TIEDOSTAMATON AGGRESSIO

mitä...

se on?

5

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtkk

      Voisi esimerkiksi armahtaa kiusaajansa Jouluna, pääsiäisenä, helluntaina, juhannuksena ja pari kertaa loppuvuodella viikon verran ja antaa tuolloin kiusaajilleen anteeksi kiusaamiset!

      Parempi ratkaisu on käyttää tuota anteeksiantamista joka kerta, kun joku on kiusannut niinkuin Jeesus opetti," että ei ainoastaan seitsemän kertaa seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän kertaa!"

      Oma mielentasapaino ja järki ja terveys siinä säilyy parhaiden!

      • Varjolilja

        Kyllä on hyvä, jos voi armahtaa ja pitääkin armahtaa. Mutta sen vain tahdon kertoa, että loputtoman nujerruksen alla kohde vähitellen nujertuu. Ei kukaan (tietääkseni) jaksa loputonta nujertamista, kiusaamista, halveksuntaa, mitätöimistä ym. Mielelläni kuulen (tai luen) toden kertomuksen, jossa joku on voinut vilpittömästi antaa anteeksi ei vain seitsemänkymmentä, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemänkymmentä ja vieläkin enemmän, ja selviytynyt siitä mieleltään terveenä, ei traumatisoituen. Itse en ole selviytynyt. Lähti järki, mielentasapaino ja terveys, myös muisti. Varsinkin kiusattua pitää armahtaa.


      • Varjolilja kirjoitti:

        Kyllä on hyvä, jos voi armahtaa ja pitääkin armahtaa. Mutta sen vain tahdon kertoa, että loputtoman nujerruksen alla kohde vähitellen nujertuu. Ei kukaan (tietääkseni) jaksa loputonta nujertamista, kiusaamista, halveksuntaa, mitätöimistä ym. Mielelläni kuulen (tai luen) toden kertomuksen, jossa joku on voinut vilpittömästi antaa anteeksi ei vain seitsemänkymmentä, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemänkymmentä ja vieläkin enemmän, ja selviytynyt siitä mieleltään terveenä, ei traumatisoituen. Itse en ole selviytynyt. Lähti järki, mielentasapaino ja terveys, myös muisti. Varsinkin kiusattua pitää armahtaa.

        Koet, että läheisesi kiusaa sinua, mikä ilmeisesti pitää paikkansa.

        Käytät tätä läheisesi kiusaamista itseäsi vastaan. Siis kiusaat itseäsi samalla tavalla kun hän kiusaa sinua. Oletko huomannut tämän? Se armahtaminen on tiedon tasolla.

        Kiusattu (sinä)=kiusaaja sinä itseäsi kohtaan)

        Vapautus tulee tietoisuudesta. Ihminen = tietoisuutensa!


      • Varjolilja
        Lette kirjoitti:

        Koet, että läheisesi kiusaa sinua, mikä ilmeisesti pitää paikkansa.

        Käytät tätä läheisesi kiusaamista itseäsi vastaan. Siis kiusaat itseäsi samalla tavalla kun hän kiusaa sinua. Oletko huomannut tämän? Se armahtaminen on tiedon tasolla.

        Kiusattu (sinä)=kiusaaja sinä itseäsi kohtaan)

        Vapautus tulee tietoisuudesta. Ihminen = tietoisuutensa!

        Ei hän enää juurikaan tee sellaista. Pahimmat kiusaajat ovat olleet manan majoilla jo monta vuotta. Tuo, joka on vielä jäljellä, on vain päästään sekaisin. Hän on paranoidinen ja tällä hetkellä melkoisen sekaisin. Ajan ja paikan taju on usein kateissa, välillä sanomattoman vihainen, kuten oli joskus kauan sitten myös. Ei hän enää kauan pärjää kotonaan, ehkä päiviä, tuskin viikkoja.

        Luulin, että minua olisi helpottanut ja jotain uutta olisi tullut tilalle, kun narsistinen läheiseni kuoli. Niin ei käynyt, vaan vapauduttuani hänestä aloinkin vajota, hitaasti mutta varmasti, ja sitä vajoamista on jatkunut monta vuotta. Nyt olen traumaterapiassa selviämässä traumoistani, joita terapeuttini sanoo isoiksi. En vieläkään ole kovin tietoinen tilastani, mutta vähitellen koko karvas totuus avautuu myös itselleni. Terapiani on kognitiivista ja usein myös kehollista, kehooni ja sen reaktioihin tutustumista, myös siihen, etteivä kaikki sen reaktiot ole (enää) vaarallisia tai vaarallisilta tuntuvia. Valitettavasti en itse juurikaan pysty auttamaan itseäni, vaan tarvitsen terapeuttini jatkuvaa ohjausta. Koetan harjoitusten avulla lisätä tietoisuutta itsestäni, mutta lähes jatkuva dissosiointi haittaa sitä. Dissosioidessa en ole tietoinen itsestäni. Silti voin nähdä ja kuulla, mutta olen kuin irtonainen, en läsnäoleva, vaikka olen fyysisesti läsnä. Nämä asiat ovat vaikeita oppia, sillä dissosioituminen tapahtuu kuin automaattisesti, huomaamattani useinkin. Terapeuttini on sanonut monta kertaa, että dissosiaatio on lapselle erittäin hyödyllinen, mutta aikuiselle erittäin haitallinen. Vähitellen myös tuo haittapuoli avautuu minulle, sillä senkin tajuaminen on vaikeaa.


      • projektio
        Varjolilja kirjoitti:

        Ei hän enää juurikaan tee sellaista. Pahimmat kiusaajat ovat olleet manan majoilla jo monta vuotta. Tuo, joka on vielä jäljellä, on vain päästään sekaisin. Hän on paranoidinen ja tällä hetkellä melkoisen sekaisin. Ajan ja paikan taju on usein kateissa, välillä sanomattoman vihainen, kuten oli joskus kauan sitten myös. Ei hän enää kauan pärjää kotonaan, ehkä päiviä, tuskin viikkoja.

        Luulin, että minua olisi helpottanut ja jotain uutta olisi tullut tilalle, kun narsistinen läheiseni kuoli. Niin ei käynyt, vaan vapauduttuani hänestä aloinkin vajota, hitaasti mutta varmasti, ja sitä vajoamista on jatkunut monta vuotta. Nyt olen traumaterapiassa selviämässä traumoistani, joita terapeuttini sanoo isoiksi. En vieläkään ole kovin tietoinen tilastani, mutta vähitellen koko karvas totuus avautuu myös itselleni. Terapiani on kognitiivista ja usein myös kehollista, kehooni ja sen reaktioihin tutustumista, myös siihen, etteivä kaikki sen reaktiot ole (enää) vaarallisia tai vaarallisilta tuntuvia. Valitettavasti en itse juurikaan pysty auttamaan itseäni, vaan tarvitsen terapeuttini jatkuvaa ohjausta. Koetan harjoitusten avulla lisätä tietoisuutta itsestäni, mutta lähes jatkuva dissosiointi haittaa sitä. Dissosioidessa en ole tietoinen itsestäni. Silti voin nähdä ja kuulla, mutta olen kuin irtonainen, en läsnäoleva, vaikka olen fyysisesti läsnä. Nämä asiat ovat vaikeita oppia, sillä dissosioituminen tapahtuu kuin automaattisesti, huomaamattani useinkin. Terapeuttini on sanonut monta kertaa, että dissosiaatio on lapselle erittäin hyödyllinen, mutta aikuiselle erittäin haitallinen. Vähitellen myös tuo haittapuoli avautuu minulle, sillä senkin tajuaminen on vaikeaa.

        piiloaggresiota?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe