
Mä en kyllä tiä oikee mitään.
oot kyllä melkoisen vaatimaton :p sentti sinne tai tänne ei kyllä kaada maailmaa..
- Ehdoton eliitti
Yrmio, Wastaaja, Marie-Cecile, Papeete ja gek-ko.
- MMies
Minä ja mun muut 4 nikkiä.
ttuplai, Random_N, MMies, Serpico ja Ukko. Kyse on voimista ja vastavoimista.
"Ja tasa-arvon nimissä. Raadissa pitää olla edes yks nainen."
Kiintiöajattelu ei edusta todellista tasa-arvoajattelua.- mutta,
"ttuplai, Random_N, MMies, Serpico ja Ukko. Kyse on voimista ja vastavoimista."
No tossa on myös mun mielestäni jo aika hyvä kombinaatio. Osaavan oloisia keskustelijoita kaikki. Tosin: paria, korkeintaan kolmea (joiden nimiä en mainitse ts. yksilöi) lukuunottamatta ovat mielestäni vähän kylmän sorttisia tyyppejä. Eivät siis välttämättä, henkilökohtaisesti arvioisin (enkä edelleenkään yksilöi), olisi ensimmäisenä ottamassa kantaa esimerkiksi palstalla tapahtuviin yksittäisiin kirjoittajiin kohdistuviin syvällisempiin häiriköintitilanteisiin tai nettikiusaamisiin.
Kiinnostavimpana itse pidän keskustelupalstalla ehkä seurata sillä tapaa terävää kommentointia, että edetään vähän ikäänkuin win-lose tekniikalla, mutta taidolla ja vastapuolta itsetunnon puolesta kunnioittaen...Vähän vaikeaa kuvailla mitä tarkoitan, mutta tarkoitan sellaista keskustelutyyliä, jossa joskus pelataan vähän kieli poskessa ja tyyliseikkoja tiedostavalla tavalla "tökkienkin", mutta jossa keskustelun osapuolille on kuitenkin koko ajan itsestään selvää argumentoinnin ehdoton keskeisyys ja keskustelua yhteennivovat monikerroksiset langat.
Mainitsemistas keskustelijoista osa on ehkä vähän liiankin tasoittelevia, mielestäni. Tyyliin: "läyryn läyryn kerron pari oppimaani faktaa ja sinä kerrot vastavuoroisesti pari faktaa ja jos keskusteluun etsiytyy joku erimielinen, pitää kaikki omat mielipiteet siloitella särmistä sitä varten"...
Mä en pidä ainakaan minkäänlaisesta turhasta itsetehostuksesta, muutoin kuin korkeintaan vitsimielessä ( viittaamatta jälleen kehenkään yksittäiseen mainitsemistasi). Ja ainakin yks mainitsemistas näkyy diggailevan kovastikin erästä mun aktiivi- pilkkaajaani, joten mielipiteeni kyseisen viisaudesta määritän yksinomaan sitä kautta.:) Joissakin asioissa saa olla subjektiivinenkin.:)
Monia mielipiteitä mahtuu maailmaan. Hieno homma se.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2386656Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r524706Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004441Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli74239Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393733Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1173638Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683606Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233511SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713293Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739532425