Musiikin monipuolista kuuntelua

Melodia, soundi, komppi ym.

Mooro!

Mitä mieltä te olette siitä, kuinka ihmiset kuuntelee musiikkia? Minusta välillä tuntuu kuin joku ei osaisi arvostaa musiikkia, koska kuuntelee sitä niin yksinkertaisesti. Itse minä kuuntelen melko raskasta Metal-tyylistä musaa ja aina isäni, mummuni ja pappani jaksaa valittaa siitä. Tarkoitan tällä sitä, että ne vaan kuulee sen "örinän" (sanat toisin sanoen) ja haukkuu vain sitä sen takia. Minä taas en niin välitä siitä, mitä siinä biisissä sanotaan, vaan kuuntelen itse soittamista. Kuten komppia, melodiaa, soundia tai jotain tiettyä instrumenttia. Mutta tottahan toki myös laulamista:)
Pidän myös Rapista joten kuten, koska siinä ollaan saatu sanat sommiteltua biisiin todella hyvin.
(ainakin joissakin)

Aloitin kitaran soiton vajaat 3vuotta sitten ja
sen myötä olen oppinut kuuntelemaan musiikkia
monipuolisemmin. Ennen sitä en tajunnut
musiikista oikeastaan yhtään mitään.

Pistäkää ihmeessä kommenttia:)

4

738

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä

Tulee väistämättä kuvioihin, jos todella pitää musiikista. Todennäköisesti musiikki ei ole niin kovin tärkeää sukusi vanhemmille edustajille, joten heitä pitää kunnioittaa heidän oman mielipiteensä vuoksi.

• Monipuolisuus on taitolaji

vain ja ainoastaan sanoja. Takavuosina ainoa oikea soitin oli haitari ja nyt se on vaihtunut kitaraan.
      Musiikista saa irti paljon enemmän jos osaa kuunnella sekä yksittäisiä soittimia että kokonaisuutta. Suuri apu on siitä jos itse soittaa jotakin instrumenttia.
      Musiikkiin on ympätty paljon sellaista millä ei ole mitään tekemistä varsinaisesti kuuntelun kanssa. Suuret ulkoilmakonsertit ovat vain tapahtumia joissa ollaan yhdessä kaverien kanssa ja se musiikki on vain taustaa. Jälkeenpäin voi sanoa että mäkin olin siellä.
      Paras kuuntelupaikka on yleensä kotona jossa voi rauhassa keskittyä vain kuunteluun ilman ulkopuolisia häiriöitä.

• hermeneutisti

suurin osa nyky musiikista tehdään käyttämällä tieto konetta eikä oikeita soittimia, joten sitä ei voi pitää tasokkaana. miksi käyttää tieto konetta, kun on oikeita soittimia? ei mozartkaan käyttänyt tietokonetta ja silti hänen tuotantonsa on tasokkaampaa, esimerkiksi varsinkin vauvoille kehittyessä

• sssssssssssssssssssssssssefd
        hermeneutisti kirjoitti:

suurin osa nyky musiikista tehdään käyttämällä tieto konetta eikä oikeita soittimia, joten sitä ei voi pitää tasokkaana. miksi käyttää tieto konetta, kun on oikeita soittimia? ei mozartkaan käyttänyt tietokonetta ja silti hänen tuotantonsa on tasokkaampaa, esimerkiksi varsinkin vauvoille kehittyessä

Tietsikalla kun voi muokata ääniä jotka on äänitetty, niin lopputuloksesta saadaan vähemmällä vaivalla halutun lainen, kuin jos käyttää "oikeita soittimia". Ja kyllä se ei-tietsikka musiikki on tasokkaampaa siinä mielessä. Mutta tietsikalla saa sellaistakin musiikkia aikaan, mitä ei ehkä "oikeilla soittimilla" edes voisi tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      86
      1330
    2. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      79
      849
    3. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      844
    4. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      273
      748
    5. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      80
      612
    6. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      611
    7. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      46
      585
    8. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      35
      568
    9. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      25
      532
    10. 37
      532
    Aihe