on tullut muotisana.Miksi?Koska on kallis Sifrol-niminen uusi lääke,jolla saadaan oireet pois.Muitakin valmisteita ja puolet halvempia on olemassa ja kaikki yleislääkäritasolla tietävät asian.Kohta ei muusta puhutakaan kuin levottomista jaloista.Sifrol on väsyttävä ja hankaloittaa jopa työntekoa.Sifrol väsyttää yhtä paljon kuin unilääke.
Nykyajan ruokailutottumukset ovat liian vähän kivennäis ja hivenaineita sisältävät,että monikin kärsii ns. levottomista jaloista ja muista vastaavista oireista.Magnesium.Onko joku lääkäri ehdottanut Magnesiumia.Se auttaa ko oireiluun.Puuttuu tavallisista pikaruuista ja Cola-juomista.Eikä sitä ole karkeissa ei suklaassa,ei oikeastaan missään tehdasvalmisteisissa pikaruuissa.
Levottomista jaloista
16
1872
Vastaukset
- NEL.
Jos levottomat jalat ovat pelkkä muotijuttu, niin miten selität levottomat jalat-oireyhtymän amputoidussa alaraajassa? Tarjoatko siihenkin magnesiumia?
Tiedoksi sinulle että kivennäisaineet ovat hivenaineita tai hivenaineet kivennäisaineita. Ei siis ole hiven- ja kivennäisaineita. Kivennäisaineista käytetään myös nimitystä hivenaineet, koska niitä on niin pieniä määriä.
Oletko itse saanut ilon kokea levottomat jalat? Se on tosi inhottava vaiva ja estää todella tehokkaasti nukkumisen.- sama asia ole
Kivennäisaineet jaetaan makrokivennäisiin ja mikrokivennäisiin eli hivenaineisiin sen mukaan, paljonko niitä esiintyy elimistössä. Hivenaineiksi kutsutaan niitä elimistölle tarpeellisia alkuaineita, joita elimistö tarvitsee kuitenkin alle 100 milligrammaa vuorokaudessa.
Kivennäisiä tarvitaan elimistössä kolmenlaisiin tehtäviin:
1. Kudosten rakennusaineiksi (kalsium, fosfori, magnesium, pii ja rikki)
2. Kudosten ja kudosnesteen osmoottisen paineen (solujännite) ja kalvojen läpäisyvyyden säätelyyn (natrium, kalium, kloori, kalsium ja magnesium)
3. Katalysaattoreiksi entsyymi- ja hormonisäätelyyn (rauta, koboltti, sinkki, mangaani, molybdeeni ja seleeni)
Makrokivennäiset
Makrokivennäisten tarve on yli 100 mg päivässä. Runsaimmin elimistössä esiintyy kalsiumia ja fosforia. Aikuisen, noin 70 kg painavan ihmisen painosta kalsiumia on 1,2-1,3 kg ja fosforia 600 g. Kalsiumin osuus elimistön kaikista kivennäisaineista on noin 40 % ja siitä 99 % on sitoutuneena luustoon, jossa se toimii luuston rakenneosasena sekä elimistön kalsiumvarastona. Myös fosforista suurin osa (noin 85 %) on elimistössä sitoutuneena luustoon kalsiumfosfaatin muodossa. Kolmas tärkeä makrokivennäinen on magnesium, jota aikuisen ihmisen painosta on noin 20-30 g, siitäkin yli puolet luustossa. Makrokivennäisiksi luetaan myös natrium, kalium ja kloori, jotka ovat elektrolyyttejä ja osallistuvat erityisesti elimistön nestetasapainon säätelyyn, sekä rikki, joka toimii lähinnä entsyymien rakenneosana.
Hivenaineet
Hivenaineiden päivittäinen tarve ilmoitetaan yleensä mikrogrammoissa. Välttämättömiä hivenaineita ovat rauta (jota esiintyy elimistössä hivenaineista runsaimmin, aikuisen ihmisen elimistössä noin 2,5-4,5 g), kromi, koboltti, kupari, fluori, jodi, mangaani, molybdeeni, nikkeli, sinkki, pii, tina ja vanadiini. Useimmat hivenaineet toimivat pääasiassa entsyymien ja hormonien rakenneosina.
- lainaus wikipediasta -
- muotijuttu
Muotijuttu levottomat jalat ei todellakaan ole! Olen saanut ko. vaivan "perinnöksi" äidiltäni, muilla sisarillani tätä ei ole. On TIETYSTI kokeiltu magnesiumit (koko ajan käytän niitä myös) ja monetkin lääkkeet, Sifrolkin. Joillakin se auttaa ja hyvä niin. Sillä tämä on todella tuskallinen vaiva, jota ei toivoisi kenellekään - ei muodin vuoksi eikä muutenkaan. Kyllä kohtalotoverit tietävät...
- levottomat jalat
jep. Sinulla ei selvästikään ole levottomia jalkoja. Toisaalta puhut kyllä ihan asiaa, että yleensä ihmisten kannattaisi tarkistaa oma ruokavalio ym. elämäntapa ennen lääkkeen ottamista. Itselläni on levottomat jalat. Eli juuri kun olet nukahtanut heräät ja ne ajaa sinut ylös, koska ei pysty olemaan paikallaan makuuasennossta. Pieni kävelylenkki huushollissa auttaa ja jalkojen ravistelu. Mies sanoo että paiskon jalkojani pitkin yötä patjaa vasten. Totta on, että ruokavalio tarkistus on tarpeen. Vältän suolaista ja kahvia , koska huomaan jos on suolaisella herkutellut niin se vaikuttaa epäedullisesti. Ja tottakai olen kokeillut magnesiumia, minulle ei kyllä ole siitä ollut mitään iloa.
- Luuta Mix
annettiin kyllä diagnoosi levottomat jalat ja siihen lääke Sifrol.Todella väsyttävä ja kamala lääke,koska olin töissä aivan pökerryksissä aamupäivän ja päivällä nukahtelin.
Mietin asiaa,koska minulle oli aiemmin kokeiltu myöskin unilääkettä ja neurologisia lääkkeitä,jotka kaikki kyllä auttoivat ja sain hyvinkin nukuttua,mutta väsymystä pukkasi kaiken aikaa.Tein kokonaisvaltaisen ruokavaliomuutoksen ja lisäsin vitamiini ja hiven/kivennäisainepitoisuuksia ravinnossa.Lisäksi tosiaan otan Magnesium purutabletin aamulla ja toisen tarvittaessa illalla.
Ruokavalioni on ollut kolme kuukautta sokeriton,kofeiiniton,liiat rasvat pois (vain kala ja kasviöljyjä),vain rasvatonta maitoa lasillinen ja hedelmä illalla.Ja vihanneksia,juureksia,hedelmiä.Raffinoinut viljatotteet pois.Olen myöskin lisännyt rasvatonta kalaa ja kuituja.Minulle toimii ja kaikki lääkkeet ovat poissa,jalat paikallaan ja olo pirteämpi kuin aiemmin ja saan myöskin hyvät yöunet.- ruokakolmio
Olet tajunnut vasta sairauden iskiessä, että ruokavalioon kannattaa satsata.
Luonnolliset ravinteet:
http://www.energian.net/terveys/info6.html
Ruokakolmio
http://www.terveystaito.fi/Pages/ravitsemus.htm
Tosin ravitsemuksellakaan ei ihan oikeita sairauksia juurikaan paranneta, jos ne eivät johdu huonosta ravitsemuksesta. - Luuta Mix
ruokakolmio kirjoitti:
Olet tajunnut vasta sairauden iskiessä, että ruokavalioon kannattaa satsata.
Luonnolliset ravinteet:
http://www.energian.net/terveys/info6.html
Ruokakolmio
http://www.terveystaito.fi/Pages/ravitsemus.htm
Tosin ravitsemuksellakaan ei ihan oikeita sairauksia juurikaan paranneta, jos ne eivät johdu huonosta ravitsemuksesta.linkeistä.Luenkin ihan mielenkiinnolla.Olen todela hyvällä mielellä,kun olen päässyt Sifrolista ja muista väsyttävistä lääkkeistä eroon.Kuitenkin turvaudun jostakin syystä vielä Magnesiumiin.Olen tosiaan huomannut,että siitä olisi apua.
- Jodimurunen
Jodi murunen. Käsikauppalääkkeistä. 1/4 kerran viikossa. Mulla on suvussa perimää.
- Jooptiedossa
Tarkoitan siis yhdestä tabletista 1/4
- Etäisyyttäenemmän
Muistan taannoin ku vaimon kanssa oltiin , ja se kun alko silleen kiusottelevasti lähenteleen , niin iskipäälle het levottomat jalat , siis allergia reaktio - saattaa tosiaan kroppa ottaa reaktion jos eienää lähentelemisen tarvetta.
- Rautaakehiin
"Kyseessä näyttäisi olevan neurologinen sairaus, johon liittyy keskushermoston dopamiiniaineenvaihdunnan häiriö. Raudan puute lisää oireita, sillä rautaa tarvitaan dopamiinijärjestelmän toimintaan."
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/artikkelit/9-kysymysta-levottomat-jalat-oireyhtymasta/ - Rauhoittukaaihmiset
Mihinpä sairauteen ei ruokavalio vaikuttaisi. Aina tulee erilaisia sairauksia ja oireita pinnalle, muun muassa välillä sen vuoksi kun mainostetaan uutta lääkettä. Mitä sitten? Jos ei halua lääkkeitä vaivoihinsa, ei niitä ole pakko käyttää. Vaikka kuinka mainostettaisiin. Ei kukaan kiellä vaihtoehtoisia apuja, vaikka apu ei mahdollisesti ole yhtä hyvä.
Nyt kun levottomista jaloista puhutaan niin minulla taisi aikoinaan auttaa rautakuuri. Mutta sitäkään ei kannata suoraan mennä popsimaan, aluksi voi pyytää arvojen mittaamista. Levottomat jalat johtuu siitä, että on syönyt liisteriä. Älä syö liisteriä. Kuuntele Hassisen kone→Älä syö liisteriä. Kuuntele Hassisen kone → Levottomat jalat.
Levottomat jalat johtuu siitä, että on syönyt liisteriä. Älä syö liisteriä. Kuuntele Hassisen kone→Älä syö liisteriä. Kuuntele Hassisen kone → Levottomat jalat.
Levottomat jalat johtuu siitä, että on syönyt liisteriä. Älä syö liisteriä. Kuuntele Hassisen kone→Älä syö liisteriä. Kuuntele Hassisen kone → Levottomat jalat.
Eli edelleenkin levottomiin jalkoihin toimii Sifrol-lääkitys. Rinnakkaislääkkeenä pramipexole, halvempi. Kannattaa tarkistaa veren ferritiinipitoisuus, kudosrauta, joka pitäisi rls-syndroomassa olla about 100. Rls on dopamiiniaineenvaihdunnallinen neurologinen sairaus. Sitä sairastaa yllättävän moni ja pistää kävelemään pitkin yötä ja nukkumisesta ei tule mitään. Tunne on kuin jalkojen luiden sisällä kävelisi muurahaisia tai että sinne syötettäisi vähitellen tasavirtaa, etkä pystyisi sitä muuten estämään kuin jatkuvalla liikkumisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381