Kukaan ei Adventtikirkossa ole koskaan luullut Jeesusta enkeliksi.
Missään ei Jeesusta koroteta nk. A-kirkossa.
Niin teki se "ellenikin" -yksin Jeesus Pyhä Henki Raamattu, ingenting annat.
Se Jeesus kun on vain enkeleiden ylipäällikkö.
Ei sen kummempaa.
Tässä asia:
YLIENKELI MIIKAEL -JEESUSKO? (Ilm 12:7-9)
Ylienkeli, enkeliruhtinas Miikael, (merkitsee=“Kuka on niin kuin Jumala” -“Mii”= kuka “ka”=kuten,kuin, “el”=Jumala) johti taivaassa taistelua paholaista ja hänen enkeleitään vastaan. Paholainen enkeleineen karkotettiin maan päälle. (Ilm 12:7-9) Sama enkeli herätti Mooseksen kuolleista. (Juud 9, Matt 17:3) Viimeisessä ahdistuksessa Miikael on Jumalan kansan suojana. (Dan 12:1, 10:13,21) Monet Raamatuntutkijat olettavat että Miikael on Jeesus? Miksi?
Heprean ”malakh” ja kreikan ”angelos” molemmat tarkoittavat "sanansaattajaa". Malakh sanaa käytetään Vanhassa testamentissa kolmessa eri merkityksessä. (1) henkiolennosta, (2) ihmisestä, joka on profeetta, ja (3) Jumalasta itsestään. Viimeksi mainittu tulee usein esiin muodossa "Herran enkeli" tai "liiton enkeli" ja useammankin kansainvälisen selitysteoksen mukaan usein viittaa Jumalaan itseensä. Esim. 2 Moos. 3; Jae 2: "Siellä hänelle ilmestyi Herran enkeli tulenliekissä, joka nousi orjantappurapensaasta." Jae 4: "Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, hän huusi pensaasta" Useampikin teos mainitsee, että tässä Herran enkeli = Herra itse. Tämän valossa sanan "enkeli" käyttäminen Jeesuksesta ei tee hänestä luotua olentoa, vaan jumalallisen sanoman tuojan.
Herran enkeliä joka ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa, nimitetään myös Herraksi ja Jumalaksi. (2 Moos 3:2,4,6, 7-8) Sama ”Herran enkeliksi,” ”Herraksi ja Jumalaksi” nimitetty oli Jumalan Poika Kristus Jeesus. (1 Kor 10:1-4)
Jeesus aloitti taivaassa taistelun lohikäärmettä vastaan. (Ilm 12:4-5) Lohikäärme epäonnistui yrityksessään tuhota poikalapsen, (Matt 2:16, Luuk 24:7, Apt 17:3, Matt 26:61) Paholainen on taistellut Jeesusta vastaan koko ajan. (Matt 4:1-11, 1 Moos 3:5, 15, Ilm 12:17, Ef 6:12, Job 1:6-7) paholaisen taistelu Jeesusta ja seurakuntaa vastaan on siis jatkoa taistelulle, joka alkoi taivaassa. Vain Jeesusta voidaan sanoa Jumalan vertaiseksi, ja Miikael on yksi monista Jeesuksen nimistä.
Ihmisen poika tuli alas taivaasta ja on ihmiskunnan pelastaja. (Joh 3:13, Matt 16:28) Miikael viittaa Jeesukseen taivaan enkelijoukkojen johtajana. (1 Tess 4:16, Matt 16:27, 24:30-31) Kysymys ei ole että Jeesus ”olisi vain enkeli” vaan siitä että Jeesuksen yksi nimitys olisi Miikael, ja käännösteknisestä asiasta? Maailman raamatuntuntijat monista piireistä ymmärtävät asiaa näin.
Jeesus Kristus on esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Hänen välityksellään luotiin kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä. Jeesus on ollut olemassa jo ennen kaikkea muuta. (Kol 1:15-16, Ilm 3:14, Hebr 9:11, Joh 1:1-3) Jeesus ei ole luotu, vaan Luoja. Jeesus on myös Jumalan pelastussuunnitelman toteuttaja kaikissa vaiheissa. (Hebr 2:10, 5:9)
Miikael juttu
58
1132
Vastaukset
- Puskista huutelija
Ellen G White, adventtikirkon profeetta, samaistaa kristuksen arkkienkeli Mikaeliksi useissa teoksissaan erittäin selvin sanan kääntein.
Esimerkiksi Dan.10:13 puhuu Mikaelista yhtenä enkeliruhtinaista, joka tuli Danielin avuksi. Mutta EGW:lle tämä Raamatun sanallinen, kirjaimellisesti ymmärretty merkitys ei kelpaa, vaan EGW väittää:
"For three weeks Gabriel wrestled with the powers of darkness, seeking to counteract the influences at work on the mind of Cyrus; and before the contest closed, CHRIST HIMSELF came to Gabriel's aid." -Prophets and Kings (Profeetat ja kuninkaat) s.572
Muita EGW:n opetuksia, joissa hän samastaa Mikaelin ja Kristuksen, ilman tukea Raamatun teksteistä:
"Satan the tempter had claimed the body of Moses because of his sin; but Christ the Saviour brought him forth from the grave." -Desire of Ages (Aikakausien Toivo) s.421
Moses passed through death, but Michael came down and gave him life before his body had seen corruption. Satan tried to hold the body, claiming it as his; but Michael resurrected Moses and took him to heaven. Satan railed bitterly against God, denouncing Him as unjust in permitting his prey to be taken from him; but Christ did not rebuke His adversary, though it was through his temptation that the servant of God had fallen. He meekly referred him to His Father, saying, "The Lord rebuke thee." -Early Writings, s. 164.
Väittäessään luotua enkeliruhtinasta Mikaelia Kristukseksi Ellen G White
a) tekee jälleen yhden lisäyksen Raamattuun
b) kiistää tosiasiallisesti tai vähintään pienentää Kristuksen tosi jumaluuden areiolaisittain
c) on ristiriidassa Raamatun kanssa, kuten kymmenissä muissakin kohdissa.
Mutta Raamatussa Mikael on yksi enkeliruhtinas muiden enkeliruhtinaiden joukossa, luotu olento (1 Tess. 4:16 , Juuda 9, 2 Piet. 2:11, Ilm.12:7 ).
Kristus sen sijaan ei ole yksi muiden joukossa, vaan yksi ainoa: tosi Jumala ja tosi ihminen, ei ollenkaan enkeleihin verrattavissa.Kuule, minä olen melko lailla varma ettei EGW ole kirjoittanut mitään tuosta Miikael teologiasta koskaan.
Tuo oppi oli uskonpuhdistajan oppi, joka ei ollut "adventisti" mutta en saa nyt nimeä mieleeni, eli jo ennen EGW tä ja oli jo kuollutkin.
Raamatuntuktijat ovat tuon uskonpuhdistajan oppiin yhtyneet paljolti.
Jeesus on Luoja ja Jumala, Ylienkeli on Miikael ja Jeesus enkeleiden ylipäällikkö tietysti.
Kukaan ei ole koskaan A-kirkossa luullut Jeesusta enkeliksi. Ei EGW eikä muutkaan.
EGW:llä oli yksin Kritus ja Raamattu.
Hänellä tosin oli perofetian Hengen lahja, ei sen kummempi asia. Tuo lahjahan on uskovilla aina joskus ollut. 1 Tess 5:20-23.
Tee Raamatun ohjeen mukaan, nk. me kaikki muutkin ja A-kirkko.
Älkää tekään.
Siunausta
jari laurilaOn jotakin aina vialla jos pitää puskista hudella.
Silloin on jotakin salattavaa, minulla ei ole-.
jari- Puskista huutelija
jarlau kirjoitti:
Kuule, minä olen melko lailla varma ettei EGW ole kirjoittanut mitään tuosta Miikael teologiasta koskaan.
Tuo oppi oli uskonpuhdistajan oppi, joka ei ollut "adventisti" mutta en saa nyt nimeä mieleeni, eli jo ennen EGW tä ja oli jo kuollutkin.
Jeesus on Luoja ja Jumala, Ylienkeli on Miikael ja Jeesus enkeleiden ylipäällikkö tietysti.
Kukaan ei ole koskaan A-kirkossa luullut Jeesusta enkeliksi. Ei EGW eikä muutkaan.
Hänellä tosin oli perofetian Hengen lahja, ei sen kummempi asia. Tuo lahjahan on uskovilla aina joskus ollut. 1 Tess 5:20-23.
Älkää tekään.
Siunausta
jari laurilaOtetaanpa pari askelta taakse.
Sinä väitit, että kukaan adventtikultissa ei väitä arkkienkeli Mikaelin olevan Jeesus.
Minä väitän, että näin on. Annan sinulle kirjoittajan, kirjat ja vielä sivunumerotkin ja pistän vielä selkeät lainaukset niiltä sivuilta.
Senkin jälkeen sinä kehtaat jatkaa valehtelemista.
No minä jätän valistuneelle lukijalle päätösvallan. On helppo tarkistaa valehtelenko minä, kun avaa nuo kirjat noilta sivuilta ja lukee mitä siellä sanotaan.
No sinä haluat jatkaa elämistä pienessä sievässä valhemaailmassasi, niin pidä sinä ne kirjat kiinni ja usko kaikin mokomin valheisiisi.
Miksiköhän adventisteja on suomessa niin vähän, eikä uusia ole tulossa?
Johtuisiko se siitä, että ihmiset ovat saaneet tarpeekseen valheista?
He pystyvät nykyään parilla hiiren klikkauksella tarkistamaan höpöhöpöväitteitä luotettavista lähteistä.
Ja mitä tulee minun nimimerkittömyyteeni, niin käsittääkseni asiasisältö viesteissä ratkaisee.
Se, että joku kirjoittaa omilla kasvoillaan ja omalla nimellään ei valitettavasti tee kirjoituksista yhtään luotettavampia.
Asiasisältö ratkaisee.
Nyt voit avata mainitsemani Ellen G Whiten kirjat ja nopeasti todistaa minut valehtelijaksi, jos haluat.
Jos et sitä tee, voit jatkaa jänkätystäsi, mutta se ei muuta sitä tilannetta miksikään, että adventtikultin pääprofeetta useassa teoksessaan yhdistää arkkienkeli Mikaelin Kristukseen.
Aivan kuten jehovan todistajat tekevät. Puskista huutelija kirjoitti:
Otetaanpa pari askelta taakse.
Sinä väitit, että kukaan adventtikultissa ei väitä arkkienkeli Mikaelin olevan Jeesus.
Minä väitän, että näin on. Annan sinulle kirjoittajan, kirjat ja vielä sivunumerotkin ja pistän vielä selkeät lainaukset niiltä sivuilta.
Senkin jälkeen sinä kehtaat jatkaa valehtelemista.
No minä jätän valistuneelle lukijalle päätösvallan. On helppo tarkistaa valehtelenko minä, kun avaa nuo kirjat noilta sivuilta ja lukee mitä siellä sanotaan.
No sinä haluat jatkaa elämistä pienessä sievässä valhemaailmassasi, niin pidä sinä ne kirjat kiinni ja usko kaikin mokomin valheisiisi.
Miksiköhän adventisteja on suomessa niin vähän, eikä uusia ole tulossa?
Johtuisiko se siitä, että ihmiset ovat saaneet tarpeekseen valheista?
He pystyvät nykyään parilla hiiren klikkauksella tarkistamaan höpöhöpöväitteitä luotettavista lähteistä.
Ja mitä tulee minun nimimerkittömyyteeni, niin käsittääkseni asiasisältö viesteissä ratkaisee.
Se, että joku kirjoittaa omilla kasvoillaan ja omalla nimellään ei valitettavasti tee kirjoituksista yhtään luotettavampia.
Asiasisältö ratkaisee.
Nyt voit avata mainitsemani Ellen G Whiten kirjat ja nopeasti todistaa minut valehtelijaksi, jos haluat.
Jos et sitä tee, voit jatkaa jänkätystäsi, mutta se ei muuta sitä tilannetta miksikään, että adventtikultin pääprofeetta useassa teoksessaan yhdistää arkkienkeli Mikaelin Kristukseen.
Aivan kuten jehovan todistajat tekevät.Ai, kiitos.
Sanomattakin on selvää että jokaisissa piireissä on erilaisia ihmisiä.
He eivät anna kirkon lausuntoja.
Ymmärrä tämä.
Kysy kirkosta suoraan.
Sinulle sanoisin että jos kirjoituksesi on jatkuvaa haukkumista ja loukkaamista ja syyttömistä, uppudu Raamatun ihanaan sanomaan rakkaudesta.
Kirjoitat törkeitä syytöksiä puskista huutelemalla.
Puuttuu vain että julistat itsesi jumalaksi, puheet ovat jo moisia tuomiopuheita.
Ole hyvä laita kuvasi ja profiilisi ja kirjoita vasta sitten.
Tiedän ettet uskalla ja kirjkoituksessasi ei ollut asiaa hevon hännän pätkän vertaa, haukkua osaa jokainen ennakkoluulojensa varassa.
Olen tätä maalimaa sen verran nähnyt.
Häpeä Jumalan edessä käytöstäsi, ja että luulet kristillisyyden olevan lähimmäisen haukkumista ja syyttämistä ilman asiaan kuuluvaa tietoa.
No, ymmärrän moista, olen maalimaa nähnyt.
Kapakassa on muuten paljon mukvampia ja parempia ihmisiä mitä täällä.
Jumala entoi ymmärtää ettei halua minusta juoppoa että pakko kestää "kristittyjä."
Siunausta
jari laurila- Puskista huutelija
jarlau kirjoitti:
Ai, kiitos.
Sanomattakin on selvää että jokaisissa piireissä on erilaisia ihmisiä.
He eivät anna kirkon lausuntoja.
Ymmärrä tämä.
Kysy kirkosta suoraan.
Sinulle sanoisin että jos kirjoituksesi on jatkuvaa haukkumista ja loukkaamista ja syyttömistä, uppudu Raamatun ihanaan sanomaan rakkaudesta.
Kirjoitat törkeitä syytöksiä puskista huutelemalla.
Puuttuu vain että julistat itsesi jumalaksi, puheet ovat jo moisia tuomiopuheita.
Ole hyvä laita kuvasi ja profiilisi ja kirjoita vasta sitten.
Tiedän ettet uskalla ja kirjkoituksessasi ei ollut asiaa hevon hännän pätkän vertaa, haukkua osaa jokainen ennakkoluulojensa varassa.
Olen tätä maalimaa sen verran nähnyt.
Häpeä Jumalan edessä käytöstäsi, ja että luulet kristillisyyden olevan lähimmäisen haukkumista ja syyttämistä ilman asiaan kuuluvaa tietoa.
No, ymmärrän moista, olen maalimaa nähnyt.
Kapakassa on muuten paljon mukvampia ja parempia ihmisiä mitä täällä.
Jumala entoi ymmärtää ettei halua minusta juoppoa että pakko kestää "kristittyjä."
Siunausta
jari laurila"Kirjoitat törkeitä syytöksiä puskista huutelemalla. "
Noin kirjoitit. No mikä siinä viestissäni oli sitä törkeää valhetta???
Asiallisesti esitin vastaväitteen sinun väitteeseesi, että kukaan adventtikirkossa ei väitä arkkienkeli Mikaelia Jeesukseksi.
Sinä voit kumota väitteeni, jos haluat, lukemalla nuo kirjat noilta sivuilta.
Sen sijaan sinä vain jatkat epämääräistä häiriköintiä ja syytät minua valehtelijaksi.
Lukija osaa kyllä puntaroida meidän vastauksiemme eroja.
Olen samaa mieltä, että ravintoloissa on yleensä mukavia ihmisiä ja leppoisa meininki.
Ja miksi minun tarvitsee kysyä kirkosta mitään.
Siellä sivuilla lukee, että Ellen G Whiten on erehtymätön totuuden lähde ja sitten minulla on Ellenin kirja, jossa lukee että arkkienkeli Mikael on Kristus.
Mitä vielä haluat lisää?
Minun käytöksessäni ei ole mitään hävettävää. Olen esittänyt mielipiteeni asiallisesti ja perustellut ne hyvin, mielestäni. - on masentavaa
jarlau kirjoitti:
Kuule, minä olen melko lailla varma ettei EGW ole kirjoittanut mitään tuosta Miikael teologiasta koskaan.
Älkää tekään.
Siunausta
jari laurilaIhminen voi olla sankari omassa hermeettisessä totuusmaailmassaan. Mutta vain omassaan.
Runoilija sanoi: "Han lever i landet som icke är." on masentavaa kirjoitti:
Ihminen voi olla sankari omassa hermeettisessä totuusmaailmassaan. Mutta vain omassaan.
Runoilija sanoi: "Han lever i landet som icke är."Joo, moon hirveen masentava.
Pää umpiluuta ja keskellä 1 dl aukko joka täynnä kusta.
Hullu, homo, runkkari, mielisairas, adventisti, ym, ym ja mitä vielä monen mielestä.
Siunausta
jari laurila- pois silmiltä
jarlau kirjoitti:
Älkää tekään.
Siunausta
jari laurilaAdventtikirkko tulkitsee raamatun tekstejä suurimmalta osin Ellen G Whiten kautta.
"Herran sanansaattaja" Ellen G White on käytännössä erehtymätön auktoriteetti ja
liikkeen tärkein uskonnollinen/opillinen auktoriteetti ja vaikuttaja".
Hän näki (todennäköisesti eräästä vammautumisesta aiheutuneen epilepsian vaikutuksesta) 2000 näkyä ja enkeli-ilmestystä ja "profeetallista unta" ja häntä pidetään Ilmestyskirjaan perustuvaa ilmaisua käyttäen "profetian henkenä" ja arvovaltaisena "Herran sanansaattajana".
Ellen G White piti kirjoituksiaan jumalallisesti inspiroituina ja käytännössä adventismissa tulkitaan Raamattua EGW:n kautta hyvin pitkällemenevästi. EGW sai sellaisenkin näyn juuri adventismin alkuvaiheessa, että "armon ovi" on suljettu "adventtivalon" torjuneelta kristikunnalta eikä kukaan voinut enää pelastua 22.10.1844 jälkeen (1SM, s. 63).
EGW:n kirjat ovat sitä paitsi keskenään ristiriidassa (sen lisäksi, että lukuisissa kohdissa hänen opetuksensa ovat ristiriidassa Raamatun kanssa) ja niiden yhteen sovittelu on oma taiteenlajinsa.
Hänen kirjojaan korjailtiin ja niistä poistettiin hänen lukuisia virheitään (Review, 19.11.1992, p. 8,9). Sitä paitsi esim. vuonna 1992 USA:n adventistien lehdessä Adventist Review (4.6.1992, kansi sekä sivut 3, 9) kirjoitettiin selvästi, että Ellen G. White oli innoitettu profeetta, jonka palvelutehtävää verrattiin Mooseksen, Jeremiaan, Johannes Kastajan sekä itsensä Jeesuksen "palvelutehtävään".
EGW on siten - nykyäänkin - korotettu erittäin korkeaksi "paavimaiseksi" auktoriteetiksi, jolla on jumalalliset valtuudet. Tällainen korottaminen kielii perinteisen adventismin teologisesta vararikosta: heidän täytyy entistä tiukemmin tarrautua Ellen G. Whiteen ja korottaa hänen auktoriteettiaan perustellakseen raamatunselitysopillisesti kestämätöntä oppikokonaisuuttaan ja oman liikkeensä olemassaolon tarkoitusta ja vaientaakseen kritiikkiä.
Mutta kannattaa sinunkin mennä mukaan siihen touhuun jos se sinua niin kovasti kiinnostaa.
Otat kasteen ja omistaudut tuolle rakkauden ja ilon seurakunnalle.
Lapsesikin ovat tyytyväisiä, kun ei tule perinnöstä riitaa, nimittäin adventtikirkko ottaa sen enemmän kuin mieluusti vastaan. pois silmiltä kirjoitti:
Adventtikirkko tulkitsee raamatun tekstejä suurimmalta osin Ellen G Whiten kautta.
"Herran sanansaattaja" Ellen G White on käytännössä erehtymätön auktoriteetti ja
liikkeen tärkein uskonnollinen/opillinen auktoriteetti ja vaikuttaja".
Hän näki (todennäköisesti eräästä vammautumisesta aiheutuneen epilepsian vaikutuksesta) 2000 näkyä ja enkeli-ilmestystä ja "profeetallista unta" ja häntä pidetään Ilmestyskirjaan perustuvaa ilmaisua käyttäen "profetian henkenä" ja arvovaltaisena "Herran sanansaattajana".
Ellen G White piti kirjoituksiaan jumalallisesti inspiroituina ja käytännössä adventismissa tulkitaan Raamattua EGW:n kautta hyvin pitkällemenevästi. EGW sai sellaisenkin näyn juuri adventismin alkuvaiheessa, että "armon ovi" on suljettu "adventtivalon" torjuneelta kristikunnalta eikä kukaan voinut enää pelastua 22.10.1844 jälkeen (1SM, s. 63).
EGW:n kirjat ovat sitä paitsi keskenään ristiriidassa (sen lisäksi, että lukuisissa kohdissa hänen opetuksensa ovat ristiriidassa Raamatun kanssa) ja niiden yhteen sovittelu on oma taiteenlajinsa.
Hänen kirjojaan korjailtiin ja niistä poistettiin hänen lukuisia virheitään (Review, 19.11.1992, p. 8,9). Sitä paitsi esim. vuonna 1992 USA:n adventistien lehdessä Adventist Review (4.6.1992, kansi sekä sivut 3, 9) kirjoitettiin selvästi, että Ellen G. White oli innoitettu profeetta, jonka palvelutehtävää verrattiin Mooseksen, Jeremiaan, Johannes Kastajan sekä itsensä Jeesuksen "palvelutehtävään".
EGW on siten - nykyäänkin - korotettu erittäin korkeaksi "paavimaiseksi" auktoriteetiksi, jolla on jumalalliset valtuudet. Tällainen korottaminen kielii perinteisen adventismin teologisesta vararikosta: heidän täytyy entistä tiukemmin tarrautua Ellen G. Whiteen ja korottaa hänen auktoriteettiaan perustellakseen raamatunselitysopillisesti kestämätöntä oppikokonaisuuttaan ja oman liikkeensä olemassaolon tarkoitusta ja vaientaakseen kritiikkiä.
Mutta kannattaa sinunkin mennä mukaan siihen touhuun jos se sinua niin kovasti kiinnostaa.
Otat kasteen ja omistaudut tuolle rakkauden ja ilon seurakunnalle.
Lapsesikin ovat tyytyväisiä, kun ei tule perinnöstä riitaa, nimittäin adventtikirkko ottaa sen enemmän kuin mieluusti vastaan.Jätin jo otsikon vuoksi postisi lukematta.
Minulla on vastaukset kyllä kaikkiin noihin vastaaviin syyttöksiin mitä heti tiesin postisi sisältävän, mutta miksi vastailisin, kun siitä ei ole mitään hyötä.
Et suostusi käsittämään sanaakaan.
Minulla on parempaa tekemistä kuin uhrata aikaani vastaavaan.
Jumalan siunausta
jari laurila- benedi=siunattu
Puskista huutelija kirjoitti:
"Kirjoitat törkeitä syytöksiä puskista huutelemalla. "
Noin kirjoitit. No mikä siinä viestissäni oli sitä törkeää valhetta???
Asiallisesti esitin vastaväitteen sinun väitteeseesi, että kukaan adventtikirkossa ei väitä arkkienkeli Mikaelia Jeesukseksi.
Sinä voit kumota väitteeni, jos haluat, lukemalla nuo kirjat noilta sivuilta.
Sen sijaan sinä vain jatkat epämääräistä häiriköintiä ja syytät minua valehtelijaksi.
Lukija osaa kyllä puntaroida meidän vastauksiemme eroja.
Olen samaa mieltä, että ravintoloissa on yleensä mukavia ihmisiä ja leppoisa meininki.
Ja miksi minun tarvitsee kysyä kirkosta mitään.
Siellä sivuilla lukee, että Ellen G Whiten on erehtymätön totuuden lähde ja sitten minulla on Ellenin kirja, jossa lukee että arkkienkeli Mikael on Kristus.
Mitä vielä haluat lisää?
Minun käytöksessäni ei ole mitään hävettävää. Olen esittänyt mielipiteeni asiallisesti ja perustellut ne hyvin, mielestäni.eli Jeesus, eli Sana..." Ja Sana OLI Jumala!
Onhan Jeesuskin Jumala, kertoohan sen asian hänen Isänsäkin! kts. Heb.kirje 1 luvusta
Ja niinpä muutti enkelikin Herraksi ja Jumalaksi 2 Moos 3: 2, 4...huusi Jumala hänelle pensaasta!
Jeesus sanoi: Mooses on minusta kirjoittanut"
Jumala voi mennä pensaaseen ja pistää sen tuleen, eikä hätäpäivää...
- Pomppii esille
Aina se Miikkaeli pomppii esille, niin jehovalaisten kuin adventistienkin harhoissa.
Varo vaan aina ettet tule harhaiseksi.
Tai 2-5 suuntaiseen mielialahöiröön joudu.
Rukoile paljon, ja lue Raamattua ja etene tietomääräsi mukaan Herran edessä vilpittömästi omantuntosi mukaan.
Yksin Jeesus Kristus PYhä Henki Raamattu, ingenting annat. Filosofiat eri asioita ja maaliman juttuja.
Noin voit pelastua.
Ilm 14:12.
Siunausta
jari laurila- Tai advarit hylkää sut
jarlau kirjoitti:
Varo vaan aina ettet tule harhaiseksi.
Tai 2-5 suuntaiseen mielialahöiröön joudu.
Rukoile paljon, ja lue Raamattua ja etene tietomääräsi mukaan Herran edessä vilpittömästi omantuntosi mukaan.
Yksin Jeesus Kristus PYhä Henki Raamattu, ingenting annat. Filosofiat eri asioita ja maaliman juttuja.
Noin voit pelastua.
Ilm 14:12.
Siunausta
jari laurilaHylkäväät saatanan haltuun. Sillä Miikael-oppi on.
EGW-kirjallisuushan on sillä kyllästetty.
Ei pala tulessakaan. Oikea oppi pelastaa. (?)
Kirjoitit ""Kukaan ei Adventtikirkossa ole koskaan luullut Jeesusta enkeliksi.""
Ajatteletkos että kriitikot keksivät perättömiä juttuja vääristäen adventismia ja adventtikirkkoa?
Tiedät vallan hyvin, että adventtikirkko pitää Ellen Whiten kirjoituksia arvovaltaisena jatkuvanan totuuden lähteenä.
Ja mitä tämä EGW:n itse nyt julistaa, tässä otantaa..
""Satan the tempter had claimed the body of Moses because of his sin; but Christ the Saviour brought him forth from the grave."" -Desire of Ages (Aikakausien Toivo) s.421
Moses passed through death, but Michael came down and gave him life before his body had seen corruption. Satan tried to hold the body, claiming it as his; but Michael resurrected Moses and took him to heaven. Satan railed bitterly against God, denouncing Him as unjust in permitting his prey to be taken from him; but Christ did not rebuke His adversary, though it was through his temptation that the servant of God had fallen. He meekly referred him to His Father, saying, "The Lord rebuke thee." -Early Writings, s. 164.
Ellen White pitää luotua enkeliruhtinasta Mikaelia Kristuksena. Ja näin ollen on jokainen adventisti kuuliainen profetian hengelle ja uskoo samoin. Sillä onhan EGW kirjoittanut myös seuraavaa ..
""Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."" ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.
""Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta."" - 3SM, s. 31-32).
Adventistien piireissä liikkuva Clear Word Bible tukee edelleen sitä ajatusta että ylienkeli Mikael on Kristus.
Tästä otanta kirjasta:
Rev 10:1 "Next I saw a mighty Angel --- I knew it was the Lord
Jesus"
Rev 10:5. "Then this mighty Angel, the Lord Jesus ---"
Rev 10:8, 9. (--take the book from the Mighty Angel--) "So I
went up to the Son of God and asked --- "Sitä se on kun persesilmällä luetaan.
En puhu toistaiseksi englantia, mutta tiedän ja tunnen suomennetut EGW kirjoitukset jotka olen lukenut kaikki.
Adventtilaiset noudattavat Raamatun neuvoa
1 Tess 5:20-23
Usko pois.
Tee Sinäkin niin ja jätä haukkumiset.
EGW: llä oli yksi Kristus ja Raamattu.
Hän kielsi ehdottomasti puhumasta mitään hänestä ennen kuin tuntee Raamatun kirjoitukset.
Hänellä oli vain profetian lahja.
Ei sen kummempaa.
Kuule;
EGW julistaa Jeesusken jumalaksi jos rivinkin viitsisit lukea muuta kuin propagandaa jotka ovat lauseita sieltä täältä, ja ovat irroitettuja asiayhteydestään, niin että muutamasta rivistä voi joku mennä harhaan luuloissaan.
Ei niillä muuta tarkoitusta ole noilla lainauksillasi.
Pyydä Jumalalta itseltään vastausta asiaan rukouksessa.
Jumala sen lupasi jo antaa, kun kysyin jos vilpittömänä pyydät.
Pääsenpähän moisista kirjoituksistasi, mutta toki ymmärrän Sinua, ja kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta ja hyvää kaikessa oiekan tiedon jakamisessa.
Siunausta
jari laurilajarlau kirjoitti:
Sitä se on kun persesilmällä luetaan.
En puhu toistaiseksi englantia, mutta tiedän ja tunnen suomennetut EGW kirjoitukset jotka olen lukenut kaikki.
Usko pois.
Hän kielsi ehdottomasti puhumasta mitään hänestä ennen kuin tuntee Raamatun kirjoitukset.
Ei sen kummempaa.
Kuule;
EGW julistaa Jeesusken jumalaksi jos rivinkin viitsisit lukea muuta kuin propagandaa jotka ovat lauseita sieltä täältä, ja ovat irroitettuja asiayhteydestään, niin että muutamasta rivistä voi joku mennä harhaan luuloissaan.
Pääsenpähän moisista kirjoituksistasi, mutta toki ymmärrän Sinua, ja kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta ja hyvää kaikessa oiekan tiedon jakamisessa.
Siunausta
jari laurilaNoin sitten lyöt EGW tekstit valheelliseksi näinkin julkisella palstalla, vaikka olet adventisti?? Lainasin EGW kirjoitettuja tekstejä enkä omiani tuonut.
Mutta kiitos sinulle jälleen osoitukseksi, että adventisteilla on kova työ harhaoppinsa peittelyyn ja valehdella ja haukkua kaikki kriitikot aina valehtelijoiksi.
Aika kaukana on puhtaus. Eikä vilpillisyys kanna kovin pitkälle.
Näin aikuisten kesken.
Otahan jo pois "ellen" lasisi. Aika laajasti on tietoa EGW toisesta puolesta. Kolikolla on aina kaksi puolta. Ja on hyvä kertoa koko totuus koskien adventistien profeettaa EGW:ta.
Toisille on vaikeaa tunnustaa todellisten asioitten laita. Halutaan näköjään laittaa pää pensaaseen. Pää pensaassa ei varmaan sua haittaa, mutta me muut tehdään oikeat huomiot. Ulkopuolella teidän(adventistien) on totuus. Tästä on hyvä alkaa.."Jumalan Sana."
Silmiäsi avaten Jumalan puoleen ystävällisesti
Utulila:)- IDENEB
jarlau kirjoitti:
Sitä se on kun persesilmällä luetaan.
Usko pois.
Ei sen kummempaa.
Kuule;
Siunausta
jari laurilaEn loisi poikaa vaan synnyttäisin
Enkä sanoisi ainoaa poikaani, perijääni,
erääksi johtavista enkeleistä.
Joista Raamattu mainitsee nimeltä ainakin
Gabrielin Ja Miikaelin. (Juutalainen kirjallisuus tietää seitsemän ylienkeliä.)
Pari päivää kirjotit, Jarlau, ihan kivasti.
Mikä sulle tuli? Tarjottiinko rahaa tai pestiä?
Siää kenelle enkeleistä Isä on koskaan sanonut:
istu tähäm inun oikealle puolelleni ja ala
Kaikkivaltiaaksi? Miksi ette voi luopua
Jeesus=Miikael -opista? Miksi Jeesuksen täytyypi
teille olla sekä luotu että syntynyt?
Niin, niin .. Jumala loi ta isynnytti hänet
kättensä esikoiseksi. Mutta ei se anna EGW:lle ja
Adventtikirkolle oikeutta kutsua häntä nimellä
Miikael. Pelastus on yksin Jeesus-nimessä.
Mutta eikös olekin niin, että ette voi myöntää
erehtyneenne Danielin kirjasta, jossa Miikael ja
"ihmisen pojan kaltainen työskentelevät yhdessä, ollen eri yksilöt?
Tapelkaa vaan sanoista .. luotu, synnytetty,
ulostettu, tulostettu, ulosvedetty .. ihan miten vaan.
Mutta minä en itselleni poikaa loisi, vaan
synnyttämisestä on kysymys ja syntynyt mikä
syntynyt - ei kakkaamalla tehty eikä loimilla
työstetty. Ei pitsinnyplääjän taidoilla synnyttäisi .. kuin korkeintaan kuvan pojasta.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Tietty kaikella tehdyllä on isänsä, mutta kyllä
Jumala sanassaan selkeesti korostaa, ettei Jeesus
ole luotu. Niinkuin kaikki muu, enkelitkin,
on luotua ..
Kuulkaas ..
Jaak. 3:9
Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
Me ollaan Jumalan kaltaisiksi luotuja. Meistä
tulee oikeesti Jumalan kaltaisia (Kristuksessa)
vasta sitten kun uudestisynnymme Jumalan lapsiksi.
Herra auttakoon, että saisimme vastaanottaa tämän
sanan: Herra luo minuun uusi sydän ja anna uusi
vahva henki. Jotenki tolleen se yx psalmi menee
Mut Jumalan lapseuteen synnytään ei se lunta
luomalla luonnista .. vain lumiukko sillä syntyä
vois.
Ideneb No tästä on kirjoitettu moneen kertaan, mutta ilmeisesti heikosti, koska ei oikein mene jakeluun.
>Kirjoitit ""Kukaan ei Adventtikirkossa ole koskaan luullut Jeesusta enkeliksi.""
Pitää paikkansa. Koko ajatus olisi liki kaikille adventisteille kauhistus.
>Ajatteletkos että kriitikot keksivät perättömiä juttuja vääristäen adventismia ja adventtikirkkoa?
Nimenomaan!!! Ja sinäkin, joka selvästi haluat esiintyä rehtinä uskovaisena yhdyt kuoroon.
>Tiedät vallan hyvin, että adventtikirkko pitää Ellen Whiten kirjoituksia arvovaltaisena jatkuvanan totuuden lähteenä.
Voi olla... mutta systeemi ei toimi niin, että EGW määrittelee, mitä adventismi on. Ainoa opin määrittelijä on Raamattu ja kunnollinen adventismi punnitsee myös EGWn Raamatulla. Eikä sitäpaitsi tarvitse edes uskoa EGWhen ollakseen adventisti.
Sitäpaitsi kirkon virallisessa opissa ole mitään Mikaelista, eli adventisti saa uskoa asiasta, mitä haluaa. Useimmat ajattelevat Mikaelin takroittavan Jeessusta, mutta tiedän monia, jotka ovat eri mieltä.
>Ja mitä tämä EGW:n itse nyt julistaa, tässä otantaa..
Sama EGW sanoo, myös Kristusta iankaikkiseksi Jumalaksi, joten ei tämä ihan niin yksiselitteinen juttu ole kuin sitä kuvaat. Eli kunnon EGW eksegeesi vaatisi vähän suurempaa syventymistä.
Käytännössä asia ei nimittäin ole niin, että Mikaelia Jeesuksena pitävät adventistit ajattelisivat näin opettaessaan tekevänsä Jeesusta enkeliksi vaan Mikaelin Jumalaksi.
Eli opettavat suurin piirtein samaa kuin Jean Calvin aikanaan ja jotakin aivan muuta kuin Jehovan todistajat.
Mutta jos tuo nyt tuntuu liian vaikealta haltsattavaksi voi todeta, ettei tällä mitään merkitystä ole, koska kukaan normaali tervejärkinen adventisti ei Mikaelista (vaikka tätä Jeesuksena pitäisikin) koskaan mitään puhu... paitsi, jos löytyy joku, joka asiasta jotakin kysyy tai väittää.
KaiUtulila kirjoitti:
Noin sitten lyöt EGW tekstit valheelliseksi näinkin julkisella palstalla, vaikka olet adventisti?? Lainasin EGW kirjoitettuja tekstejä enkä omiani tuonut.
Mutta kiitos sinulle jälleen osoitukseksi, että adventisteilla on kova työ harhaoppinsa peittelyyn ja valehdella ja haukkua kaikki kriitikot aina valehtelijoiksi.
Näin aikuisten kesken.
Otahan jo pois "ellen" lasisi. Aika laajasti on tietoa EGW toisesta puolesta. Kolikolla on aina kaksi puolta. Ja on hyvä kertoa koko totuus koskien adventistien profeettaa EGW:ta.
Toisille on vaikeaa tunnustaa todellisten asioitten laita. Halutaan näköjään laittaa pää pensaaseen. Pää pensaassa ei varmaan sua haittaa, mutta me muut tehdään oikeat huomiot. Ulkopuolella teidän(adventistien) on totuus. Tästä on hyvä alkaa.."Jumalan Sana."
Utulila:)En ymmärtänyt.
Oli sekavaa.
Minä en lyö maahan oppeja joita itsekin tunnen, sanotaan ettenm lyö niillä päähän mieluimmin.
Olen empaattinen koska olen itsekin joutunut ne tutkimaan ja tiedän miten kova työ on monet asiat käsittää.
MOoista ei pitäisi täällä ollenkaan keskustella, koska asiaa vaatii todella perehtymistä ja pidempiaikaista tutkimista.
Olen 8 vuotta täysiaikaisesti Raamattua kotonani etänä tutkimnut ja jonkunlainen tolkku asiaoissa.
1 Tess 5:21
Siunausta
jari laurilaKai_A kirjoitti:
No tästä on kirjoitettu moneen kertaan, mutta ilmeisesti heikosti, koska ei oikein mene jakeluun.
>Kirjoitit ""Kukaan ei Adventtikirkossa ole koskaan luullut Jeesusta enkeliksi.""
>Ajatteletkos että kriitikot keksivät perättömiä juttuja vääristäen adventismia ja adventtikirkkoa?
Nimenomaan!!! Ja sinäkin, joka selvästi haluat esiintyä rehtinä uskovaisena yhdyt kuoroon.
>Tiedät vallan hyvin, että adventtikirkko pitää Ellen Whiten kirjoituksia arvovaltaisena jatkuvanan totuuden lähteenä.
Voi olla... mutta systeemi ei toimi niin, että EGW määrittelee, mitä adventismi on. Ainoa opin määrittelijä on Raamattu ja kunnollinen adventismi punnitsee myös EGWn Raamatulla. Eikä sitäpaitsi tarvitse edes uskoa EGWhen ollakseen adventisti.
Sitäpaitsi kirkon virallisessa opissa ole mitään Mikaelista, eli adventisti saa uskoa asiasta, mitä haluaa. Useimmat ajattelevat Mikaelin takroittavan Jeessusta, mutta tiedän monia, jotka ovat eri mieltä.
Sama EGW sanoo, myös Kristusta iankaikkiseksi Jumalaksi, joten ei tämä ihan niin yksiselitteinen juttu ole kuin sitä kuvaat. Eli kunnon EGW eksegeesi vaatisi vähän suurempaa syventymistä.
Käytännössä asia ei nimittäin ole niin, että Mikaelia Jeesuksena pitävät adventistit ajattelisivat näin opettaessaan tekevänsä Jeesusta enkeliksi vaan Mikaelin Jumalaksi.
Eli opettavat suurin piirtein samaa kuin Jean Calvin aikanaan ja jotakin aivan muuta kuin Jehovan todistajat.
Mutta jos tuo nyt tuntuu liian vaikealta haltsattavaksi voi todeta, ettei tällä mitään merkitystä ole, koska kukaan normaali tervejärkinen adventisti ei Mikaelista (vaikka tätä Jeesuksena pitäisikin) koskaan mitään puhu... paitsi, jos löytyy joku, joka asiasta jotakin kysyy tai väittää.
KaiKirjoitit:""Eikä sitäpaitsi tarvitse edes uskoa EGWhen ollakseen adventisti.""
Kannan ottosi on lähes kielteinen Ellen G Whiten suhteen. Sopii hyvin siihenkin, ettei kaikki hänen kirjoituksensa päde Raamatun valossa. Joten oikeaan suuntaan Kai A on menossa.
Pidetään se mikä oikeaa ja hylätään kaikki se väärä. Pelkkää rehellisyyttä vain!- Mikaelia jumalaksi
Utulila kirjoitti:
Kirjoitit:""Eikä sitäpaitsi tarvitse edes uskoa EGWhen ollakseen adventisti.""
Kannan ottosi on lähes kielteinen Ellen G Whiten suhteen. Sopii hyvin siihenkin, ettei kaikki hänen kirjoituksensa päde Raamatun valossa. Joten oikeaan suuntaan Kai A on menossa.
Pidetään se mikä oikeaa ja hylätään kaikki se väärä. Pelkkää rehellisyyttä vain!Olette mielistyneet enkeleihin, tutkiviin tuomioihinne, sapatteihinne ja elleniinne sekä sunnuntai pedonmerkkioppiinne.
SDA Ilmestyskirja kurssi = virallista adventismia teiltä pastoreilta.
Ilmestyskirja seminaari vihossa opetetaan että Kristus on sama kuin ylienkeli Mikael.
Jos et saa vihkosta käy katsomassa esim Kulmakivi seurakunnan sivuilta, srk Espoossa.
www.google.fi Mikael ja kulmakivi...vaikka niin heti löytyy.
Ellen G White on väärä profeetta! Nimestäkin tulee 666
Raamattu ei missään ilmoita että enkelioppaita tulee tuoden viestejä Jumalalta, vaan Jeesus sanoi että on hyvä että minä menen pois , sillä jätän Minä Pyhän hengen joka johtaa kaikkeen totuuteen.
Kyllä enkeleitä ilmestyy, mutta ei 70v ajan. Ja sanomat mitä Ellen saanut enkeleitä ei ole armo- rakkaus- pelastuskeskeisiä, kuin Jumalan enkeleillä.
Ne tuovat nuhtelua, ojennusta...paljastavat lähimmäisten virheitä, erheitä.
Jumala on hienotunteinen. Pyhä Henki paljastaa meille kaikille synnin, se on Pyhän Hengen tehtävä!
Eihän fiksu varas mene kaupankassalle kertomaan että hän tulee varastamaan, ei
Hän voi ennemmin vaikka puhua erityyppisistä varkaista yms...
hän on ovela
Niin tässäkin paholainen tuo viestejä väärän profeetan suulla, niin hienosti että sitä on vaikea huomata, on sekoittunut niin paljon oikeeta mukaan,
lopputulos on kumminkin että jättää ihmisen "kylmäksi", vaille pelastusvarmuutta....meidän tulee muuttaa luonnettamme niin että kelpaamme taivaaseen.
Pitää kiinni totuudesta....sapatista yms.
Mikä on totuus? Pyhäkköoppi?
Kun Jeesuksen veri siirretään ristiltä taivaaseen, missä sovitustyö tehdään?
Tämä on niin törkee eksytys!
Jeesus kuoli ristillä sovittaen kaikki meidän syntimme! Siihen uskoen saamme pelastusvarmuuden tässä ja nyt!
Samalla maailman ruhtinas on kärsinyt tappion! Suuri taistelu on jo käyty! Jeesus on jo saatanan voittanut!
Halleluja! - Puskista huutelija
Kai_A kirjoitti:
No tästä on kirjoitettu moneen kertaan, mutta ilmeisesti heikosti, koska ei oikein mene jakeluun.
KaiEllen White onnistui olemaan itsensä kanssa ristiriidassa useita kertoja, useimmiten kuitenkin eri kirjoissa. Sinä onnistut olemaan itsesi kanssa ristiriidassa useita kertoja pienessä muutaman virkkeen viestissä, joten aloitetaan:
Sanot näin:
"Koko ajatus olisi liki kaikille adventisteille kauhistus."
Siis ajatus siitä, että Mikael = Jeesus.
Kohta sanot näin:
"Useimmat ajattelevat Mikaelin tarkoittavan Jeesusta, mutta tiedän monia, jotka ovat eri mieltä."
Siis liki kaikille ajatus Mikael=Jeesus on kauhistus, mutta useimmat silti ajattelevat näin.
Ja sitten sanot:
"koska kukaan normaali tervejärkinen adventisti ei Mikaelista (vaikka tätä Jeesuksena pitäisikin) koskaan mitään puhu..."
Tämä alkaa olla jo aika vaikeasti tulkittavaa? Vaikka pitää Mikaelia Jeesuksena, niin tervejärkisenä älyää olla puhumatta siitä, mutta eikö tuollainen kaksoiselämä ole henkisesti aika raskasta?
Ja sitten se paras:
"Eikä sitäpaitsi tarvitse edes uskoa EGWhen ollakseen adventisti."
Aika uskomatonta tekstiä, ottaen huomioon, että Ellen G White on adventtikirkon pyhä profeetta, jonka tekstit ovat erehtymättömiä. Vähän kun buddhalainen sanoisi, että ei ole tarpeen uskoa Buddhaan ollakseen buddhalainen.
Olen aikeissa postittaa tuon kommenttisi käännettynä englanniksi jollekin SDA:n edustajalle, sillä on mielenkiintoista tietää kuinka he suhtautuvat mielipiteeseesi, koska tietoni mukaan edustat virallista adventtikirkon mielipidettä suomessa, etkä ole surkea puskista huutelija kuten minä.
Mutta vietisi oli hyvä esimerkki kaaoksesta joka adventtikultissa vallitsee. Kukaan ei ole mitään mieltä mistään, ja jos on, niin yleensä jo seuraavassa lauseessa ollaan ristiriidassa edellisen lauseen kanssa.
Kirkon virallinen edustaja kieltää uskontonsa virallisen profeetan väittämällä, että häneen ei tarvitse edes uskoa.....
Mitä todisteita vielä tarvitaan adventtikultin lopun läheisyydestä???? - Aramiz26
Mikaelia jumalaksi kirjoitti:
Olette mielistyneet enkeleihin, tutkiviin tuomioihinne, sapatteihinne ja elleniinne sekä sunnuntai pedonmerkkioppiinne.
SDA Ilmestyskirja kurssi = virallista adventismia teiltä pastoreilta.
Ilmestyskirja seminaari vihossa opetetaan että Kristus on sama kuin ylienkeli Mikael.
Jos et saa vihkosta käy katsomassa esim Kulmakivi seurakunnan sivuilta, srk Espoossa.
www.google.fi Mikael ja kulmakivi...vaikka niin heti löytyy.
Ellen G White on väärä profeetta! Nimestäkin tulee 666
Raamattu ei missään ilmoita että enkelioppaita tulee tuoden viestejä Jumalalta, vaan Jeesus sanoi että on hyvä että minä menen pois , sillä jätän Minä Pyhän hengen joka johtaa kaikkeen totuuteen.
Kyllä enkeleitä ilmestyy, mutta ei 70v ajan. Ja sanomat mitä Ellen saanut enkeleitä ei ole armo- rakkaus- pelastuskeskeisiä, kuin Jumalan enkeleillä.
Ne tuovat nuhtelua, ojennusta...paljastavat lähimmäisten virheitä, erheitä.
Jumala on hienotunteinen. Pyhä Henki paljastaa meille kaikille synnin, se on Pyhän Hengen tehtävä!
Eihän fiksu varas mene kaupankassalle kertomaan että hän tulee varastamaan, ei
Hän voi ennemmin vaikka puhua erityyppisistä varkaista yms...
hän on ovela
Niin tässäkin paholainen tuo viestejä väärän profeetan suulla, niin hienosti että sitä on vaikea huomata, on sekoittunut niin paljon oikeeta mukaan,
lopputulos on kumminkin että jättää ihmisen "kylmäksi", vaille pelastusvarmuutta....meidän tulee muuttaa luonnettamme niin että kelpaamme taivaaseen.
Pitää kiinni totuudesta....sapatista yms.
Mikä on totuus? Pyhäkköoppi?
Kun Jeesuksen veri siirretään ristiltä taivaaseen, missä sovitustyö tehdään?
Tämä on niin törkee eksytys!
Jeesus kuoli ristillä sovittaen kaikki meidän syntimme! Siihen uskoen saamme pelastusvarmuuden tässä ja nyt!
Samalla maailman ruhtinas on kärsinyt tappion! Suuri taistelu on jo käyty! Jeesus on jo saatanan voittanut!
Halleluja!Meillä tehtävä ratkaistavana. Kuka oli tämä mahti, Joka Itsensä Jumalan meille loi? Tässä ajaudutaan pussiin. Ensin väitetään, ettei ilman luomista ole syntynyt mitään? Jo Darvin todisti, että esimerkiksi ihminen on kehittynyt asteittain. Darvin oli Papin poika ja erittäin uskovainen mies. Hänen löytönsä muuttivat hänen ajatusmaailmansa. Hän ei löytänyt oikeaa Kristittyjen Jumalaa. Hän teki vain vallan kumouksen Kristilliseen ajatteluun. On hyvin todennäköistä, että Jumala on syntynyt eräiden oman aikansa voima hahmojen aivoissa. Eihän kukaan voi todistaa meille todellisesti, koska Jumala on syntynyt? Tämä Jumala on ihmisille aivan omatekoinen asia.
Onhan Vaticaanin päämieskin Jumala. Ihan vaan ihmisten tekemä. Onhan tälläkin Jumalalla oma sinetti, jonka kaikki hänelle kuuliaiset tuntevat.
Jesaja. 43:10. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palveliani, jonka minä olen valinnut, jotta tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. MINUN JÄLKEENI EI OLE LUOTU YHTÄKÄÄN JUMALAA, EIKÄ MINUN JÄLKEENI TOISTA TOISTA TULE:
Tässä on todistus, että Jumalakin on luotu. Kysymys: Kuka on todella Jumalan luonut?
Siis Yksin Raamattukin todistaa sen, että Jumalakin on luotu. Jesaja ei mainitse kuka on Jumalan luonut, Jos kerran Jumala on luotu, Tässä tapauksessa ovat Enkelitkin luotuja ja Jumalan Jälkeen ei toista Jumalaa enää tule. Joten tekemällähän kaikki on tehty. Joillekin töille vain sanotaan, että tekiä on tuntematon.
Pitäähän meidän ymmärtää selvä sana, jos Jumala itse on luotu. Täytyy Jeesuksenkin kuulua noihin luotuihin Enkeleihin. Ajatelkaa Jos Jumala Jeesus alentuu olemaan palvelia joka yleensä kuuluu alempaan kastiin, niin ei Jeesukselle ole kunnian kysymys kuulua myös Enkelijoukkojen Päämieheksi. Ei tuntunut Jeesus olevan mikään tittelin kipeä henkilö. Ajatelkaa Hän on alentunut olemaan Palvelia. Puskista huutelija kirjoitti:
Ellen White onnistui olemaan itsensä kanssa ristiriidassa useita kertoja, useimmiten kuitenkin eri kirjoissa. Sinä onnistut olemaan itsesi kanssa ristiriidassa useita kertoja pienessä muutaman virkkeen viestissä, joten aloitetaan:
Sanot näin:
"Koko ajatus olisi liki kaikille adventisteille kauhistus."
Siis ajatus siitä, että Mikael = Jeesus.
Kohta sanot näin:
"Useimmat ajattelevat Mikaelin tarkoittavan Jeesusta, mutta tiedän monia, jotka ovat eri mieltä."
Siis liki kaikille ajatus Mikael=Jeesus on kauhistus, mutta useimmat silti ajattelevat näin.
Ja sitten sanot:
"koska kukaan normaali tervejärkinen adventisti ei Mikaelista (vaikka tätä Jeesuksena pitäisikin) koskaan mitään puhu..."
Tämä alkaa olla jo aika vaikeasti tulkittavaa? Vaikka pitää Mikaelia Jeesuksena, niin tervejärkisenä älyää olla puhumatta siitä, mutta eikö tuollainen kaksoiselämä ole henkisesti aika raskasta?
Ja sitten se paras:
"Eikä sitäpaitsi tarvitse edes uskoa EGWhen ollakseen adventisti."
Aika uskomatonta tekstiä, ottaen huomioon, että Ellen G White on adventtikirkon pyhä profeetta, jonka tekstit ovat erehtymättömiä. Vähän kun buddhalainen sanoisi, että ei ole tarpeen uskoa Buddhaan ollakseen buddhalainen.
Olen aikeissa postittaa tuon kommenttisi käännettynä englanniksi jollekin SDA:n edustajalle, sillä on mielenkiintoista tietää kuinka he suhtautuvat mielipiteeseesi, koska tietoni mukaan edustat virallista adventtikirkon mielipidettä suomessa, etkä ole surkea puskista huutelija kuten minä.
Mutta vietisi oli hyvä esimerkki kaaoksesta joka adventtikultissa vallitsee. Kukaan ei ole mitään mieltä mistään, ja jos on, niin yleensä jo seuraavassa lauseessa ollaan ristiriidassa edellisen lauseen kanssa.
Kirkon virallinen edustaja kieltää uskontonsa virallisen profeetan väittämällä, että häneen ei tarvitse edes uskoa.....
Mitä todisteita vielä tarvitaan adventtikultin lopun läheisyydestä????Voihan se olla raskasta havaita, että suuri osa palstan adventismin haukuista on ollut väärän puun juurella. Itse asiassa on vähän huvittavaa, että jos jossakin on sellainen adventisti joka ylpeilee oikeasta opistaan, haukkuu toisia eikä näe muuta kuin Mikaelin, pedon merkin, sapatin, sunnuntain, ei usko ristin sovitukseen jne, jne niin minä vastustan häntä ja olisin valmis heti ehdottamaan, että olisikohan paras laittaa mainittu veli jäähylle, sivuraiteelle tai vaikka erottaa joukosta.
Enkä oikein ymmärrä, miksi tähän Mikael kysymykiseen liittyisi joku henkisesti raskas kaksoiselämä. Huh. Voihan ihmisellä olla joku mielipide, mutta jos asia ei ole kauhean tärkeä niin ei siitä tarvitse usein puhua. Minullakin on joku kanta Mikael juttuun, mutta vaikka olen aiheesta yleisesti täällä veistellyt, en ole omaa kantaani siitä esittänyt, enkä ole missään muuallakaan kantaani aiheesta opettanut tai puhunut muistaakseni noin kolmeenkymmeneen vuoteen... eli sen jälkeen kun tajusin, että evankeliumi hukkuu jaarituksiin mielipidejutuista, joihin Raamattu ei anna kaikenkattavaa vastausta.
Ja se, ettei EGWhen tarvitse uskoa ollakseen adventisti on "uskomatonta tekstiä". Kaipa minä nyt adventistina tiedän asian paremmin. Se on ollut adventistien kanta jo ennen seurakunnan perustamista. James White (EGWn puoliso) esitti asian useampaan otteeseen, ensimmäisen kerran jo 1850 -luvun lopulla ja hän toisti sen ollessaan päänkonferenssin esimies.
EGW on kyllä yhtenä kirkon opinkohdista (ja mainittun kohta olisi pitänyt esittää vähän Raamattukeskeisemmin) mutta syy siihen, ettei EGW ole kirkon kastelupauksessa on nimenomaan tässä vanhassa adventistisessa perinteessä. Ja voin vakuuttaa, että myös käytännössä Adventtikirkossa on paljon jäseniä, jotka a) eivät EGWstä mitään tiedä ja ovat ihan tyytyväisiä ja arvostettuja jäseniä tai b) tietävät EGWstä eivätkä pidä häntä profeettana ja ovat silti arvostettuja jäseniä.
Eli kantani tässä asiassa saa ihan rauhassa esittää kenelle vain englanniksi tai suomeksi... ties vaikka olisin perinyt sen nyt paavin pallilla päänkonferenssin esimiehenä istuvalta Jan Paulsenilta, joka oli aikanaan yksi ensimmäisistä teologian opettajistani.
Eli asiassa ei ole pienintäkään kaaosta. Kaaos on siinä, että yritätte fundamentalistisella innolla istuttaa adventismia muottiin, jonka liki kaikki adventistit tuntevat vieraaksi.
Kai- Aramiz 2
Aramiz26 kirjoitti:
Meillä tehtävä ratkaistavana. Kuka oli tämä mahti, Joka Itsensä Jumalan meille loi? Tässä ajaudutaan pussiin. Ensin väitetään, ettei ilman luomista ole syntynyt mitään? Jo Darvin todisti, että esimerkiksi ihminen on kehittynyt asteittain. Darvin oli Papin poika ja erittäin uskovainen mies. Hänen löytönsä muuttivat hänen ajatusmaailmansa. Hän ei löytänyt oikeaa Kristittyjen Jumalaa. Hän teki vain vallan kumouksen Kristilliseen ajatteluun. On hyvin todennäköistä, että Jumala on syntynyt eräiden oman aikansa voima hahmojen aivoissa. Eihän kukaan voi todistaa meille todellisesti, koska Jumala on syntynyt? Tämä Jumala on ihmisille aivan omatekoinen asia.
Onhan Vaticaanin päämieskin Jumala. Ihan vaan ihmisten tekemä. Onhan tälläkin Jumalalla oma sinetti, jonka kaikki hänelle kuuliaiset tuntevat.
Jesaja. 43:10. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palveliani, jonka minä olen valinnut, jotta tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. MINUN JÄLKEENI EI OLE LUOTU YHTÄKÄÄN JUMALAA, EIKÄ MINUN JÄLKEENI TOISTA TOISTA TULE:
Tässä on todistus, että Jumalakin on luotu. Kysymys: Kuka on todella Jumalan luonut?
Siis Yksin Raamattukin todistaa sen, että Jumalakin on luotu. Jesaja ei mainitse kuka on Jumalan luonut, Jos kerran Jumala on luotu, Tässä tapauksessa ovat Enkelitkin luotuja ja Jumalan Jälkeen ei toista Jumalaa enää tule. Joten tekemällähän kaikki on tehty. Joillekin töille vain sanotaan, että tekiä on tuntematon.
Pitäähän meidän ymmärtää selvä sana, jos Jumala itse on luotu. Täytyy Jeesuksenkin kuulua noihin luotuihin Enkeleihin. Ajatelkaa Jos Jumala Jeesus alentuu olemaan palvelia joka yleensä kuuluu alempaan kastiin, niin ei Jeesukselle ole kunnian kysymys kuulua myös Enkelijoukkojen Päämieheksi. Ei tuntunut Jeesus olevan mikään tittelin kipeä henkilö. Ajatelkaa Hän on alentunut olemaan Palvelia.43:15 "Minä, Herra, olen teidän Pyhänne, minä, Israelin Luoja, olen teidän kuninkaanne.
43:16 Näin sanoo Herra, joka teki tien mereen ja polun valtaviin vesiin,
43:17 joka vei sotaan vaunut ja hevoset, sotaväen ja sankarit kaikki; he vaipuivat eivätkä nousseet, he raukenivat, sammuivat niinkuin lampunsydän:
43:18 Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
43:19 Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.
43:20 Minua kunnioittavat metsän eläimet, aavikkosudet ja kamelikurjet, koska minä johdan vedet korpeen, virrat erämaahan, antaakseni kansani, minun valittuni, juoda.
43:21 Kansa, jonka minä olen itselleni valmistanut, on julistava minun kiitostani." - benedi=siunattu
missä jakeessa lukee että nimenomaan Mikael-olisi luotu??...eikä syntynyt Jumalasta!?
Se auttaisi uskontiellä jo monta askelta taaksepäin :-) Mitätöijään Saatanaan: Mitätä ikivanha Mytholokia todistaakaan auringon kunnioitettavan päivän johdosta?
Panetteko te luottonne luotuun? Todiste on varma, että niin teette.- Havaitsia
Utulila kirjoitti:
Noin sitten lyöt EGW tekstit valheelliseksi näinkin julkisella palstalla, vaikka olet adventisti?? Lainasin EGW kirjoitettuja tekstejä enkä omiani tuonut.
Näin aikuisten kesken.
Utulila:)Lopeta hyvä mies Lusiferin palvonta.
JARLAULLE
Minun käsitykseni Miikaelista
Kirjoittanut: AnttiVKantola 17.1.2009
"Ihmisen poika tuli alas taivaasta ja on ihmiskunnan pelastaja.
(Joh 3:13, Matt 16:28) Miikael viittaa Jeesukseen taivaan enkelijoukkojen johtajana.
(1 Tess 4:16, Matt 16:27, 24:30-31)"
Ensiksikin: kiitokset asiallisesti perustellusta
opetuksestasi. Olen tässä asiassa kuitenkin
toisenlaisilla jäljillä. En silti yhtään moiti
niitä, jotka Sinun selostuksesi nojalla uskovat,
että Raamattu tarkoittaa Miikaelilla Jeesusta.
On kuitenkin varottava, ettei tarkoita Jeesuksella
Miikaelia. Eli ei alenneta Jumalan ainokaista
poikaa yhdeksi enkeleistä.
Mielestäni et ota huomioon
kaikkia seikkoja ja yhä jää pelkäksi oletukseksi se,
että Raamattu Miikaelista puhuessaan puhuisi
Jeesuksesta. Asia ei kylläkään ole kovin tärkeä,
kunhan ei oleteta Jeesusta enkeli-henkiolennoksi.
MINUN YKSINKERTAISET PERUSTELUNI
Niin usein kuin syön Danielin näkyä Tigris-virran
rannalla, näen enkeliruhtinas Miikaelin tulevan
auttamaan ihmisen pojan kaltaista - taistelevan
alueellista pimeyden ruhtinasta vastaan.
Ja niin usein kuin syön Johanneksen Ilmestyksen
12. lukua, näen samaisen enkelin syöksevän
saatanan alas taivaasta. Ihmisen Pojan käskystä.
Jeesuksesta käytetään tuossa luvussa nimeä Karitsa. Ja ylienkelistä Miikael-nimeä.
Henkivallat taistelevat ... Jeesus on Karitsa ja
sen nojalla käskijä. Eihän ylin käskijä itse
taistele, ei presidenttikään sodassa riehu, vaikka
on sota-aikaan ylin komentaja.
Ylipäällikön päiväkäsky komeilee meilläkin lähes
joka kirkon seinällä, mutta ei tätä koskaan
taistelukentällä nähdä.
Mannerheim ... mutta ei hän presidenttinä ollessaan. Mutta Miikael on aina Miikael ja
Jeesus on aina Jeesus. Ei mantteli muutu sillä
lailla kuin Marskin.
Mielestäni Juudaskin, (Jeesuksen pikkuveli?),
ymmärtää Miikael-nimellä taistelevaa ylienkeliä
ja Jeesus-nimellä "minun Herraani ja minun Jumalaani".
Juud 1:9
Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
Ja Heprealaiskirje minun käsitykseni mukaan
suorastaan varoittaa sekoittamasta Jeesus-nimeä
yhdenkään enkeli-nimen kanssa. Miksi meille olisi
tärkeää todistella, että Jeesuksesta voidaan
käyttää myös Miikael-nimitystä?
Eikö Jeesus-nimi ole kaikkein täyteläisin??
Jumalan Poika on enkeleitä suurempi - Hepr 1:5-14
5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
[Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]
6
Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo: -- Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä. [Ps. 97:7]
7
Enkeleistä hän sanoo näin: -- Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi. [Ps. 104:4]
8
Mutta Pojastaan hän sanoo: -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.
[1:8,9: Ps. 45:7,8]
9
Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi.
[Ap. t. 10:38]
10
Ja myös näin: -- Sinä, Herra, laskit alussa maan perustukset, sinun kättesi työtä ovat taivaat.
[1:10-12: Ps. 102:26-28 : Ps. 8:4]
11
Ne katoavat, mutta sinä pysyt. Ne kaikki kuluvat kuin vaate, [Jes. 51:6]
12
sinä käärit ne kokoon kuin päällysviitan, ne vaihdetaan niin kuin vaate. Mutta sinä olet iäti sama, sinun vuotesi eivät lopu. [Ilm. 6:14]
13
Yhdellekään enkelille ei Jumala milloinkaan ole sanonut: -- Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle. [Ps. 110:1; Mark. 12:36 ]
14
Eivätkö enkelit ole palvelevia henkiä?
Heidät lähetetään palvelemaan niitä,
jotka saavat osakseen autuuden.
[Ps. 34:8, 91:11,12]
"KUKA ON NIINKUIN JUMALA?" "MISSÄ ON ELIAN JUMALA"
Kun Elisa löi vettä Elian viitalla ja avautui tie,
niin näen yhtäläisyyttä siihen, miksi ylienkeli
Miikaelilla on juuri tuo nimi: kuka on Jumalan
vertainen tai niinkuin Jumala.
Niissä kummassakin on mielestäni viittaus
Johtajaan, Jumalaan. "Niinkuin", "Kuka on niinkuin?" Elisa ei viittaa Elian viittaan, eikä
enkeli Miikael nimellään mielestäni viittaa
itseensä - vaan: "Kuka on?" (Ei: "Minä olen")
ja Elisa viittaa:"Missä on on?", 2.Kun.2.).
Ei: tämä viitta on.
SOTAVAUNUILLA JA RATSUILLA ON KÄSKIJÄNSÄ
2.Kun.2:12
Kun Elisa sen näki, huusi hän: "Isäni, isäni! Israelin sotavaunut ja ratsumiehet!"
Uskon, että enkeliruhtinas Miikael on Israelin
puolesta sotiva, käskevä, taistelujohtaja.
Suojelevien enkelien johtaja maan päällä.
Vaikka tuossa ei sellaista suoranaisesti sanota.
Siunaten!Terve
No niin, ymmärrämme toisiamme.
Ei toki Jeesusksesta enkeliä tehdä, Luojasta.
Kyllä tämä selvä asia on.
Minun Miikael kirjoitukseni oli vajaa, ja teen siihen lisäyksiä.
Muistin teologian tekijän.
Hän on ranskalainen 1500 luvulla elänyt uskonpuhdistaja, jonka teologiaan Raamatuntutkijat ovat yhtyneet paljolti eri piireissä.
Adventtikirkko syntyi 1865 noin.
Hyvää kaikkea Sinulle siunauksia
jarijarlau kirjoitti:
Terve
No niin, ymmärrämme toisiamme.
Ei toki Jeesusksesta enkeliä tehdä, Luojasta.
Kyllä tämä selvä asia on.
Minun Miikael kirjoitukseni oli vajaa, ja teen siihen lisäyksiä.
Muistin teologian tekijän.
Hän on ranskalainen 1500 luvulla elänyt uskonpuhdistaja, jonka teologiaan Raamatuntutkijat ovat yhtyneet paljolti eri piireissä.
Adventtikirkko syntyi 1865 noin.
Hyvää kaikkea Sinulle siunauksia
jariHei, Jari!
Ei, emme ymmärrä toisiamme. Sulle on tärkeää
säilyttää opit ja mulle on tärkeää saada opit
pois tieltä.
Et usko, että Miikael on Jeesus ja kuitenkin
käännät maat ja mannut, todistaaksesi sen opin
puolesta. Ja puhdistat EGW:n maineen, sanomalla
että se keksittiin jo ennen Elleniä.
Mutta kyllä EGW-kirjallisuus paljastaa, kuka
Jeesus=Miikael -oppia YLLÄPITÄÄ.
Oudon tärkeää on se, että opillisesti täytyy
pitää kiinn ienkeliopista ja toisaalta ei muka
pidetä siitä kiinni.
Alkaa pikkuhiljaa mennä Jarlaun uskottavuus.AnttiVKantola kirjoitti:
Hei, Jari!
pois tieltä.
pidetä siitä kiinni.
Alkaa pikkuhiljaa mennä Jarlaun uskottavuus.No, niin, minä välitän ainoastaan kristinuskosta enkä filosofioista, ja pyhityksestä.
Minä tiedän että pelastus vaatii kokosydämisyyden ja vilpittömyyden.
Istun mieluimmin kapakassa, teen kaikkea mahdollista syntiä mieluimmin eli menen reilusti synnistä helvettiin, kuin sitten puolisydämisyydestä kirkon penkiltä, vaikka istuisin siellä kymmeniä vuosia.
Niin, Sinun pitää nyt sitten vaan ohittaa minut kaikessa keskustelussa.
En minä mieslestäni selittele.
Olen toiminut Raamatunopettajana, saarnaajana ja kanttorina monenlaisessa lähetystyössä joskus.
Tunnen kirjoitukset 10 vuoden opiskelujeni jälkeen, ja tiedän mitä uskon ja tunnen asioita.
Maallikkoina tosin kaikki, ei korkeakoulututkintoa.
Nyt pitäisi alkaa ja revetä oopperalaujajaksi ja sitten pressaksi, heh, ei sen kummempaa.
Katsotaan jos olosuhteet edellyttävät ja pyydetään, en pyri mihinkään.
Ei sen kummempaa selitystä ja rossaamista ole.
Jumalan siunausta
jari laurila- Benedi-IDENEB
Jeesus, joka antoi 10- käskyä...hautasi Mooseksen, koska tämä oli lyönyt Kalliota eli Kristusta!
Mooses ei sen vuoksi päässyt luvattuun maahan!
Jeesus, hautasi hänet, ja Raamattu kertoo ettei KUKAAN, tiennyt hautapaikkaa, vain Jeesus!
On luonnollista että Miiekael- jeesus tuli ja riiteli Mooseksen ruumiista, koska Hän, oli ainoa, joka, tiesi seisoa Mooseksen multien päällä!
" Minä olen ylösnousemus ja elämä" Mistäriita sitten syntyi!?
Tietenkin synnistä, Jos Mooses sai ylösnousemuksen,
vaikkei Kristus ollut vielä kuollut Mooseksen puolesta, niin saatana kertoi ja väitteli, ettei Miikaelilla olut perusteita herättää Moosesta!!
Mutta Jeesuspa herätti, ja sanoi, riitele Isäni kanssa! - Huomioia
jarlau kirjoitti:
No, niin, minä välitän ainoastaan kristinuskosta enkä filosofioista, ja pyhityksestä.
Istun mieluimmin kapakassa, teen kaikkea mahdollista syntiä mieluimmin eli menen reilusti synnistä helvettiin, kuin sitten puolisydämisyydestä kirkon penkiltä, vaikka istuisin siellä kymmeniä vuosia.
Olen toiminut Raamatunopettajana, saarnaajana ja kanttorina monenlaisessa lähetystyössä joskus.
Tunnen kirjoitukset 10 vuoden opiskelujeni jälkeen, ja tiedän mitä uskon ja tunnen asioita.
Nyt pitäisi alkaa ja revetä oopperalaujajaksi ja sitten pressaksi, heh, ei sen kummempaa.
Jumalan siunausta
jari laurilaVai välität kristinuskosta?
Jos välittäisit, niin pyrkisit kaikin keinoin
poistamaan väliverhon -- enkeliopin sun muut
EGW-harhat -- niin että adventistilla olisi
pääsy Puolustajan puheille. Ilman TT-pelottelua.
Ja ilman sitä pelottelua, että rukoukset menee
saatanalle (kolme-enkeliä) - Matti E. M.
jarlau kirjoitti:
No, niin, minä välitän ainoastaan kristinuskosta enkä filosofioista, ja pyhityksestä.
Jumalan siunausta
jari laurilaJeesusta ei voi Raamatun perusteella päätellä enkeli Miikaeliksi.
Jeesus ja ihmisen pojan kaltainen ovat Raamatussa eri persoona.
Ja myös Paavali sanoo selvästi, ettei ketään enkeleistä sanota Jumalan Pojaksi.
Hebrealaiskirje:
1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
1:13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"? - Aramiz26
AnttiVKantola kirjoitti:
Hei, Jari!
pois tieltä.
pidetä siitä kiinni.
Alkaa pikkuhiljaa mennä Jarlaun uskottavuus.Oltaessa Ehtoollisella. Jeesus ei ollut Tittelin kipeä, Jos hän on ollut palvelia, niin hän on yhtä hyvin voinut olla Miikkael. Muuten silmiini otti Jesajan luku 43:10. Josta käy ilmi, että Jumalakin on luotu olento. Tämä 43.10 kertoo, että itse Jumalakin on luotu, miksi sitten Jeesus ei Jeesus ja Enkelit eivät olisi luotuja. Millainen voimahan tuon Jumalan itsensä loi? Muuten Antti hyvä sinun uskottavuus on mennyt jo alusta lähtien.
- benedi=siunattu
Matti E. M. kirjoitti:
Jeesusta ei voi Raamatun perusteella päätellä enkeli Miikaeliksi.
Jeesus ja ihmisen pojan kaltainen ovat Raamatussa eri persoona.
Ja myös Paavali sanoo selvästi, ettei ketään enkeleistä sanota Jumalan Pojaksi.
Hebrealaiskirje:
1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
1:13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?sopii että tätä enkeliä kutsutaan Herraksi ja Jumalaksi
2 Moos 3: 2, 4
Hänhän se puhui Moosekselle omasta kansastaan Israelista, joka pitäisi saada pois Egybtin maasta orjuuden pesästä!
Yritäpä sinä saada jokaikinen suomalaisukuinen pois venäjältä, ei oo helppo nakki! - eremith
Benedi-IDENEB kirjoitti:
Jeesus, joka antoi 10- käskyä...hautasi Mooseksen, koska tämä oli lyönyt Kalliota eli Kristusta!
Mooses ei sen vuoksi päässyt luvattuun maahan!
Jeesus, hautasi hänet, ja Raamattu kertoo ettei KUKAAN, tiennyt hautapaikkaa, vain Jeesus!
On luonnollista että Miiekael- jeesus tuli ja riiteli Mooseksen ruumiista, koska Hän, oli ainoa, joka, tiesi seisoa Mooseksen multien päällä!
" Minä olen ylösnousemus ja elämä" Mistäriita sitten syntyi!?
Tietenkin synnistä, Jos Mooses sai ylösnousemuksen,
vaikkei Kristus ollut vielä kuollut Mooseksen puolesta, niin saatana kertoi ja väitteli, ettei Miikaelilla olut perusteita herättää Moosesta!!
Mutta Jeesuspa herätti, ja sanoi, riitele Isäni kanssa!Kerran muodostunut yleinen mielipide eli ajatustapa pitää useimmat mielet vallitsevassa suunnassa. Tämä vaivaa lakkaamatta ihmisten päätä, ja herättää heissä vastaavaa aaltoilua. On myös havaittavissa tiettyjä uskonnollisia ajatustapoja, hyvin tarkalleen määrättyjä ja syvälle kaivaituneita uomia, kuten olemme havainneet Adventistien ajattelussa. Ne ovat tulos yhteisön samanlaisesta ajatusten jatkuvasta toistosta yli 150-vuoden aikana.
Ajatusten jotka ovat syntyneet tuon yhteisön E G. Whiten auktoritäärisestä johtamisinnosta, ja taistelusta ja tavasta taistella muita muita uskonnollisia yhdyskuntia vastaan. Nämä hänen tapansa ovat muovanneet ja värittäneet perinpohjin lähes jokaista tähän yhteisöön kuuluvaa ja liittyvän mieltä siten, että kaikki mikä tulee Adventismin ulkopuolelta, tai mikä raamatusta ei sovi sinällään tukemaan oppirakenteita, niin se muunnetaan adventismiselle "värähtelytasolle".
Kuten ajatusmielemme (mentaaliruumiimme) muokkaavat yhteisön sisältä tulevia ajatuksia jotka jäsenet vastaanottavat nämä ajatusvärähtelyt plus omat tavanomaiset oppiin silätyneet värähtelynsä, - seuraus samoin jos yhteisö vastaanottaessaan ulkopuolelta tulevia vaikutuksia muilta uskontosuunnilta, niin he vastaanottavat ne oman järjestönsä värähtelytasonsa muokkaamina. Tämän vuoksi Adventismi/adventistit näkevät samat raamatulliset "tosiasiat", mutta lisäävät niihin omat vallitsevat ennakkomieltymyksensä, ja syyttävät aivan turhaan, ja kenties vilpittömästi toisiaan tosiasiain vääristelystä ja epärehellisten menetelmien ja tulkintojen käyttämisestä.
Jos tämä totuus ja sen välttämättömyys tunnustettaisiin, niin monet uskonnolliset kiistakysymykset ja eri oppikysymykset välttettäisiin ja sovittaisiin helpommin kuin nyt ja riidat olisi helpommin sovitettavissa ja silloin jokainen uskonnollinen oppisuunta tiedostaisi, mikä osuus on persoonallisella tasoituksella, eikä sensijaan syyttäisi toista vallitsevasta näkemyserosta, vaan kukin etsisi kahden eri näkökannan keskitietä, eikä kumpikaan pitäisi silloin hellittämättä kiinni omasta näkemyksestään, jolloin Jumalakin pääsisi joskus ja ennen pitkään kumpaakin ohjaamaan.
- Tule ja katso
Tuossa valehtelet Calvinismista, niin että korvat punottaa, Jarlau!
Mut jos Calvin simmotos erehtyi, miksi puolustat häntä?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041045014
Älä sivuuta tätä, Jarlau!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041040755
Äläkä tätäkään ...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041043253
Tsätä puhumattakaan
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041044875- Aramiz26
Riitä Kai Arasolan tasolle milloinkaan, Sinultahan puuttuu viisaus asioiden tulkinnan suhteen. Olettamukset eivät ole tietoa. Perustele asiasi kunnolla. Lyhyellä ymmärryksellä varustettu ei tule koskaan käsittämään Vanhoja kirjoituksia. Tunne tämän ajan kulttuuri ja tämän ajan tavat. Kulttuuri on ottanun monia muodon muutoksia Lähes kahden tuhannen vuoden aikana.
Jopa Evankeliumitkin ovat Hellenistisen astian maun mukaan meille tehtyjä. Voinet tietämättömänä väitellä koko ikäsi koskaan tulematta tietämään todellista tietoa. Olettamukset eivät ole koskaan totta. Olettamus on toteamontonta teoriaa.
- Jeesus
Vielä Mikaelista
Mikael (arkkienkeli)
Wikipedia esittää asia näin.
Kuten esim Aapeli Saarisalon Raamatun sanakirja.
Ortodoksit, jotka ovat erikoistuneita enkelihin.
Fra Angelico, Saint Michael, 1424–1425.Mikael (hepreaksi מיכאל,
latinaksi Michael) on enkeli, joka Danielin kirjan ja ilmestyskirjan
mukaan toimii taivaallisen sotajoukon komentajana taistelussa
langenneita enkeleitä vastaan. Sekä juutalaiset että kristityt pitävät
häntä ylimpänä seitsemästä arkkienkelistä. Hepreankielinen nimi
tarkoittaa ”se joka on Jumalan kaltainen”. Mikaelin tehtävänä on
perinteen mukaan välittää ihmisten pyynnöt Jumalalle ja johdattaa
sielut taivaaseen. Näistä syistä Mikaelia pidetään joskus Jeesuksen
taivaallisena hahmona, mutta kristinuskossa tätä pidetään harhaoppina.
Suomen kaupunki Mikkeli on saanut nimensä Mikaelista.
400-luvulta lähtien on kristillisessä kirkossa vietetty ylienkeli
Mikaelille pyhitettyä mikkelinpäivää 29.9. tai seuraavana sunnuntaina.
Myöhemmin mikkelinpäivästä on tullut kaikkien enkelien päivä.
Jehovantodistajant opettavat Mikaelin olevan luotu olento: Jeesus.
Adventistit opettavat Mikaelin tarkoittavan Jeesusta, mutta ei luotu.
Molemmilla ryhmillä on oma vääristymänsä
Adventistien Ilmestyskirjaseminaarissa ja raamatunselityksessä
Kysymyslaatiokon kysymys: v 1980 Adventtiairueesta
Kuka on Miikael
Millä voimme perustella seurakunnasamme yleisesti eniintyvää
käsitystä, jonka mukaan Mikael tarkoittaa Kistusta. (A-L.H)
Vastausesi kysymykseen sopinee Mikaelia koskeva kommenentaari
sarjastamme:
"Mikael, hebr. Mika`el, kirjaimellisesti, kuka on jumalan kaltainen.
Hänen ilmoitetaan olevan yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista (Hebr.
Sarim) (Dan 10:13). Myöhemmin Danielin kirjassa hänet kuvataan
Israelin erityiseksi suojelijaksi (12:1). Hänen henkilöllisyyttään ei
tässä täsmällisesti ilmoiteta, mutta vertailu muihin raamatun kohtiin
osoittaa Hänen olevan Kristus. Juud 9 nimittää häntä ylienkeliksi. 1
Tess 4:16 osoittaa, että kuoleitten ylösnousemus tapahtuu kristusen
tulemuksessa Ylienkeilin äänen kuuluessa. Kristus lausui, että
haudoissa olevat tulevat esiin kuullessaan Ihmisen pojan äänen.( Joh
5:27-29)
Tämän perustella näyttää siis selvästi, että Mikael ei ole kukaan muu
kuin Itse Herra Jeesus (Ks. Hengellisiä kokemuksia s. 185;
aikakausien
toivo s.105). Nimi Mikael esiintyy raamatussa apokalytptisissä
teksteissä (Dan 10:13, 21; 12 : 1; Juud 1: 9 ; ilm 12: 7). Sitä
paitsi
sitä käytetään ainoastaan silloin , kun Kristus on suoranaisessa
taistelu tilanteessa saatanan kanssa. Nimen hebreankielinen merkitys
kuka on jumalan kaltainen? On samalla kysymys sekä haaste. Kun
otetaan
huomioon, että saatanan kapina oli varsinaiselta olemukseltaan
yritystä asettautua Jumalan valtaistuimelle ja tehdä itsensä
Korkeimman vertaiseksi (Jes 14:13). Nimi Mikael on mitä sopivin nimi
hänelle joka otti tehtäväksi jumalan luonteen oikeaksi osoittamisen
ja
saatanan väätteiden tyhjäksi tekemisen- SDA Bibel comentary, vol. 4,
s. 860- Eskatologi
"" sitä käytetään ainoastaan silloin ,
kun Kristus on suoranaisessa
taistelu tilanteessa saatanan kanssa. ""
Puolustelette mikaeljeesus-oppianne sillä, mitä
se ja se on sanonut sen ja sen sanoneen!
Mutta Danielissa esiintyy Miikael kolme kertaa.
Ja kerran Joh.Ilm.
Näissä tilanteissa esiintyy toisena "ihmisen
pojan kaltainen".
Ylienkeliksi mainittu Mikael on enkeli tietysti.
Ja se toinen, ihmisen pojan kaltainen, ellei hän
ole Jeesus, niin kuka sitten.
Ei "ihmisen pojan kaltainen" ainakaan enkeliä
tarkoita. Ja Jeesuksesta sanotaan, että kenelle
enkeleistä Hän koskaan on sanonut:
istu tähän minun oikealle puolelleni.
Daniel 10.
5 Katsellessani ympärilleni minä äkkiä huomasin miehen, joka oli pellavavaatteissa, uumillaan vyö parasta kultaa. [2. Moos. 28:5 | Jer. 10:9]
6 Hänen ruumiinsa säihkyi kuin krysoliitti, hänen kasvonsa välkehtivät kuin salama, hänen silmänsä olivat kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävä pronssi, ja hänen äänensä oli kuin kansanjoukon pauhu. [Ilm. 1:14,15]
7 Vain minä, Daniel, näin sen näyn. Miehet, jotka olivat kanssani, eivät sitä nähneet, mutta suuri kauhu valtasi heidät ja he pakenivat ja piiloutuivat. [Ap. t. 9:7]
8 Minä jäin yksin katsomaan tätä suurta näkyä, ja minun voimani katosi, kasvoni muuttuivat kalmankalpeiksi ja ruumiini kävi hervottomaksi. [Dan. 7:28]
9 Minä kuulin hänen sanojensa äänen, ja silloin minä vaivuin syvään uneen, kasvot maata vasten. [Dan. 8:18]
10 Mutta käsi koski minuun ja ravisteli minua, ja minä kohottauduin polvieni ja käsieni varaan.
11 Hän sanoi minulle: "Daniel, sinä Jumalalle rakas! Opi ymmärtämään ne sanat, jotka minä sinulle puhun. Nouse seisomaan. Sinun luoksesi minut on lähetetty." Ja kun hän puhui tämän minulle, minä nousin vavisten ylös. [Dan. 9:22,23]
12 Hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel. Sinun sanasi kuultiin ensimmäisestä päivästä alkaen, jolloin nöyrästi pyysit ymmärrystä Jumalalta. Minä olen tullut sinun sanojesi vuoksi.
13 Persian enkeliruhtinas on vastustanut minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta Mikael, yksi suurimmista enkeliruhtinaista, tuli auttamaan minua. Tästä syystä minä olen viipynyt siellä, Persian kuninkaiden luona.
[Sir. 17:17 | Dan. 12:1; Juud. 9; Ilm. 12:7]
14 Nyt olen tullut selittämään sinulle, mitä on tapahtuva kansallesi aikojen lopussa. Sillä myös tämä näky koskee niitä aikoja." [Dan. 8:26]
15 Kun hän puhui minulle tämän, minä katselin maahan enkä pystynyt sanomaan sanaakaan.
16 Silloin eräs ihmisen kaltainen kosketti huuliani, ja minä avasin suuni ja lausuin edessäni seisovalle: "Herrani, näyn nähdessäni tuska kouristi minua ja voima pakeni minusta.
17 Miten minä, vähäinen palvelija, voisin puhua herrani kanssa? Enää ei minussa ole jäljellä voimaa, tuskin henkeäkään!"
18 Ihmisen kaltainen kosketti minua uudelleen, antoi minulle voimaa
19 ja sanoi: "Älä pelkää, sinä Jumalalle rakas! Kaikki on hyvin. Vahvistu, ole vahva!" Kun hän puhui minulle, minä vahvistuin ja sanoin: "Nyt voit puhua, herrani, sinä olet vahvistanut minua."
20 Hän sanoi: "Tiedätkö, miksi olen tullut luoksesi? Nyt minä palaan taistelemaan Persian enkeliruhtinasta vastaan. Ja kun olen lähtenyt luotasi, Kreikan enkeliruhtinas tulee.
21 Mutta minä kerron sinulle, mitä on merkitty totuuden kirjaan. Ainoa, joka tukee minua heitä vastaan, on teidän enkeliruhtinaanne Mikael,
Loppusana
"Ainoa, joka tukee minua heitä vastaan, on teidän enkeliruhtinaanne Mikael,"
Jokainen vilpitön rukoilija näkee tämän:
Ihmisen pojan kaltainen valistaa Danielia,
että sinun kansasi enkeliruhtinas Mikael on
ainoa, joka tukee ihmisen pojan kaltaista
taistelussa "Persian valtakunnan enkeliruhtinasta
vastaan".
Mutta ne jotka vastoin parempaa tietoaan vääntää
tätä muuksi ... en välittäisi olla heidän housuissaan. - Benedi-IDENEB
että Hän oli Raamatun mukaan enkeliruhtinas, ..Lusifer, Aamuruskon poika, ..ja ylienkeli, enkelien johtaja!
Lusiferusta ylempi oli Jumalan poika,...ja kun sota syttyi taivaassa, tämä ylienkeli heitettiin alas taivaasta, enkeleineen.....on enemmän kuin
luonnollista että Jeesus itse on nyt enkelien Päämies, Ylienkeli Miikael,...koska Lusifer ei osannut kaita
Jumalan enkeleitä, vaan johti 1/3 osan turmioon!
Jeesus on Ylienkeli Miikael---mutta on h'än myös sinun lunastajasi! - Aramiz26
Ettei hän olisi sama kuin Jeesus, Olihan kyseessä voittaa luopuneet Protestantit takaisin Mamman helmaan ja hyvinhän on tuo oppi käynyt Oppimattomien päähän. Miikkael on Jumalan vertainen kaikkien sanakirjojen mukaan. Olihan Jeesus Palveliakin Ehtoollisella Ja Jesaja 43:10 kertoo Jeesuksen olevan luotu olento. Koska Jumalakin on Luotu, siis miksi Jeesusta ei olisi luotu. Olihan Jeesus sanomansa julistuksen parissa 3 ja puoli vuotta.
- Aramiz26
Eskatologi kirjoitti:
"" sitä käytetään ainoastaan silloin ,
kun Kristus on suoranaisessa
taistelu tilanteessa saatanan kanssa. ""
Puolustelette mikaeljeesus-oppianne sillä, mitä
se ja se on sanonut sen ja sen sanoneen!
Mutta Danielissa esiintyy Miikael kolme kertaa.
Ja kerran Joh.Ilm.
Näissä tilanteissa esiintyy toisena "ihmisen
pojan kaltainen".
Ylienkeliksi mainittu Mikael on enkeli tietysti.
Ja se toinen, ihmisen pojan kaltainen, ellei hän
ole Jeesus, niin kuka sitten.
Ei "ihmisen pojan kaltainen" ainakaan enkeliä
tarkoita. Ja Jeesuksesta sanotaan, että kenelle
enkeleistä Hän koskaan on sanonut:
istu tähän minun oikealle puolelleni.
Daniel 10.
5 Katsellessani ympärilleni minä äkkiä huomasin miehen, joka oli pellavavaatteissa, uumillaan vyö parasta kultaa. [2. Moos. 28:5 | Jer. 10:9]
6 Hänen ruumiinsa säihkyi kuin krysoliitti, hänen kasvonsa välkehtivät kuin salama, hänen silmänsä olivat kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävä pronssi, ja hänen äänensä oli kuin kansanjoukon pauhu. [Ilm. 1:14,15]
7 Vain minä, Daniel, näin sen näyn. Miehet, jotka olivat kanssani, eivät sitä nähneet, mutta suuri kauhu valtasi heidät ja he pakenivat ja piiloutuivat. [Ap. t. 9:7]
8 Minä jäin yksin katsomaan tätä suurta näkyä, ja minun voimani katosi, kasvoni muuttuivat kalmankalpeiksi ja ruumiini kävi hervottomaksi. [Dan. 7:28]
9 Minä kuulin hänen sanojensa äänen, ja silloin minä vaivuin syvään uneen, kasvot maata vasten. [Dan. 8:18]
10 Mutta käsi koski minuun ja ravisteli minua, ja minä kohottauduin polvieni ja käsieni varaan.
11 Hän sanoi minulle: "Daniel, sinä Jumalalle rakas! Opi ymmärtämään ne sanat, jotka minä sinulle puhun. Nouse seisomaan. Sinun luoksesi minut on lähetetty." Ja kun hän puhui tämän minulle, minä nousin vavisten ylös. [Dan. 9:22,23]
12 Hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel. Sinun sanasi kuultiin ensimmäisestä päivästä alkaen, jolloin nöyrästi pyysit ymmärrystä Jumalalta. Minä olen tullut sinun sanojesi vuoksi.
13 Persian enkeliruhtinas on vastustanut minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta Mikael, yksi suurimmista enkeliruhtinaista, tuli auttamaan minua. Tästä syystä minä olen viipynyt siellä, Persian kuninkaiden luona.
[Sir. 17:17 | Dan. 12:1; Juud. 9; Ilm. 12:7]
14 Nyt olen tullut selittämään sinulle, mitä on tapahtuva kansallesi aikojen lopussa. Sillä myös tämä näky koskee niitä aikoja." [Dan. 8:26]
15 Kun hän puhui minulle tämän, minä katselin maahan enkä pystynyt sanomaan sanaakaan.
16 Silloin eräs ihmisen kaltainen kosketti huuliani, ja minä avasin suuni ja lausuin edessäni seisovalle: "Herrani, näyn nähdessäni tuska kouristi minua ja voima pakeni minusta.
17 Miten minä, vähäinen palvelija, voisin puhua herrani kanssa? Enää ei minussa ole jäljellä voimaa, tuskin henkeäkään!"
18 Ihmisen kaltainen kosketti minua uudelleen, antoi minulle voimaa
19 ja sanoi: "Älä pelkää, sinä Jumalalle rakas! Kaikki on hyvin. Vahvistu, ole vahva!" Kun hän puhui minulle, minä vahvistuin ja sanoin: "Nyt voit puhua, herrani, sinä olet vahvistanut minua."
20 Hän sanoi: "Tiedätkö, miksi olen tullut luoksesi? Nyt minä palaan taistelemaan Persian enkeliruhtinasta vastaan. Ja kun olen lähtenyt luotasi, Kreikan enkeliruhtinas tulee.
21 Mutta minä kerron sinulle, mitä on merkitty totuuden kirjaan. Ainoa, joka tukee minua heitä vastaan, on teidän enkeliruhtinaanne Mikael,
Loppusana
"Ainoa, joka tukee minua heitä vastaan, on teidän enkeliruhtinaanne Mikael,"
Jokainen vilpitön rukoilija näkee tämän:
Ihmisen pojan kaltainen valistaa Danielia,
että sinun kansasi enkeliruhtinas Mikael on
ainoa, joka tukee ihmisen pojan kaltaista
taistelussa "Persian valtakunnan enkeliruhtinasta
vastaan".
Mutta ne jotka vastoin parempaa tietoaan vääntää
tätä muuksi ... en välittäisi olla heidän housuissaan.Jeesus ei ollut Tittelien kipeä. Hänhän esiintyy kaikkien tittelien alla palveliasta ihan ylä portaille asti. Jesuiitta iskosti Tämän Titteli Järjestyksen kaavat. Kuitenkaan ne eivät soveltuneet Jeesukseen, joka alentui aivan kaikken alhaisimpiin asemiin. Ihmiset ovat keksineet nämä tittelit. Miikkaelhan tarkoittaa Jumalan kaltaista.
- älä sinäkään
" Joten seuraavaksi tulee syy siihen, miksi useat ihmiset kehtaavat väittää adventtikirkon opettavan, että Arkkienkeli Mikael on Jeesus:
Ellen G White, adventtikirkon profeetta, samaistaa kristuksen arkkienkeli Mikaeliksi useissa teoksissaan erittäin selvin sanan kääntein."
Niin -- Ellen sanoi Miikaelin ja Jeesuksen olevan
yksi ja sama - enkeli siis. SEn tunnustutkin jo.
Oppi on siirretty adventismiin, mm. Ilm.kirjan
seminaariin vaikka minne; kaikkeen mahdolliseen.
Joten adventismi ei ole kristinuskoa vaan
jotakin lakiuskonnon ja enkeliuskonnon sekasikiötä.
Totuudessa- Aramiz26
Miikkael oli palvelia, joka Pesi Opetulastensa jalat Ehtoollisella. Hän toimi palveliana Enkeli ruhtinaana Ylienkelinä ynnä muuna. Tämä Jeesus ei ollut Tittelien kipeä. Tähän meidän nousukas luokkaan on iskostettu Tämä Tittelien tavoittelu. Hän Kierteli palestiinan alueilla Barabbas nimisenä. Ja hän mainitsi usein, ettei Barabbas ollu niin hyvin huomioitu että hänellä ei ollut paikkaa mihin hän olisi päänsä kallistanut. Hänhän oli tullut palvelemaan eikä Palveltavaksi. Lopuksi sanon etten minä pidä sinuakaan oikein uskottavana. Tämä on tosi.
- IDENEB
Stefanus mainitsee Miikaelista
Kirjoittanut: Benedi-IDENEB 20.1.2009 klo 18.51
...Hänet ( Mooseksen) Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi, sen enkelin kautta, joka hänelle orjantappurapensaasta oli ilmestynyt" Apost 7:35
2 Moos 3:2, kertoo tästä samaisesta enkelistä,
joka paljastui Jumalaksi eli Jeesukseksi,...jae 4,
6 ja 14
Jeesuksella nimiä riittää!! Kivi, Leipä, Valkeus; Kristus, Enkeli, Miikael, Vapahtaja, Lunastaja, Totuus, Pyhä, Herra Sebaot, Jahve, jne...Jumala...Alussa oli sana ja sana oli Jumala
No ei vaiskaan, ei Jarlaulla mitään ole tollasta
oppia vastaan. Oppi olkoon oppi ja pysyköön.
Toinen asia sitten on vaeltaa Hengessä.
Sellanen tuntuu olevan Jarlaun filosofia.
Mutta mutta .. Se ei toimi. Hapatus pilaa.
Niinpä minussa syttyypi pyhä kiivaus Jumalan huoneen puolesta!! Parempi olla lukematta tää ..
Mee potalle maitopoika!!
Kirjoittanut: IDENEB 21.1.2009 klo 04.23
Poista oma viesti
Muista ottaa aseesi so. irvileukasi mukaan
tarvereissullesi ... niin ja ...
5. Moos. 23:13
Ja sinulla olkoon aseittesi lisänä pieni lapio,
ja kun siellä ulkona istut tarpeellesi, kaiva sillä kuoppa ja peitä sitten ulostuksesi.
Sillä ... minä näen sinun olevan täynnä
tarvitset tyhjennystä
Raamatussa on 27 nimeä Jumalalle, eikä yksikään
niistä ole Miikael!! Ksyy rabbeilta ellet usko!!
Saattosanat ..
Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on:
Ihmeellinen neuvonantaja,
Väkevä Jumala,
Iankaikkinen isä,
Rauhanruhtinas.
Jes. 26:4
Turvatkaa Herraan ainiaan, sillä Herra,
Herra on iankaikkinen kallio.
Jes. 35:10
Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo.
Ap. t. 8:23
Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta,
joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
Ihan hävettää puolestasi, Benedi-IDENEB, ei
muuten, mutta kun tuossa valenimessäsi on jotain
samannäköistä kuin minun ihka oikeessa nikissäni.
IdenebHuomenta
En tuomitse ketään, ei pidä tuomitsemisesta puhua.
Ei koskaan saisi kiihtyä, silloin tulee vääriä sanoja.
Aina kun täälläkin on pitäisi olla rukouksessa ja käsi sydämellä empaattisena lähimmäisenn
rakkaudessa.
Ei tuon kummempia asenteita.
Tietysti tämä on vain keskustelupalsta jossa liikkuu kaikenkarvaisia ja karvattomiakin ihmisiä.
Hengessä vaeltaminen on se tärkein, muuten ihminen ei ole eikä elä Herrassa, mutta ihminen ei pysty (mahdotonta)vaeltamaan Hengessä jos hän tekee omaatuntoansa vastaan Herran edesssä sen tiedon valossa mikä hänellä sillä hetkellä on olemassa sisäistettynä.
Asia on näin yksinkertainen, eikä tämän kummempi.
Tiedon määrä kasvaa kuulemlla, lukemalla ja elämän kokemuksien toisten ja omien kautta.
Siinä sitten Herrassa ja hengessä ja aivan jokainen näkee omat kehitysvaiheensa miten mielipiteet muuttuvat ja erehdyksiä sattuu.
Ylpeysvaiheenkin jokainen on nähnyt ennen kypsää kristillistä nöyryyttä jos sellainen on koittaakseen, eli ihminen elää Herrassa.
Minun kirjoitukseni Miikelista on vajaa, ja täydennän sitä joskus.
Olen ollut 2,5 vuotta poissa kuvioista, ja minun on hankalaa alkaa verestämään hienojen teologioiden asioita, ei huvita raamatun opettajaksi enää, kai joskus paappana voin jonkun sanan lausua, heh, ainakin ja toki kaikesta jää "yleissivistys" ja alitajunnasta prätkähtää tarvittaessa mikä oikein ja väärin.
Näin asia toimi toki raamatunopetustyössäni joskus aina. Tietoa tuli kuin tykin suusta kun tarvittiin. Nyt ei aina tule enää tykin suusta vaan pitäisi hakeakin tietoa. Siksi en ala enää opettajaksi.
Raamattu ja muutama teos pitäisi nyt ainakin lukea läpi, ja minun on pakko viimeistellä Raamattuhotellini kirjoitukset lähestyen niitä uudelleen paremmin lukijan silmin ja päivittää päivittämättä olevat 50 kirjoitusta.
Olen liian yksinäinen, minulla ei ole läheisiä ihmisiä sellaisessa merkityksessä kun toivon, ja siksi hommistani ei tule mitään nyt.
Kirkossakin olin väliinputoaja kaikessa seuranpidossa ja aviotouhuissa.
En jaksa samaan rulijanssiin kaikenkaikkiaan enää uudelleen.
Mutta minä poika laulan ja voin kun mieleni kokonaan tasoittuu ja rauhoittuu tehdä lauluja.
Myös jokusen taulun voin maalata, kuntoilla.
Haluan ottaa tässä rauhassa yksi 10 vuotta noissakin asioissa ja tiedä minkälaisiin ruliujansseihin äijää viedään viedään vielä joskus sitten, heh.
En voi enää uuvuttaa itseäni, haukon henkeäni sitten omat aikani siipi maassa.
Tarvitsen hyvää hengellistä seuraa ja oman minulle potentiaalisen ja kurantin akan, tv. jari.
Hänen pitäisi olla hyvin toimeentuleva ja tilipussi himaan, jollakin lääkärillä olisi sopivat liksat esim.
Painoindeksissä optimaali, max 165 cm, kengän nro max 39, ei huorahtava, altis hyviin elämänarvoihin, jne. kaikkea sopivaa.
Pojat vitsaili että hänen tulisi olla imukykhyinenkin, mutta en aseta vaatimuksia ko.
minulle riittää rakkaus ohjaajaksi molemmin puolin, en maksimoi seksiä, kyllä pissavehkeiden hinkkaaminen rakkaudessa piisaa, mutta mikä nyt molemmin puolin rakkaudessa ensin toinen huomioiden mukavaa, on minun ohjeeni kaikille näissä.
Rakkaus ja porno ovat asiat erikseen ja olen kovasti pahoillani että nuoret ottavat oppinsa netin filmeistä.
Ne ovat porno "viihdettä" joka on luonnotonta.
Minulta tulee aina aamutuimaan pikkusen omaa jari-sedän filosofiaa ohi varsinaisten asiakysymysten.
Jumalan runsasta siunausta päivääsi
jari laurila
Jumalan siunausta
jari laurila- Tarkoitan että adventistia
Ainokainen päättää Adventtikirkossa!
Kirjoittanut: Veli Herrassa 21.1.20
///perustit adventistien käsityksen Jeesuksen jumaluudesta yhden kirjoittajan antaman käsityksen varaan.\\\ (tuntemattoman kommentti)
Kyllä me ihan noin käsitimme, oikein ymmärsimme.
Sillä adventistien käsitykset perustuvat todellakin
yhden ihmisen kirjoituksiin, yhden aisen viime
vuosituhannelta, Ellen G Whiten! Luehan tämä:
/// Ellen White pitää luotua enkeliruhtinasta Mikaelia Kristuksena. Ja näin ollen on jokainen adventisti kuuliainen profetian hengelle ja uskoo samoin. Sillä onhan EGW kirjoittanut myös seuraavaa ..
""Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."" ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.\\\
Rukoilkaa hartaasti, rakkaat veljet ja sisaret,
Herraa Jeesusta, että se ainokainen päättäjä
adventtiliikkeessä ei enää saisi olla ainokainen
profeetta (?) Ellen G White - - vaan Jumalan
ainokainen Poika!
Herrassa - Sitten olet väärällä palstalla
jarlau kirjoitti:
Huomenta
En tuomitse ketään, ei pidä tuomitsemisesta puhua.
Ei koskaan saisi kiihtyä, silloin tulee vääriä sanoja.
Aina kun täälläkin on pitäisi olla rukouksessa ja käsi sydämellä empaattisena lähimmäisenn
rakkaudessa.
Ei tuon kummempia asenteita.
Tietysti tämä on vain keskustelupalsta jossa liikkuu kaikenkarvaisia ja karvattomiakin ihmisiä.
Hengessä vaeltaminen on se tärkein, muuten ihminen ei ole eikä elä Herrassa, mutta ihminen ei pysty (mahdotonta)vaeltamaan Hengessä jos hän tekee omaatuntoansa vastaan Herran edesssä sen tiedon valossa mikä hänellä sillä hetkellä on olemassa sisäistettynä.
Asia on näin yksinkertainen, eikä tämän kummempi.
Tiedon määrä kasvaa kuulemlla, lukemalla ja elämän kokemuksien toisten ja omien kautta.
Siinä sitten Herrassa ja hengessä ja aivan jokainen näkee omat kehitysvaiheensa miten mielipiteet muuttuvat ja erehdyksiä sattuu.
Ylpeysvaiheenkin jokainen on nähnyt ennen kypsää kristillistä nöyryyttä jos sellainen on koittaakseen, eli ihminen elää Herrassa.
Minun kirjoitukseni Miikelista on vajaa, ja täydennän sitä joskus.
Olen ollut 2,5 vuotta poissa kuvioista, ja minun on hankalaa alkaa verestämään hienojen teologioiden asioita, ei huvita raamatun opettajaksi enää, kai joskus paappana voin jonkun sanan lausua, heh, ainakin ja toki kaikesta jää "yleissivistys" ja alitajunnasta prätkähtää tarvittaessa mikä oikein ja väärin.
Näin asia toimi toki raamatunopetustyössäni joskus aina. Tietoa tuli kuin tykin suusta kun tarvittiin. Nyt ei aina tule enää tykin suusta vaan pitäisi hakeakin tietoa. Siksi en ala enää opettajaksi.
Raamattu ja muutama teos pitäisi nyt ainakin lukea läpi, ja minun on pakko viimeistellä Raamattuhotellini kirjoitukset lähestyen niitä uudelleen paremmin lukijan silmin ja päivittää päivittämättä olevat 50 kirjoitusta.
Olen liian yksinäinen, minulla ei ole läheisiä ihmisiä sellaisessa merkityksessä kun toivon, ja siksi hommistani ei tule mitään nyt.
Kirkossakin olin väliinputoaja kaikessa seuranpidossa ja aviotouhuissa.
En jaksa samaan rulijanssiin kaikenkaikkiaan enää uudelleen.
Mutta minä poika laulan ja voin kun mieleni kokonaan tasoittuu ja rauhoittuu tehdä lauluja.
Myös jokusen taulun voin maalata, kuntoilla.
Haluan ottaa tässä rauhassa yksi 10 vuotta noissakin asioissa ja tiedä minkälaisiin ruliujansseihin äijää viedään viedään vielä joskus sitten, heh.
En voi enää uuvuttaa itseäni, haukon henkeäni sitten omat aikani siipi maassa.
Tarvitsen hyvää hengellistä seuraa ja oman minulle potentiaalisen ja kurantin akan, tv. jari.
Hänen pitäisi olla hyvin toimeentuleva ja tilipussi himaan, jollakin lääkärillä olisi sopivat liksat esim.
Painoindeksissä optimaali, max 165 cm, kengän nro max 39, ei huorahtava, altis hyviin elämänarvoihin, jne. kaikkea sopivaa.
Pojat vitsaili että hänen tulisi olla imukykhyinenkin, mutta en aseta vaatimuksia ko.
minulle riittää rakkaus ohjaajaksi molemmin puolin, en maksimoi seksiä, kyllä pissavehkeiden hinkkaaminen rakkaudessa piisaa, mutta mikä nyt molemmin puolin rakkaudessa ensin toinen huomioiden mukavaa, on minun ohjeeni kaikille näissä.
Rakkaus ja porno ovat asiat erikseen ja olen kovasti pahoillani että nuoret ottavat oppinsa netin filmeistä.
Ne ovat porno "viihdettä" joka on luonnotonta.
Minulta tulee aina aamutuimaan pikkusen omaa jari-sedän filosofiaa ohi varsinaisten asiakysymysten.
Jumalan runsasta siunausta päivääsi
jari laurila
Jumalan siunausta
jari laurilaTreffipalstat itsepaljastuksineen on erikseen.
- Aramiz26
Tarkoitan että adventistia kirjoitti:
Ainokainen päättää Adventtikirkossa!
Kirjoittanut: Veli Herrassa 21.1.20
///perustit adventistien käsityksen Jeesuksen jumaluudesta yhden kirjoittajan antaman käsityksen varaan.\\\ (tuntemattoman kommentti)
Kyllä me ihan noin käsitimme, oikein ymmärsimme.
Sillä adventistien käsitykset perustuvat todellakin
yhden ihmisen kirjoituksiin, yhden aisen viime
vuosituhannelta, Ellen G Whiten! Luehan tämä:
/// Ellen White pitää luotua enkeliruhtinasta Mikaelia Kristuksena. Ja näin ollen on jokainen adventisti kuuliainen profetian hengelle ja uskoo samoin. Sillä onhan EGW kirjoittanut myös seuraavaa ..
""Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."" ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.\\\
Rukoilkaa hartaasti, rakkaat veljet ja sisaret,
Herraa Jeesusta, että se ainokainen päättäjä
adventtiliikkeessä ei enää saisi olla ainokainen
profeetta (?) Ellen G White - - vaan Jumalan
ainokainen Poika!
HerrassaJesaja: 43:10. lue itse.
- Enkelit vain henkiä
M I I K A E L
Adventtiteologit eivät tiedä mitä sanoisivat heidän miika-el-jeesus -opistaan !
MUSTAA VALKOISELLA MIIKAELJEESUKSESTA : http://keskustelu.suomi24.fi/node/8639484
MIKÄ IHMEEN MIIKAELJEESUS? -
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8652288
JUMALA=ENKELI:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660576/thread
MIKAELJEESUS ADVENTISTIEN JA EI-ADVENTISTIEN ERONA:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8656178/thread
ENKELIEN PIENUUS TAI SUURUUS:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8559920
YLIENKELI ENEMMÄN KUIN VAIN ENKELI? -
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8656190
KESKUSTELUA VAI TYPERÄÄ KINAA ? -
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8637222/thread
"ENKELI EI OLE ENKELI VAAN RUHTINAS" !
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8657049
KIRJANOPPINUT FLINK ...:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8644051 - benedi=siunattu
Mitäpä tuohon Amenen lisäksi lisäämään
- 123 666 321
>>>> Minua imettiin nuorempana tarpeeksi ja tyydyn ihan perineteiseen pissavehkeiden hinkkaamiseen.
Siinäkin saa ihan hyvän orkun rakkaudessa.
Olen jo sen verran kypsä mies että parisuhteeni mahdollinen olisi rakkautta eikä seksin ja pornon maksimointia.
Nuoret kokeilevat semmosia mallina netin filmit, ikävä kyllä, ovat vääriä opin lähteitä ja luonnottomia.
Kyllä naiset hyvin suihin ottaa saa jos tahtovat rakkaudessa. Ei siinä sinänsä tuomittavaa ole jos molemmille homma maistuu rakkaudessa.> Minä olen sanonut kiinnostukseni irti lopullisesti entisistä naiskiinnostuksistani kesällä 2006 myöskin, eivät suostuneet seurustelemaan kanssani, ja en ole kenestäkään puhunut.
En nai ventovieraita naisia joiden tavoista en tiedä mitään, ja jotka eivät ole koskaan yhteyttä pitäneet.
Kukaan isäkään ei ole tarjonnut tytärtäänkään koskaan.
Päätän asian moiset kahden kesken joskus mahdollisen löytöni kanssa.
20-40 vee minulle potentiaalinen ja kurantti, painoindeksissä optimaali, max 165 cm kenkä max 39, ei huorahtava, vakavarainen (hyvä ja varma työ) kristillisiin arvoihin myönteinen eli kouluttaa voin, -nainen on tilauksessa aina toki. > Selväksi tuli
Kirjoittanut: jarlau
8.2.2009 klo 18.26
Että olen täällä keskustelijana, en raamatunopettajana.
Olen jättänyt hengellisen vastuuni 1.6.2006
-
Olen ollut vapaa tulemaan ja menemään miten lystään synninvietossa vapaasti, koska en ole osallistunut seurakuntaelämään 1.6.2006 jälkeen.
-
Kotisivuni ovat yksityiset, sisältää muutaman raamattuopetuksen
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h403586- 743363
- 1123010
- 1452727
- 1582144
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201988Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa281866- 401609
- 621193
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261095