helvetistä, ja taivaasta?* Ajatellaan näin, jos ei kerrota esm. helvetin ikuisesta piinasta ja tulesta matoineen.
* Entä sitten, kun sinne joku sattuis joutumaan, (sitä en toivo ainoallekkaan ihmiselle, poiklapselle viimeiseksi, hänellä on jo nyt, elämä "tulessa"?) ja hän sitten siellä tuskissaan huutaa, ja sättii uksovaisia, kun nuokin ryökäleet sen tiesi, mikseivät sitten kertoneet sitä tosissaan, että me kaikki täällä tulijärvessä kitujat olisimme sen uskoneet ja tehneet parannuksen uskomalla Jeesukseen, miksi TE ETTE KERTONEET, MIKSI ,MIKSI MIKSI!!!!!!!!!!!!!!
* Tämä huuto voi olla totta joka tapauksesa. Ja minä en ainakaan halua sitä kuulla koskaan enkä missään, että olisin sen jättänyt kertomatta, ettei vaan kukaan tykkää huonoa.
* Eihän siitä kertominen vielä ketään sinne vie, eikä kukaan kertoja voi sinne ketään edes lähettää tai muuten saattaa.
* On siitäkin kertominen uskovaisten kontolle jätetty, aivan niikuin Hyvän Sanomankin vieminen kaikialle maailmaan.
* Oikeasti julistettu Jeesuksen Kristuksen ja Paavalin sekä apostolien evankeliumi sisältää myös totuuden helvetistä.
* Jos vain ja ainoastaan kerrottaisiin taivaasta ja sen ihanuudesta?
* Onko siis oikein sanoa helvetti sellaiseksi kuin se oikeasti on? Voiko uskovainen olla kertomatta, koska se jättää tärkeän asian silloin tulemasta ihmisten tietoon, koska molemmat ovat yhtä todellisia, taivas ja kadotus!
* Vai pitäsikö siitä käyttää sanoja joita ei kukaan kauhistu?
* Kun on asennetta palstalla, että jos sanoo selvästi, sinä olet syntinen ja tarvitset Jeesusta pelastajaksi, oletkin nimittelijä ja jopa helvettiin passittaja, jos ja kun asian mahdollisimman vaikeaksi käntää sanoman sen sanojaa vastaan!
* Monet ihmiset suutahtaessaan voi sanoa ajattelemattomasti, ja tokaista, "mene helvettiin siitä!" Niin ei sekään voi vielä olla helvetin tuomion antamista, vaikka rumasti siinä sanookin?
* Mene , silloinhan siinä vielä kuuijalla on täysi valta itsellä, hän voi sanaoa, no, en varmasti mene? Kyllä tuomitessa pitää selvästi TUOMITA joku johonkin, ennenkuin se on tuomio, vaikka ei sellaiset tuomiotkaan mihinkään johda, tietenkään!
Onko aivan väärin kertoa totuus
27
642
Vastaukset
tuo on.
- umpi-hetero
niin että koska sinusta on mielestäsi hyvä hetki kertoa helvetin kauhuista ihmiselle. kuten tunnettua, ihminen on herkimillään lapsena. eikö silloin olisi hyvä kertoa helvetin kauhuista hänelle ennen kuin hänestä tulee kyyninen aikuinen? siis vaikka niin, että koulussa ensimmäisellä ja toisella luokalla? saisiko vastausta...
helvetistä. Hän puhui rakastavasta Taivaan Isästä ja Jumalan valtakunnasta. Näin tulee meidänkin tehdä kun on kysymys lapsista.
Kun lapsi saa kuulla Jeesuksesta, hän on aikuisena todennäköisesti jo taivastiellä.
Aikuisille synnin harjoittajille tulee kertoa mihin syntinen elämä vie. Olet siis matkalla jonnekin. Olet matkalla ikuisuuteen. Matkasi määrä on helvetti jos et käänny pois synneistäsi ja usko Jeesukseen.
Jeesus on tie ikuiseen elämään ja Taivaan kotiin.
Nämä ovan kaksi vaihtoehtoa joista aikuinen saa valita.
1. Syntitie joka vie helvettiin ikuiseen tuskaan.
2. Jeesustie, vanhurskauden tie joka vie Taivaan ihanuuteen ikuiseen elämään ja autuuteen.
Kirjoitin tämän yleisesti infona totuudesta jokaiselle palastalaiselle. En tarkoita sinua synnin harjoittajalla. En tiedä uskoasi tai sen puuttumista.- umpi-hetero
jaikal kirjoitti:
helvetistä. Hän puhui rakastavasta Taivaan Isästä ja Jumalan valtakunnasta. Näin tulee meidänkin tehdä kun on kysymys lapsista.
Kun lapsi saa kuulla Jeesuksesta, hän on aikuisena todennäköisesti jo taivastiellä.
Aikuisille synnin harjoittajille tulee kertoa mihin syntinen elämä vie. Olet siis matkalla jonnekin. Olet matkalla ikuisuuteen. Matkasi määrä on helvetti jos et käänny pois synneistäsi ja usko Jeesukseen.
Jeesus on tie ikuiseen elämään ja Taivaan kotiin.
Nämä ovan kaksi vaihtoehtoa joista aikuinen saa valita.
1. Syntitie joka vie helvettiin ikuiseen tuskaan.
2. Jeesustie, vanhurskauden tie joka vie Taivaan ihanuuteen ikuiseen elämään ja autuuteen.
Kirjoitin tämän yleisesti infona totuudesta jokaiselle palastalaiselle. En tarkoita sinua synnin harjoittajalla. En tiedä uskoasi tai sen puuttumista.että en todellakaan halua pätkääkään uskoa siihen jumalaan johon sinä uskot. minä en halua olla moisen rasistisen diktaattorin kanssa missään tekemissä.
- poikalapsi
Ei minun elämäni ole tulessa. Miksi luulojasi latelet: et MITÄÄN minun elämästäni tiedä. Valehtelet taas kerran, etkä katua edes tahdo, koska olet niin pahasti paatunut valehtelija.
Sinun "totuutesi" monesta asiasat on osoittautunut vain valheeksi tai perustelemattomaksi mielipiteeksi. Minä olen puolestani kertonut totuuden mm. sinusta. Toivon mukaan se ei ole sinusta paha asia, että olen suoraan kertonut, millainen Saatanalle toivottaja, kieroilija ja valehtelija olet minua kohtaan ollut ja olet.
Turhaan selität: toivot pahaa kaikille, jotka vaativat sinulta asiallisuutta ja reiluutta - koska et noihin kykene. - ML213
Jeesus todella puhui eniten helvetistä/kadotuksesta ja opetti, ettei ihminen joutuisi kadotukseen.
Toisaalta apostolit ja muut UT kirjeissä ei enää laajemmin varoiteta kadotukseen joutumista.Puhutaan vain Jumalasta eroon joutumisesta tms. minun kannatukseni. Siis, kannatetaan! Niin se on kuin kirjoitat.
Jeesuskin puhui ihmisille helvetistä ja vielä aika paljon.
Hänhän tuli PELASTAMAAN IHMISET HELVETIN TUOMIOLTA.
Ja siitäkös ei sitten saisi puhua? Mistä Jeesus sitten pelastaa?
Mehän julistamme rohkeasti; "JEESUS PELASTAA".
Jeesus pelastaa helvetin tuomiosta jokaisen joka uskoo Häneen ja ottaa
Hänet vastaan sekä myös tunnustaa Hänet ihmisten edessä.- to..
ensin pitää saada ihmiset uskomaan että on jokin helvetti, sitten kerrotaan että uskomalla Jeesukseen ei joudukaan tuohon paikkaan josta aiemmin ei ollut edes tiennyt.
- umpi-hetero
to.. kirjoitti:
ensin pitää saada ihmiset uskomaan että on jokin helvetti, sitten kerrotaan että uskomalla Jeesukseen ei joudukaan tuohon paikkaan josta aiemmin ei ollut edes tiennyt.
että tämä porukka tietää mikä on "dilema"? he taatusti luulevat sitä korkeasti koulutetuksi di-insinööriksi...
to.. kirjoitti:
* Kerrotaan vaan ensin Jeesuksesta, joka rakasti ihmistä kuolemaan asti, ja sen suurempaa rakkautta ei olekkaan, kuin antaa henkensä ysävänsä edestä.
* Jeesus antoi henkensä hyvän ja pahan ihmisen edestä.
* Tämä sanoma voi herättää kysymyksen, mistä ja miksi, pitää plastua?
* Siinä on sitten marginaalia koko evankeliumille, kaikilta alueilta!- umpi-hetero
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kerrotaan vaan ensin Jeesuksesta, joka rakasti ihmistä kuolemaan asti, ja sen suurempaa rakkautta ei olekkaan, kuin antaa henkensä ysävänsä edestä.
* Siinä on sitten marginaalia koko evankeliumille, kaikilta alueilta!mitä tarkoittaa "dilema"?
to.. kirjoitti:
>>>sitten kerrotaan että uskomalla Jeesukseen ei joudukaan tuohon paikkaan josta aiemmin ei ollut edes tiennyt.
umpi-hetero kirjoitti:
mitä tarkoittaa "dilema"?
mitä hieman kerroin suomeksi Raamatun synnystä?
- to..
jaikal kirjoitti:
>>>sitten kerrotaan että uskomalla Jeesukseen ei joudukaan tuohon paikkaan josta aiemmin ei ollut edes tiennyt.
kulkemisesta siinä käytän omia silmiä ja arvostelukykyä. Teologia on asia erikseen: usko meidän tuotteeseemme tai jumala rankaisee sinua kuoltuasi, ei kiitos.
- to..
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Siinä on sitten marginaalia koko evankeliumille, kaikilta alueilta!helvettejä. Jos on helvetti silloin ei ole hyvää tai kaikkivaltiasta Jumalaa. Jeesus muuten oli hyvin elossa jälleen päivän parin kuluttua, toisekseen miksi kaikkivaltias luoja ylipäänsä määräisi hirvittäviä rangaistuksia luoduilleen joista kukaan ei ole pyytänyt saada tulla tähän maailmaan, kukaan ei ole kaikkivaltias eikä kukaan ajallisessa voi tehdä mitään niin pahaa joka ansaitsi ikuisuusrangaistuksen, ei edes yksikään hitler, stalin tai polpot.
- dilemmako?
umpi-hetero kirjoitti:
että tämä porukka tietää mikä on "dilema"? he taatusti luulevat sitä korkeasti koulutetuksi di-insinööriksi...
Jonkun dilemma voi olla, ettei hän tiedä, mitä toiset tietävät. di-insinööri-nimikettä ei ole.
Korkeakoulussa/yliopistossa koulutetetun insinöörin lyhenne on DI.
- Eroe
Vielä 80-luvulla joilloin tulin uskoon, puhuttiin pelastuksen lisäksi helvetin kauhuista. Nyt on menty toiseen äärilaitaan, ja Suomen kansasta ei läheskään kaikki edes usko iänkaikkiseen helvettiin. Kuitenkin Jeesus tuo sen esille lähetyskäskyssä.
Vanha saarnaaja kertoi lapsuudestaan taas toisen äärilaidan. Kun kokouksessa tuli profetia, väki piti peloissaan henkeä, ainakin pikkupojat. Jos siinä oli armon hivenkään, sanottiin silloin;
ei ollut Herrasta.
Tässä nyt uskovien täytyisi löytää se Jumalan linja, eikä poukkoilla laidasta laitaan.
Itse kiitän syvästi Jumalaa,
että olen saanut kasvaa herätyksen parhaitten Raamatunopettajien jalkojen juuressa. Siksi säälinkin usein vasta uskoontulleita, jotka joutuvat syömään vesivelliä, oppivatpa ylistämäänkin jo ennen uskonratkaisua. - hirvas
tapahtuu näin. (Biblia 1776)
Ilm. 20:14
Ja kuolema ja helvetti heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema.
Että siinäpä sen loppu - helvetin. sitä ei ole, missäs niitä änkyröitä sitten "käristetään"?
Tosiasia on että on vain pelastus ja kadotus.- matiasson
Markuksen evankeliumi:
9:47 "Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois.
Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan,
kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu."
Ilmestyskirja:
20:10 "Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen,
jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät,
aina ja iankaikkisesti.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin
ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva
siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA."
9:47 "Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois.
Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan,
kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu."
Ilmestyskirja:
20:10 "Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen,
jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät,
aina ja iankaikkisesti.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin
ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva
siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA."
8 "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain OSA on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
REVELATION 21 [King James]
8 "But the fearful, and unbelieving, and the abominable, and murderers, and whoremongers, and sorcerers, and idolaters, and all liars, shall have their part in the lake which burneth with fire and brimstone: which is the second death".
Miksi tuossa jakeessa sanotaan, että ainoastaan joku OSA noista edellä mainituista pelkureista, valehtelijoista ja murhaajista joutuu helvetin tuleen?
Saman asian apostoli Paavali opetti tällä tavalla:
1. Korinttolaiskirje 3
11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja TULI ON KOETTELEVA, MINKÄLAINEN KUNKIN TEKO ON.
14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; MUTTA HÄN ITSE ON PELASTUVA, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi".- matiasson
Ilmestyskirja:
ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain
OSA (kreikaksi 'meros') on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa;
tämä on toinen kuolema."
Matteuksen evankeliumi:
24:51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman
OSAN (kreikaksi 'meros') kuin ulkokullatuille.
Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Ymmärtänet yllä olevan perusteella, mitä tarkoitetaan sanalla 'OSA' jakeessa Ilm. 21:8.
Kyseessä ei ole RUUMIIN tms. osa, vaan ihmiselle määräytyvä KOHTALO. matiasson kirjoitti:
Ilmestyskirja:
ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain
OSA (kreikaksi 'meros') on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa;
tämä on toinen kuolema."
Matteuksen evankeliumi:
24:51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman
OSAN (kreikaksi 'meros') kuin ulkokullatuille.
Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Ymmärtänet yllä olevan perusteella, mitä tarkoitetaan sanalla 'OSA' jakeessa Ilm. 21:8.
Kyseessä ei ole RUUMIIN tms. osa, vaan ihmiselle määräytyvä KOHTALO.asioita voi lihalliset kyllä selittää lihallisen kirjaimellisestikin, mutta
1. Kor. 2:13
"ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen HENGELLISET HENGELLISSTI".
Onko sinulla kuolettavan kirjaimellinen selitys myös 2.Kor.3:17 jakeessa selitetylle asialle?
Mielestäni sama asia Jeesuksen itsensä opettamana on tässä:
Joh. 8:26
"Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
Pyydän huomioimaan, että Jeesus ei selittänyt että paljon hänellä on tuomittavia, vaan paljon tuomittavaa.
Enemmistö helvettiin ihastuneista opettaa lukemaan tätä jaetta että "Paljon on minulla teitä helvettiin puhallettavia ja tuomittavia". Mutta itse asiahan on niin, että Jeesus ottaa pois synnin ja pesee syntisen sielun puhtaaksi!
Minun uskoni on sellainen, että Jeesus Kristus tuomitsee jokaisen synnin ja armahtaa jokaisen syntisen, sillä hän ei tullut tuomitsemaan, vaan armahtamaan:
Room. 8:3
"Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja TUOMITSEMALLA SYNNIN LIHASSA",
Tämä on todellinen Jumalan antama evankeliumi eli ilosanoma koko maailmalle!- matiasson
ekivaari kirjoitti:
asioita voi lihalliset kyllä selittää lihallisen kirjaimellisestikin, mutta
1. Kor. 2:13
"ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen HENGELLISET HENGELLISSTI".
Onko sinulla kuolettavan kirjaimellinen selitys myös 2.Kor.3:17 jakeessa selitetylle asialle?
Mielestäni sama asia Jeesuksen itsensä opettamana on tässä:
Joh. 8:26
"Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
Pyydän huomioimaan, että Jeesus ei selittänyt että paljon hänellä on tuomittavia, vaan paljon tuomittavaa.
Enemmistö helvettiin ihastuneista opettaa lukemaan tätä jaetta että "Paljon on minulla teitä helvettiin puhallettavia ja tuomittavia". Mutta itse asiahan on niin, että Jeesus ottaa pois synnin ja pesee syntisen sielun puhtaaksi!
Minun uskoni on sellainen, että Jeesus Kristus tuomitsee jokaisen synnin ja armahtaa jokaisen syntisen, sillä hän ei tullut tuomitsemaan, vaan armahtamaan:
Room. 8:3
"Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja TUOMITSEMALLA SYNNIN LIHASSA",
Tämä on todellinen Jumalan antama evankeliumi eli ilosanoma koko maailmalle!Otsikossa oleva arvioni on kovin suorasukainen - sen myönnän.
Mutta aiheen sille antaa sinun antikristillinen tapasi, jolla kylmäverisesti yrität vääntää Jumalan sanaa omiin harhaisiin korvasyyhyihisi.
Kysyit:
>>Onko sinulla kuolettavan kirjaimellinen selitys myös 2.Kor.3:17 jakeessa selitetylle asialle? - hirvas
matiasson kirjoitti:
Otsikossa oleva arvioni on kovin suorasukainen - sen myönnän.
Mutta aiheen sille antaa sinun antikristillinen tapasi, jolla kylmäverisesti yrität vääntää Jumalan sanaa omiin harhaisiin korvasyyhyihisi.
Kysyit:
>>Onko sinulla kuolettavan kirjaimellinen selitys myös 2.Kor.3:17 jakeessa selitetylle asialle?samaa kuvottavaa linjaasi arvostelemalla muita. Nyt minun täytyy todeta, että olet epäuskoinen provoilija, teehän parannus ettet joudu sinne tuliseen järveen kitumaan. Sinun harhaopillasi joutuu todella sinne.
Tämän sanon kaikella lähimmäisenrakkaudella, ettet hukkuisi. - matiasson
hirvas kirjoitti:
samaa kuvottavaa linjaasi arvostelemalla muita. Nyt minun täytyy todeta, että olet epäuskoinen provoilija, teehän parannus ettet joudu sinne tuliseen järveen kitumaan. Sinun harhaopillasi joutuu todella sinne.
Tämän sanon kaikella lähimmäisenrakkaudella, ettet hukkuisi.saan kyllä tehdä joka päivä, elämä on yhtä kilvoittelua kohti voittopalkintoa.
Parannuksen tekeminen ja uskon tiellä kilvoittelu ei missään tapauksessa tarkoita sellaisten Raamatulle vieraiden oppien nielemistä, joita sinä ja e-vaari palstalla tarjoilette.
Päinvastoin, parannuksen tekeminen merkitsee itsensä puhdistamista kaikesta vääryydestä ja epäuskosta, kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta. Sellaista parannusta minä haluan ahkeroida.
2.Korinttolaiskirje:
7:1 "Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin
puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta,
saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa." matiasson kirjoitti:
saan kyllä tehdä joka päivä, elämä on yhtä kilvoittelua kohti voittopalkintoa.
Parannuksen tekeminen ja uskon tiellä kilvoittelu ei missään tapauksessa tarkoita sellaisten Raamatulle vieraiden oppien nielemistä, joita sinä ja e-vaari palstalla tarjoilette.
Päinvastoin, parannuksen tekeminen merkitsee itsensä puhdistamista kaikesta vääryydestä ja epäuskosta, kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta. Sellaista parannusta minä haluan ahkeroida.
2.Korinttolaiskirje:
7:1 "Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin
puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta,
saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa."onkin, kun et ole antanut itseäsi Herralle Jumalan puhdistettavksi, sillä kaikki meidän omat puhdistusyrityksemme ovat saastaisia kuin käytetyt terveyssiteet, jotka vain tahraavat lisää!
Mutta tässä on hyvä esimerkki Jumalan täydellisesti onnistunneesta puhdistuksesta:
Ap. t. 15:9
"eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä HÄN PUHDISTI HEIDÄN SYDÄMENSÄ USKOLLA".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1322929Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2552570Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641688Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1911595- 591542
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa831209- 431185
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä771181Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M2961012Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391012