Miten sanoa levypainot oikein?

Mikä mättää?

Kun joku sälli sanoo nostavansa vaikka kevyet 80kg penkistä onko tähän tulokseen huomioitu yleensä myös tangon ja lukkojen paino vai koostuuko tämä 80kg levypainojen painosta vain eikä siihen ole huomioitu tangon eikä lukkojen painoa?

Oon 25v mies ja olen 6kk treenannut. Aiemmin ei lainkaan kiinnostusta voimaharjoitteluun, niin pystyn nostamaan hauiskääntöä 40kg (mukaanlukien tangon(10kg) ja lukkojen paino(2x2,5kg)).

Oon vähän ymmälläni että missä kohtaa menen voimaharjoittelussa. Tiedän että olen aika amatööri mutta kuitenkin tie tähtiin on pitkä ja kivinen..

10

1125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arska

Se on aina koko roskan paino, eli tanko lukot levypainot...

• painaako

lukot oikeesti 2,5 kg???

• Arska
        painaako kirjoitti:

lukot oikeesti 2,5 kg???

Lukosta, mutta löytyy sellasiakin möhkäleitä. Normilukot taitaa kaikilla saleilla olla niitä jousi-systeemeitä, jotka EI paina 2,5 kiloa.

• mä jo
        Arska kirjoitti:

Lukosta, mutta löytyy sellasiakin möhkäleitä. Normilukot taitaa kaikilla saleilla olla niitä jousi-systeemeitä, jotka EI paina 2,5 kiloa.

ihmettelin!

• 65-v
        Arska kirjoitti:

= kilpailukäytössä olevat painavat 2,5kg.

"Vieterilukot" ovat lähinnä ulkopuolisia jousisokkia.

Itse en käytä lukkoja lainkaan normaalitangossa.

Jousisokkia käytän kuntouttaessani vinkkelitangolla olkavarttani.

• noihi 2.5kilosiin
        65-v kirjoitti:

= kilpailukäytössä olevat painavat 2,5kg.

"Vieterilukot" ovat lähinnä ulkopuolisia jousisokkia.

Itse en käytä lukkoja lainkaan normaalitangossa.

Jousisokkia käytän kuntouttaessani vinkkelitangolla olkavarttani.

kun en kilpaile. ymmärtääkseni se ylein sali tanko ei yknsinään paina ihan 20kg. ja lukot painaa vajaa 2kiloo ne semmose joissa kiristetään se "tähtimutteri"

• Peku44

• Markku Ohtava
        noihi 2.5kilosiin kirjoitti:

kun en kilpaile. ymmärtääkseni se ylein sali tanko ei yknsinään paina ihan 20kg. ja lukot painaa vajaa 2kiloo ne semmose joissa kiristetään se "tähtimutteri"

Tankojakin on erilaisia, mutta yleisimmät 28 mm halkaisijaltaan olevat tangot painavat 20 kiloa, pelkkä tanko.
        Yleensä paino on merkitty tangon päähän.

Lukkoja on sitten varsinkin kaikenlaisia, kevyistä jousilukoista kisalukkoihin.
        Kilpalukot painavat 2,5 kg kappale.

• niin miksi...

Eihän sillä painolla luulisi olevan tavalliselle kuntoilijalle mitään merkitystä! Eikö riitä, että tiedät itse, paljonko saat rautaa ilmaan ja että voit seurata edistymistäsi?

On tietysti totta, että kaikki miehet jossain vaiheessa seuraavat tarkasti noita painoja, esimerkiksi silloin kun sata kiloa penkiltä alkaa mennä ylös ekan kerran...

Mutta ei silloinkaan oikeasti ole merkitystä, paljonko siinä tarkkaan ottaen rautaa on, ellet sitten käy eri paikoissa treenaamassa ja haluat nostella juuri samoilla kilomäärillä...

• voimailija

Voimaharjoittelijan kannattaa unohtaa kokonaan hauiskäännot ja keskittyä raskaisiin perusliikkeisiin. Hauiskääntö jätetään kehonrakentajille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13