Minä sain potkut työpaikkakiusaamisen takia. Minut siirrettiin vuorotyöstä päivätyöhön, jota en pystyny tekemään, koska siinä olisin joutunut olemaan tekemisissä kaikkien osastolla olevien ihmisten kanssa ja vastaavassa tilanteessa vuosia aikaisemmin olin sairastunut masennukseen, koska olin jatkuvasti tiettyjen henkilöiden hampaissa. Vuorolla oli paremmin, vaikka lähin työkaverini jatkuvasti muistuttikin, kuinka kamala ihminen olen ja kuinka minusta ei kukaan pidä. Koskaan en saanut vastausta, miksi ei. Ko. työkaverini haukkui minun lisäksi kaikki muut työkaverit, esimiehet, muiden osastojen työntekijät ja esimiehet, vanhempani... Hänellä oli pitkä ura takanaan ja hän oli todella vakuuttava puhuja ja onnistui manipuloimaan ihmisiä mielensä mukaan - myös minua. Hän oli hyvin suosittu ja arvostettu esimiesten keskuudessa, epäilemättä, koska osasi vetää aina oikeasta narusta - ja varmasti sama jatkuu vieläkin.
Minä voin pahoin vuosia ja yksi pahimmista asioista oli huomata itsensä muuttuvan. Koska minun vakuutettiin olevan paskamainen ihminen, aloin uskoa siihen itsekin - ja uskon vieläkin - ja syytin kaikesta aina itseäni. Sitäkin teen edelleen. Kun yritin tuoda asiaa esille jo vuosia sitten, silloinen esimieheni totesi, että "meidän tehtävänämme onkin tarkistaa, ettei muita kohdella samalla tavalla". En osannut enkä olisi uskaltanutkaan viedä asioita eteenpäin, sillä koko ajanhan pelkäsin tulevani entisestään leimatuksi. Minut olisi revitty kappaleiksi, kun asia olisi tullut ilmi.
Kun en kyennyt minulle annettuun uuteen työtehtävään, sekä työterveyslääkäri että yrityksen resurssivastaava haukkuivat minut. Olin laiskuri ja lintsari ja halusin vain tehdä itsestäni numeron. Sairauslomalla olin ollut edellisen kerran monta vuotta aiemmin pari päivää ja työni olin yrittänyt aina tehdä parhaani mukaan. Olin itse tuossa tilanteessa täydellisessä paniikissa, enkä osittain itsekään tajunnut, miksi päivätyöhön siirto aiheutti niin uskomattoman ahdistuksen. Lopulta yritin itsemurhaa, joka valitettavasti jäi vain yritykseksi, jouduin sairauslomalle ja sen aikana minut irtisanottiin. Olin pyytänyt siirtoa jollekin toiselle osastolle useita kertoja menneiden vuosienkin aikana ja varsinkin muutostilanteessa, mutta sitä mahdollisuutta minulle ei haluttu antaa.
Minulla oli hyvä työ, josta nautin samoin kuin vuorotyön tekemisestä, suhteellisen hyvät ansiot ja elämäni työpaikan ulkopuolella oli mahtavaa. Harrastin paljon liikuntaa ja pidin yhteyttä hyvien ystävieni kanssa. Nyt en liiku enää missään, sillä en halua nähdä ihmisiä. En ole saanut enkä varmasti tulekaan saamaan töitä. Elämältä vedettiin pohja pois kymmenen vuoden työuran jälkeen. Jokainen kestää melkein mitä tahansa tiettyyn rajaan asti, mutta kukaan ei kestä loputtomiin. Aikanani ajattelin, että paha saa vielä joskus palkkansa - se paha sitten tosiaan olenkin ollut minä. Jos tietäisin onnistuvani, tekisin itsemurhan. Toista eloonjäämistä en halua kokea.
Kiusaamisen seurauksista ei pääse yli
3
557
Vastaukset
- tarina
Tarinasi on surullinen ja juoneltaan monelle kiusatulle pääpiirteissään tuttu. Tuttua on myös se, että jossain vaiheessa menee usko niin elämään kuin ihmisiinkin eikä usko enää koskaan pääsevänsä siitä yli. Mutta onneksi siitä voi päästä yli, vaikka helppoa se ei ole.
En tiedä, mikä olisi paras keino sinun kohdallasi. Yksi hyvä tapa on purkaa tuskaasi netissä, toinen voisi olla vertaisryhmät tai vastaavat, joissa saisit purkaa turkaasi suullisesti.
Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan terveydenhoidonkin pitäisi kyetä tarjoamaan sinulle ratkaisuja. Joskus se tarjoaakin, usein ei. On paljolti tuurista ja sattumasta kiinni, millaista palvelua ja hoitoa sattuu saamaan.
Kunhan saat itsesi parempaan kuntoon, voisit alkaa katsastaa pikku hiljaa töitäkin.
Kaikkea hyvää! Jaksamisia. - hyvin sairaassa
työyhteisössä. Jos työterveyslääkärikin osallistuu moiseen, ei ko. paikassa voi tervemielinen ihminen viihtyä. Jätä suosiolla epänormaaleille. Toivottavasti vain asiakkaat eivät joudu kärsimään. Löydät kyllä töitä, kunhan keräät voimasi ja alat taas luottaa omiin tunteisiisi ja mielipiteisiisi. Voit olla tämän jälkeen vahvempi niin, etteivät sinuun enää samat temput tehoa, vaan pystyt kurkistamaan naamarin taakse ja ennakoimalla pysäyttämään kaavoittuneen rumban ajoissa. Tässä kun max pari vuotta itseäsi hoivailet, niin rupeaa olemaan työvoimapulaakin alalla kuin alalla. Iske viimeistään siihen rakoon. Jos olet kyllästynyt koko alaan, niin opiskele uusi parempia näkymiä odotellessa. Ehkä kevään valo saa sinut innostumaan.
- sinulle minulta
Kiitos.
että kirjoitit.
Uskon joka sanan.
Tiedän miten pohjille voi viedä jo pienetkin keljuilut tai mitätöinti.
Juuri kirjoitin tuonne uuden aloituksen...jos jaksat lukea niin lue se.
Minä olin siis niin kauan hyvä ja pidetty kun työnantaja sai minusta työllistämistukea...tuki kun alkoi loppua minusta tuli "täysi paska"...
olen kuulema imagoon sopimaton keittiötyössä....imago.Pah.Olemukseni,sosiaaliset taidot,entiset työpaikat eivät ole sellaisia että voisin jatkaa.
Kenenkään kanssa ei ollut ongelmia tulla toimeen,työni tein hyvin..joustin.
Kiitokseksi sain nujerretun olotilan.
Ja sitten tiedän tuttava piiristä samanlaisia kertomuksia kun tuo sinun.
Yksi oudoin pikku seikka oli erään tuttavani kertomus (joka siis on kiusattu)
että kun hän lopulta sai työpisteen jossa voi rauhassa työskennellä,tämä kiusaaja alkoi valittaa kuinka paljon tämä tuttavani kiusaa hänta.KOSKA:ei vapaa-aikana halua olla hänen kanssaa tekemisissä!!!!
että voi jestas meitä ihmisiä!
VOIMIA!
PIDÄ ITSESI HENGISSÄ!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1164895Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1153978Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2153896Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801396- 1371374
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1721369En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531155