Hei!
Olisin kiinnostunut aloittamaan kyseisin dieetin mutta yksi asia on jäänyt epäselväksi:
- illallisilla jotka ovat hiilaripitoisia ei saisi syödä rasvaa, kuitenkin monti suosittelee juustoja syötäväksi sillon ja myöskin kalaa. Mutta nämähän sisältät rasvaa! Onko nyt tulkittava niin että rasvaa saa kuitenkin syödä, mutta kuinka paljon?
Montignacin dieetti kysymys!
9
4080
Vastaukset
Joskus lukaissut Montignacin ohjeet, mutten muista, että siellä olisi tuollaista hiilihydraattipitoista illallista. Toisekseen en muista rasvakieltoa hiilihydraattien yhteydessä.
Voihan olla, että muistini ei riitä, mutta onko nyt varma, että nuo kaikki seikat ovat nimenomaan Montignacin ohjeissa?
Oman käsitykseni mukaan Montignacin perusidea oli hitaat hiilihydraatit, mikä pääosin tuntui minusta järkevältä. Nopeasti imeytävän, suuren hiilihydraattimäärän aiheuttama veren sokerin nopea nousu mennee läskiksi elimistön säätelyautomatiikassa jne. Yksityiskohtaisissa ruokaohjeissa oli sitten sellaisia papuja yms. joita en ollut ennenkään suuhuni pistänyt, joten varsinainen tarkka noudattaminen on jäänyt kokeilematta.
Mutta kokeile nyt ihan vaan niitä tarkkoja ohjeita ja tule sitten kertomaan, miten kävi.- montinakki
Luin v.1993 kirjan ja siitä olen oppinut hakenut. Olen kuullut että uudemmissa painoksissa olisi sallitumpaa tuo hiilarien ja rasvan sekoittaminen .. ota nyt sit selvää. :-O
- öhhöhöö
montinakki kirjoitti:
Luin v.1993 kirjan ja siitä olen oppinut hakenut. Olen kuullut että uudemmissa painoksissa olisi sallitumpaa tuo hiilarien ja rasvan sekoittaminen .. ota nyt sit selvää. :-O
kyseinen "dieetti" on täyttä huuhaata !
- Sirkka Perttunen
öhhöhöö kirjoitti:
kyseinen "dieetti" on täyttä huuhaata !
En katsoisi "montinakin" dieetin olevan niistä pahimmasta päästä.Laihdutin tällä menetelmällä vuosina 92-95 30kg eli 10kg/vuosi.Ihanne pudotusvauhti! Ei nahka roikkunut hitaan painonpudotuksen vuoksi.Mutta!Mutta! Aloin jostain syystä kaivata eläinrasvoja joita tuo dieetti ei suosinut ja oli muutenkin hakoteillä mm. kolestrolin suhteen! Eli,kehoni kaipasi OIKEITA rasvoja! Rasva ja proteiini(eläin) pitää nauttia yhdessä,jo rasvaliukoisten vitamiinien imeytymisen vuoksi.Katsoin parhaaksi VHH ruokavalion,joka on hyvin luonnollinen valinta.Siinä syödään luonnonmukaisesti,kehoa ajatellen oikein!!!
- monti nakki kanssa
Montti suosii nimenomaan hyviä hiilareita, eli esim. täysjyväleipää jos sitä leipää on pakko syödä.
- monti nakki myös
Sirkka Perttunen kirjoitti:
En katsoisi "montinakin" dieetin olevan niistä pahimmasta päästä.Laihdutin tällä menetelmällä vuosina 92-95 30kg eli 10kg/vuosi.Ihanne pudotusvauhti! Ei nahka roikkunut hitaan painonpudotuksen vuoksi.Mutta!Mutta! Aloin jostain syystä kaivata eläinrasvoja joita tuo dieetti ei suosinut ja oli muutenkin hakoteillä mm. kolestrolin suhteen! Eli,kehoni kaipasi OIKEITA rasvoja! Rasva ja proteiini(eläin) pitää nauttia yhdessä,jo rasvaliukoisten vitamiinien imeytymisen vuoksi.Katsoin parhaaksi VHH ruokavalion,joka on hyvin luonnollinen valinta.Siinä syödään luonnonmukaisesti,kehoa ajatellen oikein!!!
Jos joku väittää että valkeat jauhot, sokeri ja rasva ym on terveellistä verraten tähän Montin ruokavalioon niin tervemenoa vaan!
Itse ajattelin kuitenkin syödä terveellisesti, eihän tämä Montin dieetti ole yhtä raivokas kuin Atkinsonin dieetti. Montin dieetillä et ainakaan pilaa verisuoniasi kuten amerikkalaisperäisellä jauho ja sokeri mössöllä tai Atkaamalla. - Sirkka Perttunen
monti nakki myös kirjoitti:
Jos joku väittää että valkeat jauhot, sokeri ja rasva ym on terveellistä verraten tähän Montin ruokavalioon niin tervemenoa vaan!
Itse ajattelin kuitenkin syödä terveellisesti, eihän tämä Montin dieetti ole yhtä raivokas kuin Atkinsonin dieetti. Montin dieetillä et ainakaan pilaa verisuoniasi kuten amerikkalaisperäisellä jauho ja sokeri mössöllä tai Atkaamalla.Ikävää että jatkuvasti saa kuulla väärää tietoa Atkisonin dietistä.Ottaisitte selvää!!!!! Olen vhh:lla ollut vajaa 5 vuotta.Se on sekoitus Atkisonia,Heikkilää ja kivikautista ruokavaliota.Olen täysin terve ja voin hyvin! Eikös se ole tärkeintä! vhh:lla pääsin lukemattomista oireista joihin Montin ruokavalio ei tepsinyt,lukuunottamatta painonpudotusta!
- Sirkka Perttunen
monti nakki kanssa kirjoitti:
Montti suosii nimenomaan hyviä hiilareita, eli esim. täysjyväleipää jos sitä leipää on pakko syödä.
Sanoo Monti.Minulle se ei sopinut kuin 3 vuotta! Paino putosi mutta nälkä jäi! Vasta saatuani oikeita eläinrasvoja(voi,liharasvat) ja kookosrasvaa,nälkä lähti.Määrät ovat loppujen lopuksi pieniä,ettei vaan liian pieniä!
- Sirkka Perttunen
monti nakki kanssa kirjoitti:
Kysymys on hiilihydr.kuorman kokonaismäärästä.Vaikka ne olisivat kuinka hyviä tahansa,määrän ylityttä (joka on yksilöllinen) ongelmia tulee! Montin valiolla kuormani ylittyi! Minulle raja on 40% hiilareita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017654Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855979Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673538Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321997Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921875Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san191698- 361579
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan651398