Nöyryys ja oikeanlainen vaatimattomuus kaunistaa ihmistä. Uskova kasvaessaan uskossa vuosien mittaan nöyrtyy, tai sitten menee jokin pieleen. Täytyy muistaa, että hengellinen kasvu on jokaisella yksilöllistä, ja Jumalan kasvatus on hidasta.
Joihinkin asioihin voi itsekin vaikuttaa. Nöyristelyllä ei ole mitään tekemistä aidon nöyryyden kanssa. Se on inhottavaa ja haiskahtaa ylpeydelle. Täälläkin joku keskustelija pyytää lyhyissä kommenteissaan aina jotain anteeksi, kuitenkin sama henkilö saattaa olla hyvinkin julma joissakin toisessa paikassa. En tiedä onko tuo uskossa vai askossa.
Tälläinen on nöyristelyä, josta on tehtävä parannus.
Nöyryyttä vaiko nöyristelyä?
104
2063
Vastaukset
kun sanoit taannoin että huonoilla autoilla kuten ladat ei helluntaiseurakuntien kokouksiin pidä tulla puhumattakaan että ei olis pukua päällä.
- edellä...
...sitä pienet perässä. Olihan näillä helluntailaisilla liikemiehilläkin puolen tusinaa bemaria, joista kalleimmat parin sadantuhannen kärryjä. Turha sitä on nöyristellä jos rahaa on, oli sitten omaa tai ei.
- leahim
Eikö niin Pe-ku,Eroe puku päälle kun arvostelet itseäsi vanhempaa henkilöä.
Arvostelet siksi että pyydän helposti anteeksi!
Sitä taitoa sinä et takuulla osaa.
Eikä monikaan teistä palstan kellokkaista.
Oliko tarpeeksi nöyrää puhetta???
Vielä kerran:
Minä en uskoani tälläpalstalla toitota!
Se on oma asiani!
Eikö Eroe kulttuurisi kunnioita vanhempia ihmisiä??Kaikella ystävyydellä kuitenkin. - Eroe
leahim kirjoitti:
Eikö niin Pe-ku,Eroe puku päälle kun arvostelet itseäsi vanhempaa henkilöä.
Arvostelet siksi että pyydän helposti anteeksi!
Sitä taitoa sinä et takuulla osaa.
Eikä monikaan teistä palstan kellokkaista.
Oliko tarpeeksi nöyrää puhetta???
Vielä kerran:
Minä en uskoani tälläpalstalla toitota!
Se on oma asiani!
Eikö Eroe kulttuurisi kunnioita vanhempia ihmisiä??Kaikella ystävyydellä kuitenkin.Pe.ku valehtelee tuossa. En edes kommentoi hänen valeitaan, koska Pe.ku on paha ihminen. En ole koskaan sanonut noin.
Eroe kirjoitti:
Pe.ku valehtelee tuossa. En edes kommentoi hänen valeitaan, koska Pe.ku on paha ihminen. En ole koskaan sanonut noin.
"Ladalla loukaten kokousväkeä
Kirjoittanut: Eroe 18.10.2008 klo 10.38
Mennä huonolla autolla tieten tahtoen pitämään kokouksia on loukkaus...."- Eroe
Pe.ku kirjoitti:
Mennä huonolla autolla tieten tahtoen pitämään kokouksia on loukkaus...."Piste.
- vara peku
Eroe kirjoitti:
Piste.
- Eroe
vara peku kirjoitti:
Hyvä kun kaivoit linkin.
Eroe kirjoitti:
Hyvä kun kaivoit linkin.
Mennä huonolla autolla tieten tahtoen pitämään kokouksia on loukkaus...."
"Kolmannen polven resupekat!
Kirjoittanut: Amos7 17.12.2006 klo 22.34
Kyllä hengellinen kokous jossa etsitään Herraa täytyy säilyttää tietty arvokkuus. Jos kunnioittaa Jumalaa tekee sen myös pukeutumalla arvokkaasti...- Eroe
Pe.ku kirjoitti:
Mennä huonolla autolla tieten tahtoen pitämään kokouksia on loukkaus...."
"Kolmannen polven resupekat!
Kirjoittanut: Amos7 17.12.2006 klo 22.34
Kyllä hengellinen kokous jossa etsitään Herraa täytyy säilyttää tietty arvokkuus. Jos kunnioittaa Jumalaa tekee sen myös pukeutumalla arvokkaasti...Laita asiakokonaisuus, sinä valehtelija Pe.ku!
- pasuna
tämä on totta.sen voi huomata vaikka apostolien elämänvaiheissa,sekä kirjeissä.kasvava usko ikäänkuin "jalostaa"mikäli kilvoittelee eteenpäin.tosin siinä tulee ohilyöntejä,varsinkin alkuvaiheessa.mutta eihän viljakaan kasva,ellei nisu täysin kuole.nisu ei kuole heti,vaan pikkuhiljaa.siunauksin
tämä jooko?1.Tess.15-18.
Minäkin olen lukenut sieltä Raamatusta kaikki mitä käskit.- Eroe
Luin kaikki kohdat, mutta et maininnut mikä luku?
- horoskooppimerkiltäsi?
Haluaisin niin kovasti tietää, pliis..
Eroe kirjoitti:
Luin kaikki kohdat, mutta et maininnut mikä luku?
Unohtui kun täytyi käydä kioskillakin välillä. Käskettiin...
- sinä
auroraboreallis siellä kunnossa? Ethän ole yksin siellä?
auroraboreallis kirjoitti:
Unohtui kun täytyi käydä kioskillakin välillä. Käskettiin...
noista jakeista noin vuonna 65 jkr.
Paavalihan sanoi: "sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä"
Paavalihan ei ole elossa,eikä tempausta ole tullut.Pe.ku kirjoitti:
noista jakeista noin vuonna 65 jkr.
Paavalihan sanoi: "sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä"
Paavalihan ei ole elossa,eikä tempausta ole tullut.* Eikös sinun pitänyt olla Raamatun opettaja, etkä tälläistä osaa "päätellä"?
* MIksi ei Paavali olisi voinut sanoa, "sitten meidät jtka olmme elossa"?
* Minäkin voin sanoa tänäpäivänä, sitten meidät jotka olemme elossa! Koska ei tiennyt Paavali, enkä tiedä minä, eikä kukaan, koska Jeesus tulee?
* Hän olisi voinut aivan hyvin tulla jo Paavalin aikana, ja niin he uskoivat, Paavali niinkuin muutkin
* Ja niin ajattelen minäkin, voi tulla tai sitten ei tule, koska meidän asiamme ei ole tietää aikoja eikä hetkiä! Jokainen kristitty odottaa Herraa joka hetki, vaikka ei tulisikaan koko elinkanamme, mutta me odotamme, ME jotka olemme elossa, temmataan yhdessä Kristuksessa nukkuneitten kanssa !
- luteril.
että onko uskossa vaiko askossa.
Me tiedämme Leahim on uskossa. Älkää sanoko että hän ei ole uskossa!* MIksi hän sitten kapinoi kaikkea helluntailaisuutta vastaan, mikä uskovainen sellainen on?
- luteril.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* MIksi hän sitten kapinoi kaikkea helluntailaisuutta vastaan, mikä uskovainen sellainen on?
uskossa. Meitä on kapinallisia, erehtyväisiä, suunsoittajia. Jeesuksella oli kanssa suuntaansa olevia opetuslapsia Pietari, Tuomas jne...
Mistä sinä ja Eroe "tiedätte" ettei Leahim ole Jumalanlapsi?
Olette jo monesta sen "tienneet"?
Nyt siis oli teidän vuoro tuomita Leahim! - luteril.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* MIksi hän sitten kapinoi kaikkea helluntailaisuutta vastaan, mikä uskovainen sellainen on?
Tätä pelkäsinkin. Leahim on nyt sitten tuomittu Eroen ja Mohikaanin voimin.
- leahim
luteril. kirjoitti:
Tätä pelkäsinkin. Leahim on nyt sitten tuomittu Eroen ja Mohikaanin voimin.
Siis minä olen nyt joidenkin "hampaissa".
Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi,sanoo raamattu.
Teille jotka uskoani epäilevät sanon:Minun uskoni on aivan minun oma asiani
ei kenenkään muun! - leahim
Mohikaani_27 kirjoitti:
SINÄ olet minulta puhtautta vaatimaan???
Mene itse ja tunnusta vanhat syntisi..henkilökohtaisesti!
Opettele pyytämään sinäkin anteeksi!
Ai niin,sinun omatuntosihan ei soimaa kun sitä ei ole.
Minäkö en muka SINUN JUmalallesi kelpaa?
Kun uskosta kyselit,tai epäilit. - noteeraisi...
leahim kirjoitti:
Siis minä olen nyt joidenkin "hampaissa".
Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi,sanoo raamattu.
Teille jotka uskoani epäilevät sanon:Minun uskoni on aivan minun oma asiani
ei kenenkään muun!...sillä varsinkin Eroelle on tärkeää, että hänellä on aina joku, jota pitää tulilinjalla. Mohikaanilta hän hakee sitten tukea omille tuomiolauselmilleen.
- tilannetta seurannut
noteeraisi... kirjoitti:
...sillä varsinkin Eroelle on tärkeää, että hänellä on aina joku, jota pitää tulilinjalla. Mohikaanilta hän hakee sitten tukea omille tuomiolauselmilleen.
En minä ainakaan ole huomannut mitään tulilinjoja Eroen pitävän. Ei siinä mistään erikoisista tukijoukoista ole kysymys, jos jotkut ajattelevat samalla tavalla tutkittuaan Raamattua.
- Eroe
tilannetta seurannut kirjoitti:
En minä ainakaan ole huomannut mitään tulilinjoja Eroen pitävän. Ei siinä mistään erikoisista tukijoukoista ole kysymys, jos jotkut ajattelevat samalla tavalla tutkittuaan Raamattua.
Olet ainakin realisti eikä sinulla ole kalvamisen tarvetta.
- averea
Jeesus on pelastanut Leahimin.
- balsami
Mohikaani_27 kirjoitti:
Täällä edustettuna olevaa helluntailaisuutta vastaan voi hyvin kapinoida.
Leahimilla voi olla aikaisempiakin huonoja kokemuksia helluntailaisuudesta.
Palsta on tarkoitettu keskusteluun helluntailaisuudesta, joten aihetta käsittelevät kriittisetkin kannanotot sääntöjen puitteissa lienevät ylläpidon taholta sallittuja.
Ainainen myötäkarvaan silittely ei ketään kasvata.
Helluntailaisuutta koskeva asiallinen kritiikki on vain otettava vastaan sellaisenaan. Tarpeen tullen voi esittää oman käsityksensä keskusteltavista asioista.
Kriittisyys ei tarkoita uskosta osattomuutta.
Olisin valmis miltei sanomaan, että mikä uskovainen sellainen on, joka nielaisee kyselemättä kaiken mahdollisen helluntailaisuuden ja yleensä kristillisyyden nimissä esitetyn hömpän, jota tälläkin palstalla viljellään.
On aivan eri asia keskustella mielipiteistä ja tulkinnoista toisia kunnioittavassa hengessä, vaikka eriävin mielipitein, kuin nimitellä eri mieltä olevia tai toisenlaista uskonkäsitystä edustavia uskosta osattomiksi tai pahimmassa tapauksessa helvettiin matkalla oleviksi. Sitäkin täällä näkee.
- persona-non-grata
ja todella harva omaa sen.
- Eroe
Siihenkin voi hiostua, jos vain suostuu. Mitä mieltä?
- persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Siihenkin voi hiostua, jos vain suostuu. Mitä mieltä?
omasta oivalluskyvystä ja sillä ei ole taasen mitään tekemistä älykkyyden kanssa.
- mutta..
eikös se liika nöyristely, ja väärässä paikassa mene jo tyhmyyden puolelle ja on sitten tyhmyyden synonyymi.
Niin, kaiketi sama asia, kuin esitit. Ok, ollaan samaa mieltä. - persona-non-grata
surit sitä jokin aika sitten itse palstalla, jotta kukaan ei ymmärrä sinua, eikä välitä sinusta, etc. Etkö itse muista? En minä sinulle pahaa tahdo, kuten en kellekään muillekaan. Kun nyt julkisesti otit asian palstalla puheeksi, niin perustelen hieman sitä, miksi peruin ystäväkutsusi. Myönnän sen, että olen varovainen täällä virtuaalimaailmassa keskustelevien ihmisten suhteen. En voi tietää sitä, millaisia ihmisiä nimimerkkien takana todellisuudessa piilee ja se on toisaalta hieman pelottavaakin. Olen tietyllä tapaa rohkea, mutten tyhmänrohkea. Luottamus toiseen pitää aina ansaita ja se vie aina aikaa. Sitä ei saavuteta hetkessä. Jokaisella pitää olla mukana tervettä itsesuojeluvaistoa, kun täällä kirjoittelee eri ihmisten (nimimerkkien) kanssa. Kaikki ei ole aina sitä, mitä voisi päältäpäin luulla olevaksi. Pahuuskin voidaan palstoilla naamioida hyvyydeksi. Ymmärrätköhän, mitä ajan oikein nyt takaa?
- Eroe
persona-non-grata kirjoitti:
surit sitä jokin aika sitten itse palstalla, jotta kukaan ei ymmärrä sinua, eikä välitä sinusta, etc. Etkö itse muista? En minä sinulle pahaa tahdo, kuten en kellekään muillekaan. Kun nyt julkisesti otit asian palstalla puheeksi, niin perustelen hieman sitä, miksi peruin ystäväkutsusi. Myönnän sen, että olen varovainen täällä virtuaalimaailmassa keskustelevien ihmisten suhteen. En voi tietää sitä, millaisia ihmisiä nimimerkkien takana todellisuudessa piilee ja se on toisaalta hieman pelottavaakin. Olen tietyllä tapaa rohkea, mutten tyhmänrohkea. Luottamus toiseen pitää aina ansaita ja se vie aina aikaa. Sitä ei saavuteta hetkessä. Jokaisella pitää olla mukana tervettä itsesuojeluvaistoa, kun täällä kirjoittelee eri ihmisten (nimimerkkien) kanssa. Kaikki ei ole aina sitä, mitä voisi päältäpäin luulla olevaksi. Pahuuskin voidaan palstoilla naamioida hyvyydeksi. Ymmärrätköhän, mitä ajan oikein nyt takaa?
Tarkoitat sitä ettei Susi Hukkanen ole nimimerkin takana ja syö Pikku-Kerttua. Olinko oikeassa?
- persona-non-grata
minulta? Omasta puolestani voin kertoa, jotta mielestäni rikoksen tekijöillä asuu sisimmässään pahuus. Se on heissä voimakkaampi ominaisuus, kuin se hyvyys, joka myös joltain osin heidän sisältäänkin löytyy. Rikos sinällään on aina kuitenkin rangaistava teko. Harmi vain, että esim. pedofiilit saavat vielä nykyäänkin minusta selviävät liian pienellä rangaistuksella. Suhteessa siihen, miten paljon saavat vahinkoa pienen lapsen sisimmässä aikaan.
- Eroe
Tuota missä sinä tarvitset apua?
Eroe kirjoitti:
Tuota missä sinä tarvitset apua?
En tiedä missä on vika. Mä olen todella kyllästynyt tähän koneeseen.
- persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Tarkoitat sitä ettei Susi Hukkanen ole nimimerkin takana ja syö Pikku-Kerttua. Olinko oikeassa?
toisinpäin:).
- persona-non-grata
Niin, en ehtinyt nähdäkään silti sitä viestiäsi, jonka kerroit poistaneesi.
On totta, että hoitotyössä näkee kaikenlaista ja aina se ei ole mitään kaunista, eikä hyvääkään. Välillä ammatillisuus on koetuksella, toisaalta taas silloin tällöin tulee iloiseksi siitä, että on kyennyt auttamaan jotakin ihmistä tavalla, jolla hänen elämänlaatunsa on edes jollain tavoin parantunut. Kaikkia ihmisiä, kun emme voi pelastaa, niin pitää olla kiitollinen edes siitä yhdestä, jota voi kenties auttaa. - Eroe
toisinpäin:).
Meinaatko että Puna-Hilkka vietteleekin Susi Hukkasen? Kaikki on mahdollista nykyaikana. Mitä meinaat kun olet omantien kulkija? Eikö kehä 3 kelpaa?
- persona-non-grata
Olet ainakin rehellinen. Sitä ei varmasti kaikki täällä olijat ole. Siitä pointsit sinulle:).
- persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Meinaatko että Puna-Hilkka vietteleekin Susi Hukkasen? Kaikki on mahdollista nykyaikana. Mitä meinaat kun olet omantien kulkija? Eikö kehä 3 kelpaa?
"likainen" mielikuvitus. Noin uskovaiseksi.
- Eroe
"likainen" mielikuvitus. Noin uskovaiseksi.
Itse aloit keskustelemaan ja johdatit tähän. Etkö sinä vielä tiedä, että ajatus ja teko on kaksi eri asiaa? Joillakin ne ovat kuitenkin hyvin lähellä toisiaan.
Et ole itse uskossa niin onko sinulla oikeutta arvioida uskovaa? - persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Itse aloit keskustelemaan ja johdatit tähän. Etkö sinä vielä tiedä, että ajatus ja teko on kaksi eri asiaa? Joillakin ne ovat kuitenkin hyvin lähellä toisiaan.
Et ole itse uskossa niin onko sinulla oikeutta arvioida uskovaa?sinua mihinkään. Itse tiedät sen varsin hyvin.
Eikä kannata opettaa ankkaa uimaan, eikä .... - Eroe
sinua mihinkään. Itse tiedät sen varsin hyvin.
Eikä kannata opettaa ankkaa uimaan, eikä ....Olen käynyt peruskoulua 7. luokkaa, kunnes hiukan myöhemmin Suomen valtio otti minut hoiviinsa.
- persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Olen käynyt peruskoulua 7. luokkaa, kunnes hiukan myöhemmin Suomen valtio otti minut hoiviinsa.
sinulle. Entäs sitten, vaikket olisikaan käynyt kouluja?
- Eroe
sinulle. Entäs sitten, vaikket olisikaan käynyt kouluja?
Mutta kun olen käynyt koulut loppuun laitoksissa. Tenttinyt mm. Käpylän yläasteella ja muualla. Uskoontultua olen jatkanut opintoja, ollen niin että sinulla voi päätä huimata.
Eli itsesäälisi meni metsään!
Miksi sinä et pyydä syntejäsi anteeksi? - Valehtelu on
Eroe kirjoitti:
Mutta kun olen käynyt koulut loppuun laitoksissa. Tenttinyt mm. Käpylän yläasteella ja muualla. Uskoontultua olen jatkanut opintoja, ollen niin että sinulla voi päätä huimata.
Miksi sinä et pyydä syntejäsi anteeksi?syntiä.Sinun päinvastoin sietää pyytää Jumalaltasi anteeksi.
- persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Miksi sinä et pyydä syntejäsi anteeksi?piireistä, kuin sinä. Ehkä niissä piireissä, missä sinä olet aikaisemmin elänyt voi oppineisuus (millaista ja minkä tasoista se sitten onkin)ollakin jonkinlainen jalustalle nostettava asia ja se voi tehdä moneen vaikutuksen.
Opportunismiako sinulla? - Eroe
piireistä, kuin sinä. Ehkä niissä piireissä, missä sinä olet aikaisemmin elänyt voi oppineisuus (millaista ja minkä tasoista se sitten onkin)ollakin jonkinlainen jalustalle nostettava asia ja se voi tehdä moneen vaikutuksen.
Opportunismiako sinulla?Ai olet ihan eri piireistä kuin minä? No olenko minä sanonut minkälaisista piireistä minä olen? Millaisia alan suuruuksia löytyy tuttavapiirissä?
Vaikka ei löytyisi ainuttakaan,
se on ihan sama matkustaako helvettiin 1. vaiko 2. luokan vaunussa. Sama määrämpää kummallakin.
Ps. En tiennytkään sinun olevan pinnallinen. - persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Ai olet ihan eri piireistä kuin minä? No olenko minä sanonut minkälaisista piireistä minä olen? Millaisia alan suuruuksia löytyy tuttavapiirissä?
se on ihan sama matkustaako helvettiin 1. vaiko 2. luokan vaunussa. Sama määrämpää kummallakin.
Ps. En tiennytkään sinun olevan pinnallinen.tai vastakysymyksiä välttää monenmoista .... vaikkapa oman kasvojensa menetyksen jossain määrin:).
Onko se sinusta pinnallisuutta, jos ymmärtää hyvän koulutuksen merkityksen elämässä mm.? - tiedät kyllä kuka
piireistä, kuin sinä. Ehkä niissä piireissä, missä sinä olet aikaisemmin elänyt voi oppineisuus (millaista ja minkä tasoista se sitten onkin)ollakin jonkinlainen jalustalle nostettava asia ja se voi tehdä moneen vaikutuksen.
Opportunismiako sinulla?Luin koko viestiketjun olennaisimmilta osiltaan läpi. Alku alkoi lupaavasti nöyryys/nöyristely käsitteiden pohdinnalla. Mitä pidemmälle dialogi kanssasi näytti etenevän, sitä paremmin muistot veivät parin vuoden takaisiin tämän palstan kirjoituksiin. Haluatko todella, että sinun olemisesi oikeus täällä kyseenalaisteaan? Syntisäkiksi syyllistetään. Helvettiinkin matkalippua tarjotellaan.
Jk. Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta kun ....................................... - Eroe
tai vastakysymyksiä välttää monenmoista .... vaikkapa oman kasvojensa menetyksen jossain määrin:).
Onko se sinusta pinnallisuutta, jos ymmärtää hyvän koulutuksen merkityksen elämässä mm.?>>Onko se sinusta pinnallisuutta, jos ymmärtää hyvän koulutuksen merkityksen elämässä mm.?
- persona-non-grata
tiedät kyllä kuka kirjoitti:
Luin koko viestiketjun olennaisimmilta osiltaan läpi. Alku alkoi lupaavasti nöyryys/nöyristely käsitteiden pohdinnalla. Mitä pidemmälle dialogi kanssasi näytti etenevän, sitä paremmin muistot veivät parin vuoden takaisiin tämän palstan kirjoituksiin. Haluatko todella, että sinun olemisesi oikeus täällä kyseenalaisteaan? Syntisäkiksi syyllistetään. Helvettiinkin matkalippua tarjotellaan.
Jk. Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta kun .......................................kyseenalaistaa tosiasiassa kenenkään oikeuksia kirjoittaa palstalle. Yrittää aina voi tietysti kepillä jäätä ...
Voisinkin sanoa, ettei palstan taso ole kovinkaan korkea henkisellä alueella, toisaalta se on ymmärrettävää. Eri kirjoittajien tasolliset erot kun vaihtelevat suuresti. - persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Ai olet ihan eri piireistä kuin minä? No olenko minä sanonut minkälaisista piireistä minä olen? Millaisia alan suuruuksia löytyy tuttavapiirissä?
Ps. En tiennytkään sinun olevan pinnallinen.Et tiedä todella siitä alueesta mitään. Arvailet vain. Sallin arvuuttelun kuitenkin sinulle ...
- Eroe
Et tiedä todella siitä alueesta mitään. Arvailet vain. Sallin arvuuttelun kuitenkin sinulle ...
Koetko olevasi jotenkin keskustelijaa yläpuolella?
Se on erittäin vaarallinen asenne. Jeesus sanoi;
joka itsensä ylentää se alennetaan, ja henkilöön ei katsota. - Eroe
kyseenalaistaa tosiasiassa kenenkään oikeuksia kirjoittaa palstalle. Yrittää aina voi tietysti kepillä jäätä ...
Voisinkin sanoa, ettei palstan taso ole kovinkaan korkea henkisellä alueella, toisaalta se on ymmärrettävää. Eri kirjoittajien tasolliset erot kun vaihtelevat suuresti.Mitä sinun mielestä tarkoittaa oppurtunisti? Narsistisia piirteitä ajat takaa...
- persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Miksi sinä et pyydä syntejäsi anteeksi?asenteita vastapuolta kohtaan etukäteen. Kuitenkin tässä vähäisessä ajassa olen jo muodostanut jonkinlaista kokonaiskuvaa tilanteesta ....
- persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Olen käynyt peruskoulua 7. luokkaa, kunnes hiukan myöhemmin Suomen valtio otti minut hoiviinsa.
joka käyttää tilanteita hyväkseen oman etunsa/etujensa saavuttamiseen ... eettiset ja moraaliset perusteet ovat silloin niin ja näin.
Minulla on nyt muita kiireitä ... palaillaan myöhemmin:). - Eroe
joka käyttää tilanteita hyväkseen oman etunsa/etujensa saavuttamiseen ... eettiset ja moraaliset perusteet ovat silloin niin ja näin.
Minulla on nyt muita kiireitä ... palaillaan myöhemmin:).Olisiko aika jatkaa keskustelua?
- persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Olisiko aika jatkaa keskustelua?
Avasin vasta koneeni. Aina ei ehdi istua koneen vieressä, kun välillä pitää leipäkin ansaita ja samalla uuttakin vielä opiskella:). Kesällä tulee olemaan taas aika, jolloin ei ehdi varmasti keskustelupalstoilla käydä edes vilkaisemassa, kun on kaikkea muuta. Ulkona on muuten hieno talvi-ilma ... kannattaa käydä myös ulkoilemassa välillä ja nauttia nyt tästä suomen talvesta. Ei ollenkaan tiedä, kauanko sää sallii tälläisen lumitilanteen, että pääsee myös hiihtämään.
- Eroe
Avasin vasta koneeni. Aina ei ehdi istua koneen vieressä, kun välillä pitää leipäkin ansaita ja samalla uuttakin vielä opiskella:). Kesällä tulee olemaan taas aika, jolloin ei ehdi varmasti keskustelupalstoilla käydä edes vilkaisemassa, kun on kaikkea muuta. Ulkona on muuten hieno talvi-ilma ... kannattaa käydä myös ulkoilemassa välillä ja nauttia nyt tästä suomen talvesta. Ei ollenkaan tiedä, kauanko sää sallii tälläisen lumitilanteen, että pääsee myös hiihtämään.
Pieni happihyppely virkistää kummasti. Tässä on ennen nukkumaan menoa koiraa käytettävä lenkki. Ei todellakaan kannata asua koneella, sitähän tukehtuu.
- persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Pieni happihyppely virkistää kummasti. Tässä on ennen nukkumaan menoa koiraa käytettävä lenkki. Ei todellakaan kannata asua koneella, sitähän tukehtuu.
Leahimkin kertoi hänellä olevan koiran. Taitaa silti noita koiruuksia olla palstalaisilla mm. enemmänkin. Minkä rotuinen koira sinulla/teillä on?
- Eroe
Leahimkin kertoi hänellä olevan koiran. Taitaa silti noita koiruuksia olla palstalaisilla mm. enemmänkin. Minkä rotuinen koira sinulla/teillä on?
Komea saksanpaimenkoira. Eläinlääkäri sanoi siitä;
harvinaisen tervepäinen koira. - persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
Olisiko aika jatkaa keskustelua?
olevan juuri tuon rotuisen koiran:). Hyvä kuitenkin, että olet osannut kouluttaa sen hyvin.
- Eroe
olevan juuri tuon rotuisen koiran:). Hyvä kuitenkin, että olet osannut kouluttaa sen hyvin.
Pitääköhän paikkaansa, että sellainen koira kuin isäntä?
- persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
totta:). Liiaksi näyttää kuitenkin olevan sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat ottaneet ison koiran vain oman egonsa jatkeeksi ja jälki onkin sitten sen mukaista. Koiralle pitää näyttää (varsinkin isolle koiralle) kuka on sen isäntä. Muuten voi tulla vaikeuksia. Koiran käyttäytyminen on hyvin usein kasvatuksesta kiinni ... harvemmin ongelmakäyttäytymisessä on kyse esim. kasvaimista, etc. Samaa voi jossain määrin soveltaa lastenkin kasvatukseen:).
- Eroe
totta:). Liiaksi näyttää kuitenkin olevan sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat ottaneet ison koiran vain oman egonsa jatkeeksi ja jälki onkin sitten sen mukaista. Koiralle pitää näyttää (varsinkin isolle koiralle) kuka on sen isäntä. Muuten voi tulla vaikeuksia. Koiran käyttäytyminen on hyvin usein kasvatuksesta kiinni ... harvemmin ongelmakäyttäytymisessä on kyse esim. kasvaimista, etc. Samaa voi jossain määrin soveltaa lastenkin kasvatukseen:).
Aina kun meillä on perhealttari koolla, sanon koiralla;
hiljenny tai karkeloi.
On se kumma kun eläinkin viihtyy rukouksen ilmapiirissä. - persona-non-grata
Eroe kirjoitti:
pissittämään se koira, jos sinulla/teillä sellainen sitten on? Kello on jo aika paljon ... toisaalta taas isomman koiran kanssa on turvallista liikkua myöhäänkin ...
Minäkin toivottelen hyvät yöt kaikille tasapuolisesti!:)
ps. kyllä kait eläinkin aistii rauhan ja tasapainon siinä, missä ihminenkin ... - leahim
Hei persoona..Minulla on rotis,Amadeus nimeltään.
Kysyit kyllä jo vuosi sitten,nyt vasta huomasin...
Sinua ei ole paljon täällä näkynytkään..?
- horoskooppimerkiltäsi?
Minua kiinnostaa paljon tietää kyseinen asia.
- kysyt..
kyllä sinun pitäisi se tietää, jos alaa harrastat.
* Horoskoopit on taikuutta ja henkimaailman tuotosta, niistä ei seuraa koskaan yhtäänmitään, jotkut ovelat vain käyttävät hyväuskoisten ihmisten uskoa niihin saadakseen rahaa kerättyä , mitään muuta se ei anna, menettää voi paljon, jos heidän humpuukiinsa eksyy!
- Eroe
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Horoskoopit on taikuutta ja henkimaailman tuotosta, niistä ei seuraa koskaan yhtäänmitään, jotkut ovelat vain käyttävät hyväuskoisten ihmisten uskoa niihin saadakseen rahaa kerättyä , mitään muuta se ei anna, menettää voi paljon, jos heidän humpuukiinsa eksyy!
En ala niistä puhumaan koska en niihin usko.
- leahim
Mohikaani_27 kirjoitti:
Samoin teidän juttuihinne..monta kertaa.
- frihet
Mieleeni tuli aloituksesi johdosta, se että me ihmisinä odotamme usein nopeasti kasvua.
Kun muistamme Mooseksen ja ne 80 vuotta ennen kuin Jumala oli kasvattanut Mooseksen siihen tehtävään, johon Hän Moosesta tahtoi käyttää.
40 vuotta erämaan-koulua, siinä hiukan kestävyyttä.
Johannes kasvoi myös ja nöyränä myönsi että, "minun tulee vähetä ja Hänen kasvaa".
Ei tää lihallinen niin helposti nöyrry, sen hoksii siitäkin, kun täys alkis meinaa, että "menee maine jos uskoon alkaa".
Toisaalta lihallisuutemme saadaan melko hyvin esiin, kun vastakarvaan aletaan silitellä.
Et ihmisinä sitä ollaan loppuun saakka ja saakoon Kristus meissä sijaa myös oikean nöyryyden suhteen.
Nöyristely on jo liki synnin puolelle menoa.
Siunattua illan jatkoa sinulle, mun täytyy suunnitella nyt taas hautajais asioita, kun eräs sisar sai kutsun kotiin ja lauantaina on muistotilaisuus.- Eroe
Terve Frihet! Olenkin kaivannut sinua ja aina raikkaita kommenttejasi. Juuri tänään Mohikaanin kanssa puhuimme yhteisestä linjasta, eli olemme samalla aaltopituudella ainakin me kolme veljeä.
Yksi huimapää sanoi todistuspuheenvuorossaan joskus, että hän on nöyrä. Käveli pöntöstä penkkiin sitten kuin munkki. En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa?
Nöyrä ei yleensä tiedä olevansa nöyrä. - frihet
Eroe kirjoitti:
Terve Frihet! Olenkin kaivannut sinua ja aina raikkaita kommenttejasi. Juuri tänään Mohikaanin kanssa puhuimme yhteisestä linjasta, eli olemme samalla aaltopituudella ainakin me kolme veljeä.
Yksi huimapää sanoi todistuspuheenvuorossaan joskus, että hän on nöyrä. Käveli pöntöstä penkkiin sitten kuin munkki. En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa?
Nöyrä ei yleensä tiedä olevansa nöyrä.Käväsin minä eilen kirjoittelemassa mut aika vaan tuntuu rientävän käsistä, ettei ehdi nii paljoa palstalle ku tahtos.
Jumala on paras kasvattaja tuohon aloituksesi nöyryyteen, Hän voi taivutella ja viedä erämaahan, tosin Hän ei katkaise meitä.
Ajattelin kyllä tuota Raamatun kohtaa, jossa olemme savenvalajan pöydällä ja jopa Hänen käsissään.
Siinä viimeisetkin ilmakuplat poistuu ja kun vielä muistamme, että siinä tehdään työtä sekä ulkoisesti, että sisäisesti ja jopa Hänen käsissään voidaan tehdä astiasta toisenlainen, jos eka kerralla ei onnistu.
Olen kyllä samoilla "linjoilla" teidän kanssanne ja nytkin poistun pehkuihin, et siunatut jatkot teille "sotaurhot". - Eikä huomaa
Eroe kirjoitti:
Nöyrä ei yleensä tiedä olevansa nöyrä.ylpeä ja itseään täynä oleva ylpeyttään ja omahyväisyyttään.
-Nöyrä ei yleensä tiedä olevansa nöyrä-
Se siitä... - poikalapsi
Sinulta taa spuuttuu kaksi: rehellisyys ja sopiva nöyryys. Et ole VIELÄKÄÄN näyttänyt toteen väitteitä, koita olet mm. minusta esittänyt "tietoina". Olet siis ylimielinen valehtelija. Muutakin sinusta uskoisi, jos olisit joskus myös reilu. Vaan ei, ei.
Vaadit minua nöyristelemään lahkokavereidesi - tai omien - valheidesi vuoksi. Ja minä kun en teille periksi anna, parjaajat! - Eroe
poikalapsi kirjoitti:
Sinulta taa spuuttuu kaksi: rehellisyys ja sopiva nöyryys. Et ole VIELÄKÄÄN näyttänyt toteen väitteitä, koita olet mm. minusta esittänyt "tietoina". Olet siis ylimielinen valehtelija. Muutakin sinusta uskoisi, jos olisit joskus myös reilu. Vaan ei, ei.
Vaadit minua nöyristelemään lahkokavereidesi - tai omien - valheidesi vuoksi. Ja minä kun en teille periksi anna, parjaajat!Ei sinua kukaan vaadi muuttumaan miksikään lahkoveljeksi. Se on tärkein että pääset pelastukseen sisälle.
Asian sivusta, mitä mieltä olet Imatran kirkkoherrasta, Marja-Siskosta? - poikalapsi
Eroe kirjoitti:
Ei sinua kukaan vaadi muuttumaan miksikään lahkoveljeksi. Se on tärkein että pääset pelastukseen sisälle.
Asian sivusta, mitä mieltä olet Imatran kirkkoherrasta, Marja-Siskosta?Minun asiani ei ole kommentoida kenenkään toisen ihmisen yksityisasioita. Toivon kuitenkin, että Imatran kirkkoherrankin esimerkki opettaisi Frihetille ja muutamille muillekin omissa valheissaan rypeville nöyryyttä ja rehellisyyttä. Frihetin toiminta on OKSETTAVAN kaksinaamaista ja minujsta tyypillisen helluntailaista. HÄN tuskin on missään pelastuksessa, jos se pelastus on jotain hyvää. Ja minä taas en IKINÄ halua samaan pelaastukseen näiden frihetien ja mohikaanien kanssa: TEKOPYHYYS on minusta sen verran paha juttu.
- Eroe
poikalapsi kirjoitti:
Minun asiani ei ole kommentoida kenenkään toisen ihmisen yksityisasioita. Toivon kuitenkin, että Imatran kirkkoherrankin esimerkki opettaisi Frihetille ja muutamille muillekin omissa valheissaan rypeville nöyryyttä ja rehellisyyttä. Frihetin toiminta on OKSETTAVAN kaksinaamaista ja minujsta tyypillisen helluntailaista. HÄN tuskin on missään pelastuksessa, jos se pelastus on jotain hyvää. Ja minä taas en IKINÄ halua samaan pelaastukseen näiden frihetien ja mohikaanien kanssa: TEKOPYHYYS on minusta sen verran paha juttu.
Marja-Sisko on julkkis ja hän on itse asettautunut arvioitavaksi.
- poikalapsi
Eroe kirjoitti:
Marja-Sisko on julkkis ja hän on itse asettautunut arvioitavaksi.
Se ei oikeuta meitä tuomiten arvioimaan tai sekaantumaan yksityisasioihin.
- Eroe
poikalapsi kirjoitti:
Ei meillä ole keneenkään tuomiovaltaa. Silti tämä Maria-Sisko on mies vaikka pelit viedäänkin. Jumala on mieheksi luonut.
En ikinä ymmärrä tuollaista. - on sinun
poikalapsi kirjoitti:
Oletko perusluterilainen vai helluntaiuskossa?
- on salassa
oleva asia. Nöyristely on hirveää. Minä kurja syntinen ihmisraukka...
- Eroe
Ei edes kaikki uskovien kirjoissa olevat. Ovat niin eksyksissä kuin Vellun kanat, eksyen ja eksyttäen.
- persona-non-grata ... ei kirj.
jokaisella meistä on se oma "totuutemme":).
- Pakanainen
näkemään ja kummastelemaan Vellun kanoja.
Mielenkiintoinen ilmaus "nöyrry totuuteen"
hmm... totuus? se on ihmeellinen sana ja kuinka usein sitä käytetään sellaisissa tarkoituksissa jonne se ei ollenkaan kuulu. - Eroe
Pakanainen kirjoitti:
näkemään ja kummastelemaan Vellun kanoja.
Mielenkiintoinen ilmaus "nöyrry totuuteen"
hmm... totuus? se on ihmeellinen sana ja kuinka usein sitä käytetään sellaisissa tarkoituksissa jonne se ei ollenkaan kuulu.Vastaan teille yhteisesti, koska kommenttinne olivat samankaltaisia. Ihminen on herätyksen tilassa, elikkä hän etsii jotain elämäänsä, tai suoraan hengelliset asiat kiinnostavat. Moni tekee väärän valinnan ja lähtee merta edemmäs kalaan, etsien jotain itämaista taikka muuta, tai ei sitten mitään.
Etsikkoaikoja on ihmisen elämässä 2 - 3 kertaa, ja pituus voi olla muutama minuutti, tai jopa vuosikausia. Kuitenkin se on. Sen käyttämisessä oikein on juuri tärkeää nöyrtyä Jumalan edessä. Joka ei ole ihan sillä paikalla, ei tunne nöyrtymisen tarvetta.
Nukuin yöllä niin vähän, niin otan pikku tirsat. Mutta jos juuri minulta jompikumpi haluaa kysyä, niin vastaan mielelläni. =) - Pakanainen
Eroe kirjoitti:
Vastaan teille yhteisesti, koska kommenttinne olivat samankaltaisia. Ihminen on herätyksen tilassa, elikkä hän etsii jotain elämäänsä, tai suoraan hengelliset asiat kiinnostavat. Moni tekee väärän valinnan ja lähtee merta edemmäs kalaan, etsien jotain itämaista taikka muuta, tai ei sitten mitään.
Etsikkoaikoja on ihmisen elämässä 2 - 3 kertaa, ja pituus voi olla muutama minuutti, tai jopa vuosikausia. Kuitenkin se on. Sen käyttämisessä oikein on juuri tärkeää nöyrtyä Jumalan edessä. Joka ei ole ihan sillä paikalla, ei tunne nöyrtymisen tarvetta.
Nukuin yöllä niin vähän, niin otan pikku tirsat. Mutta jos juuri minulta jompikumpi haluaa kysyä, niin vastaan mielelläni. =)Olen informoitu etsikkoajasta/ajoista ja olen päätynyt sellaiseen tulokseen, että etsikkoaika on ihmisen iän mittainen.
Ei ole tarvetta lähteä merta edemmäs kalaan, koska kala on katettuna nenän edessä vaan en pysty tuota nauttimaan, on liian ruotoja...saattavat aiheuttaa kitatukoksen. - Eroe
Pakanainen kirjoitti:
Olen informoitu etsikkoajasta/ajoista ja olen päätynyt sellaiseen tulokseen, että etsikkoaika on ihmisen iän mittainen.
Ei ole tarvetta lähteä merta edemmäs kalaan, koska kala on katettuna nenän edessä vaan en pysty tuota nauttimaan, on liian ruotoja...saattavat aiheuttaa kitatukoksen.Kaikki ei tahdo alistua Jumalan sanan alle. Se ei ole uutta, sillä Jeesuksellkin sanottiin;
kova puhe, kuka voi sen kestää. Ja niin häipyi osa pois. Osa sitten jäi.
- ----------/
.....?
- leahim
Toivotaanko että palstan linjaukset
muuttuisivat.
Tällaista ollut jo vuosikausia....
Sory kun nostin vanhan ketjun.
Ehkä on hyvä virkistää muistia..... - Näistä nostoista
leahim kirjoitti:
Toivotaanko että palstan linjaukset
muuttuisivat.
Tällaista ollut jo vuosikausia....
Sory kun nostin vanhan ketjun.
Ehkä on hyvä virkistää muistia.....ei ole palstalla mitään hyötyä,paitsi,että ne nostaa mieleen vanhoja kaunoja ja niillä on hyvä muistuttaa..
- 3+9
nöyrästä uskovasta?
- Pauli.K
------------------
- averea
...
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2773202Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2442066- 671976
- 711674
BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho51496Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391274MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241038- 64996
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko23996Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165927