Homejuusto pizzassa

mielipide 1

Ostin myyjän suosittelemaa pizzaa, kehui suosituksi.Mutta syömättä jäi, se oli ihan oksennuksen makuista, miten sellainen voi olla jonkun mielestä hyvää? YÖÖÖK

31

5205

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pientä

      vauvaa

    • Olen muuten samaa mieltä: sinihomejuusto pizzassa maistuu vähän oksennukselta. Suomi taitaa olla ainoa maa, missä sitä tuputetaan pizzan päälle.

      Syy on jäänyt minulle varsin epäselväksi.

      • elliivo

        Itse himoitsen sinihomejuustoa juuri pizzan päällä!
        Koska muut eivät perheessäni sitä syö teen jokaiselle oman mielensä mukaisen pizzan.
        Kenellekään en tuputa tätä omaa herkkuani.
        Minä en halua pizzani päälle oliiveja enkä herkkusieniä kuten tyttäreni.
        Hän siis saa niitä.
        Pojan herkkua on salami-tai meetwurstisiivut.
        Yhteinen mieltymys pojan kanssa on kebablastut. Niitä ei taas saa laittaa tyttären pizzaan....


      • pizzapohja
        elliivo kirjoitti:

        Itse himoitsen sinihomejuustoa juuri pizzan päällä!
        Koska muut eivät perheessäni sitä syö teen jokaiselle oman mielensä mukaisen pizzan.
        Kenellekään en tuputa tätä omaa herkkuani.
        Minä en halua pizzani päälle oliiveja enkä herkkusieniä kuten tyttäreni.
        Hän siis saa niitä.
        Pojan herkkua on salami-tai meetwurstisiivut.
        Yhteinen mieltymys pojan kanssa on kebablastut. Niitä ei taas saa laittaa tyttären pizzaan....

        on siitä näpsäkkä keksintö että siihen saa
        sitten jokainen rakennella oman versionsa
        Löytyy pakastealtaasta.
        Meillä tuppaa olemaan samantyyppistä ongelmaa nääs


      • Nelikko?
        pizzapohja kirjoitti:

        on siitä näpsäkkä keksintö että siihen saa
        sitten jokainen rakennella oman versionsa
        Löytyy pakastealtaasta.
        Meillä tuppaa olemaan samantyyppistä ongelmaa nääs

        NELIKKO???


      • pizzapohja
        Nelikko? kirjoitti:

        NELIKKO???

        pizzapohja. Sitä myydään kaupan pakastealtaassa.
        4 neliön muotoista erillistä pohjaa samassa
        paketissa, niistä saa sitten pellillisen
        pizzaa


      • Ei-Juntti
        pizzapohja kirjoitti:

        pizzapohja. Sitä myydään kaupan pakastealtaassa.
        4 neliön muotoista erillistä pohjaa samassa
        paketissa, niistä saa sitten pellillisen
        pizzaa

        Juntti!!!


      • Nimetön

        "Olen muuten samaa mieltä: sinihomejuusto pizzassa maistuu vähän oksennukselta"

        Mistä sinä puhut?

        Sinihomejuustot maistuvat aivan helvetin hyvälle.

        Maistuva pizzan lisäke myös.

        Ei todellakaan mitään oksennusta.

        "Suomi taitaa olla ainoa maa, missä sitä tuputetaan pizzan päälle."

        Tiedä häntä tuputetaanko. En välitä.

        Pääasia että voin valita pizzaani sinihomejuustoa... toisin kun monissa muissa maissa.

        Sinihomejuusto tekee pizzastani nautinnon.


      • tpi

        ...paljoa matkustellut, jos ajattelet, että sinihomejuustoa ei muualla pizzassa olisi.
        Jos vaikka menet Italiaan, niin Gorgonzola pizzoja kyllä löytyy, ja vinkiksi jenkkeihin mennessä: Blue cheese on sinihomejuustoa. Itseasiassa : onko muka jokin maa missä ei ihan rutiinilistalla pizzeriassa olisi jotain sinihomejuustoa ?
        (tosin jotain kunnollista, pehmeää, täyteläistä, oikeasti hyvää sinihomejuustoa, ei sitä täkäläistä jotenkuten siedettävää Auraa...)


      • tpi kirjoitti:

        ...paljoa matkustellut, jos ajattelet, että sinihomejuustoa ei muualla pizzassa olisi.
        Jos vaikka menet Italiaan, niin Gorgonzola pizzoja kyllä löytyy, ja vinkiksi jenkkeihin mennessä: Blue cheese on sinihomejuustoa. Itseasiassa : onko muka jokin maa missä ei ihan rutiinilistalla pizzeriassa olisi jotain sinihomejuustoa ?
        (tosin jotain kunnollista, pehmeää, täyteläistä, oikeasti hyvää sinihomejuustoa, ei sitä täkäläistä jotenkuten siedettävää Auraa...)

        Mihinkäs minä matkustellut olisin - kotona pääasiassa, köyhä poika...

        Hyvä on - löytyy juuri nimenomaan tuo pizza gorgonzolalla - jopa joistain italialaisista pizzerioistakin. Kuitenkin lähinnä jenkkipaikoista, missä tietysti nykyisen kaltainen ei-italialainen pizzakulttuuri on kehitettykin. Mutta kyllä tämä aurajuuston kyllästämä ruokatalous on kuitenkin varsin suomalainen ilmiö. Löytyypä toinen inhokkinikin sieltä amerikoista: Pizza Hawaii. Yleensä ne, jotka mättävät pizzaansa aurajuustoa, rakastavat yli kaiken myös pizzaa tölkkiananaksenpaloilla. Eikö?

        Gorgonzola on toki sinihomejuusto siinä kuin Aura-juustokin. Melko lailla kuitenkin erilainen koostumukseltaan ja maultaan - lienee varsin sopivan rasvainen pizzaan yli 50%:n rasvapitoisuuksineen. Tällainen rasvafribee on jenkkien ylipaino-ongelmien yksi osasyy, uskoisin ja tulossa Suomeen lujaa vauhtia.

        Täytyypä maistaa joskus jenkeissä tätä Blue Cheesea - lieneekö merkittäväkin mättö? Mikähän meijeri sitä siellä valmistaa?

        "Itseasiassa : onko muka jokin maa missä ei ihan rutiinilistalla pizzeriassa olisi jotain sinihomejuustoa ?" - hyvä ja taatusti retoorinen kysymys, johon sinulla todellakaan ole kompetenssia vastata. Josko minullakaan.


      • "no en ostais"
        pizzapohja kirjoitti:

        pizzapohja. Sitä myydään kaupan pakastealtaassa.
        4 neliön muotoista erillistä pohjaa samassa
        paketissa, niistä saa sitten pellillisen
        pizzaa

        valmiita pohjia, enkä ole nähnyt kaupassa noin isoja. Teen sen pellinkokosen pizzapohjan itse, tulee raposen ohut kun tarpeeksi kaulii.
        Mutta siitä sinihomejuustosta tykkään, laitan vasta valmiin pizzan päälle. Mun mielestä maku kärsii uunissa ja muut ei tykkää ollenkaan.


      • pyöveli ...

        Mikä ihmeen ongelma.


      • kuka kaipaa
        elliivo kirjoitti:

        Itse himoitsen sinihomejuustoa juuri pizzan päällä!
        Koska muut eivät perheessäni sitä syö teen jokaiselle oman mielensä mukaisen pizzan.
        Kenellekään en tuputa tätä omaa herkkuani.
        Minä en halua pizzani päälle oliiveja enkä herkkusieniä kuten tyttäreni.
        Hän siis saa niitä.
        Pojan herkkua on salami-tai meetwurstisiivut.
        Yhteinen mieltymys pojan kanssa on kebablastut. Niitä ei taas saa laittaa tyttären pizzaan....

        kun ne on niitä purkkiherkkusieniä kuin jotain mautonta kumia söisi, miksi ihmeessä kukaan tilaa niitä pizzaansa


    • iskee tajuntaan

      kuin taikatatti!

    • Zann

      Mun mielestä on paljon väliä sillä, mitä sinihomejuustoa pizzan päälle laittaa. Aura on hyvää, mutta joskus kun on ollut tarkanmarkanpäivät olen ostanut Pirkkaa, joka on halvempaa. Ei olisi kannattanut, se ei ole yhtään niin hyvää kuin Aura ja minustakin se maistuu pizzassa oksulta. Joku voi kyllä tykätä sen mausta, mutta minä en.

      • h.moilanen

        ...tykkään Pirkka sinihomejuustosta pizzassa. Siinä on vähän enemmän "terää" kuin Aurassa.


    • typerys!

      Kasva aikuiseksi, mokoma ipana. Opettele arvostamaan aitoja makuja, sinä senkin hemmoteltu uusavuton sohvaperuna pullamössöpentu! Kunnon ihmiset syövät homejuustoa.

    • <3 <3 <3

      No eiväthän kaikki homejuustosta tykkää, eikä siinä mitään. Itse taas todella harvoin syön sellaista pizzaa, jossa ei homejuustoa ole.

    • slaissit

      Aurajuusto on parasta pizzassa. Sitä tulee aina mun pitsaan!

      • go on keeper

        Ihan perkeleen hyvää. Menee pelkälleenki


    • parasta tarjolla

      Sinihomejuusto on parasta mitä pitsamaailmassa on koskaan keksitty. Monet sulattaa sen turhaan uunissa, kun sen voi ripotella pitsan päälle paistamisen jälkeenkin. Asia kuitenkin on sinänsä ihan sama, sillä molemmat ovat ihan yhtävarmasti makoisia valintoja

    • ...on

      ...tajunnanräjäyttävän hyvää! Itse käytän jatkuvasti ruoanlaitossa. Kyseessä on kuitenkin sen verran voimakas maku, että ymmärrän jos kaikki eivät välitä. Joko siitä tykkää, tai sitten ei voi sietää, mutta ei mitään siltä väliltä :)

    • järjestelmä

      meitä on niin moneen junaan

      • jotain rajaa

        kuten Tampereella pakotetaan laittamaan sitäkin pizzan päälle, aivan järjetöntä


      • aikuinen.
        jotain rajaa kirjoitti:

        kuten Tampereella pakotetaan laittamaan sitäkin pizzan päälle, aivan järjetöntä

        Mustamakkara menee, samoin aura: kinkkua, ananasta auraa ja katkiksia pizzaan.
        Auraa ja kiiwiä ! kuppi hyvää kermakahvia, njam !


    • Ei fani

      Sinihomejuusto maistuu tuoreelle aasin paskalle, jonka joku on syönyt
      ja oksentanut lautaselle.

      • Ei fani

        No joo, toi oli kieltämättä vähän asiaton viesti. Sori.


      • Tiskin tällä puolen
        Ei fani kirjoitti:

        No joo, toi oli kieltämättä vähän asiaton viesti. Sori.

        Itse rakastan sinihomejuustoa yli kaiken :) Kokeile joskus makujen sekoittamista, eli laitat vaikka digestive keksille sinihomejuustoa ja vaikka omenasosetta/puolukkahilloa. Jopa sinä todennäköisesti pitäisit siitä.

        Lisäksi on onni että jokaisen makuaisti on erilainen, muuten ruokapuoli olisi aika tylsää :D


      • elliivo
        Tiskin tällä puolen kirjoitti:

        Itse rakastan sinihomejuustoa yli kaiken :) Kokeile joskus makujen sekoittamista, eli laitat vaikka digestive keksille sinihomejuustoa ja vaikka omenasosetta/puolukkahilloa. Jopa sinä todennäköisesti pitäisit siitä.

        Lisäksi on onni että jokaisen makuaisti on erilainen, muuten ruokapuoli olisi aika tylsää :D

        Näin on!
        Minulla on eräs tuttu, kohta viisikymppinen nainen joka on väittänyt inhoavansa sinihomejuustoa, kookosta, chiliä ym.
        No nyt hän on ihastunut minun sinihomejuusto pitsaani, kookoskierrepulliini ja makeaan chilikastikkeeseen usean ruuan lisäkkeenä.
        Usein inhoamiset siis johtuvat vain ennakkoluulosta. Ei ole edes maistettu jotain makua vaan ehkä vain haistettu.
        Aurajuusto on ihanaa mitenpäin vain syötynä :)


      • jpxxx
        Ei fani kirjoitti:

        No joo, toi oli kieltämättä vähän asiaton viesti. Sori.

        Eipä mitään. Jos kerran haluat myöntää syöväsi kertaalleen syötyä ja oksennettua tuoretta aasinpaskaa, niin saathan niin toki tehdä. Tapansa kullakin.


      • älä tyrkytä tapojas
        jpxxx kirjoitti:

        Eipä mitään. Jos kerran haluat myöntää syöväsi kertaalleen syötyä ja oksennettua tuoretta aasinpaskaa, niin saathan niin toki tehdä. Tapansa kullakin.

        sinä näköjään tiiät miltä se maistuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe