näin meidän koulussa :)

vegetaristi

Elikkäs olen semivegetaristi eli en syö punaista lihaa, ja meidän koulussa saa kasvissyöjä lapun vaan jos ei syö minkäänlaista lihaa esim. että ei syö kalaa, kanaa, maitotuotteita (itse syön näitä) ja koulussa on viikossa kerran ehkä joskus kaksi kertaa kala/kana ruokaa, muina päivinä lihaa.

Ja kun menemme syömään joka päivä 20 vaille 11, ja jos ei ole edes mitään mitä syödä niin päivällä onkin jo hirveä nälkä.

että tälläistä :))

24

8462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mariah*

      on ehkä nuoresta? iästäsi johtuen vaikea käsittää, että se kaikki ruoka, mitä siellä koulussa on tarjolla, maksaa veronmaksajille, myös niille joilla ei ole lapsia tai lapset eivät enää käy koulua. Eli ei ole varaa ottaa huomioon joka ipanaa; minä syön tuota mutten tuota jne.
      Syö koulun ulkopuolella "vakaumuksesi" mukaan tai ota omat eväät. Suomessa on kuitenkin asiat melkoisen hyvin ja saat sieltä koulusta sentään jotain syötävää, toisin kuin monessa muussa maassa, joissakin et kävisi edes koulua, ilmaisesta ruuasta puhumattakaan.
      Turhat itsekeskeiset narinat pois. Kiitos.

    • Täysin oma vikasi.

    • h.moilanen

      ..tuo semi-pelleily! :D

      Voinko kysyä miksi et syö "punaista lihaa"?

      Moiselle oikkuilulle kun ei ole mitään terveydellistä taikka eettistä perustelua.

      • muoti-ilmiö yläasteella

        Tässä tuli ihan entiset työajat mieleen.

        Olin järkkäämässä isoa leirikoulumatkaa ja vaiheessa jossain laitoin listan kiertämään
        mahdollisista ruoka-aine allergoista lennolle.
        siis oikeista semmosista,esim diabetes tai nlml.

        Kylläpä oli naurussa pitelemistä sen listan kanssa .

        Mä en tykkää porkkanasta
        mä en tykkää paprikasta
        mä en syö yhtään kalaa
        mä en halua pähkinöitä, ne on ällöjä
        mä en syö punaista lihaa X 48
        -varsinkin jos edellinen oli kirjoitanut noin
        niin kaikki perässä apinoi

        Lista käytiin läpi vanhempien kanssa , aika htin
        paljon lisätyötä, todetaksemme kellä on
        OIKEASTI on allergia, eikä muoti-ilmiö.


      • - Dante -
        muoti-ilmiö yläasteella kirjoitti:

        Tässä tuli ihan entiset työajat mieleen.

        Olin järkkäämässä isoa leirikoulumatkaa ja vaiheessa jossain laitoin listan kiertämään
        mahdollisista ruoka-aine allergoista lennolle.
        siis oikeista semmosista,esim diabetes tai nlml.

        Kylläpä oli naurussa pitelemistä sen listan kanssa .

        Mä en tykkää porkkanasta
        mä en tykkää paprikasta
        mä en syö yhtään kalaa
        mä en halua pähkinöitä, ne on ällöjä
        mä en syö punaista lihaa X 48
        -varsinkin jos edellinen oli kirjoitanut noin
        niin kaikki perässä apinoi

        Lista käytiin läpi vanhempien kanssa , aika htin
        paljon lisätyötä, todetaksemme kellä on
        OIKEASTI on allergia, eikä muoti-ilmiö.

        Punaisen lihan jalostus on paljon energiaa vievä prosessi.
        Lisäksi punaisen lihan on tutkittu olevan terveydelle haitallinen.

        (Itse olen kaikki ruokainen.)


      • syyt

        sille ettei syö "punaista" lihaa on esim. reumasairaudet.


    • safsafafsafa

      meidän koulussa on torstaina lihaa ja loppuna 4pvnä keittoa..

      • alkup.

        voi herranjumala teidän kanss! Joo monet on alkanut vegetaristiksi, koska se on "muodissa" nyt, mutta en ole itse syönyt punaista lihaa melkein viiteen vuoteen :)

        Ja kouluni on muutenkin aika huono.. Opettajat on hirveitä. Pahin oli se kun eräs opettaja sanoi että jos emme ole tunnilla hiljaa, niin hän vetää hupusta kun kävelemme ja kaadumme tai tukehdumme siihen :))) että tämmönen kiva koulu.. Onneksi tämä opettaja ei enää ole koulussamme!


      • opettajan seuraksi
        alkup. kirjoitti:

        voi herranjumala teidän kanss! Joo monet on alkanut vegetaristiksi, koska se on "muodissa" nyt, mutta en ole itse syönyt punaista lihaa melkein viiteen vuoteen :)

        Ja kouluni on muutenkin aika huono.. Opettajat on hirveitä. Pahin oli se kun eräs opettaja sanoi että jos emme ole tunnilla hiljaa, niin hän vetää hupusta kun kävelemme ja kaadumme tai tukehdumme siihen :))) että tämmönen kiva koulu.. Onneksi tämä opettaja ei enää ole koulussamme!

        Siellähän sekin varmaan jo on :o)

        Älä nyt ota niin vakavasti näitä juttuja.
        Kun on omat kakarat saanut jo tuosta yläaste-iästä ohi niin halleuja.

        Yläasteella kaikki on kurjaa ja mälsää, opettajat, ruoka, ihan kaikki. Hyvin pitkälle
        iästä aiheutuvaa tunteiden kuohuntaa ja kiehuntaa.

        Mutta luota siihen etä se tilanne muuttuu sitten kun menet sen jälkeen itse valitsemaasi oppilaitokseen, ja tavallaan vastaat omasta
        opiskelustasi ja pärjäämisestä maailmassa.
        Ruokakin muuttuu paremmaksi (varsinkin jos se
        on maksullista...) ja opettajat kivoiksi.

        Koitahhan nyt pinnistellä että saat sitten hyvän päästötokarin, millä hakea jatkokoulutukseen.

        Tsemppiä !

        ps: ei niillä opeillakaan ole helppoa, ei todellakaan ole


      • joskus lihaa

        eli makkarakeittoa mutta yleensä vain ruispuuroa tai jotain kalakeittoa ja omat leivät piti aina olla eväänä. Tämä tapahtui 60-luvun lopulla eikä kukaan valittanut huonosta ruuasta. Hävetkää pennut ihan oikeasti. Paskahousuja ja pilalle paapottuja ootte lähes koko sakki. Jotta vitamiineja ynnä muuta olisi saatu tarpeeksi, piti syödä rautatabletteja ja lusikalla paskan makuista kalanmaksaöljyä jota opettaja annosteli. Olisittepa olleet siellä niin ette ilkeäisi valittaa TYHJÄSTÄ. Omat lapset eivät ainakaan ilkeä kun tietävät, miten helvetin hyvin heillä asiat nykyaikana ovat.


      • minä vain
        alkup. kirjoitti:

        voi herranjumala teidän kanss! Joo monet on alkanut vegetaristiksi, koska se on "muodissa" nyt, mutta en ole itse syönyt punaista lihaa melkein viiteen vuoteen :)

        Ja kouluni on muutenkin aika huono.. Opettajat on hirveitä. Pahin oli se kun eräs opettaja sanoi että jos emme ole tunnilla hiljaa, niin hän vetää hupusta kun kävelemme ja kaadumme tai tukehdumme siihen :))) että tämmönen kiva koulu.. Onneksi tämä opettaja ei enää ole koulussamme!

        Etpä vastannut tuohon kysymykseen, että miksi ihmeessä et syö punaista lihaa? luuletko parantavasi maailman sillä? lopeta samalla kanan syöminen, niillähän ne huonoimmat olot on!


      • nykymaailmassa
        joskus lihaa kirjoitti:

        eli makkarakeittoa mutta yleensä vain ruispuuroa tai jotain kalakeittoa ja omat leivät piti aina olla eväänä. Tämä tapahtui 60-luvun lopulla eikä kukaan valittanut huonosta ruuasta. Hävetkää pennut ihan oikeasti. Paskahousuja ja pilalle paapottuja ootte lähes koko sakki. Jotta vitamiineja ynnä muuta olisi saatu tarpeeksi, piti syödä rautatabletteja ja lusikalla paskan makuista kalanmaksaöljyä jota opettaja annosteli. Olisittepa olleet siellä niin ette ilkeäisi valittaa TYHJÄSTÄ. Omat lapset eivät ainakaan ilkeä kun tietävät, miten helvetin hyvin heillä asiat nykyaikana ovat.

        Ehkä nykyään myös omalta osaltasi asiat ovat eri tavoin kuin ikäisilläsi (siis mitä olet nyt) oli silloin 1960-luvulla. Silti täytyy aina ruikuttaa kaikesta. Ajat muuttuvat, ihmiset muuttuvat, idiootit pysyvät.


      • en syö
        minä vain kirjoitti:

        Etpä vastannut tuohon kysymykseen, että miksi ihmeessä et syö punaista lihaa? luuletko parantavasi maailman sillä? lopeta samalla kanan syöminen, niillähän ne huonoimmat olot on!

        En ole alkuperäinen kirjoittaja enkä lapsikaan enää, mutta vastaan omalta osaltani. Punainen liha sulaa huonosti elimistössäni, joka aiheuttaa kipuja ja turvotusta. En toki nirsoa sitä, jos joku jossain tarjoaa, mutta vaihtoehtoja ollessa valitsen jotain muuta kuin punaista lihaa. Broileria ja kalaakin syön kyllä harvoin. Kasvispainotteisella ruokavaliolla pysyn virkeämpänä ja vähemmän turpeana.

        Itse aikoinaan hankin lukiossa ei punaista lihaa -"statuksen", sillä koulussamme myös me saimme oikeuden kasvisruokaan silloin kun oli punaista lihaa tarjolla. Tämän tein lähinnä siksi, että kasvisruoka oli usein laadukkaampaa pienemmän valmistusmääränsä takia.


      • syökavereita(=
        nykymaailmassa kirjoitti:

        Ehkä nykyään myös omalta osaltasi asiat ovat eri tavoin kuin ikäisilläsi (siis mitä olet nyt) oli silloin 1960-luvulla. Silti täytyy aina ruikuttaa kaikesta. Ajat muuttuvat, ihmiset muuttuvat, idiootit pysyvät.

        Juuh,eli oon itekki aika nuori,mut mul on eettiset syyt kasvissyönnille.Mä en seuraa todellakaa mitään muoti-ilmiötä,sillä meidän koulu (ala-aste ylä-aste) niin on yhteensä yli 400 oppilasta,ja olen ainut.Eli olen pesco-lakto-ovo (kala,maito,kananmuna) ja hyvin on menny.Menin ravintoterapeutille äipänkaa,nii sain todistuksen sielt,ja nyt mulle tarjotaan muittamukisematta ruokaa,mitä voin syyö :) kantsii mennä eka terkkarille,sen jälkee antaa lapun,tai sit viel lääkäri tulee,jos se ei anna,niin ravintoterapeutille (miulle kävi noin) Tosi hyvin menee mulla!Laitoin sähköpostiosotteen,jos joku haluaa kommentoida tota :D


    • Kasvissyöjä

      Meillä saa syödä kasvisruokaa, aivan kuka tahansa. Itse aloitin sen syömisen lähinnä ensimmäisenä meidän koulussa, ja siitä tulikin oikea buumi! Syynä se, että se maistuu paremmalta kuin laiha keitonliru, jossa on ehkä jopa 3 ainesosaa, koska koululla ei ole varaa lohiin, seiteen tai lihoihin. Kasvisruoka on sitäpaitsi paljon terveellisempää! Ja te, jotka kuvittelette sen olevan jotain "pupunruoan pupeltamista":
      http://i151.photobucket.com/albums/s155/Dasal_2007/panel1.jpg

      Siinä on vegaaninmallia! Kivannäkönen jannu kyllä. :D Muttas joo, kannattaa edes maistaa, on tyhmien touhua nyrpistellä nenää ja haistatella paskoja kaikille, jos ite voi syödä kuollutta eläintä, joka on voinu elää hyvinki epämääräisissä olosuhteissa (terveisin www.oikeuttaelaimille.net/ttnet ) nii voi kyllä maistaa kasvisruokaaki!

      Ite oon..no en tiiä mikä vegetaristi. Joskus syön kalaa, joka on Itämerestä, mutta ei ihmisen kasvattamaa. (Kasvatus; rehevöityminen. Ulkomainen; liikaa saasteita ja ryöstökalastusta) Tai riistaa, jos se on velipojan saamaa. Paitsi ei ne oikeen hyvältä maistu enää. Suolaa vaa. Maitoo juon, valitettavasti. Soijamaito on vähän imelää, mut siihen tottuu nopsaan! (Pentuna tykkäsin) ja kanaan en koske pitkällä tikullakaan! Kananmunia en syö myöskään, mutta jos on pakko, niin luomua sitten. :D Haistatelkaa paskoja jos jaksatte, ei haittaa.

      • LIHANSYÖJÄ

        Luuletko parantavasi maailman tuolla typerällä vakaumuksellesi, joka todellisuudessa vain aiheuttaa valtavasti lisävaivaa koulun henkilökunnalle.


    • dyyydloves

      Kasvissyöjille mulla ei ole muuta sanottavaa, kuin, että painukaa helvettii. Ja samat sanat neekereille.

      • |||---------------------------

        omg verorahat menee hukkaan!!!! lol, kaikki varmasti kuolee siihen. kuiteski kuollaan ni mitä välii?

        ite en oo mikään vegetaristi mutta tykkään kyllä paljon enemmän kasviksista ja hedelmistä ku jostain sitkeestä rasvasesta lihan kökkäreestä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe