Mooro!
Mitä mieltä te olette siitä, kuinka ihmiset kuuntelee musiikkia? Minusta välillä tuntuu kuin joku ei osaisi arvostaa musiikkia, koska kuuntelee sitä niin yksinkertaisesti. Itse minä kuuntelen melko raskasta Metal-tyylistä musaa ja aina isäni, mummuni ja pappani jaksaa valittaa siitä. Tarkoitan tällä sitä, että ne vaan kuulee sen "örinän" (sanat toisin sanoen) ja haukkuu vain sitä sen takia. Minä taas en niin välitä siitä, mitä siinä biisissä sanotaan, vaan kuuntelen itse soittamista. Kuten komppia, melodiaa, soundia tai jotain tiettyä instrumenttia. Mutta tottahan toki myös laulamista:)
Pidän myös Rapista joten kuten, koska siinä ollaan saatu sanat sommiteltua biisiin todella hyvin.
(ainakin joissakin)
Aloitin kitaran soiton vajaat 3vuotta sitten ja
sen myötä olen oppinut kuuntelemaan musiikkia
monipuolisemmin. Ennen sitä en tajunnut
musiikista oikeastaan yhtään mitään.
Pistäkää ihmeessä kommenttia:)
Musiikin monipuolista kuuntelua
4
698
Vastaukset
- Kyllä
Tulee väistämättä kuvioihin, jos todella pitää musiikista. Todennäköisesti musiikki ei ole niin kovin tärkeää sukusi vanhemmille edustajille, joten heitä pitää kunnioittaa heidän oman mielipiteensä vuoksi.
- Monipuolisuus on taitolaji
vain ja ainoastaan sanoja. Takavuosina ainoa oikea soitin oli haitari ja nyt se on vaihtunut kitaraan.
Musiikista saa irti paljon enemmän jos osaa kuunnella sekä yksittäisiä soittimia että kokonaisuutta. Suuri apu on siitä jos itse soittaa jotakin instrumenttia.
Musiikkiin on ympätty paljon sellaista millä ei ole mitään tekemistä varsinaisesti kuuntelun kanssa. Suuret ulkoilmakonsertit ovat vain tapahtumia joissa ollaan yhdessä kaverien kanssa ja se musiikki on vain taustaa. Jälkeenpäin voi sanoa että mäkin olin siellä.
Paras kuuntelupaikka on yleensä kotona jossa voi rauhassa keskittyä vain kuunteluun ilman ulkopuolisia häiriöitä.- hermeneutisti
suurin osa nyky musiikista tehdään käyttämällä tieto konetta eikä oikeita soittimia, joten sitä ei voi pitää tasokkaana. miksi käyttää tieto konetta, kun on oikeita soittimia? ei mozartkaan käyttänyt tietokonetta ja silti hänen tuotantonsa on tasokkaampaa, esimerkiksi varsinkin vauvoille kehittyessä
- sssssssssssssssssssssssssefd
hermeneutisti kirjoitti:
suurin osa nyky musiikista tehdään käyttämällä tieto konetta eikä oikeita soittimia, joten sitä ei voi pitää tasokkaana. miksi käyttää tieto konetta, kun on oikeita soittimia? ei mozartkaan käyttänyt tietokonetta ja silti hänen tuotantonsa on tasokkaampaa, esimerkiksi varsinkin vauvoille kehittyessä
Tietsikalla kun voi muokata ääniä jotka on äänitetty, niin lopputuloksesta saadaan vähemmällä vaivalla halutun lainen, kuin jos käyttää "oikeita soittimia". Ja kyllä se ei-tietsikka musiikki on tasokkaampaa siinä mielessä. Mutta tietsikalla saa sellaistakin musiikkia aikaan, mitä ei ehkä "oikeilla soittimilla" edes voisi tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823313
- 922975
- 532252
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201685- 191644
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111610Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221448Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61428Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131381Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin371353