MIELENTERVEYSLÄÄKKEISTÄ

Galluppinalluppi

Tässä siis galluppia mielialalääkkeiden käyttäjille.

1. Miksi aloitit lääkityksen?

2. Mikä lääke? Millainen annos?

3. Kuinka kauan olet käyttänyt?

3. Millaisia sivuvaikutuksia tuli?

4. Milloin alkoi vakuttaa positiivisesti?

5. Miten tarpeellisiksi / hyödyllisiksi koet lääkkeet?

6. Kuinka kauan aiot jatkaa mielialalääkkeiden käyttöä?

Muutakin saa mainita jos tulee mieleen. Kiitos vastauksista!

4

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Masennuksen vuoksi.

      2. Sitalopraami, 1 tabletti päivässä. Ennen sitä kokeilin efexoria, ei sopinut.

      3. Vaihtelevasti jo jonkun vuoden, nyt olen lopettanut.

      3. Sitalopraamissa päänsärky, pahoinvointi, hermostuneisuus.
      Efexor aiheutti melko voimakasta mahakipua, joten sen varsinaista vaikutusta ei ehtinyt saada selville..

      4.periaatteessa aika heti.

      5. En tiedä, ovatko kovinkaan hyödyllisiä. Nyt kokeilen magnesiumia, kun voimakkaan päänsäryn vuoksi en enää voi sitalopraamia käyttää.

      6. olen toistaiseksi lopettanut. Kokeilen nyt magnesiumia, jota eräs toinen sitalopraamiin pettynyt neuvoi minua kokeilemaan.

    • Tässä siis galluppia mielialalääkkeiden käyttäjille.

      1. Miksi aloitit lääkityksen? vakava masennus, ahdistus, psykoottiset oireet

      2. Mikä lääke? Millainen annos?
      Tällä hetkellä menee Sertralin 150mg, Abilify 3,5mg ja Seroquel 400mg

      3. Kuinka kauan olet käyttänyt?
      5 vuotta

      3. Millaisia sivuvaikutuksia tuli?
      maha sekaisin, hikoilua, nenän limakalvojen kuivumista, pääkipua.

      4. Milloin alkoi vakuttaa positiivisesti?
      Kaikki kolme lääkettä aloitettiin eri aikoihin, mutta kai siihen meni noin kuukausi pari per lääke.


      5. Miten tarpeellisiksi / hyödyllisiksi koet lääkkeet? Erittäin tärkeiksi, muuten olisin varmaan haudassa.

      6. Kuinka kauan aiot jatkaa mielialalääkkeiden käyttöä? En tiedä.

    • sontaa

      kaikki psyykenlääkkeet. Sivuvaikutukset joista ei edes puhuta, ovat sairastuttaneet ihmisiä mm. diabetekseen, metaboliseen oireyhtymään, sydän sairauksiin. aivohalvauksiin jne. jne. Näitä yllämainittuja "lahjoja" lääkkeensyönnistä antavat mm. monet ns. toisenpolven psykoosilääkkeet, eli ne joita Suomessa määrätään popsittavaksi yhä lisääntyvässä määrin. Syököön kuka haluaa.

    • Maanis-depressiivinen

      1. Miksi aloitit lääkityksen?
      -Mielialalääkkeet masennukseen, dopamiinisalpaaja psykoosiin.

      2. Mikä lääke? Millainen annos?
      -Nykyisin vuorokaudessa Seroquel 100 mg, Xanor 1,5 mg, Triptyl 100 mg.

      3. Kuinka kauan olet käyttänyt?
      -Seroquelia 5 vuotta, bentsoja kauemmin, Triptyliä syyskuusta.

      3. Millaisia sivuvaikutuksia tuli?
      -Seroquelista aluksi valveunia ja verenpaineen laskua, myöhemmin painonnousua, Triptylistä suun kuivuminen ja yllättäen EI painonnousua.

      4. Milloin alkoi vakuttaa positiivisesti?
      -Siis Triptyl parin viikon kuluttua aloittamisesta.

      5. Miten tarpeellisiksi / hyödyllisiksi koet lääkkeet?
      -Oli mukavaa pitkästä aikaa olla pari kuukautta kunnossa, siis hyvällä tuulella.

      6. Kuinka kauan aiot jatkaa mielialalääkkeiden käyttöä?
      -En kauaa, koska teho on alkanut selkeästi heiketä. Tulevaisuudessa haluan kokeilla sähköhoitoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe