Kuinka yleistä on vakavat loukkaantumiset suomessa kun pelataan fenkki futista? Kaikennäköisiä videoita murtuneista niskoista ja jaloista löytyy netistä.. Laji kyllä kiinnostaisi, mutta jos loukkaantumisriski on suuri, taidan harkita. Ei siinä mitään, nilkka jos nyrjähtää tai tulee muutama kipeä mustelma, mutta tarkoitankin juuri vakavia loukkaantumisia, jotka pahimmassa tapauksessa muuttaisivat loppu elämän.
Kiitos vastauksista.
Jos löytyy omia kokemuksia, jakakaa ihmeessä.
Loukkaantuminen kuinka yleistä?
4
928
Vastaukset
- rocky123
Mo, 24 pelikautta alla, niin voi sanoo, että kerran polvi vääntynyt ja jotain sormen nivelien vääntymistä tapahtunut, ei muuta.
Suomessa pelaajat kun eivät ole niin nopeita ja vahvoja ja niin suuria kuin usa:ssä, joten loukkaantumisia ei tapahdu niin paljon.
Mutta muistetaan ny se, että tää on kontakti laji, missä loukkaantuminen on mahdollista, mutta
niitä voi ennalta estää, kun treenaa ahkerasti lihaksistoa ja lajinomaista liikkumista. - yleistä
Ekat treenit--->eturistiside poikki ja nyt leikkauksen kautta 6kk kuntoutus. Vituttaa lievästi.
- diipadaapo
monet näistä ekoissa treeneissä loukkaantuneista on ollut fyysisesti niin huonossa kunnossa että kroppa ei ole kestänyt rasitusta = nilkat hajoo polvet hajoo varsinkin sisätreeneissä.
viidessä vuodessa en ole jättänyt yhtään peliä väliin loukkantumisen takia. oikeat tekniikat ja valmennus säästää kroppaa.
- rocky 123
Varmaan kävis itsellekkin heti köpelösti, jos menis jäkis treeneihin, joten kanstsii alotella maltilla
ja liikeradat kuntoon, niin säästyy paljolta vaivalta ja vitutukselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634