Avioliiton pyhyydestä ollaan

Mohikaani_27

näköjään aivan hakoteillä!

* "Joku tämmöinen" kirjoittaa:

* ""

* Eihän kukaan voi toistaan pelastaa, että vaimon, tai miehen usko pelastaisi toisen, "erottaisi Jumalalle" on täysin mahdotonta. Vain Jeesus voi antaa syntejä anteeksi ja pyhittää. Avioliittoa näköjään pidetään pyhänä joka olisi samaa kuin Hengen pyhitys, sitähän se ei ole!

* Avioliitto ei ole hengellinen, vaan niin lihallinen kuin vain olla voi.
* " Psal. kirjoittaja sanoo: Minut on synnissä siitetty ja synnissä syntynyt." Niin mikä avioliitosta sitten tekisi pyhitetyn, joka olisi Hengen pyhitystä?
* Avioliiton pyhyys perustuu uskollisuuteen, se on koskematon, sitä ei saa loukata, eikä aviopuolisot saa olla uskottomat toisilleen, siinä se pyhyys, eikä suinkaan "erotettu Jumalalle"! Avioliitto on TABU, siihen ei saa koskea. Mutta Jumalan pyhyys on aivan jotain muuta.

* Pelastava ja pyhittävä pyhyys tulee aina yksin Jeesukselta, "Jumalalle erotettu" pyhitys on Hengen pyhitystä, ei koskaan riipu meidän tekemisistä.
* Heb 10:10. antaa oikean kuvan Hengen pyhityksestä, jota ilman ei kukaan ole näkevä Herraa, avioliitto pyhyydellä ei ole mitään tekemistä Kristuksen pyhityksen kanssa.

* Samoin lapset ovat uskovan äidin tai isän kautta "avioliitossa" pyhiä eivätkä tee näin ollen avioliitosta epäpyhää, vaikka toinen puolisoista ei uskoisikaan.
* Mutta tämä vanhempien kautta saatava lasten pyhyys ei ole pelastavaa pyhyyttä heillekkään, ainoastaan avioliitto ja seurakunta kelpoisuutta, että eivät ole epäpyhiä seurakunnassakaan.
* Parannus heidänkin on tehtävä aikanaan, kunhan varttuvat aikuisikään.
* Samoin uskomattoman puolison tulee tehdä parannus ja uudestisyntyä, uskovaisen puolison kautta saatu pyhyys ei ole pelastavaa pyhyyttä. Jokaisen pitää henkilökohtaisesti tulla uskoon, se on pelastavaa pyhyyttä.
* Toisen puolison usko pyhittää ainoastaan koko perheen, eikä kukaan ole epäpyhä, vaikka eivät olisikaan uskossa, mutta se pyhyys on ainoastaan avioliitto ja perheen sisäistä pyhyyttä, aivan niikuin sanotaa, että "sauna" on suomalaisille pyhä paikka, ei sen kummempaa pyhyyttä. Ei siinä ole mitään Jumalan eikä Hengen pyhyyttä. Se sana, pyhä, vaan niinkuin erottaa asian erikoiseen asemaan, tabu, niinkuin sanotaan!

* Tämä on ikävä sanoa, mutta täysin uskomaton avioliitto on kaikessa avioliitto pyhyydessään ja uskollisuudessaan , epäyhä, vailla Kristuksen pyhitystä, ja lapset mukaan luettuna. Avioliitto ei pyhitä Hengen alueella ketään.
* Eikä tätä epäpyyttää poista vauvan kaste, ainoastaan, jos jompi kumpi puolisoista, tai molemmat tulevat uskoon, uudestisyntyvät, perhe on pyhä, ja seurakunta kelpoinen sille joka tulee uskoon, voi elää perheensä kanssa normaali elämää, ja voi itse silti olla mukana seurakuntayhteisössä.

* Eihän ole mitenkään mahdollista, että täysin jumalaton aviopari kastattaa vauvansa kristityksi, niinkuin sanotaan, ja itse ovat julkijumalattomat?
* Miten se voi käydä yksiin sen kanssa, että vain uskovien, vaikka vaan toinen olisi uskossa, sen kautta lapsetkin ovat pyhät, muutenhan ne olisivat epäpyhät?
* Ei ole siis mitään hengellistä logiikkaa siinä, että lapset pyhittyisi vauvakasteen kautta, ja vanhemmat olisi silti epäpyhiä, koska ovat täysin jumalattomia?
* Pyhittyykö siis jumalattomat vanhemmat vauvakasteen kautta pyhiksi, niin, että vauvat voisi olla seurakunta kelpoisia, vaikka vanhemmat olisivatkin uskomattomia? Vauvat siis pyhittää vanhemmat'ko?
* Voisiko vääristyneempää kristillisyyttä enää olla?

