Kun joku sälli sanoo nostavansa vaikka kevyet 80kg penkistä onko tähän tulokseen huomioitu yleensä myös tangon ja lukkojen paino vai koostuuko tämä 80kg levypainojen painosta vain eikä siihen ole huomioitu tangon eikä lukkojen painoa?
Oon 25v mies ja olen 6kk treenannut. Aiemmin ei lainkaan kiinnostusta voimaharjoitteluun, niin pystyn nostamaan hauiskääntöä 40kg (mukaanlukien tangon(10kg) ja lukkojen paino(2x2,5kg)).
Oon vähän ymmälläni että missä kohtaa menen voimaharjoittelussa. Tiedän että olen aika amatööri mutta kuitenkin tie tähtiin on pitkä ja kivinen..
Miten sanoa levypainot oikein?
10
1125
Vastaukset
- Arska
Se on aina koko roskan paino, eli tanko lukot levypainot...
- painaako
lukot oikeesti 2,5 kg???
- Arska
painaako kirjoitti:
lukot oikeesti 2,5 kg???
Lukosta, mutta löytyy sellasiakin möhkäleitä. Normilukot taitaa kaikilla saleilla olla niitä jousi-systeemeitä, jotka EI paina 2,5 kiloa.
- mä jo
Arska kirjoitti:
Lukosta, mutta löytyy sellasiakin möhkäleitä. Normilukot taitaa kaikilla saleilla olla niitä jousi-systeemeitä, jotka EI paina 2,5 kiloa.
ihmettelin!
- 65-v
Arska kirjoitti:
= kilpailukäytössä olevat painavat 2,5kg.
"Vieterilukot" ovat lähinnä ulkopuolisia jousisokkia.
Itse en käytä lukkoja lainkaan normaalitangossa.
Jousisokkia käytän kuntouttaessani vinkkelitangolla olkavarttani. - noihi 2.5kilosiin
65-v kirjoitti:
= kilpailukäytössä olevat painavat 2,5kg.
"Vieterilukot" ovat lähinnä ulkopuolisia jousisokkia.
Itse en käytä lukkoja lainkaan normaalitangossa.
Jousisokkia käytän kuntouttaessani vinkkelitangolla olkavarttani.kun en kilpaile. ymmärtääkseni se ylein sali tanko ei yknsinään paina ihan 20kg. ja lukot painaa vajaa 2kiloo ne semmose joissa kiristetään se "tähtimutteri"
- Peku44
noihi 2.5kilosiin kirjoitti:
kun en kilpaile. ymmärtääkseni se ylein sali tanko ei yknsinään paina ihan 20kg. ja lukot painaa vajaa 2kiloo ne semmose joissa kiristetään se "tähtimutteri"
löytyy eräs malli mutta älkää tulkitko tätä
mainostamiseksi.
http://kauppa.voimaharjoittelu.fi/product_info.php/cPath/126_60/products_id/2444 - Markku Ohtava
noihi 2.5kilosiin kirjoitti:
kun en kilpaile. ymmärtääkseni se ylein sali tanko ei yknsinään paina ihan 20kg. ja lukot painaa vajaa 2kiloo ne semmose joissa kiristetään se "tähtimutteri"
Tankojakin on erilaisia, mutta yleisimmät 28 mm halkaisijaltaan olevat tangot painavat 20 kiloa, pelkkä tanko.
Yleensä paino on merkitty tangon päähän.
Lukkoja on sitten varsinkin kaikenlaisia, kevyistä jousilukoista kisalukkoihin.
Kilpalukot painavat 2,5 kg kappale.
- niin miksi...
Eihän sillä painolla luulisi olevan tavalliselle kuntoilijalle mitään merkitystä! Eikö riitä, että tiedät itse, paljonko saat rautaa ilmaan ja että voit seurata edistymistäsi?
On tietysti totta, että kaikki miehet jossain vaiheessa seuraavat tarkasti noita painoja, esimerkiksi silloin kun sata kiloa penkiltä alkaa mennä ylös ekan kerran...
Mutta ei silloinkaan oikeasti ole merkitystä, paljonko siinä tarkkaan ottaen rautaa on, ellet sitten käy eri paikoissa treenaamassa ja haluat nostella juuri samoilla kilomäärillä... - voimailija
Voimaharjoittelijan kannattaa unohtaa kokonaan hauiskäännot ja keskittyä raskaisiin perusliikkeisiin. Hauiskääntö jätetään kehonrakentajille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904