Henkilöstövuokrausta

välistävetoa

Mahtaa olla hyvä bisnes nämä henkilöstövuokrausfirmat joita sikiää kuin sieniä sateella! Ei juuri ainuttakaan työpaikkailmoitusta ilman välistävetävää henkilöstövuokrausfirmaa! Ettei vaan pistettäisi köyhiä lisää kyykkyyn ja nämä firmat senkuin rikastuvat.

Pitäisiköhän perustaa tuollainen firma kun tuntuu ettei kukaan enää halua tehdä oikeita töitä vaan kaikki perustavat firman jolla voi hyötyä muiden töistä ja saa näin ollen ilmaista rahaa. Laskutetaan vaan rennosti välistä ja kassakone kilisee!

Kuinka paljon se on pois työntekijän palkoista kun jostain syystä juuri noiden firmojen
listatuissa töissä palkka on suorastaan surkea!?? Verratkaapa vain!

Mistä johtuu että noita firmoja on noin valtavasti? Työnantajan laiskuudesta? Työnlaadun takuusta? Noilla palkoilla epäilen vahvasti, että työn laatu ei tule pidemmän päälle olemaan kestävää! Sitäpaitsi miksi Mollissa työntekijän pitäisi joka ikiselle firmalle kirjautua ja joka ikiselle typerälle lomakkeelle kirjoittaa tietonsa ennenkuin töitä heruu??! Monimutkaisten lomakkeiden täyttämisiin kuluu kaikki aika! Työntekijänkin elämä ja aika on yhtä kallista kuin työnantajankin aika!! Sitäpaitsi mistä noista uusista firmoista edes tietää miten luotettavia ne ovat!?

Työ- ja elinkeinotoimiston omat lomakkeet pitäisi kyllä riittää. Miksi ne tulevat apajoimaan työvoimatoimiston sivuille? Eikö heille riitä pysyä omissa toimissaan? Ottaisivat sinne vain oikeasti töitä tarjoavia firmoja eikä välistä vetäjiä kurjistamaan ihmisten elämää.

Itse ainakin aluan löytää suoran työpaikan enkä mitään välistä vetävää henkilöstöfirmaa!

5

1246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuohon...

      Olet erehtynyt tuon välistävedon suhteen. Nämä vuokrayritykset eivät saa ottaa lainkaan mukaan mitään työntekijän palkasta. Heidän katteensa laskutetaan tilaajayritykseltä, joka lisätään henkilön palkkakustannusten päälle.

      • kalkulaattoria

        Sillä ei ole mitään merkitystä, ottaako vuokrafirma rahat välittämänsä työntekijän palkasta vai erillisenä laskuna. Näiden yhteissummasta syntyy tilaajan kulu joka tapauksessa.
        Tilaavalle yritykselle on tärkeintä saada työntekijä, jota EI TARVITSE palkata omille palkkalistoilleen, koska he eivät sillä hetkellä siihen työhön etsi vakityöntekijää. Tai sitten he haluavat testata tarjolla olevia työntekijöitä ja myöhemmin mahdollisesti palkkaavat jonkun heistä vakisuhteeseen.
        Vuokratyöntekijä on työn teettävälle firmalle hyvä, koska ei tule irtisanomisongelmia, eikä riitoja liittojen kanssa. Sen takia hänestä ollaan valmiita maksamaan kokonaiskustannuksiltaan (tekijän palkka vuokrafirman välityspalkkio) jopa suurempi kulu kuin omista työntekijöistä.
        Tästä syystä Suomeen syntyi jo 90-luvulla yli 1000 osuuskuntaa, joiden jäsenet myyvät itse itseään "vuokratyösuhteeseen" yrityksiin. Saavat itse suuremman palkan ja ostava yritys pääsee halvemmalla kun ei tarvitse maksaa välityspalkkioita, koska monissa osuuskunnissa kiinteät kulut on minimissään juuri sen takia että jäsenet hoitaa itse oman työnhakunsa. Siellä ei erikseen elätetä toimitusjohtajia ja myyntimiehiä. Tosin tuo ei kaikille sovi, koska jokaisesta ei ole "itsensä myyjäksi".
        Silloin on hyvä, kun on vuokratyöfirmoja. On edes mahdollisuus päästä näyttämään taitonsa johonkin yritykseen. Tiedän monia tapauksia, joissa vuokratyöntekijä on työpätkän päätteeksi palkattu vakityöntekijäksi.


      • vuokratyön käyttäjä
        kalkulaattoria kirjoitti:

        Sillä ei ole mitään merkitystä, ottaako vuokrafirma rahat välittämänsä työntekijän palkasta vai erillisenä laskuna. Näiden yhteissummasta syntyy tilaajan kulu joka tapauksessa.
        Tilaavalle yritykselle on tärkeintä saada työntekijä, jota EI TARVITSE palkata omille palkkalistoilleen, koska he eivät sillä hetkellä siihen työhön etsi vakityöntekijää. Tai sitten he haluavat testata tarjolla olevia työntekijöitä ja myöhemmin mahdollisesti palkkaavat jonkun heistä vakisuhteeseen.
        Vuokratyöntekijä on työn teettävälle firmalle hyvä, koska ei tule irtisanomisongelmia, eikä riitoja liittojen kanssa. Sen takia hänestä ollaan valmiita maksamaan kokonaiskustannuksiltaan (tekijän palkka vuokrafirman välityspalkkio) jopa suurempi kulu kuin omista työntekijöistä.
        Tästä syystä Suomeen syntyi jo 90-luvulla yli 1000 osuuskuntaa, joiden jäsenet myyvät itse itseään "vuokratyösuhteeseen" yrityksiin. Saavat itse suuremman palkan ja ostava yritys pääsee halvemmalla kun ei tarvitse maksaa välityspalkkioita, koska monissa osuuskunnissa kiinteät kulut on minimissään juuri sen takia että jäsenet hoitaa itse oman työnhakunsa. Siellä ei erikseen elätetä toimitusjohtajia ja myyntimiehiä. Tosin tuo ei kaikille sovi, koska jokaisesta ei ole "itsensä myyjäksi".
        Silloin on hyvä, kun on vuokratyöfirmoja. On edes mahdollisuus päästä näyttämään taitonsa johonkin yritykseen. Tiedän monia tapauksia, joissa vuokratyöntekijä on työpätkän päätteeksi palkattu vakityöntekijäksi.

        On aika älytöntä kuvitella, että ainoa vuokratyön peruste on irtisanomisen helpottaminen. Et tunne liike-elämää lainkaan, jos noin oikeasti kuvittelet. Tyhmiähän yritysten pitäisi olla.

        Vuokratyöyritys tekee oman osuutensa työstä, josta he myös veloittavat. Koko työnhakuprosessi haastatteluineen ja valintoineen, sekä tarvittavat taustaselvitykset mm. viranomaisilta. Meille asiakkaana ei jää mitään huolta siitä etteikö saada oikeanlaisia ihmisiä oikeaan aikaan. Vuokratyöyritys myös huolehtii työntekijät vuoroihin, eli tekee työvuorosuunnittelun 100% vuokrahenkilöiden osalta. Lisäksi he hoitavat sairastuuraukset, joista minun ei tarvitse stressata lainkaan. He vain ilmoittavat että tekijän X tilalle tulee nyt tekijä Y sairasloman johdosta. Lisäksi me emme maksa sairaspoissaoloista mitään, eli jos tuuraajaa ei saada, niin ei maksa mitään meille. Vuokrafirma hoitaa myös työntekijöiden palkanlaskennan ja lomitukset.

        Eli tiivistettynä: ihan älyttömän helppoa ja vaivatonta. Me keskitymme tähän ydinbusinekseen ja minä sen johtamiseen. Vuokrafirma pitää huolen kaikesta sälästä, joka liittyy henkilöstöön. Jopa perehdytyksen hoitaa vuokrafirma, meille jää vain varsinainen työnopastus.


      • kalkulaattoria
        vuokratyön käyttäjä kirjoitti:

        On aika älytöntä kuvitella, että ainoa vuokratyön peruste on irtisanomisen helpottaminen. Et tunne liike-elämää lainkaan, jos noin oikeasti kuvittelet. Tyhmiähän yritysten pitäisi olla.

        Vuokratyöyritys tekee oman osuutensa työstä, josta he myös veloittavat. Koko työnhakuprosessi haastatteluineen ja valintoineen, sekä tarvittavat taustaselvitykset mm. viranomaisilta. Meille asiakkaana ei jää mitään huolta siitä etteikö saada oikeanlaisia ihmisiä oikeaan aikaan. Vuokratyöyritys myös huolehtii työntekijät vuoroihin, eli tekee työvuorosuunnittelun 100% vuokrahenkilöiden osalta. Lisäksi he hoitavat sairastuuraukset, joista minun ei tarvitse stressata lainkaan. He vain ilmoittavat että tekijän X tilalle tulee nyt tekijä Y sairasloman johdosta. Lisäksi me emme maksa sairaspoissaoloista mitään, eli jos tuuraajaa ei saada, niin ei maksa mitään meille. Vuokrafirma hoitaa myös työntekijöiden palkanlaskennan ja lomitukset.

        Eli tiivistettynä: ihan älyttömän helppoa ja vaivatonta. Me keskitymme tähän ydinbusinekseen ja minä sen johtamiseen. Vuokrafirma pitää huolen kaikesta sälästä, joka liittyy henkilöstöön. Jopa perehdytyksen hoitaa vuokrafirma, meille jää vain varsinainen työnopastus.

        hukassa. Luepa uudelleen kommenttini.
        Lisäksi minulla on luultavasti enemmän kokemusta yritysmaailmasta kuin Sinulla. Olin myös työelämän ja yrittämisen keskipisteessa 90-luvun koko laman, jonka jälkeen nämä vuokrafirmat ja osuuskunnat varsinaisesti valtasivat alaa. Ja hyvä niin, niistä on etua sekä työntekijöille että työnantajille. Kenenkäänhän ei ole pakko käyttää kumpaakaan, ei sen enempää työntekijän kuin työntantajankaan.


    • henkilöstövuokrausta

      www.henkilöstövuokrausta.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      455
      3313
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      426
      3056
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2839
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2192
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2030
    6. 177
      1399
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      80
      1199
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe