Naisen seksuaalisuus sekamelska?

Kenny Rogers

Okei. Here we go.

Ensinnäkin usein naisten suusta kuulee jotain sellaista että mies on huono seksissä,"nainen ei saa pelkästä rynkyttämisestä orgasmia" tai nautintoa jne. Jotkut lesboaktivistit sanovat ettei se ole mahdollista ollenkaan.
-
Kuitenkin voimme ajatella niitä lukuisia abortteja,ei-toivottuja synnytyksiä,sukupuolitauteja ja särkyneitä sydämiä jotka ovat johtuneet siitä että naisen mieleen on ollut saada nopeasti sitä perusrynkytystä. Tuskin on realistista väittää että kaikki on vain naisen tai tytön yritystä miellyttää miestä.

Toinen juttu on se että joissain amerikkalaisissa yliopistoissa on jopa järjestetty naisille masturbaatiokursseja,kuin naiset eivät itse tietäisi mistä pitävät. Olenkin nähnyt naisten kirjoittavan että he eivät silloin tai silloin ole edes itse tienneet onko se tai se tuntemus ollut oikea orgasmi vai ei.

Kolmas juttu on se väite että puoli-impotentti ja -huolimaton mies voi saada naisen taivaisiin jos vain muuten vain sytyttää naista. Eli tämä näyttää todisteelta sen puolesta että kaikki on naisen päässä.

Niin tästä tulee sellainen vaikutelma helposti että erilaiset suu ja -sormiseksit ovat heikommilla olevien miehien tapoja päteä edes vähän jotka eivät loppupeleissä hirveästi kiinnosta naista itseään,kuten ei sekään hieroutuuko se tai se osa kunnolla vai ei. Sitten kun uljas ori saapuu niin naisen yhdyntäkeskeisyys pääsee valtaan.
-
Kuulemma joissakin kulttuureissa onkin häpeällistä antaa naiselle suuseksiä. Naiseen kohdistuva suuseksi näyttää tulleen puheenaiheeksi suurinpiirtein samoja aikoja kuin feminismi valtavirtaantui,eli 60-luvulta eteenpäin. Oliko tämä suuseksiasia yksi tapa lisää 'miehistää' naisia ja korottaa naisten valtaa suhteessa miehiin? Siis toivoa miehiltä alistumista naisen reisien väliin vaikka se seksuaalisesti ei edes olisi naiselle luonnollinen asia toivoa.

En nyt tarkoita tätä ilkeilynä naisille mutta voisikohan joku nainen ehkä ymmärtää sitä miehistä epäilystä etteivät naiset välttämättä itsekkään tiedä ihan tarkalleen mitä haluavat tai tarvitsevat?

21

1572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos hyväksyisit

vain sen tosasian, että olemme kaikki ihmisiä erilaisine tarpeinemme. Väsyttää nämä älyttömyydet "Miehet sitä" ja "Naiset tätä". Seksuaalisuus on hyvin erilaista eri yksilöiden välillä, olivatpa he sitten miehiä tai naisia. Ja seksuaalisuus on elämän läpi jatkuva matka, se mistä pidit nuorena ensimmäisen partnerisi kanssa ei vastaa kenties ollenkaan sitä, mitä janoat 4kymppisenä.

Jollei ihminen muutu, kehity, kokeile, etsi ja laajenna kokemuspiiriään mös seksuaalisuuden saralla on se mielestäni sääli, mutta sekin on sallittua. Ei kaikki ole kokeilijoita. Ja oletusarvona se, että pitäisi pitää vain siitä asiasta, minkä aluksi koki hyväksi on naurettava. Kukaan ei tekis silloin muuta kuin runkkailisi...

Miksi asioista pitää yrittää keskustella syyttelemällä ei ole ikinä mahtunut minun ajatteluun. Sillä harvoin saa aikaiseksi mitään oikeasti hyvää. Jos sä koittaisit ajatella asiaa niin, että teen sitä, mistä kumppanini nauttii, koska haluan hänen saavan maksiminautinnon ja antavan sitä minulle, etkä näkisi seksiä valtapelinä elämä helpottaisi. Jos sä teet kaikesta valtapeliä sitä siitä tuleekin. Sitä saa mitä tilaa pätee tähänkin.

Sä tykkäät varmasti eri asioista kuin oma ukkoni, mutta jos olisin sun tyttöystäväsi koittaisin opetella tyydyttämään sinut mahdollisimman hyvin ja sitä samaa odottaisin sinulta. Ei tulisi mieleenkään, että jos sä pidät poskeenotosta ja omani ei ole sen perään, etten antaisi sulle poskiottoa, koska olet erilainen kuin edellinen poikaystäväni. Tai että se olisi vallankäyttöä kun mies tykkää poskiotosta.

Valtarakenteita on hyvä hahmottaa, mutta jos koko elämä on vain sitä ja analysointia unohtuu se eläminen. Joskus kannattaa ymmärtää ero teorioiden ja elämisen välillä ja keskittyä siihen, että elää eikä jätä elämättä tai elää vihassa, koska kaikki on vain suurta salaliittoa ja alistamista ja muut ovat vain tyhmiä naisia tai muuten idiootteja jne.

Aina se ei ole helppoa laskea irti omista kehäpäätelmistään, mutta onnellisemman elämän kannalta kannattaisi niin tehdä.

• kiitos,

eestä ja takaa mutta jostakin syystä ja vivahteiden vuoksi vaihteeksi on luonto antanut ihmiselle aivot ja luovuuden käyttää muitakin ulokkeitaan hurmion avuina : ) kuka tykkää mistäkin

• monessa kulttuurissa

on ollut kautta aikojen "häpeällistä" antaa naiselle yhtikäs mitään nautinnollista. Kas kun jos se nainen alkaa nauttia kanssa, on mukamas isompi riski, että jos se nainen nauttisi jonkun muunkin miehen kanssa. Vaan kun se nainen ei ikinä pääse pitämään seksistä yhtään, niin eihän se sitten varmaan kyllä halua sitä seksiä kenenkään muunkaan kanssa. Varminta on juu pitää seksi vain miesten nautintona. Ei pääse vieras siemen niin helposti sekaan...

60-luvulla kun länsimaissa tasa-arvo pääsi yllättämään, alkoi yhtäkkiä levitä myös sellainen kummallinen ajattelumalli kuin että sillä naisellakin olisi mukamas yhtäläinen oikeus saada nautintoa seksistä. Kyllähän ne tarpeet on naisellakin aina kuuluneet ihmisluontoon, mutta vasta tasa-arvon myötä naisen tarpeisiin on alettu kiinnittää yhtään huomiota. Edelleenkin kuitenkin riittää asennetta "naisen seksuaalisuus on likaista" ja "naisen seksuaalisuutta tulee hillitä", ja tämä vaikuttaa todella monen naisen kokemukseen omasta itsestään ja omasta seksuaalisuudestaan, jopa niin pahasti, ettei osaa nauttia, tai tunnistaa omaa nautintoaan.

Suuseksissä ei ole mitään hävettävää, se ei "miehistä" naista, eikä naisen seksuaalisuutta. Eikä myöskään miestä millään tavoin "naisista" se, että tekee jotakin, mikä on naiselle nautinnollista.

Sen sijaan on ihan oikein, että ihminen, joka harrastaa seksiä toisen ihmisen kanssa, ottaa huomioon myös toisen nautinnon, eikä ainoastaan itsekkäästi omaansa.

• jota nainen kaipaa?

Niin, kerro minulle miksi se pitäisi olla yksi nappi jota naine kaipaa? Tai haluaa?

Miehiäkin on niin erilaisia. On ihan eri asia naida miestä, jolla on iso kalu. Häneltä ehkä riittää se naiminen. Jos miehellä taas on pieni tai erektio-ongelma, niin eihän se ns. rynkytys tunnu missään. Jne.

Oot vähän tyhmä, etten sanoisi.

• Kenny Rogers

Enpä kuule tuota usein ääneen sanottavan että naiminen riittää kunhan miehellä on iso ja/tai muuten vain sytyttää. Kuten vähän ounastelin,nämä klitoriksen hivelyjutut yms. ovatkin ehkä ainakin osaksi feminismin synnyttämää naisten voimaannuttamista ja heikommilla olevien miesten tehokeinoja.

Tuskin minä olen se tyhmä jos minä ihmettelen kun naiset toisaalta ovat aika penis/yhdyntäkeskeisiä ja toisaalta niin usein kuulee sanottavan kuinka ankeaa paneminen naiselle on. Ehkäpä sinun lipsauttamasi tieto auttaa ainakin vähän ymmärtämään tätä asiaa.

• jos impotentti
        Kenny Rogers kirjoitti:

Enpä kuule tuota usein ääneen sanottavan että naiminen riittää kunhan miehellä on iso ja/tai muuten vain sytyttää. Kuten vähän ounastelin,nämä klitoriksen hivelyjutut yms. ovatkin ehkä ainakin osaksi feminismin synnyttämää naisten voimaannuttamista ja heikommilla olevien miesten tehokeinoja.

Tuskin minä olen se tyhmä jos minä ihmettelen kun naiset toisaalta ovat aika penis/yhdyntäkeskeisiä ja toisaalta niin usein kuulee sanottavan kuinka ankeaa paneminen naiselle on. Ehkäpä sinun lipsauttamasi tieto auttaa ainakin vähän ymmärtämään tätä asiaa.

Jos mies on impotentti niin miten v...sa sä kuvittelet sen muuten sitten naisen tyydyttävän?

oot tosiaan aika sakea

Mistä näitä sikiää????

• kantaan, Kenny!

"...naiset välttämättä itsekkään tiedä ihan tarkalleen mitä haluavat tai tarvitsevat?"

Naisen seksuaalisuus on sen verran monimutkainen asia, ettei sen salat selviä koskaan suurimmalle osalle naisia. Itse taidan kuulua tähän joukkoon.

"...naisille masturbaatiokursseja,kuin naiset eivät itse tietäisi mistä pitävät."

Tässähän se asian ydin juuri onkin, emme me naiset oikein tiedä itsekään miten saisimme tyydyttävän seksuaalisuuden elämäämme. Minun mielestäni (olen asiaa jonkin verran pohtinut) se taitaa jäädä haaveilun puolelle koko touhu. Joskus pelkkä kuvittelu riittää.

Olet oikeassa, kun sanot, että naisen seksuaalinen nautinto tapahtuu päässä; kysymys on, miten sen saisi "päälle" tarvittaessa? Teillä miehillä se on niin helppoa, kun on erektio jne, mutta miten me naiset sen saamme aikaan?

Ja orgasmista sen verran, että mikä se semmoinen on?

• tomppelien kanssa tekemisissä,

kyllä terveen itsetunnon omaava ja oman seksuaalisuutensa kanssa sinut oleva "aikuinen" nainen on soiva peli, mistä osaavan miehen on hieno etsiä erilaisia sointuja,eikä sillä ole koon kanssa mitään tekemistä!Pitää osata virittää myös se yläpää...kunnon sessio niin varmasti pamahtaa. Kannatta miehen panostaa noihin asioihin, niin pomminvarmasti sijoitus poikii itsellekin "taivaallisia2 kokemuksia....

• Kenny Rogers

"Olet oikeassa, kun sanot, että naisen seksuaalinen nautinto tapahtuu päässä; kysymys on, miten sen saisi "päälle" tarvittaessa? Teillä miehillä se on niin helppoa, kun on erektio jne, mutta miten me naiset sen saamme aikaan?"

Toivottavasti et vain ole niitä naisia jotka toistelevat miten yksinkertaisia ja helppoja miehet ovat. Toki miehet osaavat tyytyä paljon vähempään kuin naiset,ja miehet eivät anna epäselviä ja ristiriitaisia lausuntoja seksuaalisuudesta kuten naiset luokkana,mutta ainakin minua miehenä loukkaa se kun naiset sanovat että se ja se on miehille helppoa tai miehille riittää se ja se.

• Eiselityksiä, kiitos

Viestisi on tyypillinen sellaisen miehen puolustuspuhe, joka ei oikeasti halua eikä kykene ymmärtämään seksualisuutta, olipa kyseessä mies tai nainen.

Joku asia sopii jollekin ja toiselle taas ei. Avainsana on yksilöllisyys, sillä sitä me naisetkin olemme. Emme ole yksi iso massa, jossa samat säännöt ja mieltymykset pitäisivät paikkaansa; hyvä rakstaja tämän tietää!

• -nainenn-

kirjoittaja on kokematon tai laiska tyydyttämään naista, tai sekä että.

• Kokemuksia piisaa

Olen hämmästellyt viimeisen 10v. aikana sitä, miten samanlaiset "jutut" seksissä toimivat eri
        naisten kanssa. (ja kokemusta löytyy)
        Ja naiset ovat olleet tyydytettyjä/tyytyväisiä, ja kysyneet ihmeissään mistä tiesin, että kiihottuvat siitä ja siitä etc. Kokemus on pikkuhiljaa opettanut. Ei nainen lopulta ole niin monimutkainen
        kuin luullaan/luulevat itse. Ja mies ei aina niin yksinkertainen seksuaalisuudessaan, mitä annetaan ymmärtää. Kyllä mies nauttii huomattavasti enemmän osaavan naisen kanssa, kuin sen "pökkelön"
        kanssa, joka ei muuta osaa kuin käydä ekaksi kaluun kiinni.

• yksi ryhmä

vielä lisää tuohon listaasi jotka eivät taida itsekään tietää mitä ovat. Eli nämä naiset jotka sanovat olevansa heteroita ja haluavat seksiä vain miesten kanssa mutta kiihottuvat silti paremmin naisten vartaloista.

• taivahan tosi

että on paljon naisia jotka eivät koskaan laukea pelkästä yhdynnästä. Se johtuu naisen anatomiasta. Klitoriksemme on ikään kuin väärässä paikassa. Itse sain ensimmäisen emätinorgasmin vasta yli 30 vuotiaana, ja voin kertoa että sekin johtui ihan pelkästään siitä että mies oli tosi taitava ja seksikäs. Nykyään olen siis yhdyntäkeskeisempi kuin nuorena, koska saan emätinorgasmeja, nuorena en nauttinut itse yhdyntäosasta juurikaan koska se ei tuntunut hyvältä.

Nuo puheet siitä miten naisen klitoriksen "hyväilyt" yms. on vain keksitty miesten alistamiseksi ovat niin suurta paskaa että en tajua miten joku terve voi päässään tuollaista keksiä. Ihan yhtä hyvin minä voisin väittää että miehet ovat keksineet poskiotot vain alistaakseen naisia ja naureskellakseen näille, että niin tolloja ovat että ottavat kullinkin suuhunsa. Onkohan AP:lla liikaa aikaa ajatella kaikkea jonninjoutavaa.

• nautinto ja tyydyttäminen

pätkän vertaa. Et ymmärrä seksuaalisuudesta juuri mitään, et ainakaan naisen. Jos joskus tapaisit naisen joka olisi sinut seksuaalisuutensa kanssa, olisit ihmeissäsi ja pulassa. Sellaista naista et tosin tapaa, koska nämä naiset vaativat rakastajiltaan paljon ja tahtovat tyydytystä. Klitoriksen hyväily/hively ei ole mikään turha juttu. Miettiikö joku mies näitä juttuja vielä tosissaan? Voi helv.... että mä vastasin tähän x)

• hieman erilaista

seksiä koska se on moniuloitteista heille.

Joskus he kaipaavat vähän perusrynkytystä, joskus jotain muuta.

Naisten välillä on myös eroja. Edes se iso kalu ei joillekin naisille merkitse mitään.

Miehissäkin on tosin erilaisuutta mitä ei vain nykyään tiedosteta kun miehen pitäisi aina olla se perusrynkyttävä kone.

• KylmäNainen

Ilmeisesti tietosi seksuaalisuudesta ovat puutteelliset.

"Ensinnäkin usein naisten suusta kuulee jotain sellaista että mies on huono seksissä,"nainen ei saa pelkästä rynkyttämisestä orgasmia" tai nautintoa jne. Jotkut lesboaktivistit sanovat ettei se ole mahdollista ollenkaan."

Niin, lesboja kannattaa tietenkin kuunnella kun heteronaisten mieltymyksiä kartoitetaan. Ja tietenkin, jos joku sanoo ettei pidä jostain asiasta seksissä, se tarkoittaa sitä ettei kukaan muukaan pidä. Haloo peelo! Naiset ovat yksilöitä.

"Kuitenkin voimme ajatella niitä lukuisia abortteja,ei-toivottuja synnytyksiä,sukupuolitauteja ja särkyneitä sydämiä jotka ovat johtuneet siitä että naisen mieleen on ollut saada nopeasti sitä perusrynkytystä."

Voisitko osoittaa ne tilastot, joiden mukaan sukupuolitauteja tai raskauksia tulee erityisen paljon perusrynkytyksestä?

"Toinen juttu on se että joissain amerikkalaisissa yliopistoissa on jopa järjestetty naisille masturbaatiokursseja,kuin naiset eivät itse tietäisi mistä pitävät."

Amerikkalaisissa yliopistoissa järjestetään paljon kaikkea hauskaa, älä ota sitä turhan vakavasti.

"Olenkin nähnyt naisten kirjoittavan että he eivät silloin tai silloin ole edes itse tienneet onko se tai se tuntemus ollut oikea orgasmi vai ei."

Eli jos hyvin pieni määrä naisia ei ymmärrä orgasmista mitään, tämä tarkoittaa sitä että useimmat naiset eivät ymmärrä? :D

"Kolmas juttu on se väite että puoli-impotentti ja -huolimaton mies voi saada naisen taivaisiin jos vain muuten vain sytyttää naista."

Varmaan taas jonkun naisen voi, mutta useimpia ei. Älä laita liikaa painoa sille, mitä jengi kirjoittaa provoilumielessä nettiin.

"Niin tästä tulee sellainen vaikutelma helposti että erilaiset suu ja -sormiseksit ovat heikommilla olevien miehien tapoja päteä edes vähän jotka eivät loppupeleissä hirveästi kiinnosta naista itseään,kuten ei sekään hieroutuuko se tai se osa kunnolla vai ei. Sitten kun uljas ori saapuu niin naisen yhdyntäkeskeisyys pääsee valtaan."

Niin tästä tulee kyllä sellainen vaikutelma helposti, että sinun mielestäsi kukaan nainen ei saa missään eikä mitenkään orgasmia, ja jos saa, ei tiedä mikä orgasmi on. Ihan oikeiden tutkimusten mukaan kuitenkin useimmat naiset ovat saaneet orgasmin ja useimmat naiset eivät sitä saa pelkässä yhdynnässä vaan tarvitaan esimerkiksi suuseksiä tai sormetusta. Naisen elimistön, johon et ole ilmeisesti päässyt tutustumaan, herkin paikka on klitoris. Se ei kaikilla naisilla stimuloidu tarpeeksi yhdynnän aikana. Parin minuutin räpellyksellä klitoriksen kohdalta aika moni nainen saa orgasmin. Yhdyntää voidaan tarvita jopa 20 minuuttia, eikä silloin elin saa olla mikään pikkurillin kokoinen pippeli vaan vaaditaan miehen kunnon penis.

"Naiseen kohdistuva suuseksi näyttää tulleen puheenaiheeksi suurinpiirtein samoja aikoja kuin feminismi valtavirtaantui,eli 60-luvulta eteenpäin."

Voi hitsipillit. Onneksi ennen 60-lukua puhuttiinkin seksistä niin vapautuneesti valtamediassa, myös miesten suuseksistä. EIKUN!

"Oliko tämä suuseksiasia yksi tapa lisää 'miehistää' naisia ja korottaa naisten valtaa suhteessa miehiin?"

Ei.

"Siis toivoa miehiltä alistumista naisen reisien väliin vaikka se seksuaalisesti ei edes olisi naiselle luonnollinen asia toivoa."

Onko sitten naisen antama suuseksi naisen puolelta alistumista? Aika jännä!

Miten niin ei ole luonnollista toivoa suuseksiä? Siinähän annetaan juuri sitä mistä naiset nauttivat eniten, eli klitorisstimulaatiota. Eli sitä, mitä naiset toivovat.

"En nyt tarkoita tätä ilkeilynä naisille mutta voisikohan joku nainen ehkä ymmärtää sitä miehistä epäilystä etteivät naiset välttämättä itsekkään tiedä ihan tarkalleen mitä haluavat tai tarvitsevat?"

Minusta alkaa näyttää siltä, ettet sinä tajua naisen seksuaalisuudesta yhtään mitään. Sen keskus on aika lyhyesti sanottuna klitoris, vaikka nainen voi saada ja saakin seksuaalista mielihyvää muiltakin alueilta. Klitoris on silti tärkein.

• hyvää asiaa.

"Se ei kaikilla naisilla stimuloidu tarpeeksi yhdynnän aikana. Parin minuutin räpellyksellä klitoriksen kohdalta aika moni nainen saa orgasmin."

Riippuu naisesta.

"Yhdyntää voidaan tarvita jopa 20 minuuttia, eikä silloin elin saa olla mikään pikkurillin kokoinen pippeli vaan vaaditaan miehen kunnon penis."

Itseasiassa tuokin on kiinni enemmän elinten yhteensopivuudesta joten lähes se pikkurillin kokoinen voi riittää. Tärkeintä on saada "painetta" tai tuntumaa naisen vaginaan riittävästi riittävän kauan. Joillakin naisilla vagina on sen verran tunnoton ettei edes iso elin auta tuossa asiassa mitään. Suurin ongelma vähän pienemmässä peniksessa on riittävän hankauksen saaminen aikaiseksi jos naisen emätin on paljonkin suurempi luonnostaan ja nainen ei hallitse lantionpohjanlihaksiaa. Myös sormilla on helpompi etsiä tarkkaa kohtaa vaginassa josta tuntoa löytyy kuin lykkyä peniksellä.

Suositeltava menetelmä on kuitenkin yhdyntä jossa jollakin tavalla stimuloidaan klitorista samalla onpa se sitten sormilla tai niin että miehen penis painaa sitä yhdynnässä.

Huomioitavaa on myös että naisen psykologialla on aika suuri tehtävä orgasmin tuottamisessa aivan kuten mieskin voi tietyllä tavoin jo mielikuvaharjoittelulla pidentää aikaa jolloin orgasmi tulee ja toisaalta lyhentää sitä.

• vastausten..

lukemista enemmin tuli alkuunsa mieleen, mistä alkuimpulssi noihin yksityisajattelun kautta 'pompahtaneisiin' pointteihin? Ei asioiden pohtimisessa sinällään mitään, positiivista kaikki tyynni, rivien välistä vain huokuu pieni tyytymättömyyden säväys, tyyliin mies kantti x kantti, nainen kuin spagettia. Tosi on, ettei jenkeissäkään ehkä ole järjestetty kursseja miehille aiheesta, miten vedetään käteen (sen verran suoraviivaista asian hoksaaminen lienee) :D
      Onko pieni pelko, että tuo ominaisuus jollain tapaa kopioituu myös päänuppiin, kun peräänkuulutat jotenkin suoraa toimintaa ("rynkytys") eli tunnetko jonkinasteista neuvottomuutta naisten edessä kenties.. *kaikella hyväntahtoisuudella* :)

Eli ei siinä mitään, siitä vain mietiskelet "maailman eri asioita", vaikkapa tyyliin Konsta Pylkkänen; tosin hän ei asioita kitkeryyden kautta tutkaillut, pohdiskelipa vaan kaikessa rauhassa kannon päässä istuskellen suuria sinisiä ajatuksia kesätuulen leyhytellessä kevyesti koivun oksia...

• kemiaa...

on ihmisen toiminnot..
      Hormoonien sekamelskaa ja orkkukin tapahtuu aivoissa. Niin miehillä kuin naisillakin. Ei tarvitse edes alapäähän koskea kun joskus yöllä herää kesken valtavan orkun..

• ihmettelevä nainen

Parhaat orkut tulee yöllä, unta nähden ja minkään koskematta mihinkään.

En muuten voi sietää suuseksiä, ihan rehellisesti kumminkaan päin. Siellä on aina molemmilla jotain eritettä kuitenkin, vaikka kuinka pesisi. En todellakaan kiihottuisi moisesta.

Mutta on naisia jotka kiihottunevat hyvin helposti oikku sivelyllä, varsinkin rakastuneena.'

Sitten on iso joukko jotka vaatii täydellisen tunnelman kiihottuakseen. Tarkoitan että pienikin loukkaus tai arvostelu miehen taholta saa himot katoamaan kuukausiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      122
      3044
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      35
      1425
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      104
      1289
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1037
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1017
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      1008
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      947
    8. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      747
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      733
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      712
    Aihe