Tykkään nauttia kuivattuja hedelmiä kohtuudella, kun niihin ei ole lisätty sokeria ollenkaan ja ovat hyviä kuidun lähteitä. Ainakin kuivatut luumut, kuivatut aprikoosit, kuivatut viikunat, kuivatut omenat ja päärynät. Tiedän niiden kaloritiedot, GI:n, sekä GL:n, joten niitä on helppo nauttia hyvällä omallatunnolla kohtuudella. Nyt on alkanut houkutella pitkästä aikaa kuivattu ananas. Siihenhän sokeria kuitenkin on yleensä lisätty, mutta ehkä sitäkin vähän voisi nauttia jos tietäisi sen GI:n tai vielä mielummin GL:n. Olen googletellut englanniksi ja Suomeksi vaikka kuinka paljon, mutta mitään tietoa kuivatun ananaksen GL:stä en ole löytänyt. En myöskään kuitutietoja, ne kiinnostaisivat myös.
Eli osaisiko joku kertoa kuivatun ananaksen kuitutiedot sekä GI:n ja GL:n? Todella hyötyisin tiedosta, kiitos : ))
Kuivattu ananas
7
2992
Vastaukset
- .....
Ootsie se Kuhnusarvio elikkäs Slughorn siitä Harry Potterista? Suapko pyytee nimmarin?
- kesäksikuntoilija
Moi! Oon laihduttaja ja kuntoakin yritän kohentaa kesään mennessä! Ois kiva viihtyä taas biitseillä bikineissä! Tsekkaa blogini kesaksikuntoon2009.blogspot.com ja kommentoi! Ananaksissa on yleensä lisätty sokeria melkoisen rutkasti!
Finelin listoihin. Kuivatuissa luumuissa ja taateleissa on hirveästi sokeria joten se ei ole VHH-ruokaa.
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=frufresh&specdiet=none&items=50&from=top&portion=100g&lang=fi- tosissaanvieläkin
Olenko jossain vaiheessa väittänyt noudattavani jotain "VHH-dieettiä?" en minä hiilareita pelkää vaan korkeita GI- ja GL-lukemia. Kyllä fineli on tuttu sivu minulle.
- VHH-osiosta
tosissaanvieläkin kirjoitti:
Olenko jossain vaiheessa väittänyt noudattavani jotain "VHH-dieettiä?" en minä hiilareita pelkää vaan korkeita GI- ja GL-lukemia. Kyllä fineli on tuttu sivu minulle.
sitten ? Ei kuulu tänne.
- q
VHH-osiosta kirjoitti:
sitten ? Ei kuulu tänne.
olkaa olemassa! kyllä!!
- dfghjklöäyuiopåtyuio
q kirjoitti:
olkaa olemassa! kyllä!!
varsinkin nenässä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.923965Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973317Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1252617Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2121994Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.201784Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m841741Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä961701- 1101539
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11301- 571202