Flunssat\vilustumiset ovat ongelma kaikille suomalaisille kuntoilijoille. Viikon taikka kahden mittainen flunssa häiritsee treenejä kunnolla. Lisäksi kunto huononee flunssan jälkeen ja täytyy aloittaa kevyemmin. Kesäisin ja syksyisin treenaaminen on nousujohteisempaa, talvella sairasteluitten johdosta treenaaminen on lähinnä kohdallani paikoillaan polkemista.
Miten flunssaisena voisi treenata ja miten flunssan jälkeen pääsisi nopeasti takaisin kuntoon?
Flunssa\vilustuminen treenien este
7
2931
Vastaukset
- SportLady
En tosiaankaan tiedä mitä uskaltaisi treenata flunssaisena.
Itse olen flunssan jälkeen nyt kävellyt paljon ja käynyt salilla. Pikkuhiljaa kuntoutumassa.- Norjanheinäperhonen
"Itse olen flunssan jälkeen nyt kävellyt paljon ja käynyt salilla. Pikkuhiljaa kuntoutumassa. "
Kävelyn sijaan olen kuntopyöräilyä kevyesti kokeillut, mutta muuten samankaltaiselta toipumisprosessi kohdallamme näyttää.
- aleksi-78
"miten flunssaisena voisi treenata?"
Ei mitenkään. Oletko kuullut sydänlihaksen tulehduksesta? Ja vaikka et olisikaan, mutta kuulostaako hyvältä? =)
Sen voi saa flunssan "jälkitautina", mikäli erehtyy kipeänä harjoittelemaan liian ankarasti.
Ei flunssan tuoma harjoittelutauko sitä paitsi sitä peruskuntoa romuta. Monille silmittömästi kuntoileville se toimii hyvänä tapana... välttää ajautumasta ylikuntoon.
Et maininnut lajejasi, mutta (terveenä) muutaman kevyen harjoitustunnin jälkeen elimistö on varmasti valmis myös tiukempaan anaerobisella tasolla tehtyyn harjoitukseen.- et flunssa on ohi.
Minulla on useasti ollut flunssan alku/loppu epäavarmaa, eli en ole aivan varma siitä, koska flunssa alkaa tai loppuu ja olen sitten pähkäillyt menenkö treenaamaan vaiko en.
Ei se nyt ole niin yksiselitteistä. Voi olla flunssaa ilman kuumetta. - aleksi-78
et flunssa on ohi. kirjoitti:
Minulla on useasti ollut flunssan alku/loppu epäavarmaa, eli en ole aivan varma siitä, koska flunssa alkaa tai loppuu ja olen sitten pähkäillyt menenkö treenaamaan vaiko en.
Ei se nyt ole niin yksiselitteistä. Voi olla flunssaa ilman kuumetta.olet ymmärtänyt yhden asian väärin. Nimittäin, flunssaa ei voi olla ilman kuumetta. Flunssa on synonyymi sanalle "nuhakuume". Mikäli nenäsi vuotaa, mutta sinulla ei ole kuumetta, kärsit vain nuhasta.
Töihin/kouluun menolle asetetaan usein rajaksi yksi kuumeeton päivä. En usko, että kevyeen liikuntatuokioon tarvitsee paljon enempää. Yksi, ehkä kaksi.
Mikäli et harrasta urheilua ammatiksesi, pähkäily asian suhteen on aivan turha. Reilu lepo ja tauko ja sitten taas virkeänä nauttimaan liikunnasta! Voidaan puhua pakkomielteisestä urheiluvimmasta, mikäli nauttii urheilemisesta röörit tukossa. Jokainen toki tyylillään, en halua moralisoida enempää.
- kuin kerran vuodessa
ja se tapahtuu aina syksyllä. Flunssa iskee ihmiseen, jolla on huonompi vastustuskyky ja myös silloin kannattaa miettiä treenamisiaan, jos on koko ajan flunssassa ja treenaus hankaloituu. Mulla oli ennen niinkin kova treenipuhku päällä, että keho reagoi liian kovaan rasitukseen flunssana jolloin oli pakko pysähdellä, eli jos treenaa oiekan määrän niin ei tule flunssaa kuin se "pakollinen" epidemian aikana. Tästä ei ole kauaa kun luin jostain pienen artikkelin ja mielestäni se kuulosti ihan uskottavalta teorialta jatkuvaan sairasteluun mikäli oli muuten hyvässä kunnossa ja tapasi treenata paljon... Voi olla, että olen ihan väärässäkin.
Niin, mitkä lajit nyt sopisi flunssaisena oloon. Itse suosin aikoinaan kehonhuoltojuttuja kuten esim. jumpat, joissa on rauhallinen meininki kuten pilates, jooga yms vastaava. Ja kävely tietenkin, sauvojen kanssa tai ilman. Kipeänä kun ei voi treenata joten sen on pakko junnata paikoillaan ja asialle ei voi mitään muuta kuin huolehtia siitä, ettei tule kipeäksi niin usein katsomalla omia ruokailutottumuksia ja sitä, ettei sairastuta kehoa tieten tahtoen :)- Helyy
Mikä kumma siinä on, ettei malteta sairastaa flunssaa kotona? Vaikka ei olisikaan kuumetta, mutta yskää ja nuhaa, niin silloin täytyy jäädä kotiin lepäämään. Mikä hinku se on lähteä sinne pilatekseen tms tartuttamaan muita?! Kun malttaa heti taudin tultua rauhoittua ja levätä, taudinkestokin tulee taatusti olemaan lyhyempi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781