16

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lupaksia, ja ihmisen lahjau...

      elämistä aletaan selittää ns. lihankäsivarrella, niin silloin ollaan aina harhassa. Usko on ihmeellisempi asia, kuin voimme ymmärtää ja hengenmaailmaa ei sido ihmisten säännöt, eivätkä järkeilyt. Mitä kaikkea tapahtuukaan USKON KAUTTA, tässä vähän siitä esimerkkiä:

      Joh. 20:31
      mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
      Ap. t. 3:16
      Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
      Room. 1:5
      jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
      Room. 3:22
      se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      Room. 3:25
      jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      Room. 3:27
      Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
      Room. 3:28
      Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
      Room. 3:30
      koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
      Room. 3:31
      Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
      Room. 16:26
      mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,
      Gal. 2:16
      mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
      Gal. 3:14
      että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
      Gal. 3:26
      Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
      Ef. 2:8
      Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
      Ef. 3:12
      jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.
      Ef. 3:17
      ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
      Fil. 3:9
      ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
      Kol. 2:12
      ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
      2. Tim. 3:15
      ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
      Hepr. 6:12
      ettette kävisi veltoiksi, vaan että teistä tulisi niiden seuraajia, jotka uskon ja kärsivällisyyden kautta perivät sen, mikä luvattu on.
      Hepr. 11:3
      Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
      Hepr. 11:4
      Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu.
      Hepr. 11:5
      Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois". Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle.
      Hepr. 11:7
      Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.
      Hepr. 11:8
      Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
      Hepr. 11:9
      Uskon kautta hän eli muukalaisena lupauksen maassa niinkuin vieraassa maassa, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
      Hepr. 11:11
      Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen.
      Hepr. 11:17
      Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut
      Hepr. 11:20
      Uskon kautta antoi Iisak Jaakobille ja Eesaulle siunauksen, joka koski tulevaisiakin.
      Hepr. 11:21
      Uskon kautta siunasi Jaakob kuollessaan kumpaisenkin Joosefin pojista ja rukoili sauvansa päähän nojaten.
      Hepr. 11:22
      Uskon kautta muistutti Joosef loppunsa lähetessä Israelin lasten lähdöstä ja antoi määräyksen luistansa.
      Hepr. 11:23
      Uskon kautta pitivät Mooseksen vanhemmat häntä heti hänen syntymänsä jälkeen kätkössä kolme kuukautta, sillä he näkivät, että lapsi oli ihana; eivätkä he peljänneet kuninkaan käskyä.
      Hepr. 11:24
      Uskon kautta kieltäytyi Mooses suureksi tultuaan kantamasta faraon tyttären pojan nimeä.
      Hepr. 11:27
      Uskon kautta hän jätti Egyptin pelkäämättä kuninkaan vihaa; sillä koska hän ikäänkuin näki sen, joka on näkymätön, niin hän kesti.
      Hepr. 11:28
      Uskon kautta hän pani toimeen pääsiäisenvieton ja verensivelyn, ettei esikoisten surmaaja koskisi heihin.
      Hepr. 11:29
      Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
      Hepr. 11:30
      Uskon kautta kaatuivat Jerikon muurit, sittenkuin niiden ympäri oli kuljettu seitsemän päivää.
      Hepr. 11:31
      Uskon kautta pelastui portto Raahab joutumasta perikatoon yhdessä uppiniskaisten kanssa, kun oli, rauha mielessään, ottanut vakoojat luoksensa.
      Hepr. 11:33
      jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista, tukkivat jalopeurain kidat,
      Hepr. 11:39
      Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu;
      1. Piet. 1:5
      jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.

      • ole mitään tekemistä aloituksen kanssa!


      • sellaista kuvaa itsestänne,
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        ole mitään tekemistä aloituksen kanssa!

        että uskonne riittää vain tähän näkyvään maailmaan, eikä näin ollen yllä näkymmättömään, sinne minne teidän olisi katseenne kohotettava uskon tähden. Uskovainen ei katso näkyvää, vaan hän katsoo näkymättömään, sillä usko on hengenelämää, ei lihan.

        Apostolien teot 11
        10 Ja tämä tapahtui kolme kertaa; sitten vedettiin kaikki taas ylös taivaaseen.
        11 Ja katso, samassa seisoi sen talon edessä, jossa me olimme, kolme miestä, jotka Kesareasta oli lähetetty minun luokseni.
        12 Ja Henki käski minun mennä arvelematta heidän kanssansa; ja myös nämä kuusi veljeä lähtivät minun kanssani. Me menimme sen miehen taloon,
        13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
        14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"


      • sellaista kuvaa itsestänne, kirjoitti:

        että uskonne riittää vain tähän näkyvään maailmaan, eikä näin ollen yllä näkymmättömään, sinne minne teidän olisi katseenne kohotettava uskon tähden. Uskovainen ei katso näkyvää, vaan hän katsoo näkymättömään, sillä usko on hengenelämää, ei lihan.

        Apostolien teot 11
        10 Ja tämä tapahtui kolme kertaa; sitten vedettiin kaikki taas ylös taivaaseen.
        11 Ja katso, samassa seisoi sen talon edessä, jossa me olimme, kolme miestä, jotka Kesareasta oli lähetetty minun luokseni.
        12 Ja Henki käski minun mennä arvelematta heidän kanssansa; ja myös nämä kuusi veljeä lähtivät minun kanssani. Me menimme sen miehen taloon,
        13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
        14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"

        * En ole kirjoittanut mistään uskon kysymyksestä, eikä avioliitto ole mikäänuskon asia, vaan kahden ihmisen keskinäinen litto, oli sitten uskossa eli ei.
        * Sinun mielikuvituksesi siirtyi aivan sivuraiteille kirjoittamastani avioliitto pyhyydestä, jolla ei ole mitään tekmistä Hengen pyhityksen, eli "Jumalalle erottaumisen " kanssa, ja sinä väännät juttua aivan muusta, siitäkin tosin voidaan keskustella, mutta tee siitä vaikka oma aloitus, se nyt vaan ei liity tähän mistä minä tein avauksen?!


      • sanoo, että
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * En ole kirjoittanut mistään uskon kysymyksestä, eikä avioliitto ole mikäänuskon asia, vaan kahden ihmisen keskinäinen litto, oli sitten uskossa eli ei.
        * Sinun mielikuvituksesi siirtyi aivan sivuraiteille kirjoittamastani avioliitto pyhyydestä, jolla ei ole mitään tekmistä Hengen pyhityksen, eli "Jumalalle erottaumisen " kanssa, ja sinä väännät juttua aivan muusta, siitäkin tosin voidaan keskustella, mutta tee siitä vaikka oma aloitus, se nyt vaan ei liity tähän mistä minä tein avauksen?!

        jokin asia on pyhä, niin sinun ei tule sitä muuksi muuttaa. Pyhitys sana ei kuulu muualle, kuin sinne, missä on uskoa, mutta se on otettu lihalliseen käyttöönkin.
        Jumala lupaa pelastaa perhekunnittain, vaikka ei annakkaan siitä pelastumisesta kunniaa meille, kuten ei kunnia meille kuulukkaan edes omasta pelastuksestamme, mutta meillä on oikeus katsoa Jumalan lupauksia ja uskoa siihen, että Jumalalla on valta ja voima pelastaa uskovaisen perhekunta lupauksensa mukaan.

        Yksikään vaimo ei kykene pelastamaan miestään, eikä yksikään mies vaimoaa, mutta niin rakas uskovainen on Jumalalle, että tämän uskovaisen uskon kautta tapahtuu suuria, salattuja asioita. Aikanaan Jerikon muuritkin murtuivat uskon kautta ja sitä samaa muurien murtumista tapahtuu tänään.
        Uskovainen saa kaikessa luottaa Jumalaan ja tiedostaa sen, että jos hän on valittu, niin valinta kohdistuu perhekuntaansakin. Näillä lihansilmillä me näemme vain näkyvää, mutta hengensilmillä me näemme näkymättömään ja siksi me uskomme Jumalan lupauksiin.

        1. Korinttolaiskirje 7
        14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.


      • sanoo, että kirjoitti:

        jokin asia on pyhä, niin sinun ei tule sitä muuksi muuttaa. Pyhitys sana ei kuulu muualle, kuin sinne, missä on uskoa, mutta se on otettu lihalliseen käyttöönkin.
        Jumala lupaa pelastaa perhekunnittain, vaikka ei annakkaan siitä pelastumisesta kunniaa meille, kuten ei kunnia meille kuulukkaan edes omasta pelastuksestamme, mutta meillä on oikeus katsoa Jumalan lupauksia ja uskoa siihen, että Jumalalla on valta ja voima pelastaa uskovaisen perhekunta lupauksensa mukaan.

        Yksikään vaimo ei kykene pelastamaan miestään, eikä yksikään mies vaimoaa, mutta niin rakas uskovainen on Jumalalle, että tämän uskovaisen uskon kautta tapahtuu suuria, salattuja asioita. Aikanaan Jerikon muuritkin murtuivat uskon kautta ja sitä samaa muurien murtumista tapahtuu tänään.
        Uskovainen saa kaikessa luottaa Jumalaan ja tiedostaa sen, että jos hän on valittu, niin valinta kohdistuu perhekuntaansakin. Näillä lihansilmillä me näemme vain näkyvää, mutta hengensilmillä me näemme näkymättömään ja siksi me uskomme Jumalan lupauksiin.

        1. Korinttolaiskirje 7
        14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.

        VAIMOT JA AVIOMIEHET
        Ef.5:21-33
        --
        5:21 Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa.

        5:22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
        5:23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.

        5:24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.

        5:25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
        5:27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

        5:28 Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.

        5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
        5:30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.

        5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."

        5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
        5:33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan
        rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.
        --
        Paavali soveltaa alamaisuusteemaansa kolmeen asiaan; avioliittoon ja seurakuntaan sekä lasten suhteessa vanhempiinsa (Ef. 6:1-4), isäntien suhteessa palvelijoihinsa(Ef. 6:5-9).
        Avioliitossa on tietty järjestys: Mies on vaimon pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää.(j. 23).
        Tällainen ajattelu tuntuu monista vanhanaikaiselta ja naista kohtaan syrjivältä ja loukkaavalta, jossa mies käyttää vaimoaan omiin itsekkäisiin tarkoitusperiinsä.
        Kyse on kuitenkin aivan muusta.

        Miehen ja naisen suhde avioliitossa vastaa Kristuksen ja hänen kirkkonsa välistä yhteyttä.
        ”Päällikkyys” merkitsee suurta ja vastuullista palvelutehtävää.

        Miehen on rakastettava vaimoaan, niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaansa antamalla itsensä alttiiksi sen edestä (25), ”että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta” (26).
        Kristus pyhittää ja puhdistaa seurakuntaansa käyttäen välineenä kastetta (1. Kor.6:11) ja sanaa.
        Jotka siis ovat kastetut ja uskovat sanan, he ovat totisesti puhtaat ja pyhät, vaikka maailman ja omastakin mielestään voi näyttää toisin.

        Vaimo puolestaan alistuu vapaaehtoisesti tähän Jumalan järjestykseen.
        Kysymyksessä on työnjako.
        Kumpikaan ei ole toistaan parempi tai alempiarvoinen, vaan molemmat tukevat ja täydentävät toinen toisiaan,

        Aviopari muodostaa yhden kokonaisuuden; ”Niin he eivät enää ole kaksi, vaan yksi liha”(31).
        ”Tämä salaisuus on suuri” (32). Se on mysteeri, yli ymmärryksemme käyvä asia: on kaksi ihmistä, joiden välille Jumala on luonut näkymättömän yhteyden.

        Me olemme taas yhtä ruumista Kristuksen kanssa. Molemmissa tapauksessa on kyse suuresta salaisuudesta.
        Niinpä lausummekin: ”Minä uskon...Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden...”.


      • sanoo, että kirjoitti:

        jokin asia on pyhä, niin sinun ei tule sitä muuksi muuttaa. Pyhitys sana ei kuulu muualle, kuin sinne, missä on uskoa, mutta se on otettu lihalliseen käyttöönkin.
        Jumala lupaa pelastaa perhekunnittain, vaikka ei annakkaan siitä pelastumisesta kunniaa meille, kuten ei kunnia meille kuulukkaan edes omasta pelastuksestamme, mutta meillä on oikeus katsoa Jumalan lupauksia ja uskoa siihen, että Jumalalla on valta ja voima pelastaa uskovaisen perhekunta lupauksensa mukaan.

        Yksikään vaimo ei kykene pelastamaan miestään, eikä yksikään mies vaimoaa, mutta niin rakas uskovainen on Jumalalle, että tämän uskovaisen uskon kautta tapahtuu suuria, salattuja asioita. Aikanaan Jerikon muuritkin murtuivat uskon kautta ja sitä samaa muurien murtumista tapahtuu tänään.
        Uskovainen saa kaikessa luottaa Jumalaan ja tiedostaa sen, että jos hän on valittu, niin valinta kohdistuu perhekuntaansakin. Näillä lihansilmillä me näemme vain näkyvää, mutta hengensilmillä me näemme näkymättömään ja siksi me uskomme Jumalan lupauksiin.

        1. Korinttolaiskirje 7
        14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.

        * "1. Korinttolaiskirje 7
        14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.>"

        : No ei toisen uskolla kukaan voi uudestisyntyä, että olisi Heb 10:10. "Tämän tahdon perusteella meidät on pyhitetty Jeesuksen Kristuksen uhrilla kertakaikkiaan."

        * Vai luuletko, että sinä voit pyhittää vaimosi/miehesi tllä pyhityksellä, joka on ainut pyhyys mikä kelpaa Jumalalle.
        * avioliiton pyhitys on liahan pyhitystä uskovaisen puolison kautta, että uskova puoliso olisi vapaa elämään avioliitossa uskoamttoman kanssa omantunnon siitä soimaamatta. Mutta mitään Hengen pyhitstä se ei voi olla, kaippa sinä nyt sen ymmärrät.

        * Jos väittämsi pitäisi paikkansa, silloinhan kaikki perheet tulis uskoon tuosta vaan, jos vaikka vain toinen puolisoista tulee uksoon? Ei kai se nyt noinkaan voi olla?
        * Kyllä jokaisen tulee olla henkilökohtaisessti uksossa Jeesukseen, että olisi vanhurskautettu=pyhitetty, syyttömäksi julistettu Jumalan lain edessä.
        * Ei vaiopuolisot voi sitä toiselleen ja lapsilleen tehdä.
        * Raamattua lukemaan, ellet tätä asiaa tajua!

        * Sinä voit elämälläsi vaikuttaa puolisoosi niin, että hän sen kautta saisi uskon Jeesukseen, mutta Jeesus sitten antaa synnit anteeksi ja uudestisynnyttää elävään uskoon, jota sinä et voisi koskaan tehdä, vaikka kuinka yrittäisit! Ja vaikka olisit kuinka pyhitetty puolisosi kautta.


      • liahantasolla
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * "1. Korinttolaiskirje 7
        14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.>"

        : No ei toisen uskolla kukaan voi uudestisyntyä, että olisi Heb 10:10. "Tämän tahdon perusteella meidät on pyhitetty Jeesuksen Kristuksen uhrilla kertakaikkiaan."

        * Vai luuletko, että sinä voit pyhittää vaimosi/miehesi tllä pyhityksellä, joka on ainut pyhyys mikä kelpaa Jumalalle.
        * avioliiton pyhitys on liahan pyhitystä uskovaisen puolison kautta, että uskova puoliso olisi vapaa elämään avioliitossa uskoamttoman kanssa omantunnon siitä soimaamatta. Mutta mitään Hengen pyhitstä se ei voi olla, kaippa sinä nyt sen ymmärrät.

        * Jos väittämsi pitäisi paikkansa, silloinhan kaikki perheet tulis uskoon tuosta vaan, jos vaikka vain toinen puolisoista tulee uksoon? Ei kai se nyt noinkaan voi olla?
        * Kyllä jokaisen tulee olla henkilökohtaisessti uksossa Jeesukseen, että olisi vanhurskautettu=pyhitetty, syyttömäksi julistettu Jumalan lain edessä.
        * Ei vaiopuolisot voi sitä toiselleen ja lapsilleen tehdä.
        * Raamattua lukemaan, ellet tätä asiaa tajua!

        * Sinä voit elämälläsi vaikuttaa puolisoosi niin, että hän sen kautta saisi uskon Jeesukseen, mutta Jeesus sitten antaa synnit anteeksi ja uudestisynnyttää elävään uskoon, jota sinä et voisi koskaan tehdä, vaikka kuinka yrittäisit! Ja vaikka olisit kuinka pyhitetty puolisosi kautta.

        uskossaan. Usko on näkemättäkin uskomista. Se tarkoittaa sitä, että vaikka me emme näillä silmillä näe, niin me uskomme. Vaikka me emme näillä silmillä näkisikään tänään vielä perheemme jäsenten olevan valittuja, mutta me uskomme. Vaikka me emme tänään näe näillä silmillä Jeesusta, mutta me uskomme.

        Uskomme siirtää meidät hengelliseen maailmaan ja kaikki Raamatun mukainen uskomme muuttuu todelliseksi. Me näemme hengensilmillä Jumalan lupausten toteutumisen.

        Usko on luja luottamus siihen, mitä emme näe, mutta joka on meille luvattu.

        Tälläiset uskovaiset elävät ihmeissä, muut jäävät ihmeistä osattomiksi, koska heidän uskonsa riittää vain näkyvään, ei katoamattomiin lupauksiin.

        Jumalan työtoveri rakastaa kaikkia katoamattomalla rakkaudella, koska hän uskoo. Hän ei erottele hyviä ja pahoja, syntisiä ja synnittömiä, terveitä ja sairaita, vaan hän uskoo Jumalan hyvään tahtoon jokaisen ihmisen kohdalla ja siksi Jumalan työtoveri tuo sinne totuudessa rakkautta, mistä muut sen lihankäsivarren valinnoilla estävät.


      • Tapio522 kirjoitti:

        VAIMOT JA AVIOMIEHET
        Ef.5:21-33
        --
        5:21 Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa.

        5:22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
        5:23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.

        5:24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.

        5:25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
        5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
        5:27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

        5:28 Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.

        5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
        5:30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.

        5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."

        5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
        5:33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan
        rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.
        --
        Paavali soveltaa alamaisuusteemaansa kolmeen asiaan; avioliittoon ja seurakuntaan sekä lasten suhteessa vanhempiinsa (Ef. 6:1-4), isäntien suhteessa palvelijoihinsa(Ef. 6:5-9).
        Avioliitossa on tietty järjestys: Mies on vaimon pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää.(j. 23).
        Tällainen ajattelu tuntuu monista vanhanaikaiselta ja naista kohtaan syrjivältä ja loukkaavalta, jossa mies käyttää vaimoaan omiin itsekkäisiin tarkoitusperiinsä.
        Kyse on kuitenkin aivan muusta.

        Miehen ja naisen suhde avioliitossa vastaa Kristuksen ja hänen kirkkonsa välistä yhteyttä.
        ”Päällikkyys” merkitsee suurta ja vastuullista palvelutehtävää.

        Miehen on rakastettava vaimoaan, niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaansa antamalla itsensä alttiiksi sen edestä (25), ”että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta” (26).
        Kristus pyhittää ja puhdistaa seurakuntaansa käyttäen välineenä kastetta (1. Kor.6:11) ja sanaa.
        Jotka siis ovat kastetut ja uskovat sanan, he ovat totisesti puhtaat ja pyhät, vaikka maailman ja omastakin mielestään voi näyttää toisin.

        Vaimo puolestaan alistuu vapaaehtoisesti tähän Jumalan järjestykseen.
        Kysymyksessä on työnjako.
        Kumpikaan ei ole toistaan parempi tai alempiarvoinen, vaan molemmat tukevat ja täydentävät toinen toisiaan,

        Aviopari muodostaa yhden kokonaisuuden; ”Niin he eivät enää ole kaksi, vaan yksi liha”(31).
        ”Tämä salaisuus on suuri” (32). Se on mysteeri, yli ymmärryksemme käyvä asia: on kaksi ihmistä, joiden välille Jumala on luonut näkymättömän yhteyden.

        Me olemme taas yhtä ruumista Kristuksen kanssa. Molemmissa tapauksessa on kyse suuresta salaisuudesta.
        Niinpä lausummekin: ”Minä uskon...Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden...”.

        tehdä avioliitosta hengellistä, koska se on lihan liitto. He tulevat yhdeksi lihaksi, ei hnegeliseksi ja pyhitetiksi avioliiton perusteella, aviolitto on lihallinen, ei hengellinen.
        * Taivaassa ei mennä miehelle eikä siellä ole mistä eikä naista, vaan kaikki ovat yhtä Jeesuksessa kristukssa.
        * Rakkaus taas puolisoita kohtaan on yhtä vavaa, tai tulisi olla, miehen tulisi rakastaa vaimoaan niikuin Kristuskin rakasti seurakuntaa, olla siis vaikka valmis kuolemaan vaimon puolesta, se on rakkautta, mutta ei sekään tee avioliitosta hengellistä, se on kahden ihmisen lihallinen liitto, he tulevat yhdeksilihaksi. "Synnissä siitetty, synnissä syntynyt", sanoo aika paljon avioliiton luonteesta, eikös?


      • liahantasolla kirjoitti:

        uskossaan. Usko on näkemättäkin uskomista. Se tarkoittaa sitä, että vaikka me emme näillä silmillä näe, niin me uskomme. Vaikka me emme näillä silmillä näkisikään tänään vielä perheemme jäsenten olevan valittuja, mutta me uskomme. Vaikka me emme tänään näe näillä silmillä Jeesusta, mutta me uskomme.

        Uskomme siirtää meidät hengelliseen maailmaan ja kaikki Raamatun mukainen uskomme muuttuu todelliseksi. Me näemme hengensilmillä Jumalan lupausten toteutumisen.

        Usko on luja luottamus siihen, mitä emme näe, mutta joka on meille luvattu.

        Tälläiset uskovaiset elävät ihmeissä, muut jäävät ihmeistä osattomiksi, koska heidän uskonsa riittää vain näkyvään, ei katoamattomiin lupauksiin.

        Jumalan työtoveri rakastaa kaikkia katoamattomalla rakkaudella, koska hän uskoo. Hän ei erottele hyviä ja pahoja, syntisiä ja synnittömiä, terveitä ja sairaita, vaan hän uskoo Jumalan hyvään tahtoon jokaisen ihmisen kohdalla ja siksi Jumalan työtoveri tuo sinne totuudessa rakkautta, mistä muut sen lihankäsivarren valinnoilla estävät.

        * Ei avioliitto ole uskon asia missään mielessä?
        * S on kahden ihmisen lij´hallinen liitto, he tulevat "yhdeksi likasi"!
        * Rakastaa heidän tulee , varsinkin miehen tulee rakastaa vaimoaan, nikuin Kristuksin rakasti seurakuntaa, antta vaikka henkensä vaimonsa puolesta, mutta sekään ei tee avioliitosta hengellistä, se on lihan liitto, vaikka olisivat uskossakin, ja vaikka kuinka hengellisä ja palavia uskossaan, avioliitto on lihallinen.
        * Se on tätä aikaa varten, taivaassa ei mennä miehelle eikä naida, vaan sillä ei ole miestä eikä naista, kaikki ovat yhtä Kristuksessa.

        * Ja kaikki mikä on vain tätä aikaa varten, ei koskaan voi olla Hengen aluetta!


      • väitteitäsi.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Ei avioliitto ole uskon asia missään mielessä?
        * S on kahden ihmisen lij´hallinen liitto, he tulevat "yhdeksi likasi"!
        * Rakastaa heidän tulee , varsinkin miehen tulee rakastaa vaimoaan, nikuin Kristuksin rakasti seurakuntaa, antta vaikka henkensä vaimonsa puolesta, mutta sekään ei tee avioliitosta hengellistä, se on lihan liitto, vaikka olisivat uskossakin, ja vaikka kuinka hengellisä ja palavia uskossaan, avioliitto on lihallinen.
        * Se on tätä aikaa varten, taivaassa ei mennä miehelle eikä naida, vaan sillä ei ole miestä eikä naista, kaikki ovat yhtä Kristuksessa.

        * Ja kaikki mikä on vain tätä aikaa varten, ei koskaan voi olla Hengen aluetta!

        Jos Jumala on jonkun asian ilmoittanut, tai sanonut puhtaaksi, tai luvannut pelastaa, niin uskovainen laittaa toivonsa siihen.

        Mies rakastakoon vaimoaan, sillä he ovat yksi liha ja tässä on salaisuus, jota pitäisi viljellä kaikkialle, että mies, joka ei rakasta vaimoaan, ei RAKASTA ITSEÄÄN ja näin rikkoo Jumalan käskyt ja vaimo, joka ei nöyrry miehensä alamaisuuteen Jumalan käskyn mukaan, ei rakasta ja kunnioita miestään ja näin ei rakasta itseään ja hän rikkoo Jumalan käskyt. Mies ja vaimo on todella yhtä, eivätkä ole sitä lihantasolla, vaan ovat sitä hengentasolla.

        Tidän, että uskosi hedelmä kasvaa ja tuottaa hengellisyyttä, mutta parempi jokaisen uskovaisen on pysyä nöyrällä paikalla, eikä olla niin kärkkäästi arvostelemassa lähimmäisiään, sillä usko on valtavan ihmeellinen ja suuri asia ja sen avautumiseen tarvitaan uskollisuutta Jumalan Sanaa kohtaa.

        Eivät kaikki tule kultaisiksi astioiksi, sillä suuressa talossa on astioita joka käyttöä varten. Kunpa edes uskovaiset oppisivat nöyrästi keskustelemaan keskenään, että Jeesuksen ruumiinjäsenet voisivat antaa toisilleen sitä tietoa, mikä on heille ylhäältä annettu ja näin seurakunta rakentuisi täydelliseksi.


    • Suurempaa rakkautta ei ole kuin että antaa henkensä ystävänsä puolesta.
      Silloin kun olin Pakanaisen ikäinen eräs Trixie-niminen tyttö antoi minulle piirustuksen jossa luki"Love is sacrifice"=rakkaus on uhri.
      Paavalikin opettaa että miesten tulee kohdella vaimoaan kuten Kristus kohtelee seurakuntaansa.
      Jeesus on kuollut meidän edestämme.
      Minun mies kun yritin jättää hänet otti auton ja ajoi satasen vauhdissa sähkötolppaa päin ja lensi tuulilasin läpi hankeen.
      Myönsi että se oli itsariyritys. Ei ollut mitään hauskaa siihen aikaan.
      Hän rakastaa minua enemmän kuin omaa elämäänsä.
      Vaikka ei siis ole uskossa niin hän kaiken aikaa toteuttaa sitä mitä Paavali sanoi suurimmaksi rakkaudeksi.
      Ja minä teen kaikki mitä hän pyytää ja silloin kun pyytää. Olen"alamainen"vaikka sananahan tuo on kauhea.
      Olen myös hiljaa silloin kun hän käskee ja antaa ymmärtää haluavansa sitä...
      Minun mies on paljon töissä. Mä pääsen jo yhdeltä pois töistä eli aika aikaisin.
      Olen paljon tällä koneella.
      Varmaan te katsotte minun tarvitsevan neuvoja että muuttuisin Raamatun vaimoksi.
      Silti-ei voi toinen mies sanoa naiselle miten Jumala taht

    • Mohikani, kun kirjoitit;

      >>>"Vain Jeesus voi antaa syntejä anteeksi ja pyhittää."

      • Vai eksytystä.
        Kuule ekivaari.
        Älä sinä luule, että kaikki ovat samanlaisia eksyttäjiä, kuin sinä.
        Eksyttäjä on sellainen henkilö, jonka opetus voi johdattaa jonkun pois uskosta, tai estää uskoon tulemasta.
        Mohikaani ei ole tälläinen henkilö lainkaan.
        Mutta tunnen ainakin kaksi tällä palstalla kirjoittavaa, jotka täyttävät nämä tunnusmerkit.

        Tiedätkö sinä ekivaari mikä on synti?












































        Synti on rikos Jumalaa vastaan!
        Miten sinä voit kuvitella, että ihmisellä olisi valta antaa syntejä anteeksi?
        Ihmisellä ei ole valtaa sovitella Jumalan ja ihmisen välisiä asioita.
        Ihmisen on sovittava syntinsä Jumalan kanssa.
        Olet naurettava.


      • ja niikuin itse sanoit, vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi, siispä Jeesus on Jumala.
        * "Minulle on annetu KAIKKI valta taivaassa ja maan päällä, kunpi on helpompaa, sanoa, ota vuoteesi ja käy, kuin että sinun syntisi on anteeksi anettu. Tämän sanoi ja sanoo yhä, Herramme Jeesus Kristus.

        * Sinä se taas haraasi tyrkytät, ja väität, että ihmisetkin voisi antaa syntjä anteeksi, ja että Jeesus ei sitten voisikaan antaa syntejä, vaan Jumala.? Puhut älyttömiä!


    • Yks-tämmönen

      Mieti tarkoin lukemasi. En maininnut kertaakaan, että uskomaton puoliso olisi tässä tapauksessa pelastettu, vaan hän on evankeliumin vaikutuksen alla. Herra siunatkoon sinua Mohikaani veli.

      Mitä avioliiton hengellisyyteen tulee, niin avioliittohan on kuva Kristuksen ja seurakunnan välisestä suhteesta. Ja jos meidät Jumalan kasvojen edessä vihitään avioliittoon, ei voida kyllä puhua lihallisesta liitosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

      Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      138
      3459
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

      anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      274
      2960
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

      että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      227
      1864
    4. Millaista naista ikävöit

      Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      65
      1822
    5. Pormestari käräjille?

      Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1788
    6. Minkälainen naama

      kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      67
      1563
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

      Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      90
      1336
    8. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

      meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      78
      1272
    9. Purra esiintyi epäasiallisesti

      Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      329
      1191
    10. Voisimmeko seuraavan kerran kun

      Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1072
    Aihe