Tarkotus olisi siis ostaa uusi fillari tohon kesän alkuun johon mennessä rahaa olisi n. 1000 e säästössä itse pyörää varten. Koska n.99% pyöräilystä on maantietä ja vain n.1% hiekka tietä
(n. kilometrin pituinen mökkipolku muuten yleisesti kaupungista toiseen/kaupungin sisällä ajoon) Olisiko kannattavaa ostaa maantie vai jokin muu puolimaantie pyörä ?
Vinkkejä uusi fillari
9
782
Vastaukset
- Mikke
käyttötarkoitustasi ajatellen olet oikeilla jäljillä. Minusta pyörän osto on usein kannattavaa. Tässä on varmaan kohta fillarimessutkin tulossa. Tiedä saisiko vielä viime hetken vinkkejä tai hyviä tarjouksia. Ainahan toki kotikylän pyöräkauppiaitakin kannattaa jututtaa, josko vielä löytyisi hyvä tarjouksia. Edellisen vuoden malleista on joskus lohkaistu hintaa pois tuntuvasti.
- Topiman
Messuille olen menossa ja läheistä pyöräkauppaa hatusta olen käynyt kuulustelemassa ja sieltä löytyy vaikka minkälaista ja eräs sukulainen saa sieltä suhteilla hieman alennustakin =)
- alkup. Maantiepyöräilijä
Topiman kirjoitti:
Messuille olen menossa ja läheistä pyöräkauppaa hatusta olen käynyt kuulustelemassa ja sieltä löytyy vaikka minkälaista ja eräs sukulainen saa sieltä suhteilla hieman alennustakin =)
Vaihtoehtoja on. Retki-, audax-, maantiepyörä jne. Cc:kin voisi vielä menetellä sopivalla rengastuksella. Itse hankkisin tuossa tilanteessa maantiepyörän, jos tarvetta ei ole suuriin kantamuksiin matkalla.
Hae malli, jossa on vähintään etuhaarukka hiilikuitua. Mukavampi ajettava keskimäärin kuin aluhaarukkaiset mallit. Iso päätös on mihin osasarjaan päädyt: Campa, SRAM vaiko Shimano. Kaikissa on omat hyvät puolensa.
Koita saada jostain Pyöräilijän käsikirja, readme.fi. Kirjasta on luvattu uusi painos nyt keväällä. - Topiman
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
Vaihtoehtoja on. Retki-, audax-, maantiepyörä jne. Cc:kin voisi vielä menetellä sopivalla rengastuksella. Itse hankkisin tuossa tilanteessa maantiepyörän, jos tarvetta ei ole suuriin kantamuksiin matkalla.
Hae malli, jossa on vähintään etuhaarukka hiilikuitua. Mukavampi ajettava keskimäärin kuin aluhaarukkaiset mallit. Iso päätös on mihin osasarjaan päädyt: Campa, SRAM vaiko Shimano. Kaikissa on omat hyvät puolensa.
Koita saada jostain Pyöräilijän käsikirja, readme.fi. Kirjasta on luvattu uusi painos nyt keväällä."Campa, SRAM vaiko Shimano. Kaikissa on omat hyvät puolensa."
Voitko tarkemmin kertoa mitä hyviä puolia kullakin on ? =) - alkup. Maantiepyöräilijä
Topiman kirjoitti:
"Campa, SRAM vaiko Shimano. Kaikissa on omat hyvät puolensa."
Voitko tarkemmin kertoa mitä hyviä puolia kullakin on ? =)Jossain alkuvuoden Fillarilehdessä oli vertailu noista kolmesta merkstä "harrastajan" näkökulmasta. Kaiva se esille.
Itse olen käyttänyt Campaa ja Shimanoa. Omakohtaisia kokemuksia SRAM:sta ei ole.
Campa ei tee ollenkaan huonoja sarjoja, joten sen hintaluokka alkaa ylempää. Shimanon nimellä tehdään huonojakin vaihteita myös maantiepuolelle.
Karkeasti voisi sanoa, että Shimano on pehmeämpi, mutta samalla epämääräisempi käyttää. Keskihintaisissa valitsen mielummin Campan tarkkuuden ja jämäkkyyden takia. Ymmärtääkseni huippuosissa ovat aika tasaisia.
Shimanoon saa normaalia pienempiä kahvoja. Jos on todella pienikätinen, niin Shimano on oikea valinta. Valinta on kuitenkin ennen kaikkea makukysymys, mutta jotenkin tuntuu, että valinnan jälkeen kaikki ovat sitten henkeen ja veraan oman takana.
- maantiepyörän
Itselläni on maantiepyörä ,jolla olen ajellut mökille.Loppumatka 3km. on hiekkatietä ja hyvin ovat renkaat kestäneet.(Continental GP 4000S). Valitse pyörään ainakin edes kevyesti pistosuojatut renkaat.
- Topiman
Ostan kyllä viiltosuojatut renkaat todennäkösesti =) mutta mitä ainakin tutut on sanonut maantiepyörällä poljee hiekkatiellä lähtee paikatkin hampaista ?
- varmaan
Topiman kirjoitti:
Ostan kyllä viiltosuojatut renkaat todennäkösesti =) mutta mitä ainakin tutut on sanonut maantiepyörällä poljee hiekkatiellä lähtee paikatkin hampaista ?
Mutta jos sitä hiekkatietä on se 1% ajostasi ????
- alkup. Maantiepyöräilijä
Topiman kirjoitti:
"...tutut on sanonut maantiepyörällä poljee hiekkatiellä lähtee paikatkin hampaista..."
Tutut ovat sitten ajelleet todella halvoilla alumiinirungoilla, joissa on ollut vielä alumiinihaarukka. Yhdistelmä on kova ajaa ja kaikki tärinät tulevat suoraan kroppaa.
Osta pyörä, jossa on vähintään etuhaarukka kuituinen. Ajotuntuma on paljon mielyttävämpi. Kaikista materiaaleista saadaan tehtyä jämäköitä, mutta silti mukavia pyöriä. Edullisissa osissa kuitu on keskimäärin mukavampaa kuin alumiini, koska sen työstö on tavallaan helpompaa.
Todellisuudessa hiekkatie ei yleensä tärisytä edes halvalla alumiinipyörällä. Sen sijaan kaupunkien mukulakiveykset ovat kovalla pyörällä tuskaa ajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362