Kemin Autokeskus Oy

rotten weiler

Kemin Autokeskus Oy mainitaan Kuluttajalehden riita-asiat listalla vuoden 2008 joulukuun numerossa. Eikös tuo ole se firma, joka pyörittää "Torpin autotaloa"??

Asiakkaan Kemin Autokeskuksesta ostama käytetty auto osoittautui puutteelliseksi monessakin suhteessa takuuajan sisällä (alle 3 kk ostosta mm. ilmastointi lakkasi toimimasta). KA ei suostunut asiakkaan vaatimuksiin takuun piiriin kuuluvien virheiden korjaamisesta. Asiakas vei riidan kuluttajavalituslautakuntaan, missä KA hävisi jutun (pl. maalipinnan vauriot, joissa näytön ei katsottu riittävän).

18

9772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti Meikäläinen*

      No hyvä, että kuluttajalla on edes jotain oikeuksia tässä "suurempien riistoyhteiskunnassa" nykyään.
      Varsinkin asuntokauppa, autokauppa, ja autokorjaamot huijaavat ihan surutta hyvä uskoisia tavallisia ihmisiä usein.

      Positiivinen ja lohduttava uutinen että oikeuttakin on vielä...

      • bosse bildoktor

        Kuluttajalautakunnan tekemät päätökset eivät velvoita yrittäjää. Yrittäjä voi haistattaa paskat sen ratkaisuille.

        Oikeutta saa vain käräjäoikeudesta nostamalla kanteen yrittäjää vastaan.


      • riittävän
        bosse bildoktor kirjoitti:

        Kuluttajalautakunnan tekemät päätökset eivät velvoita yrittäjää. Yrittäjä voi haistattaa paskat sen ratkaisuille.

        Oikeutta saa vain käräjäoikeudesta nostamalla kanteen yrittäjää vastaan.

        julkisen, niin loppuu luupäiseltä yrittäjältä leipä, että silleen.


      • se on
        riittävän kirjoitti:

        julkisen, niin loppuu luupäiseltä yrittäjältä leipä, että silleen.

        eli ne firmat/yritykset jotka ei ala takuukorjauksiin tai vastaaviin,tarkoittaa maallikon kielellä sitä että firma on perseellään ja sillä ei mene hyvin...säästävät kuluissa.


      • mekaanikko
        riittävän kirjoitti:

        julkisen, niin loppuu luupäiseltä yrittäjältä leipä, että silleen.

        Ei oo eka kerta kun ton firman nimi mainitaan täällä eikä välttämättä positiivisessa hengessä. Pöljiä asiakkaita vaan tuntuu riittävän. Miksi?


    • Kemin Autokeskus Oy

      Kuluttajalehden lyhennelmä riitalautakunnan päätöksesta on aika harhaanjohtava.

      Tapaus on Tammikuulta 2005. Ja auto oli VW Sharan 1.8T vuosimallia 1999. Kyseinen asiakas oli nuorehko mieshenkilö Turun seudulta.
      Auto oli myyntihetkellä erittäin hienossa kunnossa ollut n 100.000 km ajettu huoltokirjallinen auto.
      Mainitun 3kk takuun Kemin Autokeskus Oy maksoi eri Turun alueen autokorjaamoille ko. auton korjauksia yli 2000 eurolla.
      Maksoimme mm. pelkästään ilmastointilaitteen korjauksesta 1012 euroa Turun VV-autolle.
      Tosin myöhemmin selvisi, että siinä yhteydessä oli ko. laskuun sisällytetty petollisesti myös takatilan lisälämmittimen asennus ja siksi laskun summa oli niin korkea.
      3 kk takuun aikana uusimme autoon asiakkaan vaatimuksesta lisäksi ainakin pakoputken,radion kaiuttimet,lämpömittarin anturin, ajovalojen korkeuden säätömoottorin, vaihteistoöljyt...

