Riisisuklaa?

nompparelli...

Elikkä haluan tehdä riisisuklaata!
En semmoista jossa sotketaan riisimuroihin kaakaojauhe, tomusokeri ja rasva tai suklaata...
Vaan semmoisia joissa suklaata sulatetaan riisikakun päälle. Eli semmoisia mitä kaupastakin saa. Nyt sattuu kaapissa olemaan semmoisia riisikakkuja joissa suolaa on 0,3%. Kuinka merkittävä tämä suolamäärä riisisuklaassa tämä on maun puolesta? Vai kannattaako tehdä kokonaan suolattomista riisikakuista.

3

2597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öpöpöpppö

Että aiot tehdä riisisuklaata laittamalla
      suklaata riisikakun päälle ?
      Miksi ? Suolapitoisuuhen takia ?
      ja höpölöpö,ihan turhaa puuhaa.
      Kaupassa kyllä on ihan oikeaakin riisisuklaata ja keksihyllystä löytyy nippon-merkkisiä riisisuklaakeksejä, kokeiles niitä
      Käytän kun keliaakikko ystäväni tulee
      kahveelle ja hän on tykännyt.

Riisikakun koko on jo sen verta isompi kun tavan
      patukka että se suola tulee sulle siinä takasin
      jos yhen vetäset.

• keliakiaa

Nippon riisisuklaa ei sovellu enää keliaakikoille reseptin uusiutumisen jälkeen!!

nim. tarjottu mulle kahveella kamalin seurauksin...

Riisikakun päälle sulatetaan vesihauteessa tai varovasti mikrossa taloussuklaata, tai mitä suklaata sattuu olemaan ;)
        Riisikakut kannattaa pitää kylmässä ennen suklaan levitystä, niin suklaa kovettuu nopeammin eikä riisikakku ehdi vetistymään.
        Näitä meillä muksut tykkää raksutella herkkuna :)
        Suolan määrä ei ole merkittävä. Esim, mutakakkuun laitetaan monissa resepteissä hilkun suolaa, sopii suklaan kanssa ok.

Ja terveiset ed.kirjottajalle, että aina ei ole pakko kommentoida, jos ei ole rakentavaa sanottavaa ;)

• M'

on melkein aina jonkin verran makeissa leivonnaisissa. Esim. kääretorttu vaatii ripauksen suolaa, koska suola korostaa makua. Muuten maistuu liiaksi kananmunalta kääretorttu. Suklaapatukoissakin on suolaa, joten voinet käyttää noita riisikakkuja suklaan kanssa. Riisimuroissakin on suolaa, josta tehdään myös riisisuklaata. Liian suolan kyllä maistaa, 0,3 kertoo vähäsuolaisesta tuotteesta. Mauton leivonnainen ei ehkä olisi mauton, jos siihen olisi laitettu ripaus suolaa. Liika sokeri ei näet sitä korvaa. Itse olen tottunut vähäsuolaiseen ruokaan, mutta leivonnaisiin käytän sitä korostamaan makua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe