2000e/kk? Kerro omasta toimeentulostasi.

ymmällään....

Tuleeko toimeen jos tienaa kuukaudessa noin 1800e-2000e? Toki riippuu asuinpaikasta, kulutustavoista ynnä muusta, mutta haluaisin kuulla nyt teiltä suunnilleen tähän palkkahaarukkaan sijoittuvilta kertomuksia pärjäämisestänne. Tällä palstalla kuulee useimmiten vain näistä yli 2500e tienaavista, ja on alkanut mietityttää että voiko tosiaan olla niin että 2000 eurolla ei vaan eletä muuta kun nipin napin. Vai onko vaan niin, että täällä palstalla todellakin liioitellaan erittäin suuresti?

Itse olen vasta nuori opiskelija, mutta aihe kiinnostaa ihan yleisesti näin omaa tulevaisuutta ajatellen.

99

19088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täm

      Itslelleni jää käteen 1250 ja vaimolleni saman verran. Vuokra on 770. Eli 1730 jää nelihenkisen perheen kulutukseen.(auto,sähkö,atk,puhelin,lehdet,lasten harrastukset,...(isännän tupakan pössyttely ja pikkumuotoinen lotrailu)
      Ei siis jää plussalle mitään. Aina tilipäivänä plus miinus nolla.
      Asun 30km Helsingistä

    • pak..la

      ..kun muita tuloja ei ole,eli on pakko tulla toimeen. Se on nii ...tanan helppoa;)

    • 23.5% vero

      se on aika saman tekevää jos hankkii 770 eur kuussa josta menee veroa 7.5%, kuin jos hankkii 2000 eur kuussa ja 23.5% verot, vai mitä, edellisessä esimerkissä käy huonostipalkatussa puolipäivätyössä ja saa asumistukea 300 eur, mutta kun tienaa 2000 eur kuussa niin ei saa mitään asumistukea.

      minä valitsin ekan vaihtoehdon siten että käyn 2 ja puolipäivää viikossa töissä, niin minulle jää mahtavasti aikaa omiin harrastuksiin.

      yksineläjä ei voi ryhtyä asuntosäästäjäksi ellei tyydy puolilahoon mummonmökkiin.

      ensimmäisessä vaihtoehdossa käteen jää 718 euroa (plus 300 eur asumistuki) miinus 11 päivän työssäkäyntikulut, onneksi tämä työpaikka on 3 kilometrin päässä kotoani. Vuokra mulla on 411euroo.
      vuokran jälkeen minulle jää käteen 605 euroa.