Pitäiskö niiden tekemisestä erikseen kiitellä ja ylistää? Siis sellaisten jotka ovat rutiiniluonteisia hommia ja kuuluvat ns. toimenkuvaan?
Mitä ootta mieltä?
"Kiitos hyvin tehdystä työstä. On todella upeaa, että sait tehtyä noi viikottaiset hommat edes kerran tässä kuussa. Hienosti tehty. Tätä tapahtumaahan voisimme juhlistaa vaikka yhteisellä lounaalla, minä maksan."
Itsestään selvyydet.
12
374
Vastaukset
- cookos
jos siitä kysymys, tietenkin esimiehen velvollisuus on kiittää alaistaan hyvin suoritetusta tehtävästä tai onnistuneesta työstä. Lounaallekin voi viedä..ylistävä kokemus onnistujalle, hmmm..on kokemusta. Lounas mahdollistaa keskustelun, jota ei yleensä työaikana ennätä tehdä. Voi vaihtaa kokemuksia vapaamuotoisesti, vailla työn kiirettä. Antaa vaikka palautetta.
Firman piikkiinhän nuo yleensä menee..jos ei ole itse yrittäjä ja työnantaja.
Joten vastaus on:kyllä.- työssä
perusolettama on se, että työtehtävät tehdään onnistuneesti ja hyvin.
Saan siitä korvaukseksi palkkaa. Tämähän on koko palkkatyön idea ja ajatus.
Mitään erilliskiitosta palkkaa vastaan työstä meillä ei odota kukaan.
Joskus erityispalkitsemisia saadaan reissujen tai juhlien muodossa, mutta ne ovat kaikki sitten ihan ekstraa ja maksimissaan pari kertaa vuodessa.
Itsestään selvien työtehtävien kunniallisesta hoitamisesta ei siis tarvitse kiittää.
- kommentoimaan...
pitämistä tai velvollisuutta, kiittäminen kun ei ole minulta mitenkään pois, mutta sillä saa toiselle paremman mielen ja se heijastuu itseenkin.
Sitaattisi on vittuilua, ei kiittämistä. Työkaverini lohkaisee aina sellaisessa tilanteessa : "Ei tarvi kiittää, rahakin on keksitty."
Kuten kaikkia hienoja sanoja myös kiitoksen käyttämistä pitäisi tarkistaa. Mielestäni sekin kokee sanana liikaa hoettuna inflaation. Kiitetään sitten kun on aihetta...- sirpamaikkarilta
joka päivä tarvii kiitellä asioista, jotka täytyy muutenkin tehdä. Perseennuolemisena mä jo sitä alkasin pitää. Taikka sitten piilovittuiluna. Kunhan sillon tällön muistaa kiitosta antaa.
- Michiko_
Jos puhutaan parisuhteesta eikä työstä, taloudenhoito kuuluu lähinnä minulle, koska asun miehen asunnossa enemmän kuin hän. Tuli kyllä hyvä mieli, kun mies sanoi: "Älä stressaa siivouksesta, minä imuroin. Tee vaan rauhassa genetiikan etätehtävät." Pinnani taisi olla vähän kireällä ja muutenkin siedän siivousta hädin tuskin. Passaan kyllä mielelläni silloin, kun miehellä on lomaa (onneksi yhteinen viikko tulossa ensi kuussa).
mä kehun ahkeruutta ja viitseliäisyyttä aina sillo tällö, en kuitenkaan jatkuvasti, ettei niistä kehuista mene maku.
sitä pitää antaa säännöllisen epäsäännöllisesti, jos muusta sitä ei saa annettua niin sit ois hyvä että sitä saa jostain.
Ja kieltämättä se kyllä lämmittää mieltä ku välillä saa palautetta siitäki miten hyvin on velvollisuudet ja itsestäänselvyydet hoitanu.- rusalkaa
Voisit kyllä useemminkin kiitellä vaimoas...ja viedä lounaalle. Ootko kokeillut miten se sana saa ihmeitä aikaan?
*vai oliko tää toisin päin, siinä tapauksessa voisit olla pikkasen tunnollisempi*...kiitin sitä, kun se oli keittänyt kahvit termariin valmiiksi, kun olin lähdössä rakennukselle.
"Kiiitos! Mikäs juhlpäivä tänään on?"
- St Jude
aiheesta oli hiljattain puhetta..
Eräs vanhempi naishenkilö,55-vuotta naimisis..sanoi mulle ,että yks pitkän parisuhteen salaisuuksista on se,että muistaa aina välillä kiittää sitä toista.
Vaikkei aina niin tuntuiskaan siltä..ja vaikkei aina toinen edes ansaitsis sitä..mutta kiitä kuitenkin..vaikka sitten olemassaolosta,jos ei muuta.
Kiitoksella saa paljon aikaiseksi ja aivan varmasti jotain hyvää takaisinkin..
Mutta toi pitäis kyllä toimia kummatikkin päin:) - NevilleR
...kaikki on. Kiittäminen ja ylistäminen on eri juttuja mutta ihme homma on se miten pienellä positiivisella (rehellisellä) palautteella voi olla iso vaikutus. Kantapään kautta oppineena voipi kehottaa mieluummin kiittämään liikaa kuin liian vähän. Ei maxa paljo.
/Nev
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 176090
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04661- 563250
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262876Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332476Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452380Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme232079Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731757- 381580
- 1841462