Palstalaisten puoluekanta?

-Gallup-

Mitä puoluetta kannatat? Miksi? Kerro yksi palstalainen, jonka puolueen luulet arvaavasi ja mikä puolue on. Tämä ketju sai idean Scalea koskevasta viestistä.

14

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannatan :

niinku papukin

• scale

demari. En puolueen jäsen, mutta imenyt demariuden ja työväenaatteen (en kommunismia) äidinmaidosta. Nykyään en oikein tiedä ketä kannattaisin, mutta olen mielestäni löytänyt arvojani vastaavaa ajatusmaailmaa Perussuomalaisten suunnalta.

Puolueessa häiritsee vaan se, että tuntuu että Soini on ainoa vakavasti otettava poliitikko ja loput on jotakin Halmeen pellejä (suuri suu, eikä muuta). Pitäisi varmaan perehtyä puolueeseen ja sen henkilöihin paremmin.

Saattaa olla, että vastustakseni kepua äänestän demareita.

• Sinä ainakin olet kommunisti?

• Epäasiallista!

kommentoitia.

• teme.

Mahtaakohan tämä käynnistää rähinän palstalaisten kesken? Vähän tulenarka aihe, sanoisin. Toisaalta, puoluepolitiikka on niin ketun irrallaan järkevästä asioista päättämisestä, että eriävä puoluekannan ei pitäis kyllä ärsyttää ketään. Mutuun kaikki perustuu

Eri vaaleissa olen äänestänyt Keskustaa, Kokoomusta ja joskus nuorena hulluna Vihreitäkin. Ai ni, olihan se yks Ruotsalainenkin pressavaaleissa aikoinaan.

PS on sympaattista kohinaa, vähän sellaista Veikko Hurstin tyylistä kansaan vetoamista monellakin tasolla, mutta protestiliike se vielä on. Kovimmat äänenpainot ja mahdollisuudet olla erilainen puolue häviävät heti, kun he istuvat hallituksessa. Ajan kysymys. Soinin EU-ehdokkuus ja suunnitelmansa sen suhteen pitää koko poliittista elämää pilkkanaan, ja sitä hän tietysti haluaakin. Soini tosin pukee asiat ymmärrettäviksi.

Vihreät on käynyt läpi PS:n tulevan kehityksen. Erittäin kaupunkilainen puolue, mikä sotii aatteellista pohjaa vastaan, mistä taas luopuvat koko ajan lisää. Älykkäitä yksilöitä älyttömillä ajatuksilla.

Sdp ja Vasemmistoliitto ovat ajatuksellisesti, imagoltaan ja oikeestaan kaikelta muultakin kauimpana mielestäni. Hyvät puolueet kannattajilleen, mutta ehkä jo johtohenkilövalintojen puolesta näkee aika usein punaista näistä kuullessa. No samapa tuo on Kepunkin kohdalla monesti. Jotenkin sen Urpiaisen toivoisi silti onnistuvan.

Kepuun olen kasvanut/ kasvatettu. Sitähän se puoluekanta on ainakin 3/4, opittua. Ja miksi vasen on mulle niin hankala, ei tartte siis ihmetellä. Mut Kepusta puuttuu nohevat johtajat ja viriili kenttä, siispä kuoleva puolue. Toisaalta niinhän se kuolee maaseutukin, että ihan arkirealismia kaikki kehitys. Maalaisliiton jälkeen ei ole toisaalta ollut mikn maaseutupuolue enää.

Kokoomus on koulutuksen puolesta tämän hetkinen puolue, mutta Stubbin koulukiusaajatappohymy, Niinistön vaalikamppanjan avaus häillä ja muut perseennuolennat ei oikein nappaa. Kannatus on kova ja tulee vieläkin nousemaan. Hyvin henkilöityvä puolue, ja osaava sakkia nuo mainitutkin, kuten Katainenkin. Mut sitähän se puoluepolitiikka ihmisille on: puhuvia päitä, joista yksi vakuuttaa ja toinen ei.

Rkp kuolee Suomessa omaan mahdottomuuteensa, mutta onpahan sillekin porukalle vielä oma vaihtoehto.

Mitäs niitä muita nyt onkaan. Sanotaan ny vaikka että Piraattipuolue on nolo muah.

Ai niin, en taida kannattaa yhtään mitään puoluetta. Keskeltä ja oikealta ne äänestyskohteet kyllä löytyy tulevaisuudessakin.

• tottakai!
    • Papeete1

Kannatan Perussuomalaisia ja arvaan että Ratikkakuski kannattaa joitain riistoporvareita.. oliskos Kokoomus??

• en bemareita. Paras huonoista, arvomaailma lähimpänä omaani.

Mutta. En arvioi henkilöä pelkästään hänen puoluekantansa tai uskontonsa kautta. Teot puhuvat myös puolestaan ja yritän olla valmis kyseenalaistamaan myös omia kantojani.

• kolmea suurinta puoluetta: demareita, kokoomusta tai keskustaa. Presidentinvaalit on eri asia luonnollisesti. Olen äänestänyt sekä Halosta että Niinistöä pressaksi.

• KoppavaHoro

Tai siis punavihreä. Olen äänestänyt sekä Vasemmistoliiton että Vihreiden ehdokkaita, paitsi mitä nyt pressanvaalien toisella kierroksella.

Viime aikoina olen kääntynyt enemmän vihreään suuntaan.

En ala arvailla muiden kantoja, ne kertovat, jotka haluavat.

• puoluekantaa....

Vaaleissa olen äänestänyt yhteensä tähän mennessä ainakin viiden eri puolueen ehdokasta.....

M49...

• en halua.

En halua kertoa. Olen äänestänyt useitakin puolueita. Mistä minä sitäpaitsi näiden muidenkaan puoluekannasta tiedän...

Relaxed_eyes saattaisi kannattaa kokoomusta, mutta en ole ihan varma ( eikä sitäpaitsi erityisesti kiinnostakaan).

• sekä parlamentti-, että kunnallisvaaleissa.

Kummastakaan en muista, ketä äänestin.

Sen kuitenkin muistan, että parlamenttivaaleissa äänestin puoluetta, miltä ei milloinkaan ole löytynyt edustajaa eduskunnassa.

Kuntavaaleissa asia oli hieman hankalampi, koska tässä kunnassa ei uutta puoluetta ole ilmaantunut.
      Joten äänestin henkilöä jota tunsin.

• kannatan :

mitään muita vaihtoehtoja ei edes ole mistä valita

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      146
      6354
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      196
      4002
    3. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      485
      2807
    4. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2761
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2375
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2089
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      147
      1512
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1334
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1304
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1074
    Aihe