kuuluuko pääministerin

väliaika

nyt laukoa tällaisia:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1633775

Kait se tuon on sanonut, ettei ole taas vaan sitä luovaa otsikointia.

Kansalaisia kehotetaan kuluttamaan, jottei taantuma kääntyisi lamaksi, ja sitten lietsotaan paniikkimielialoja.

Mikähän logiikka tässä on?

Jos kriisi uhkaa, niin silloinhan siihen aletaan varautumaan ja pottukellariin koetetaan vaan jemmata enemmän niitä pottuja.

39

621

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuului korkealta syytöksiä kulutusjuhlasta ja siitä että lama on kansan omaa syytä ja rangaistus hillittömästä tuhlauksesta. Hyvinhän se siitä sitten paheni.

• EI ENÄÄ KURSSEJA!

ALAS PORVARIHALLITUS!

• väliaika

Hallitustason opastusta henkilökohtaiseen kulutukseen?

• EI EI EI!!!!!!!!!!!!!!!
        väliaika kirjoitti:

Hallitustason opastusta henkilökohtaiseen kulutukseen?

TYÖTTÖMILLE ORJAKURSSEJA JA ORJATYÖTÄ SIELLÄ TAAS SAATANA HUHUILTIIN. PERKELE!

• gek-ko

mä luulen etten ollut ainoa, joka jo ennestään tiesi asian. Asian paremminpäin selittely olisikin alkanut jossain vaiheessa tuntua kusetukselta.

• väliaika

ennustit lamaa jo kesällä.

En usko että paniikkijarrutus tässä asiassa auttaa.

Tarviiko kaikkea sanoa ääneen, minkä tietää?

• gek-ko
        väliaika kirjoitti:

ennustit lamaa jo kesällä.

En usko että paniikkijarrutus tässä asiassa auttaa.

Tarviiko kaikkea sanoa ääneen, minkä tietää?

se on talouden rytmi. Nousu ja lasku. Sinä vaiheessa kun uutisissa hehkutetaan nousevia käyriä vähän liian innokkaasti ja liian pitkään, niin arvaahan sen.

Tuli se silti arvaamattomalla tavalla.

• gek-ko kirjoitti:

se on talouden rytmi. Nousu ja lasku. Sinä vaiheessa kun uutisissa hehkutetaan nousevia käyriä vähän liian innokkaasti ja liian pitkään, niin arvaahan sen.

Tuli se silti arvaamattomalla tavalla.

Lehdet ovat täynnä synkkiä ennustuksia ja niinhän siinä käy kuin päätetään ennustaa.

• gek-ko
        buddy-love kirjoitti:

Lehdet ovat täynnä synkkiä ennustuksia ja niinhän siinä käy kuin päätetään ennustaa.

minkähän päivän iltiksessa oli juttu "näin hyödyt lamasta". Kannattaa ostaa asunto, teettää remontti ja ostaa auto.

Synkkää tässä on se, että mulla on rahaa vaan työnnettävään ladaan.

• gek-ko kirjoitti:

minkähän päivän iltiksessa oli juttu "näin hyödyt lamasta". Kannattaa ostaa asunto, teettää remontti ja ostaa auto.

Siitä tyypistä, joka aloitti vaihtokaupan jollain olemattomalla (olikohan 1 kynä). Vähitellen se vaihtoi aina parempaan ja parempaan, ja nyt sillä on talo.

• hahhhhaaahhhaaaa
        buddy-love kirjoitti:

Siitä tyypistä, joka aloitti vaihtokaupan jollain olemattomalla (olikohan 1 kynä). Vähitellen se vaihtoi aina parempaan ja parempaan, ja nyt sillä on talo.

pully-love uskoo kaiken :D :D :D :D

• väliaika
        gek-ko kirjoitti:

uusjako toimii.

• hahhhhaaahhhaaaa kirjoitti:

pully-love uskoo kaiken :D :D :D :D

Todista ettei niin ole tapahtunut.

• gek-ko
        buddy-love kirjoitti:

kuka se semmonen on?

Hei, mä en tee minkäännäkösiä palveluksia kellekään, jos joku täällä hyötyy.

• gek-ko kirjoitti:

kuka se semmonen on?

Hei, mä en tee minkäännäkösiä palveluksia kellekään, jos joku täällä hyötyy.

Joku tyyppi. Ollut useampaankin kertaan uutisissa, mutta en löydä linkkiä.

Itsehän siinä hyötyy jos voittaa aina vaihdossa.

• gek-ko
        väliaika kirjoitti:

uusjako toimii.

mistä mieleen, pitäiskö mun KIRISTÄÄ?

"Iskä, osta mulle auto tai en"

• gek-ko
        gek-ko kirjoitti:

mistä mieleen, pitäiskö mun KIRISTÄÄ?

"Iskä, osta mulle auto tai en"

kaikista tavaroista joita tartten ja soitan sitte samalla kertaa.

Eli asunto plus remontti siihen, auto, mitä vielä?

Sit pitäis keksiä vielä joku juttu millä kiristetään. Ilmoitan sen tositeeveekilpailuun.

• Niin???
        buddy-love kirjoitti:

Todista ettei niin ole tapahtunut.

uskovaisia todistamaan Jumalan olemassa olon?

*Todista ettei niin ole tapahtunut.*

• Niin??? kirjoitti:

uskovaisia todistamaan Jumalan olemassa olon?

*Todista ettei niin ole tapahtunut.*

Tässä on sen tyypin sivut ja nyt se haluaisi vaihtaa sen talon johonkin muuhun:
        http://oneredpaperclip.blogspot.com/

Koko juttu on siellä sivuilla ja muistin näköjään väärin, eli se aloittikin paperiliittimestä ja se kynä tuli ensimmäisessä vaihdossa.

Ps. Minä kyllä todistan sen mitä väitän, mutta pitääkö teille kaikki muka etsiä.

• Michiko_
        buddy-love kirjoitti:

on tapahtunut näin, muistaakseni Carl Barksin tarina. Tupu, Hupu ja Lupu aloittivat lyijykynänpätkällä enkä muista, mihin he lopulta päätyivät. Saattaa olla, että joku on ottanut mallia ja kokeillut IRL.

• Michiko_ kirjoitti:

on tapahtunut näin, muistaakseni Carl Barksin tarina. Tupu, Hupu ja Lupu aloittivat lyijykynänpätkällä enkä muista, mihin he lopulta päätyivät. Saattaa olla, että joku on ottanut mallia ja kokeillut IRL.

Tässä se tyyppi vaihtaa taloa johonkin muuhun
        http://oneredpaperclip.blogspot.com/

• väliaika
        gek-ko kirjoitti:

kaikista tavaroista joita tartten ja soitan sitte samalla kertaa.

Eli asunto plus remontti siihen, auto, mitä vielä?

Sit pitäis keksiä vielä joku juttu millä kiristetään. Ilmoitan sen tositeeveekilpailuun.

joku tekee jotain.

Ilmoita se siihen meidän vai teidän iskä on parempi -hommaan. Nähtäis lisko telkkarissa :)

Niin, tai voihan se suostuakin kiristyksen eessä.

• scale

tarvii laukoa, ettei syytetä tekemättömyydestä.

Tässä kaikessa on mun mielestä syyllisiä poliitikot, jotka ovat antaneet markkinavoimien mellastaa liian vapaasti. Ahneutta on pidetty hyveenä ja se on viime kädessä aiheuttanut ne kuplat joiden puhkeamisen laskuja tässä nyt taas maksellaan.

Sinänsä en lähtisi syyttämään pelkkää porvarihallitusta, vaan kaikkia poliitikkoja globaalisti.

• gek-ko

yksittäisillä kansalaisilla on kuitenkin jonkin verran päätäntävaltaa sen suhteen, millaista kuluttamista suosii. Kyllä me ansaitaan paskaa vähän omaankin niskaan.

• väliaika

tämä kait on luonnonlaki. Ikuinen sykli. Uusjakoja tasaisin väliajoin.

Kuka sen paremman systeemin meille keksii.

Puhuminenhan se taitaa olla noiden päähomma ja hommat loppuu jos ei puhu.

• scale
        gek-ko kirjoitti:

yksittäisillä kansalaisilla on kuitenkin jonkin verran päätäntävaltaa sen suhteen, millaista kuluttamista suosii. Kyllä me ansaitaan paskaa vähän omaankin niskaan.

mutta meinasinkin tämän rahoituskriisin taustoja ja sitä toimintaa joka on mahdollistanut sen, että joku yksittäinen tekijä jenkeissä on voinut toimia triggerinä ja käynnistää koko prosessin.

Luulisi, että edellinen lama olisi opettanut jotakin, mutta se kun ei ollut jenkeissä, niin eihän ne oppineet mitään.

Tässä tilanteessa kotimaiten palveluiden käyttäminen lienee paras lääke ja tietenkin lomailu kotimaassa.

• gek-ko
        scale kirjoitti:

mutta meinasinkin tämän rahoituskriisin taustoja ja sitä toimintaa joka on mahdollistanut sen, että joku yksittäinen tekijä jenkeissä on voinut toimia triggerinä ja käynnistää koko prosessin.

Luulisi, että edellinen lama olisi opettanut jotakin, mutta se kun ei ollut jenkeissä, niin eihän ne oppineet mitään.

Tässä tilanteessa kotimaiten palveluiden käyttäminen lienee paras lääke ja tietenkin lomailu kotimaassa.

just kirjoitin blondille että suomalaisen pääoman puutteestahan ei ole kyse. Lomailu kotimaassa piristää aina. Keuruulla on paljon nähtävää. Jotkut tarjoaa turisteille "slummimatkoja" maailman pahimmille slummialueille sillä lailla elämysmatkatyylisesti, että voi päivän ajan kierrellä ja ahdistua samalla. Ehkä tätäkin voisi harrastaa kotimaassa.

Juujoo se jenkkien juttu. Joo. Se on aika outo.

• scale
        gek-ko kirjoitti:

just kirjoitin blondille että suomalaisen pääoman puutteestahan ei ole kyse. Lomailu kotimaassa piristää aina. Keuruulla on paljon nähtävää. Jotkut tarjoaa turisteille "slummimatkoja" maailman pahimmille slummialueille sillä lailla elämysmatkatyylisesti, että voi päivän ajan kierrellä ja ahdistua samalla. Ehkä tätäkin voisi harrastaa kotimaassa.

Juujoo se jenkkien juttu. Joo. Se on aika outo.

pieksee talvilomakohteena kaien maailman Thaimaat. Keuruusta en tiedä.

• Tarpeeksi saanut.

tiesivät tämän laman jo silloin, kun sopivat omista palkankorotuksistaan tuleviksi vuosiksi.
      Näitähän ei voi enää perua. Kansaa kehotetaan huolehtimaan itse itsestään ja työnnetään päivähoitopelle"koulutuksiin".

• nyt olis tosiaan aika jo varautua siihen lamaan ja miten siitä selvitään. Ei nyt ainakaan ruveta kuluttamaan hulluna vaan kuluttamisen tähden. Siitä ei pitkällä tähtäimellä kuitenkaan seuraa kuin ikävyyksiä.

Pakkokoulutukset myös on ongelmallisia, eikä sovi kaikille.

• gek-ko

huomenta suomessa täsmennettiin, että kyse ei ole suomalaisen pääoman puutteesta vaan siitä että maailmanmarkkinat ei vedä.

Mitä blondi voi tästä päätellä? En minäkään keksi. Ajatus katosi.

• väliaika

ens keväänä useamman pihan perällä niitä pottuja?

Amerikkalaiset vois opetella taas tuotakin taitoa. Ensimmäiset asuntoluottopankkiuutiset tais syyskesällä kuulua sieltä.

• väliaika
        gek-ko kirjoitti:

huomenta suomessa täsmennettiin, että kyse ei ole suomalaisen pääoman puutteesta vaan siitä että maailmanmarkkinat ei vedä.

Mitä blondi voi tästä päätellä? En minäkään keksi. Ajatus katosi.

hommaa pyörimään kotimaisen talouden voimin edes hetken aikaa, pahimman notkahduksen yli, jos sitä paniikkijarrutusta ei nyt tehtäis?

• väliaika kirjoitti:

Amerikkalaiset vois opetella taas tuotakin taitoa. Ensimmäiset asuntoluottopankkiuutiset tais syyskesällä kuulua sieltä.

arvostetaan ihan liian vähän nykypäivänä. No, eihän siihen toki kaikilla ole mahdollisuutta, mutta kekseliäisyydelläkin päästäisiin pitkälle.

• gek-ko
        väliaika kirjoitti:

kylvän. Vuokraan kaupungilta läntin ja sanon kavereille että menkää sinne istuttamaan omianne, se on niin iso että turha sitä on yhden pitää.

• gek-ko
        väliaika kirjoitti:

hommaa pyörimään kotimaisen talouden voimin edes hetken aikaa, pahimman notkahduksen yli, jos sitä paniikkijarrutusta ei nyt tehtäis?

mutta minkäs teet paniikille :D

Mitä mun pitäis ostaa ja millä?

• väliaika
        gek-ko kirjoitti:

kylvän. Vuokraan kaupungilta läntin ja sanon kavereille että menkää sinne istuttamaan omianne, se on niin iso että turha sitä on yhden pitää.

talous piristyy, kun lisko maksaa vuokraa. Aiotko tehdä alivuorasopimukset?

Ootko tosissas?

Mulla on jo ens talven potut tiedossa, kun vähän talkoilee.

• valistunut mediatieteen tuntija tietää, miten rakennetaan otsikko "kehäviittauksista" ja rivien väleistä. Näillä ei välttämättä ole mitään yhteistä sanotun sanan kanssa ja mitä räikeämmin se poikkeaa "totuudesta" sen varmemmin otsikon perässä on kysymysmerkki?

• väliaika

sama tuli mieleen, varsinkin kun huomioi mistä mediasta oli kyse.

Ei ollu kysymysmerkkiä. Olisin kaivannut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      152
      6402
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      206
      4055
    3. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      485
      2817
    4. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2771
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2375
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2099
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      148
      1517
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1344
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1314
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1074
    Aihe