      Takuuajan päättymisen jälkeen asiakas reklamoi joskus raksahtavasta kakkosvaihteesta. Turun VV-auton korjaamopäällikkö ei saanut kyseisen auton laatikkoa raksahtamaan.
      Lupasimme korjata mahdollisen vian tai maksaa todellisen korjauskustannuksen, mutta ko. asiakkaalle korjaus ei kelvannut vaan hän vaati rahallista hyvitystä.
      Tämän hyvityksen lautakunta meille suositti maksettavaksi. Katsoimme, että kuluttajasuojalain mukaan meillä olisi kuitenkin ollut oikeus korjata vika. Lautakunnan päätökseen vaikutti se, että asiakas kertoi myyneensä auton jo eteenpäin.

      Sama asiakas olisi halunnut maalauttaa koko auton uudestaan Virossa "tutulla automaalarilla" meidän kustannuksella, koska joissain paikoissa oli lakassa hilseilyä kiven iskemien yms kulumisen vuoksi. Auto kävi usealla eri automaalaamolla arvioitavana siinä toivossa, että joku maalaamo kirjottaisi lausunnon joka velvottaisi meidät tämän maalauksen kustantamaan. Tällaista lausuntoa ei kuitenkaan mikään Turun seudun maalaamo kirjoittanut.

      Arto Parkkonen
      KEMIN AUTOKESKUS OY

      • Hävisitte kuitenkin juttunne

        Hävisitte kuitenkin juttunne ainakin osittain.

        Kysymys kuuluukin: miksi ette maksaneet mukisematta sitä osuutta asiakkaan vaatimuksista, mikä oli mielestänne riidatonta?

        Ei anna hyvää kuvaa firmasta, jos takuukorjauksia ei hoideta.

        Toivottavasti tarinasi asiakkaan epärehellisyydestä pitää paikkansa, koska muutoin saatat joutua käräjille, tällä kertaa kunnianloukkauksesta.

        Asiakkaissa on tosiaan joskus epärehellisiäkin, mutta se vaan on kauppiaan siedettävä. Se kuuluu bisnekseen. Se, että asiakas mielestäsi on yrittänyt "jotakin" ei oikeuta sinua tekemään väärin.


      • löytyvän...
        Hävisitte kuitenkin juttunne kirjoitti:

        Hävisitte kuitenkin juttunne ainakin osittain.

        Kysymys kuuluukin: miksi ette maksaneet mukisematta sitä osuutta asiakkaan vaatimuksista, mikä oli mielestänne riidatonta?

        Ei anna hyvää kuvaa firmasta, jos takuukorjauksia ei hoideta.

        Toivottavasti tarinasi asiakkaan epärehellisyydestä pitää paikkansa, koska muutoin saatat joutua käräjille, tällä kertaa kunnianloukkauksesta.

        Asiakkaissa on tosiaan joskus epärehellisiäkin, mutta se vaan on kauppiaan siedettävä. Se kuuluu bisnekseen. Se, että asiakas mielestäsi on yrittänyt "jotakin" ei oikeuta sinua tekemään väärin.

        Näitä "epärehellisiä" ostajiakin näyttäisi olevan liikkeellä aivan liian usein. Heidän toimintansa nostaa tavallisen käytetyillä autoilla ajavan kuluja ihan turhaan! Eikö heitä voisi hirttää munista - ja ilman oikeudenkäyntiä?

        Suomessa tuntuu luultavan, että käytetyn auton on oltava uutta vastaavassa kunnossa. Tuhkakupin tyhjennyskin seitsemänsadan kilometrin välein kuuluu myyjäparalle?


      • Olet väärällä alalla
        löytyvän... kirjoitti:

        Näitä "epärehellisiä" ostajiakin näyttäisi olevan liikkeellä aivan liian usein. Heidän toimintansa nostaa tavallisen käytetyillä autoilla ajavan kuluja ihan turhaan! Eikö heitä voisi hirttää munista - ja ilman oikeudenkäyntiä?

        Suomessa tuntuu luultavan, että käytetyn auton on oltava uutta vastaavassa kunnossa. Tuhkakupin tyhjennyskin seitsemänsadan kilometrin välein kuuluu myyjäparalle?

        ilmiselvästi...

        Itse olet kumminkin se täysmulkku asiakas kun muualla asioit.


    • Ilmastointi

      Kiinnitti huomiota tuo ilmastointikoneen rikkoontuminen tässä keississä.

      Itsellä on sellainen kokemus, että kyseisen firman "huoltotoimenpiteiden" jälkeen auton ilmastointikone valutti vedet sisään autoon.

      Muutaman kuukauden päästä koko vehje teki tenät....

      Osaakohan ne ihan hommiaan tai käyttävätkö sopimattomia litkuja tai työmenetelmiä..?

      En toiste autoani Torpin autotalon pajalle vie.

      • v-four

        Joo kyseisellä korjaamolla on mulle huolettu/korjattu jo useammasta autosta ilmastointi ja hyvin toimii edelleen.Muistakin korjaamoista on kokemuksia ei tosin yhtä hyviä!Jos haluatte korjauttaa autonne jonkun toisen piikkiin vaihtakaa uusi auto kerran vuoteen,köyhät!!


    • koreaaa

      koreaa sanoi hyndai ja koreaa sanoi japanilainen. Hei! me ollaan kaikki kiinalaisia.

    • minä_vaan

      sen verran voin kertoa et myyjä väitti käytetyn auton olevan kunnossa ja vannotti ettei mitään vikaa ole ym ym. lähin auto kaupan pihasta ajoin noin 50 km ja kaikki merkki valot alko palamaan. oli säiliö tyhjä ym ym menin takasi seuraavana päivänä ja kerroin kaiken, sanovat vaan ettei he korja tai tee siihe mitään ku se on huolto hommia. eivät tuleet missään vastaan ja itelle makso koko homma 350 e. ja eikä siinä viel kaikki lupasivat hoitaa paperi asiat kuntoon ja rekisteröidä ym niin vitut.. vakuutusyhtiö soitti ja kertoi ettei ne ole mitään tehnyt, et siinä ei oo mitään vakuutuksia päällä ja omistaja viel autoliike, meni toista viikkoa ennenkö ne sai hoidettua paperi hommat !!! en osta minä eikä kyl mun koko suku kunta yhtään autoa sieltä!!! ja hyvähän nais henkilöä' on kusettaa noissa auto kaupoissa...

    • pöljä

      Kyllä se on ostajan tehtävä hoitaa rekisteröinnit ja vakuutus asiat,ilman valtakirjaa ei taida olla edes mahdollista hoitaa vakuutuksia muiden kuin sinun itsesi.

    • Shitcustomercare

      Kiertäkää liike kaukaa, itse ostin aikanaan 1.8 tdi focus, matkalla kotia soitin että auto tärisee ajaessa. Sanoivat että tuo auto huomenna tänne niin katsotaan ja korjataan. Ilmeni että autossa oli vetoaakselit paskana ja korjaus olisi maksanut yli 2tonnia. Eikä liike tietenkään suostunut kaupanpurkuun tai korjaamaan vikaa vaikka kaupanteosta oli kulunut 1 pv. 4h. Tapeltiin liikkeessä ja kauppa saatiin purettua.

      • hohhoj

        Jos on tyytyväinen huoltoon niin sillähän huolto paranee että polttaa koko liikkeen, vai oliko se näin...


    • AivanUskomatonta

      Kyseisestä liikkeestä ostettu auto pari vuotta sitten. Jonkin ajan kuluttua auto alkoi temppuilemaan. Ensimmäisessä huollossa, eikä toisessakaan mutta kolmannessa huomattiin kun kaikki moottorin osat oli vaihdettu, että autossa väärä moottori, josta ei missään ollut ilmoitettu. Liike ei suostunut kaupan purkuun. Ei itse keritty autolla kovin paljoa edes ajaa. Hukkaan meni rahat, koska autosta ei saatu kuin murto-osa ostohinnasta takaisin, koska auto ei ole ajokuntoinen! No ei vissiin kun moottoria ei pystytä vaihtamaan takaisin korjaajien mukaan. Eikä tässä vielä kaikki, tällä hetkellä auto myynnissä, muka täydellisellä huoltokirjalla eikä mitään mainintaan moottorin vaihdosta! Ja auto muka katsastettu silloin kun ollut meillä seisonnassa. Ei voi muuta sanoa kuin että huhhuh, en suosittele kyllä kenellekään näin sutkia firmaa! Kyllä pistää miettimään mitä ihmisten päässä liikkuu!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe