Kuinka vanhana sinä haluaisit päästä eläkkeelle?
perusteluja kehiin :)
VAIHTEEKSI asiallinen
10
293
Vastaukset
- ikä....
42.
meidän suvun miehet on kaikki kuollu alle seitenkymppisinä.
Tein -96 vapaehtosen eläkevakuutuksen, ja sillä pääsen eläkepäiviä viettämää seittemän vuotta ennen varsinaista eläkeikää.- säästöistä
vinanssikriisin seurauksena?
säästöistä kirjoitti:
vinanssikriisin seurauksena?
Pohjolan murhe, ei mun. Se on sellanen pieni takuueläke. Mä maksoin sen summankin sinne sillo kerralla, se oli muistaakseni 50 000 markkaa.
- myös sen
relaxed_eyes kirjoitti:
Pohjolan murhe, ei mun. Se on sellanen pieni takuueläke. Mä maksoin sen summankin sinne sillo kerralla, se oli muistaakseni 50 000 markkaa.
pienen tekstin?
- Koomapotilas
Haluaisin jäädä eläkkeelle 45-50 vuotiaana jotta voisin nauttia oloneuvoksena olemisesta täysin rinnoin, mieli virkeänä ja ruumis terveenä. Mutta jaksaisiko sitä vain puutarhaa kääntää kaiket päivät ja koiria ulkoiluttaa? Epäilen. Niin ja kuka senkin maksaisi?
Sitten taas olisi kamalaa jos eläkkeelle jäädessä olisi raihnainen ja sairas. Sitä vaan istuisi kiikkustuolissa ikkunan ääressä ja valittelisi kun kolottaa tai pahimmillaan ajautuisi palvelutaloon asumaan ja olisi muista riippuvainen. - sirpamaikkarilta
vois vielä töitä tehdä. Sitten sitä olisi vielä virkeä ja jaksaisi tehdä jotain muutakin kuin nukkua.
- uk-ko
kesällä 50 ja täytyy sanoa, että jos saisin ite valita, niin en monta vuotta viitis enää tehdä töitä. Sanotaan 55 - hyvä ikä ruveta huilimaan :-)
Perusteluja?
Mulla alkaa kunnianhimo olla aika matalalla - ei kiinnosta enää olla dynaaminen ja muuntautumiskykyinen. Omat ammatit on loppuunkaluttu, ei niistä enää lohkea euforiaa eikä adrenaliinipuuskia.
Tää elinikänen oppiminen alkaa myös tympiä: vituttaa oikeastaan istua koulunpenkillä opettelemassa uutta ammattia tässä iässä, vaikkei se harvinaista olekaan. Mulla on jo kaksi ammattia, kolmas tuntuu vähän turhalta.
Mielelläni rupeisin vanhaksi ja kärttysäksi. Mutta kai mun on vielä 15 vuotta oltava nuori ja dynaaminen: onneksi siihenkin on vuosikymmenten rutiini :-) - cookos
Ja ihan siks, että en ois vielä vanha,ja sen päätelmän teen omasta äidistäni ja kuitenkin en haluis olla vaan ilman arjen rutiineja nuorempana. Työt pitää kiinni elämässä.
Sen jälkeen vois jäädä vaan harrastalemaan kaikkea kivaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750