kysymys

maidosta

Minkäikäiseen asti olette antaneet äidinmaidonkorviketta? Kun meillä lapsi nyt täytti 1vuotta ollaan annettu vielä tavan maidon kanssa lisänä nania. Esim: aamulla pullosta nania, päiväruuan kanssa lasista tavan sinistä maitoa joskus pullosta nania ja tavan maitoa sekaisin? miten muilla?

2

896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiipuri

      Hei
      Meilla on tytto 14kk ja saa viela vastikemaitoa aina maitopullo-aikaan kun tavallinen maito ei viela kelpaa. En ole niin pitanyt kiiretta sen tutustuttamisen kanssa kun vastikkeessa on kuitenkin vitamiineja ja muita ja meilla ainakin on ruuan syominen vahan niin ja nain valilla. Tarjoan tavallista maitoa valipalan kanssa mukista vaikkei sita mene kuin horppy kaksi. toivon etta se siita pikkuhiljaa muuttuu tavalliseen maitoon. Vaikkakin veljenpoika ei vielakaan juo tavallista maitoa ja ikaa on 5v. Siella annetaan kauramaitoa koska se kelpaa. itse olen ajatellut ihan rauhassa juottaa vastiketta viela ainakin puoli vuotta ennenkuin alan suuremmin miettia asiaa. Sina aikana sita voi tytto alkaa kelpuuttaa valipala maitonsa niin sitten sita voikin vaihtaa muutkin maitoajat tavalliseen.

    • Elina

      Tyttöni täyttää kohta 1 v. ja saa molempia sekaisin. Olen vähitellen alkanut totutella tavalliseen maitoon. Kun parasta aikaa on oksennus- ja ripulitaudissa, niin olen antanut vain vastiketta mm. suuremman energiamäärän takia. Anna muksullesi aikaa ihan rauhassa totutella, ei kai tuolla mikään suurempi kiire ole. Itse ajattelen, että varsinkin iltamaitoa annan pullosta, että tuttu ja turvallinen iltarutiini pysyy ennallaan. Päivällä sitten mukista. Jokainen lapsi varmaankin omaa tahtiaan tottuu näihin "uusiin kujeisiin", yhdeltaä se sujuu nopeammin ja toinen taas tarvitsee enemmän aikaa.
      Jokainen äiti kuitenkin tuntee sen oman lapsensa ja hänen tapansa. Joskus on tosi hauskaa/raivostuttavaa seurata näillä palstoilla käytävää sanailua ja vastausten piikittelevää sävyä... Nyt eksyin aiheesta!
      Tsemppiä teille molemmille, minusta tuo tyylisi maitoasiassa on hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe