Sokeriton suklaa

Kaiken muun kokeillut

Olen kokeillut kaiken muun kuin Atkinsin. Painoa ehti tulemaan lukuisten vähäkaloristen dieettien jälkeen 180 kg. Joka dietin jälkeen paiono nousi pari kiloa. Nyt olen Atkinsilla ja outoa kyllä, syön melko vähän ja pystyn hallitsemaan mitä syön. Painokin tuntuu putoavan, vaikka olen siirtynyt syömään voita ja kermaa, olen jättänyt kaikki kevyttuotteet pois. Kasviksia tulee syötyä, juuri lounaaksi söin kolme vähähiilihydraattista nakkia, hapankaalia, oliiveita ruokaöljyssä ja edam-juustoa. Jälkiruoaksi suolapähkinöitä. Kyseisen kaltainen ateria vie nälän pois loppupäiväksi, seuraavan kerran on nälkä vasta illalla. Syön vain 2-3 ateriaa päivässä nykyisin ja paino tippuu, on tämä merkillistä.

Merkillisintä on, että tässä ei ole minkäänlaista kamppailua mielitekojen kanssa. Ennen laskin suurinpiirtein tunteja, kauanko olen ollut dieetillä. Nutrilett-dieetilläkin olin 9 viikkoa, neljä päivää ja 13 tuntia. Jokainen päivä oli taistelua mielitekoja vastaan. Atkinsilla olen ollut nyt... hmm, en edes muista kunnolla, olisikohan jotain 10 päivää...

Suklaata minun ei varsinaisesti tee mieleni, mutta olisi mukava, jos joskus voisi syödä palan sukltaata. Kävin Citymarketissa, jossa piti olla sokeritonta suklaata. pakkauksessa luki kuitenkin, että makeutusaineena oli käytetty fruktoosia, eli hedelmäsokeria. Ei ole minun mielestäni sokeriton, joten ostamatta jäi. Mistä saisi aidosti sokeritonta suklaata?

16

7099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menhir

      www.sokeriton.fi

      Sieltä löytyy mm. 100% suklaa, jossa ei ole makeutusaineita. En kylläkään tiedä onko järkeä lähteä tilaamaan tuollaisia.

      Maraboun Premium 86% suklaata myydään pienemmissä kaupoissa. Itse ostan viereisestä Valintatalosta aina pari kertaa viikossa yhden levyn. Hyvää on ja hiilareita vain 19g/levy.
      Isommissa marketeissa on myynnissä Maraboulta vain sitä 70% suklaata.

      • Aloittaja

        Kiitoksia paljon, mutta minulla on vasta induktiovaihe meneillään, joten en saa syödä edes tuota 19g/levy hiilareita. Itseasiassa en saisi vielä syödä ollenkaan suklaata, mutta jos löytyisi vaikkapa täysin hiilihydraatiton suklaa, niin sitä voisin kokeilla.

        Tai sitten en kokeilla, koska mitään mielitekoa ei ole.

        Tuolla sokeriton.fi:ssä onm mielenkiintoisia juttuja kyllä. Hinnat ovat vaan aika korkeita. No karkki on karkkia ja sitä pitäisi muutenkin syödä vain pieniä määriä, saatan joskus tilatakin tuolta. olisi kuitenkin mukavaa ostaa kaupasta eikä tilata postissa.


      • menhir
        Aloittaja kirjoitti:

        Kiitoksia paljon, mutta minulla on vasta induktiovaihe meneillään, joten en saa syödä edes tuota 19g/levy hiilareita. Itseasiassa en saisi vielä syödä ollenkaan suklaata, mutta jos löytyisi vaikkapa täysin hiilihydraatiton suklaa, niin sitä voisin kokeilla.

        Tai sitten en kokeilla, koska mitään mielitekoa ei ole.

        Tuolla sokeriton.fi:ssä onm mielenkiintoisia juttuja kyllä. Hinnat ovat vaan aika korkeita. No karkki on karkkia ja sitä pitäisi muutenkin syödä vain pieniä määriä, saatan joskus tilatakin tuolta. olisi kuitenkin mukavaa ostaa kaupasta eikä tilata postissa.

        Kyseisessä 100g:n suklaalevyssä on 10 palaa, joten yhden aika kookkaan suklaapalan hiilarimääräksi tulee 2 g.

        Täysin hiilihydraatitonta suklaata ei ole, koska jo kaakaossa itsessään on hiilareita.


      • aloittaja
        menhir kirjoitti:

        Kyseisessä 100g:n suklaalevyssä on 10 palaa, joten yhden aika kookkaan suklaapalan hiilarimääräksi tulee 2 g.

        Täysin hiilihydraatitonta suklaata ei ole, koska jo kaakaossa itsessään on hiilareita.

        Onvatko kaakaon hiilihydraatit imeytyviä ja jos ovat, kuinka nopeasti imeytyviä?

        Kuituhan on myös hiilihydraatti, mutta ei imeydy ollenkaan.


      • menhir
        aloittaja kirjoitti:

        Onvatko kaakaon hiilihydraatit imeytyviä ja jos ovat, kuinka nopeasti imeytyviä?

        Kuituhan on myös hiilihydraatti, mutta ei imeydy ollenkaan.

        purkin kyljessä hiilarimäärä 45g/100g.
        Finelin mukaan kaakaojauheessa on imeytyviä hiilareita eli tärkkkelystä 11g ja loput kuitua.


      • karppailija
        menhir kirjoitti:

        purkin kyljessä hiilarimäärä 45g/100g.
        Finelin mukaan kaakaojauheessa on imeytyviä hiilareita eli tärkkkelystä 11g ja loput kuitua.

        www.hiilariton.fi


      • Vhh ja hyvä olo
        karppailija kirjoitti:

        www.hiilariton.fi

        Sokeriton.fi firmasta olen tilannut sokeritonta Sveitsiläistä sikahienoa suklaata. Vaatii pötskyä 4-5 euroa levy mutta so what. Vähemmän ja huippuhyvää - sopii mulle kun laihiksella ollaan...


      • Janet D.
        Vhh ja hyvä olo kirjoitti:

        Sokeriton.fi firmasta olen tilannut sokeritonta Sveitsiläistä sikahienoa suklaata. Vaatii pötskyä 4-5 euroa levy mutta so what. Vähemmän ja huippuhyvää - sopii mulle kun laihiksella ollaan...

        www.sokeriton.fi oli todella ihana löytö. Kaikki tuli kotiin asti sovitusti ja suklaat oli ihania, suosittelen!


      • Ylva J.
        Janet D. kirjoitti:

        www.sokeriton.fi oli todella ihana löytö. Kaikki tuli kotiin asti sovitusti ja suklaat oli ihania, suosittelen!

        Kiitos Janet D vinkistä! Sokeriton.fi = todellakin mahtavia tuotteita ja aivan upea palvelu ja !


      • emminappi
        Ylva J. kirjoitti:

        Kiitos Janet D vinkistä! Sokeriton.fi = todellakin mahtavia tuotteita ja aivan upea palvelu ja !

        http://sokerittomatherkut.fi


    • kaloripommeja

      ne sisältää sokerialkoholeja yms. ja niiden hiilaripitoisuus ei ole juurikaan tavallista sokeria vähäisempi.

      HUMPUUKIA - valkoista sokeria näissä ei just ole, mutta tyhmähn se on joka luulee näitä sokerittomiksi - sma kun vetäis hunajaa, siirappia, jogurttirusinoita ... ja kuvitteles syövänsä sokeritonta.
      LUKEKAA ne tuoteselosteiden HIILARIT ja KALORIT tarkasti.

      • Veijo

        On turhaa ja täysin harhaanjohtavaa kutsua sotakin sokerittomaksi niinkauan kuin se sisältää hiilihydraatteja.

        VHH (Ruotsissa LCHF) ei ole mikään laihdutuskuuri vaikka hyvin semmoisena toimiikin vaan elämäntavan/ravintotottumusten pysyvä muutos.

        Täällä kirjoitellaan kaiken maailman laihdutuskuureista ja ihmelääkkeistä joista voidaan sanoa heti että mikään niistä ei toimi pitkällä tähtäimellä. Monet niistä jopa pahentaa asiaa ja useimmiten johtaa jojoamiseen.

        Tämän päivä ravintotutkimus on kääntänyt kaikki vanhat uskomukset päälaelleen ja useimmilla on suuria vaikeuksia uskoa siihen että esim. eläinrasvan vaarallisuudesta ei löydy mitään todisteita. Äskettäin myönsi jopa WHO asian.

        Virallinen ravintosuositu sisältää huikeasti yli terveellisen määrän hiilihydraatteja rasvanpelossaan mikä näkyy nopesti nousevana diabetespotilaiden määrässä. Ravintoterapeuttien koulutus ei ole onnistunut seuraamaan kehitystä ja he saarnaavat "asiantuntemuksella" rasvanpelkoa ja margariinien ja kevyttuotteiden hyödyllisyyttä.

        Jos ketä kiinnostaa niin ostakaa kirja joka kuvaa hyyvin miten ruotsalainen LCHF toimii (ja toimii kanssa):

        http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522200948

        terveisin itsensä ilman lääkitystä hoitava diabeetikko.
        Paino putosi 19kg 2kk. Nyt paino pudonnut 30 kg ja pysyy tasaisesti.
        Syön kun on nälkä ja syön itseni kylläiseksi.
        Olo erittäin hyvä.
        Kaikki kokeet lääkärissä käynnillä OK!


      • Oikaisua tässä
        Veijo kirjoitti:

        On turhaa ja täysin harhaanjohtavaa kutsua sotakin sokerittomaksi niinkauan kuin se sisältää hiilihydraatteja.

        VHH (Ruotsissa LCHF) ei ole mikään laihdutuskuuri vaikka hyvin semmoisena toimiikin vaan elämäntavan/ravintotottumusten pysyvä muutos.

        Täällä kirjoitellaan kaiken maailman laihdutuskuureista ja ihmelääkkeistä joista voidaan sanoa heti että mikään niistä ei toimi pitkällä tähtäimellä. Monet niistä jopa pahentaa asiaa ja useimmiten johtaa jojoamiseen.

        Tämän päivä ravintotutkimus on kääntänyt kaikki vanhat uskomukset päälaelleen ja useimmilla on suuria vaikeuksia uskoa siihen että esim. eläinrasvan vaarallisuudesta ei löydy mitään todisteita. Äskettäin myönsi jopa WHO asian.

        Virallinen ravintosuositu sisältää huikeasti yli terveellisen määrän hiilihydraatteja rasvanpelossaan mikä näkyy nopesti nousevana diabetespotilaiden määrässä. Ravintoterapeuttien koulutus ei ole onnistunut seuraamaan kehitystä ja he saarnaavat "asiantuntemuksella" rasvanpelkoa ja margariinien ja kevyttuotteiden hyödyllisyyttä.

        Jos ketä kiinnostaa niin ostakaa kirja joka kuvaa hyyvin miten ruotsalainen LCHF toimii (ja toimii kanssa):

        http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522200948

        terveisin itsensä ilman lääkitystä hoitava diabeetikko.
        Paino putosi 19kg 2kk. Nyt paino pudonnut 30 kg ja pysyy tasaisesti.
        Syön kun on nälkä ja syön itseni kylläiseksi.
        Olo erittäin hyvä.
        Kaikki kokeet lääkärissä käynnillä OK!

        Ei tuo hiilariasia nyt vain mene kuten tämä Veijo sen yrittää selittää. Esim. VHH:lla voi loistavasti käytää esim. Sukrin 'sokeritonta sokeria' joka on 100% hiilaria mutta sis. silti 0 kcal, että silleen. On mahdollista koska siitä ei imeydy elimistöön yhtään hiilaria, eli GI nolla (0). Onhan kuidutkin GI nolla vaikka ovat pelkkää hiilaria, lisäksi mm. sokerialkoholit eivät imeydy kuin pieneltä osin vaikka ovat hiilaria jne. jne.


      • juuuuuh
        Oikaisua tässä kirjoitti:

        Ei tuo hiilariasia nyt vain mene kuten tämä Veijo sen yrittää selittää. Esim. VHH:lla voi loistavasti käytää esim. Sukrin 'sokeritonta sokeria' joka on 100% hiilaria mutta sis. silti 0 kcal, että silleen. On mahdollista koska siitä ei imeydy elimistöön yhtään hiilaria, eli GI nolla (0). Onhan kuidutkin GI nolla vaikka ovat pelkkää hiilaria, lisäksi mm. sokerialkoholit eivät imeydy kuin pieneltä osin vaikka ovat hiilaria jne. jne.

        on oikeassa. Lue hänen esittämänsä Dalgvistin kirja ja lue vielä lääkäri antti heikkilän kirja diabeteksen hoito vhh ruokavaliolla. Sitten tajuat, että Hiilihydraatti on kuin onkin SOKERIA ja imeytyy se sitten hitaasti tai nopeasti, sen aikaansaamat vauriot elimistössä on sama kuin suoraan sokerilla! Kalorit voi unohtaa kun ollaan vhh:lla. Kaloreilla ei ole mitään tekemistä vhh:n kanssa.

        Kannattaa lukea, niin sitten ymmärtää. Itse olin ennen myös yhtä tietämätön kuin sinä nyt, mutta kun ottaa asiasta selvää niin silmät aukeavat!


      • insuliini
        juuuuuh kirjoitti:

        on oikeassa. Lue hänen esittämänsä Dalgvistin kirja ja lue vielä lääkäri antti heikkilän kirja diabeteksen hoito vhh ruokavaliolla. Sitten tajuat, että Hiilihydraatti on kuin onkin SOKERIA ja imeytyy se sitten hitaasti tai nopeasti, sen aikaansaamat vauriot elimistössä on sama kuin suoraan sokerilla! Kalorit voi unohtaa kun ollaan vhh:lla. Kaloreilla ei ole mitään tekemistä vhh:n kanssa.

        Kannattaa lukea, niin sitten ymmärtää. Itse olin ennen myös yhtä tietämätön kuin sinä nyt, mutta kun ottaa asiasta selvää niin silmät aukeavat!

        jos väität,et molempi pahempi.nii syö sama määrä suklaata,sokeritonta ja sokerillista ja mittaa sitten tunnin kuluttua verensokeris. mulla ei nouse jos syön sokeritonta,jossa toki on hiilareita,mutta matala gi. joten ei oo ihan sama asia.


      • :-)
        juuuuuh kirjoitti:

        on oikeassa. Lue hänen esittämänsä Dalgvistin kirja ja lue vielä lääkäri antti heikkilän kirja diabeteksen hoito vhh ruokavaliolla. Sitten tajuat, että Hiilihydraatti on kuin onkin SOKERIA ja imeytyy se sitten hitaasti tai nopeasti, sen aikaansaamat vauriot elimistössä on sama kuin suoraan sokerilla! Kalorit voi unohtaa kun ollaan vhh:lla. Kaloreilla ei ole mitään tekemistä vhh:n kanssa.

        Kannattaa lukea, niin sitten ymmärtää. Itse olin ennen myös yhtä tietämätön kuin sinä nyt, mutta kun ottaa asiasta selvää niin silmät aukeavat!

        Imeytyvä hilihydraatti muuttuu sokeriksi elimistössä. Se siis ei ole yhtä kuin sokeri, mutta elimistö muuttaa sen sellaiseksi. Tämä tietty edellyttää, että elimistö pystyy sen käsittelemään. Esaimerkiksi muovinpalanenkin on hiilivety, eli hiilihydraatti. Voin nielaista muovinpalasen ja se ei muutu elimistössäni sokeriksi, kun elimistöni ei pysty sitä sokeriksi muokkaamaan. Muovi on siis kaloriton hiilari. Ihan kuten nää "sokerittomat sokeritkin". Imeytyvän hiilihydraatin osuus ruokavaliosta on siis merkityksellinen. Makeutusaineilla ei ole ravintoarvollista merkitystä, mutta kokonaan oma lukunsa on sitten mitä kaikkea muuta nämä sokerittomat sokerit elimistöllemme tekevät. Heikkilän kirjassa mainittiin kuinka makeutusaineet saattavat omalta osaltaa sekoittaa nälänsäätelyjärjestelmän. Mene ja tiedä, mutta luonnollisia aineita ne eivät kuitenkaan ole. Jokainen popsikoon omalla vastuulla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2459
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2194
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      190
      2133
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1212
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1108
    Aihe