Itsensä arvostaminen

helisevä

Kevy aloitus ja mietintä, miten elämässäsi näkyy se, että arvostat itseäsi?
Riitääkö voimavarasi omaan elämään?
Jostain tuli mieleeni, että nyt on jo oikea aika oppia elämään omaa elämää.
Joka päivä opettelen kunnioittamaan itseäni.

14

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hande

      Nuorempana urea ehkä läikkyi enemmän, nyttemmin vähemmän.
      Se vaihtelee. Jollain lailla kuvittelee olevansa aika fiksu ja filmaattinen.
      Saakelin fiksu.
      Sitten tulee joku sudoku.
      Lapsen tasolla olevaa ei pysty kunnolla ratkaisemaan, kuten jotain viiden kysymyksen tietokilpailua.
      Toisella silmällä katsoo viimeisen, helpon kysymyksen.
      Sitten arpoo, olisiko sittenkin osannut sen ensimmäisen...
      Ihan kun joku puhuisi selän takaa...

      • Heikunkeikku

        ...nauratti :)
        Hyvä vastaus!
        (se jääköön arvoitukseksi, että olenko samaa mieltä, vai eri mieltä :))


    • että elää niinkuin

      tahtoo, eikä välitä muiden sanomisista, niin elän todellakin omaa elämääni. Jotkut kylläkin väittävät että olen itsekäs, kun en suostu kaikkeen mitä minulle tyrkytetään, mutta eihän minun ole pakko tehdä niinkuin muut haluaisi minun tekevän. Kyllä minä itse jo tiedän tässä iässä mitä haluan ja mikä on minulle parasta.

    • Heikunkeikku

      Voi, voi ja voi. Luin yhä uudelleen sun aloituksen ja mietin, että mitä ihmettä Voisin vastata.

      Siksi on niin vaikea vastata, kun en ajattele elämääni siten, että jotenkin pitäisi Kunnioittaa itseään tai riittääkö voimavarat tai yrittää Oppia elämään....

      Ajattelen asioita jotenkin hyvin lapsellisen yksinkertaisesti. Mä vaan "olla möllötän" ja annan itseni olla just semmonen, ku kulloisenakin aikana tuntuu.
      Omaa elämäähän sitä väkisinkin elää, eihän muuta voisi.
      Omalla suhtautumisella ja hyväksymisellä esim. vastoinkäymisiin, on suuri merkitys. Asioitten suhteuttaminen ja hyvoen asioitten huomaaminen.

      Jos on pakko käyttää mainitsemiasi sanoja, niin Arvostan itseäni siinä, että olen pystynyt pitämään pääni siinä, etten vaihtele mielipiteitäni massojen mukana. Kuulostaa ehkä vähän naivilta ja onkin varmaan sitä. Mutta näin kuitenkin ajattelen.

      Niin kauan aikaa, kun säilytän oman kykyni nauttia pienistä asioista (siis Todella nauttia, että sydämestä ottaa), niin koen olevani itseni herra eiku rouva :)

      • helisevä

        Paljoli määkin aattelen ja koen naiviuden voimavaraksi sekä sen, että osaan sanoa nykyään paremmin - ei - toisille ja itselleni - kyllä -
        kylläkin vieläkin tulee turhan usein pahamieli tuosta eistä.
        "olla möllöttää" niin siihen on lupa ; )
        Mä aattelen, että minä olen vastuussa itselleni siitä, miten elän.
        Miksiköhän tuntuu siiltä,että tämmöistäkin asiaa pitää itelleen väliin päivittää.
        Luterilaisuus on niin syvällä ajatuksissa?


    • Meriläinen

      helisevää naurua ja iloa.
      Arvostan itseäni enemmän ja enemmän.
      Oma elämä on tärkeää ja kun täällä lukee arvostelevia viestejä tulee aina mieleen että miksi nyt enää tarvii toista arvostella.
      Jos on tähän ikään selvinnyt, nyt on todella aika kysyä itseltään mitä minä itse haluan, että itseni kanssa olisi hyvä elää tämä loppuelämä.
      Toivottavasti sitä on vielä kymmeniä vuosia, ja minähän en meinaa päätä alas painaa että voi minua raukkaa vaan annan sen auringon loistaa jonka yksi työkaveri minussa näki yövuorossa viime viikolla.
      Siitä lähtien ymmärsin: itse päätän olenko aurinko vai mikä.
      Sitä olen joka päivä mietiskellyt aurinkoa itsessäni, minulle ja muille.

      • helisevä

        on kaunis ajatus, mutta myös vaativa jos ei hyväksyy sitä, että on myös pilvisiä päiviä.
        Tänään on aurinkoinen päivä.
        Ole aurinko Meriläinen, mutta olet aurinko myös silloin kun, et paista .


      • Meriläinen
        helisevä kirjoitti:

        on kaunis ajatus, mutta myös vaativa jos ei hyväksyy sitä, että on myös pilvisiä päiviä.
        Tänään on aurinkoinen päivä.
        Ole aurinko Meriläinen, mutta olet aurinko myös silloin kun, et paista .

        olen myrskykin joskus ja toisinaan pilvisää.
        Mutta se ajatus auringosta, sen kirkkaudesta ja lämmöstä sisälläni ja sieltä ulospäin tuntui hyvälle.
        Ja kun olen mielikuvituksen käyttäjä se ikäänkuin auttaa.
        Olen luonteeltani visualisoija, kun näen esim. mäkihypyissä poikien tekevän laskuja mielessään ja käsillään olen siellä mukana ja ajattelen just noin ja pitkälle menee.


      • helisevä
        Meriläinen kirjoitti:

        olen myrskykin joskus ja toisinaan pilvisää.
        Mutta se ajatus auringosta, sen kirkkaudesta ja lämmöstä sisälläni ja sieltä ulospäin tuntui hyvälle.
        Ja kun olen mielikuvituksen käyttäjä se ikäänkuin auttaa.
        Olen luonteeltani visualisoija, kun näen esim. mäkihypyissä poikien tekevän laskuja mielessään ja käsillään olen siellä mukana ja ajattelen just noin ja pitkälle menee.

        Sinunlaisiasi maailmaan sopisi enemmän.
        Sinä olet empaattinen aurinko.


    • joutis

      Ihmisissä, varsinkin naisissa, arvostan tervettä itsetuntoa.

      Se näkyy koko olemuksessa.

      Kunhan itsetunto ei etene ilmeeseen ylimielisyytenä vaan hyväntahtoisena positiivisuutena.

      • Heikunkeikku

        ..ajatella niin, että Oman Itsetunnon "siivittämä" ylimielisyys muita kohtaan, osoittaakin huonoa Itsetuntoa?


    • viivi-amaldiina

      arvosta jos ei siihen itse pysty, jos ei ole itsensä arvostusta ei ole elämääkään.
      Voimavarani riittävät vaihtelevasti, mutta aina ne vaan kuitenki riittää. Toivon että näin on jatkossakin. Iloa päivään ja hymyä huuleen.

      • Anonyymi

        Nokka pystyssä kulkeminen on komiaa, vaikka nokan kantaja olisi pahvipää!

        Minä Tiedän sen. Olen nähnyt pahvipään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokka pystyssä kulkeminen on komiaa, vaikka nokan kantaja olisi pahvipää!

        Minä Tiedän sen. Olen nähnyt pahvipään

        Eikä ole. Hyvä ryhti on eri asia ja siinä pääkin on kunnolla asennoitunut ja / tai asemoitunut.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe