Varastotien kirpputori

Ei enää kirpparimyyntiä

Pidin kirpputoripöytää varastotien kirpparilla tammikuun lopulla. Vaatetta ym oli paljon ja olin tyytyväinen,kun viikon aikana hengarit tyhjeni hyvin. Vaatteet hyviä,palapelit uusia,laukut,reput käytettäviä.Kirjasin ylös kaikki myytävät ja pettymys oli suuri,kun tilityksessä selvisi, ettei "myydyistä" tavaroista ollut kuin noin puolet mukana. Mihin joutuu tavarat tai rahat? Kumpaa epäilisi enemmän kirppariasiakkaita vai kirpparin pitäjää? Valvontakamerat on, mutta myyjä kohautteli vain olkapäitä. Kyse ei ole suuren suurista summista, mutta harmittaa tyhjään tehty työ. Lahjoittaessa vaatteet ym.konttiin olisi parempi mieli.Toivottavasti tämä herättää asiallista keskustelua.

25

10958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks ehotus

Oiskohan täälä mahdollista järjestää vaik joku lauantai sellanen kirppis et ite ois myymässä..
      Ei tarvis ku vaan joku pöytämaksu maksaa..
      Sais suoraan rahat asiakkailta..

Etelässä taitaapi olla ainakin järjestetty..kesäisin torilla tms.

• Kesäduuniblues

Parempi varastoida kaupalliset käyttötavarat ja myydä kesällä vaikka kauppatorilla.
        Ainaskin viimekesänä ilmaispaikat, kun varasi aamulla.
        Lauantaisin tosi paljon sakkia.
        Ei kannata elättäänäitä kirppu-ukkoja.
        Tavaroista puolet pöllitään ja kirppu-ukot vievät vuokrina loppurahat.
        Halvempi lyödä roskiin tai lahjoittaa .
        Säästyy bensarahaa ja se älytön rullaus ja huoli pöydänpidosta.
        Voihan aina sanoa,ettei oo pakko,mutta tämäkin toiminta perustuu jonkinmoiseen koukutukseen,että jos vaikka tässä muka paremminkin rupeaa menemään.
        Toivotonta hommaa,uskokaa huviksenne.

• kerran vuodessa

Hain jo ensimmäisen tilityksen eilen ja lopun haen lauantaina. Joka ikinen myyty tavara myös tilitettiin ja ihmettelin suuresti sitä, että eikö täällä ole "hävikkiä" ollenkaan. Monet varoittelivat minua etukäteen ja laitoin yhteen kalliimpaan tuotteeseen hälyttimenkin. Tähän asti olen ainakin tyytyväinen. Saas nähdä, miten loppujen tavaroiden käy.

• Wise Robber

Jospa ,ilmeisesti sun tavara ollut semmosta,ettei kelpaa rosvoille.
        Koitapas myydä sieltä loosista jotain arvokasta pientavaraa,joka mahtuu vaikka taskuun tai käsilaukkuun.
        Tämä suuri kirppuherra,mr "liuhuletti" rakensi ahneuksissaan myyntilooseja lasivitriinien tilalle kassojen lähelle ja tyhjennytti looseihin Arabiat sun muut,rupespa menemmään ilmaiseksi rosvoille,piti viedä loput kotiin turvaan.

• ei omista
        Wise Robber kirjoitti:

Jospa ,ilmeisesti sun tavara ollut semmosta,ettei kelpaa rosvoille.
        Koitapas myydä sieltä loosista jotain arvokasta pientavaraa,joka mahtuu vaikka taskuun tai käsilaukkuun.
        Tämä suuri kirppuherra,mr "liuhuletti" rakensi ahneuksissaan myyntilooseja lasivitriinien tilalle kassojen lähelle ja tyhjennytti looseihin Arabiat sun muut,rupespa menemmään ilmaiseksi rosvoille,piti viedä loput kotiin turvaan.

tuota paikkaa. Älä hauku väärää puuta.

http://www.inoa.fi/Kirpputoreja/Kirpputori Varastotien Kirppis/ROVANIEMI/yhteenveto/1174188/

http://www.020300200.com/yritykset/3924446/Wanha Aatami, avoin yhtiö/

Isompaa bisnestä kuin heti arvaisikaan...

• ILMAINEN NEUVO

www.huuto.net siis WWW.HUUTO.NET...SIIS WWW.HUUTO .NET....YMMÄRSITKÖ?

• KÖ KÖ YMMÄRSITKÖKÖ

ILMANEN NEUVO SULLEKKI ETTÄ WWW.HUUTO.NET ON HUUTOKAUPPA, JA NYT OLI KYSE FYYSISESTÄ KAUPANTEKOPAIKASTA JOSSA KIRPPUTORITOIMINTAA VOISI HARJOITTAA MYYJÄASIAKASSUHTEELLA TAI VUOKRAPÖYTÄASIAKASSUHTEELLA, NETTIHUUTOKAUPOISTA TÄÄLLÄ EI OLE KYSYNYT KUKAAN!!!
        Y-M-M-Ä-R-S-I-T-K-Ö??? YMMÄRSITKÖ??? HÄ?
        OLETKO SOSIAALIRAJOITTEINEN???
        -------------------------------------------------

Kylläpä vaan täällä Rovaniemen perukoilla on melko heikkoa tuo kirpputorien taso, yhessä kirppiksessä on niin iänikuisia ja vanhoja ne tuotteet että museo se on paremminkin, toisaalla taasen on niin nyrpeät myyjät/omistajat/huonoa a-palvelua ja taasen toisaalla tavaraa häviää, lista olisi loputon... jne...

Erikseen on mainittava tästä seurakunnan "kirppiksestä" TOIVON TORI , paremminkin TOIVOTON TORI, siis ihan kamala lumppuvarasto, ja hinnat todella törkeitä, jotain überhuonoja vinyyleitä melkein 5-8€/kpl yms.

Itse toivoisin että todellakin avattaisiin sellainen kirpputori missä myyjä kohtaa asiakkaan ja taasen toisinpäin... siinä samalla myyjä voisi kertoa tuotteensa alkuperää, käyttöhistoriaa jne. ja kaupantekokin olisi mukavampaa kun saa myyjä ja asiakas jutella, siinähän saattaisi lie syntyä uusia ystävyyssuhteitakin...

T: Mie vaan...

• kävijä

Olen useastikin käynyt kyseisellä kirpparilla ja nyt kahtena viime kertana olen huomannut miten tavara menee kassan ohi maksamatta. Eli myyjä ei hoksaa ottaa kaikista tavaroista hintalappua pois. Viimeksi eräs nainen hoksasi itse,että hei,eikös näistä kengistäkin pitäisi jotain maksaa?Myyjä vaan, et "oho". Ja eräällä kerralla kaverillani oli ollut useampia tavaroita kassalla ja vasta myöhemmin kotona huomannut,että kahdessa tuotteessa oli vielä hintalaput paikoillaan.Että silleen..

• moubi dik

Tämä menee nyt hieman aiheen vierestä, mutta kirjoitan kuitenkin..
      Eli sen mitä itse vähän kirppiksiä kiertäneenä tiedän niin olen järkyttynyt siitä, mitä kakkaa ihmiset oikein myy ja mihin hintaan! Nii, pöljähän ei ole se joka pyytää vaan..

Itse olen vienyt tavaraa kirppikselle viimeksi lapsena, ja silloin hinnatki oli kohdillaan: 10 penniä, markka, 2 markkaa.. Jos vielä joskus intoudun viemään omia HYVÄKUNTOISIA ja KÄYTTÖKELPOISIA tavaroita ja vaatteita kirppikselle niin pidän kiinni tiukasti kirpputorin perusideata: HALVAT HINNAT! :)

• Itsekin jo eloa nähnyt

Oletkohan mahdollisesti tietoinen tämän päivän loossivuokrarosvouksesta.
        Tässä sulle ja kaikille muille kiinnostuneille pikku laskelma.
        Varastotiellä "viikko"vuokra =5,5 päivää,kun vuokraviikkon aina sisältyy 4h sunnuntai,josta veloitetaan täysi vuokrapäivä.
        Siis näinhän se menee. 25e:5.5=4,545e/päivä.
        Siis kun pidät myyntipöytää 31pv * 4.545=141e/kk.
        Niin,että herra vai rouvako lie oletkin,mene myymään niitä 10 sentin tavaroitas .
        Ymmärtäkää nyt tästä hyvät viisaat,että on kyseessä kalliit myyntivuokraloosit,joten ei tämä voi perustua mihinkään hyväntek.systeemiin.
        Myyjät tekevät kovan työn ja kaikesta muustakin ,kuten kulkeminen maksaa ja tietty myyntitavarakaan ei mitään ilmaista ole,oli se sitten omasta kaapista tai mahd. esim. kirpparilta ostettu ja jäänyt itsellä tarp.,kuten lasten kasvaessa.
        Resuja tai huonok. ei kannata edes yrittää ,kun ei merkkit. tahdo kaupittua .

• katty woman
        Itsekin jo eloa nähnyt kirjoitti:

Varastotiellä "viikko"vuokra =5,5 päivää,kun vuokraviikkon aina sisältyy 4h sunnuntai,josta veloitetaan täysi vuokrapäivä.
        Niin,että herra vai rouvako lie oletkin,mene myymään niitä 10 sentin tavaroitas .
        Ymmärtäkää nyt tästä hyvät viisaat,että on kyseessä kalliit myyntivuokraloosit,joten ei tämä voi perustua mihinkään hyväntek.systeemiin.
        Myyjät tekevät kovan työn ja kaikesta muustakin ,kuten kulkeminen maksaa ja tietty myyntitavarakaan ei mitään ilmaista ole,oli se sitten omasta kaapista tai mahd. esim. kirpparilta ostettu ja jäänyt itsellä tarp.,kuten lasten kasvaessa.

nyt tuli asiaa .laskekaapa muutkin kulunne

• moubi dik

Ok, kiitän tiedosta :) Ei se tosiaan sen kirpparin loossin vuokra mikään halpa ole, ja harva kai sitä tappiolla haluaa tavaroistaan päästä eroon.

Ehkä edellisestä viestistäni unohtui mainita, että tuolloin pidin kirpparia yhden päivän ja silloin pöytävuokra oli 25mk.

Eli huomauttaisin vain siitä, että kauanko niitä tavaroita tarvii siellä kirpputorilla oikeen myytävänä pitää. Itse veisin vain viikoksi. Ja myönnän, että tuohon 25€:oon saa siltikin aika paljon halpaa tavaraa myydä.

Ja halvemmallahan aina pääsee, kun myy itse kotikirppiksellä ;)

• kumipääkö

On siinä tuottoisa ,vanha hallinmörskä.
        Kirppuherrat vai rouvako lie rypee rahoissaan, kun jokku kahelit maksaa ittesä kipeäksi noista neliömetrin kopeista.

• ---------

Kesällä voi mennä itse myymään torille omia tavaroitaan ja ihan ilmaiseksi, paikka pitää vaan ensin varata soittamalla, mutta se ei ole iso homma. Pöytää ei ole, ellei itse kanna mukanaan, mutta maahan vaan pressu/viltti ja kamat siihen.

Itse olen jotain saanut aina myytyä, mutta jostain syystä torilla ei käy paljoakaan ihmisiä. Johtuisiko siitä että aika huonosti kaupunki ilmoittelee ees tämmöisestä mahdollisuudesta?

Tuossa hyvä on se että kun itse olet paikalla katsomassa tavaroittesi perään ja myös asiakkaat voivat tinkiä tavaroitten hinnasta.
      Ja kesällä hyvällä ilmalla on mukava olla ulkosalla. :)
      Toisaalta jos laittaa kovin alhaisen hinnan niin kaikki mietii että onko kamoissa jotain vikaa, vaikka vaan haluais päästä niistä eroon kun komerot ja varastot tursuilee yli. :D

• vaikka työväentalon

ja pitää siellä kirpputoria vaikka lauantaisin ja sunnuntaisin. Ihan niinkuin oli supermarketin kirppis joskus aikoinaan. Me vuokrattaisiin sitten sieltä pöydät ja myisimme itse paikan päällä.

Se oli kovin mukavaa hommaa silloin aikoinaan ja silloin tehtiin myös kunnon tilejä kun sai itse kaupata ja ostaja myös tingata hinnasta. Sitä minä kaipaan ja luulen että löytyy muitaki. En ole kirppupöytää vuorannut enää vuosikausiin kun jäi harmittamaan kaikki varastetut tuotteet. Nahkatakit, bootsit jopa arvokas isohko kolmiketjuinen valaisin........mihin piiloon lie mahtunut sekin.

• Yritteliäskkk
        vaikka työväentalon kirjoitti:

ja pitää siellä kirpputoria vaikka lauantaisin ja sunnuntaisin. Ihan niinkuin oli supermarketin kirppis joskus aikoinaan. Me vuokrattaisiin sitten sieltä pöydät ja myisimme itse paikan päällä.

Se oli kovin mukavaa hommaa silloin aikoinaan ja silloin tehtiin myös kunnon tilejä kun sai itse kaupata ja ostaja myös tingata hinnasta. Sitä minä kaipaan ja luulen että löytyy muitaki. En ole kirppupöytää vuorannut enää vuosikausiin kun jäi harmittamaan kaikki varastetut tuotteet. Nahkatakit, bootsit jopa arvokas isohko kolmiketjuinen valaisin........mihin piiloon lie mahtunut sekin.

Saaran Revontulikirppikseltä Kairatiellä saa päivämyyntipaikkoja, oliskohan ollut 8 eur päivä,kun otti useamman,ainoa vika ettei siellä käy ketään.
        Varastotien kirpulla oli taannoin myös 10e päiväpöytiä muutamia,muttei myyjistäkään tuntunut kauppa käyvän (oli parempaa ja kalliimpaa),ihmiset mieluiten penkovat looseja ja etsivät aarteita(tietty puoli-ilmaisia).
        Tosi hyvä idea muuten tosissan olis,jos joku ottais tosissaan asiaksi touhuta hyvältä paikalta ,tarpeeksi tilava autoparkein varustettu myyntipaikka,kuten esim. Oulussa autoliikkeen hallissa oli lauantaisin,väkeä oli tungokseen asti joka lauantai ja sunnuntai.
        Tarviis varmaan jonkinmoisen maksu/sitoutumislistan toimiakseen,olis varmaan myös näitä käsityöntekijöitä tulossa.
        Onhan näitä myyjäisiä ja markkinoita tietty muina aikoina ,kuten joulun alla ja syksyisin.

• Vuonna

Toripaikat saattaa muuttua maksulliseksi myös kirpputorin osalta ainakin tälläisiä huhuja on kuulunut...

• Ei sinne enää koskaan

Joo, vähän tuntuu turhan amatöörimaiselta tämä Varastotien homma verrattuna esim. Tuhat-toriin. Meidän tilitykseen oli tullut viikkoja vanha lappu, jonka ystävällisesti poimin pinosta pois. Ei taida tilitys löytää enää oikealle omistajalleen, summa oli onneksi aika mitätön, mut silti. Moka moka.

Tavaraa oli ilmeisesti meiltäkin hävinnyt aika reippaasti, ei kirjattu ylös myytäviä kamoja, mut laskettiin laput yhteen ennen vientiä ja tilityksestä jääneistä kamoista puuttui 30-40e. Eli aika paljon on kamaa hukkaan mennyt...

Myös asiakaskunta on aika ihmeellistä, kun kaikkein huonokuntoisimmat vaatteet oli menny kaupaksi, semmoiset joita mietin et kehtaako edes viedä. Hinnat pääsääntöisesti 2e - 5e, joten kovat hinnat ei voi olla syynä siihen, miksi tavaraa ei mennyt. Enemmän taisi jäädä myymättä ku mitä meni. Ja ei todellakaan mitään rikkikulutettuja farkkuja tai muuta sellaista ollu.

• pari vuotta sitten

Pöytä oli varastotiellä ja mentiin tutun kanssa hakemaan rahoja sekä kuitteja..kummasti yli puolet myydyistä tavaroista oli kadonnut. Sanottiin että ne on varmaan muiden pöydissä ja vähäteltiin vain asiaa..lähdettiin sitten raivon vallassa kiertään pöytiä että missä meidän tavarat on..sattuikin että myyjä puolen tunnin päästä tuli sanomaan että laput oli heillä jemmassa muualla kun eivät mahtuneet enää heidän lokerikkoon..ei anteeksipyyntöä tms..eli ne sata euroa oli ollutkin heidän piilossaan..

• vein takaisin

lapun jota ei oltu otettu pois patalappuparista.Maksoin summan 1.50 ja samalla sanoin että saapahan myyjä rahat tästä unohtamastanne lapusta kukkaroonsa.Vain häkeltyneitä ilmeitä mutta kuitenkin kohtelias pyyntö ottaa kahvia.

• Ei enää kirpparipöytää

Juuri niin sanottiin, että käy kiertämässä tavaroita on varmaan jossain muualla pöydässä tai tiputettu johonkin. Ylipäätänsä tuo touhu ei tunnu kovin rehelliseltä vaikka miten sen miettisi.

• lahnakaa

on teilläki elämä =D=D

• joku

Tuhat-Tori ei enää ilmeisesti vedä myyjiä sillä omistaja myy omia kuolinpesäromppeita suurimmassa osassa pöytiä kiskurihinnalla. Olenkin miettinyt, että onkohan ihan laillista touhua. Eikä siellä viitsi käydä, kun omistaja kyttää, että et vain vie mitään vanhoja tavaroita, joilla ei ole mitään arvoa.

Varastotiellä taas on v-mäiset myyjät (ovat kuulemmma lapun mukaan vain ihmisiä), joiden asiakaspalvelutaidot ovat useasti hakusessa ja suurin osa loosseista ylihinnoiteltua roskaa. Tosin varastotien kirppis vetää paremmin asiakkaita, joten siellä saa tavaroitaan myös myytyä paremmin. On se kuitenkin niin iso projekti myydä tuollaisessa loossipaikassa tavaroita, että hyvä jos kehtaa kerran vuodessa vuokrata pöydän, jossa myy halvalla kalliilla ostamiaan tavaroita.

Sitten siitä kontista vielä. Minulla ainakin loppu hyvä mieli siihen kun luin, että SPR myy lahjoitetut vaatteet jollekin tukkurille, joka myy niitä sitten kehitysmaissa tai osa vaatteista myydään suomen konteissa kalliilla hinnalla (katsokaa vaikka roin kontin hintoja). Kaiken huippu on, että jos vaatteesta puuttuu vaikka nappi tai siinä on tahra niin vaate menee KAATOPAIKALLE. Käsittämätöntä.

• Pendy

Mulla on olut useesti siellä pöytä, eikö kyllä oo mitään valittamista. Useesti"myydyt/kadonneet" kamat on kulkeutuneet muihin pöytiin, mikä on ostajien tyhmyyttä, kun eivät tajua olla kuljettelematta kamoja muualle. Itse käyn usein n.viikon kuluttua päättämisestäni kyselemässä, josko kamoja ois vielä myyty, laput kun säilytellään kumminki jonku aikaa. Joskus on löytyny, joskus ei, mut kaikki kamani ovat jossain vaiheessa löytäneet mulle tiensä takaisin. Kiva ilmapiiri siellä.

• taiat kuiteski

Puhutko kenties varastotien hyvästä ilmapiiristä?????

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe